PSV-pijnpunt in twee weken blootgelegd: 'Die mentaliteit moet de basis zijn'

PSV-pijnpunt in twee weken blootgelegd: 'Die mentaliteit moet de basis zijn'

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:50

De kater die PSV overhield aan de blamage tegen NK Osijek is weggespoeld, zo stelt Jorrit Hendrix. De 3-2 overwinning op AZ kwam als geroepen, zo zei de middenvelder van PSV na afloop in de mixed-zone.

"Als je de vorige wedstrijd, die ook nog eens belangrijk was, hebt verloren, wil je zo snel mogelijk de volgende wedstrijd spelen om het recht te zetten. Dat konden we doen door vandaag te winnen en gelukkig hebben we dat gedaan. Vanavond was winnen het enige medicijn en dat is gelukt", aldus Hendrix tegen onder meer VoetbalPrimeur.

Met pijn en moeite gingen de Alkmaarders zaterdagavond uiteindelijk over de knie. PSV bleef in moeilijke fases overeind omdat de PSV'ers alles gaven. "De mentaliteit om voor elkaar door het vuur te willen gaan moet de basis zijn. Voortaan moet dat altijd aanwezig zijn. Als je die mentaliteit hebt, trek je dit soort wedstrijden over de streep", stelt Hendrix.

De kritiek op de ploeg van Phillip Cocu was niet mals na de uitschakeling in de voorronde van de Europa League. Negen dagen na de fatale avond in Osijek was de sfeer in het Philips Stadion echter opperbest tijdens de seizoensouverture. "Het is heel fijn dat het publiek vanaf minuut één achter ons staat. Ook toen we vandaag al snel op achterstand kwamen. Dat hebben we goed omgedraaid en dan gaat het publiek nog meer achter je staan. Een win-winsituatie."

Plaats een reactie

't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:55
Ja een goede mentaliteit is een vereiste, maar ik zou ook proberen goed te voetballen, schijnt ook te helpen...
Vind ik leuk
Filip_FCU +6107
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:57
Met Frank was het ook geen best voetbal, jullie zijn daarmee wel 4 x op een rij kampioen geworden.
Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:00
Als je mij niet voor een Ajacied aan kan zien is dat fijn :)
En verder: het is wel een verschil want onder Frank werd er wel verzorgd voetbal gespeeld en niet de laatste 10 minuten met een extra verdediger en tijdrekken moeizaam winnen.
Vind ik leuk
MeAgain +3434
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:57
Verzorgd voetbal? Kerel het spel zag er ook al jaren niet uit. Jullie mogen je handen dichtknijpen dat bosz trainer is geweest bij jullie. Plukken jullie nu nog de vruchten van.
Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:16
Nogmaals, als je mij niet voor een Ajacied kan aanzien is dat fijn. Of bedoelde je tijd dat Bosz trainer was bij Feyenoord, lijkt me sterk maar kan natuurlijk alle opties openhouden :P
Vind ik leuk
MeAgain +3434
zondag 13 augustus 2017 om 00:07
Haha, ja nu ik je logo wat groter maak zie ik het, excuus voor de grove belediging.
Vind ik leuk
't is wat +1270
zondag 13 augustus 2017 om 00:19
Ja tis ook niet super duidelijk, maar excuses aanvaard, heb inmiddels het in mijn profiel ook toegoevoegd dat Fey mijn club is :D
Vind ik leuk
Noudyo. +9199
zondag 13 augustus 2017 om 09:22
'T is wat
Vind ik leuk
MeAgain +3434
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:00
Jij hebt er wel heel veel verstand van zo te lezen. Scherp hoor.
Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:03
Je wilt niet weten, hier komt nog meer: goed voetballen is ook een vereiste, maar ik zou toch minimaal één doelpunt meer scoren dan de tegenstander.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:19
Vergeet deze niet : als de tegenstander niet scoort kunnen ze ook niet van je winnen!
Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:28
Moet je hem niet in je eigen goal werken he :P
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:59
Ik vind het zo opvallen dat die Henrix zo met de randzaken bezig is, als er ergens een opstootje is dan is hij er meteen bij betrokken.. of even een uitdagen na een tackel. Vind dit wel zonde, want als hij gewoon zijn koppie erbij houdt en zich met z´n eigen spel bezig houdt is hij best een nuttige stofzuiger.
Vind ik leuk
Guust +3588
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:27
Goede overwinning iig.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:43
1e helft geweldig ! Wat heb ik genoten zeg. CHUCKY THA BOMB ! MRadona werd helemaal gek bij die goal. Mooi zeg.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 22:44]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:52
.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 22:52]
Vind ik leuk
Basschot +1681
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:13
Jammer dat ze daar nu pas achterkomen nu het Europese seizoen alweer over is en wat zeer slecht isvoor het uefa coëfficiënt
Vind ik leuk
Smash +205
zondag 13 augustus 2017 om 16:17
En zo hoort het! Door dik en dun!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV-pijnpunt in twee weken blootgelegd: 'Die mentaliteit moet de basis zijn'