Ajax-terugkeer 'niet verwacht': 'Hoopte eigenlijk op een transfer die niet kwam'

Ajax-terugkeer 'niet verwacht': 'Hoopte eigenlijk op een transfer die niet kwam'

zondag 13 augustus 2017 om 10:43

De basisplaats van Mitchell Dijks tegen Heracles Almelo kwam ook voor de Ajacied onverwacht. Door het ontbreken van Davinson Sánchez kreeg de vergeten linksback de kans tegen de Heraclieden.

"Ik had het zelf ook niet verwacht", zegt hij tegen stadszender AT5. "Ik hoopte eigenlijk op een transfer die er niet kwam. De trainer (Marcel Keizer, red.) belde me. We hadden een goed gesprek. Ik heb het vertrouwen gekregen. Wat hij zei? Hij wilde me er graag bij hebben. In de oefenwedstrijden heb ik laten zien dat ik veel heb geleerd. Vandaag (zaterdag, red.) ging het voor mezelf ook lekker. Jammer dat je jezelf dan niet beloont. Het is een dubbel gevoel. Ik heb liever drie punten."

Vorig seizoen werd Dijks verhuurd aan Norwich City. De verdediger zag hoe zijn broodheer de finale van de Europa League haalde. De finale die hij zelf liever had willen spelen. "Ik was trots op de jongens. Het liefst wil je de finale zelf spelen. Ik had nog contact met sommige jongens en deed net alsof ik nog bij Ajax speelde. Het is voor de jongens mooi om mee te maken."

Plaats een reactie

zondag 13 augustus 2017 om 10:45
Dijks was gister de beste man van het veld aan Ajax-zijde.
Gewoon een prima back. Heerlijke inzet ook.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:54
die eerste goal mag hij zich anders wel aanrekenen, staat toe te kijken hoe de assist gegeven wordt
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:35
Op dezelfde manier als Viergever bij de 2e goal.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:54
Dat vond ik ook. Is helemaal niet zo slecht. De sterkhouders lieten het allemaal liggen, maar deze jongen speelde gewoon goed.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:58
Wie zijn volgens jou de sterkhouders bij Ajax?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:05
Niet volgens mij. Volgens de ajax geluiden hier zijn dat Ziyech, Dolberg en De Ligt (normaal ook Sanchez).

Hebben alledrie gefaald.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:17
Vinden jullie echt De Ligt al een sterkhouder? Die speelt toch ook niet alles?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:29
die speelt wel alles. gelukkig maar. Gaat Feyenoord nog veel plezier aan hebben!
Vind ik leuk
United FC +12795
zondag 13 augustus 2017 om 16:47
Wie het laatst lacht ;p
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:27
Word je feyenoorder dan?
Vind ik leuk
United FC +12795
zondag 13 augustus 2017 om 17:36
Haha je hebt je grapjurk weer aangetrokken? Dacht dat je alleen 's avonds in een jurkjes liep... Had je gezien bij Jambers ;-)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:52
Je zit nog duidelijk in de ontkennende fase.

Maar ik heb het volste vertrouwen in je.

Het was vandaag weer een heerlijk mooi dagje in de Kuip!
Vind ik leuk
United FC +12795
zondag 13 augustus 2017 om 17:55
Haha mooi zo! Speelden ze een goede pot?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 18:01
eerste helft was zeer matig. Tweede helft was een stuk beter. Vilhena ging meer bewegen en diks liep ook eens over de middenlijn.

Die helft hadden we meer moeten scoren. Al met al wel genoten hoor. Boetius doet het erg goed en Jorgensson is een beest. Amrabat viel ook goed in.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:42
Zal nu wel moeten. Zit geen enkele verdediger meer op de bank.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:39
Haha sorry, ik zie nu pas dat je een Feyenoorder bent...
Vind ik leuk
ttfr +1063
zondag 13 augustus 2017 om 11:00
Ja wie zijn de sterkhouders volgens jou?
Vind ik leuk
Jur74 +1668
zondag 13 augustus 2017 om 11:10
Gebrek aan inzet kan je hem nooit verwijten. Ik vind het alleen een rare opmerking: ik heb het vertrouwen gekregen. Als hij dat werkelijk had gehad had heel die soap er niet geweest.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:21
Als Dijks de beste was, dan weet je ook wat de uitslag wordt.....
Vind ik leuk
3ismo +2918
zondag 13 augustus 2017 om 11:40
dijks moet het aanvallend uitstekend doen want hij is een echte back! verdedigend was hij prima alleen die eerste goal! voor veltmanals back tegen dit soort ploegen die zich ingraven kan gewoon niet hij staat steeds op eigen helft als ajax aan de bal is! hij moet naar voren en een voorzet kunnen geven de back wanneet het druk is voor het doel van de degenstander dat je daar 1op1 komt voorin! younes speelde slecht en kluivety kreeg geen ondersteuning van veltman! en hone die steeds het verdedigend niet meer kan belopen verdedigend en vaak gaat hij als een kip zonder kop te veel naar voren mee aanvallen en laat het hele centrum en ass vrij voor de tegenstander! dit kan je alleen keizer kwalijk nemen en de spelers die hun taken niet goed uitvoeren! ajax heeft een trainer met ervaring nodig! onder de boer hadden we een slechter slectie en 4x kampion! nigel en van gaal halen?
Vind ik leuk
Bizzy +5843
zondag 13 augustus 2017 om 13:00
Aan zijn inzet lag het niet. Zelfs een paar keer dreigend geweest. 1 van de betere verdedigers op dit moment bij Ajax. Weg doen is geen optie.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:49
Het ging lekker!!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:49
Goed gespeeld! In deze vorm groeit hij door tot de LB van oranje! Let maar op mensen!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:51
Het niveau van kongolo, van aanholt, blind gaat hij niet halen joh. Dan heb je daarna ook nog willems, haps, zeegelaar, indi en riedewald die daar kunnen spelen. Dijks speelt nu een goede pot...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:10
Hahaha sorry hoor maar dan begint je favoriete clubje op zo'n manier aan het nieuwe seizoen en jij begint over de nieuwe linksback van het Nederlands team.

