'Door de scheidsrechter konden ze terugkomen. Het leek niet op een penalty'

    'Door de scheidsrechter konden ze terugkomen. Het leek niet op een penalty'

    zondag 13 augustus 2017 om 00:00

    PSV won zaterdagavond met 3-2 van AZ, maar de Alkmaarders maakten het PSV erg moeilijk. Dat constateerde ook aanvaller Steven Bergwijn na afloop. De PSV'er was overwegend positief over het vertoonde spel, maar Bergwijn was minder te spreken over de manier waarop AZ terug in de wedstrijd kwam. 

    Emile van de Sande
    EINDHOVEN

    "Het ging bij vlagen zeker moeizaam, maar we hebben onszelf wel herpakt", begint Bergwijn tegen VoetbalPrimeur. "Delen van de wedstrijd speelden we echt goed voetbal. Dan gaat het publiek er ook achter staan, dat is lekker. Maar dan krijgen we toch vroeg een goal tegen. Dan zie je dat we niet opgeven, maar als team voor elkaar vechten."

    Uiteindelijk maakte Hirving Lozano de enige PSV-treffer in de eerste helft. Het stond 1-1 bij rust, maar PSV had er wel vijf kunnen en misschien moeten maken. "Als we het in de eerste helft wat beter hadden uitgespeeld, waren we gewoon met drie of vier goals de rust ingegaan. Dat voetbalt dan een stuk makkelijker. Daar moeten we aan gaan werken."

    Na rust liep de ploeg van Phillip Cocu uit naar 3-1. Door een discutabele penalty na een vermeende overtreding van Marco van Ginkel werd het 3-2. "Het werd nog spannend en dat was onnodig. De scheidsrechter (Björn Kuipers, red.) gaf een penalty waardoor zij terug konden komen. Ik denk niet dat die penalty terecht was. Vanaf mijn positie leek het niet op een penalty. Ik stond wel ver weg, maar ik vond het een makkelijk gegeven penalty. Maar ook toen lieten we het hoofd niet zakken. Dat moeten we doorzetten. Dit zijn drie belangrijke en lekkere punten", besluit Bergwijn. 

    Plaats een reactie

    NederBelg +1526
    zondag 13 augustus 2017 om 00:06
    Ik vond het ook een discutabel moment. Niet echt een duidelijke panalty.
    Maar van Ginkel gaf toe na de wedstrijd dat ie vasthield aan t shirt.
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 00:07
    Nee. Dit was geen pingel. Maar niet over zeuren zou ik zeggen!
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    zondag 13 augustus 2017 om 12:56
    Vasthouden is een overtreding en in het strafschopgebied een penalty, dus correct gefloten.
    Vind ik leuk
    010 armie +1925
    zondag 13 augustus 2017 om 00:08
    Vorig jaar ,een beetje aan het einde van het seizoen, lieten veel scheidsrechters veel duels toe en dat was leuk om te zien, maar zie je aan het begin van het seizeon dat alle scheidsrechters weer het boekj hebben moeten lezen en elk duel gelijk affluiten of zoals nu een strafschop geven en dat is zeer jmmr.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 00:09]
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 00:08
    Moet ie maar van zijn shirtje afblijven! Shirtjes ruilen doe je maar na het eindsignaal. Wél een leuke pot gezien!
    Vind ik leuk
    Old Star +6961
    zondag 13 augustus 2017 om 00:11
    Hoe kan een rechts buiten nu iets roepen wat op links achter in de dekking gebeurt.
    De scheids stond er veel beter voor en v Ginkel gaf t zelfs toe.
    Gewoon je mond over houden, zo blijven we over scheidsrechters discuseren terwijl er genoeg andere zaken te bespreken zijn.
    Vind ik leuk
    nacbreda1 +428
    zondag 13 augustus 2017 om 00:25
    Dit sloeg ook nergens op. Absoluut geen penalty
    Vind ik leuk
    Romario9 +9750
    zondag 13 augustus 2017 om 00:26
    Vind Bergwijn dit seizoen tot nu toe overtuigender spelen dna afgelopen seizoen. Beetje uit z'n schulp gekropen. Met hem en Lozano op de vleugels hebben we veel dreiging en snelheid.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zondag 13 augustus 2017 om 00:57
    En Pereiro is ook veel beter in deze rol achter de spitsen !
    Vind ik leuk
    Romario9 +9750
    zondag 13 augustus 2017 om 01:01
    Ja, het jammere aan Pereiro is alleen dat ie volgens mij niet zo van het meeverdedigen is. Vond het middenveld niet in balans vandaag. Werd veel te makkelijk overlopen als we de bal niet hadden.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2790
    zondag 13 augustus 2017 om 01:44
    van Ginkel moet daarom meer verdedigend gaan denken. Achter Pereiro moet je 2 controlerende spelers hebben dan is de balans er.
    Maar de verdediging is ook nog niet op orde, als die sterker is wordt het ook anders.
    En als Locadia zo blijft spelen, dan zet er Lammers maar snel in.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6943
    zondag 13 augustus 2017 om 00:27
    Goedmakertje voor al dat gerollebol van jou bergwijn.
    Vind ik leuk
    Trotse Fan +778
    zondag 13 augustus 2017 om 00:52
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zondag 13 augustus 2017 om 00:56
    Schandalig idd van Kuijpers !
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +422
    zondag 13 augustus 2017 om 01:05
    Dat je als Ajacied bent geboren is al erg genoeg, maar dat je louter onzin uitkraamt is nog veel erger.
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    zondag 13 augustus 2017 om 12:54
    Lekker makkelijk praten maar je vergeet dat AZ ook veel kansen heeft gehad en als Calvin niet was uitgevallen dan had ik het nog moeten zien of psv had gewonnen. AZ speelde bij vlagen psv van de mat maar ook mede omdat Zoet een wereldpot speelde kon hij de doelpunten van AZ tegenhouden. AZ heeft gestreden maar door 1 individuele speler heeft psv gewonnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Door de scheidsrechter konden ze terugkomen. Het leek niet op een penalty'