Hoe groot is die plaat voor kop????
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:13
Ik zou willen dat je hier profielen kan indelen op types (bijv kom niet meer bij van het lachen, overbodig, irreeel, geblokkeerd, Ajax, Feyenoord), zodat ik de comments kan filteren en bijv alle grappige reacties onder elkaar kan lezen. Bij deze kom ik niet meer bij.
Op basis van een nederlaag van Ajax bij Heracles en het feit dat hij eigenlijk te zwak is bevonden kom jij met een opmerking dat Dijks in het Nederlands Elftal komt???
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:08
Waarom doet iedereen toch alsof het Nederlands elftal nog wat voorstelt. Natuurlijk kan iedereen erbij. Afzakken is het enige dat het Nederlands elftal doet.
Vind ik leuk
United FC +12795
zondag 13 augustus 2017 om 16:50
Dat is zo maar het is te gek voor woorden om Dijks te noemen als een toekomstige waardige Oranje speler. Dan snap je er weinig van.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 18:25
Daar heb je wel gelijk in. Dijks hoort daar niet. Maar nogmaals en je gaf me al gelijk, N11tal is niks meer.
Vind ik leuk
United FC +12795
zondag 13 augustus 2017 om 18:26
Is ook zeker een feit!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:50
Er is TOTALE PANIEK uitgebroken in Amsterdam!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:50
Een jaartje Engeland doet wonderen!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:51
Als De Ligt straks die welverdiende schorsing van de KNVB krijgt voor zijn overtreding gisteren die direct rood had verdiend, krijgt Dijks de komende 5 weken nog wel een basisplaats. Tenminste, de KNVB gaat onderzoek doen, toch? Net als die Vilhena-soap vorig seizoen?
Vind ik leuk
036 +2115
zondag 13 augustus 2017 om 10:53
Nee. Er is al een kaart gegeven.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 10:53]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:55
Ken de regels, hij is al bestraft.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:07
Gaat niet gebeuren. De scheidsrechter heeft de overtreding gezien en beoordeeld met geel. Dan kan er daarna geen onderzoek meer gedaan worden. Als het ze ontgaan was, zou dit wel mogelijk geweest zijn.
Vind ik leuk
darmianto +6617
zondag 13 augustus 2017 om 11:12
Jij snapt werkelijk niets van de regels..
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:09
Jammer dat je de regels niet kent en alleen maar wil haten.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 12:09]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:52
Wanneer komt er een echte linksback?
Vind ik leuk
Mo +6579
zondag 13 augustus 2017 om 10:59
Dijks is een echte linksback
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:31
De tijd zal leren.
Vind ik leuk
Mo +6579
zondag 13 augustus 2017 om 12:44
Wat valt er te leren? Dijks is een linksback .
Vind ik leuk
United FC +12795
zondag 13 augustus 2017 om 16:51
Ja maar of dat het niveau is om na te streven is maar weer afwachten.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:00
En dan ook nog basis staan. Wat een afgang voor de club. Eerst ophoepelen en naar het tweede en vervolgens in genade aannemen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:03
Bruikbare back voor ED doeleinden. Maar dat is ook wel echt zijn plafond
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:04
Hij speelde heel aardig en vind hem als linksback beter dan Viergever gewoon laten staan daar.
Vind ik leuk
Gozert +2342
zondag 13 augustus 2017 om 11:08
Aanvallend was hij oké maar bij die twee goals gaf hij zijn tegenstander veel te veel tijd en ruimte. Toch waren er spelers nóg minder dan Dijks.
Vind ik leuk
Teo Smith +12521
zondag 13 augustus 2017 om 11:09
Hij is nou ook weer niet zo slecht, wij wouden hem ook dus...
Vind ik leuk
Stranger +1379
zondag 13 augustus 2017 om 11:34
Ik wilde hem anders helemaal niet! Was ook blij dat hij niet kwam. Ik vind hem echt niet beter dan Nelom.
Vind ik leuk
darmianto +6617
zondag 13 augustus 2017 om 11:15
Dijks is groot en sterk maar explosieve kracht is 0 en voorzetten vaak om te gieren. Wie weet wordt het nog wat maar hoewel hij een van de minst slechte was gisteren denk ik dat Ajax er goed aan doet om defensief door te selecteren zeker omdat Sanchez ws weg gaat.

Gisteren werd pijnlijk duidelijk hoeveel rotzooi Sanchez altijd opruimde voor de spelers om hem heen (dus ook van het middenveld).

Reken maar dat Rosenborg nu bloed ruikt.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:12
Rosenborg maakt ons af. Samen met psv op de bank naar het europese voetbal kijken. :)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:15
Dijks is gewoon de beste back van de eredivisie. Hij is nog beter dan Veltman, Viergever en De Ligt. Alleen De Ligt is wat jonger en heeft meer groeipotentie alleen die had je eerst moeten uitlenen om ervaring op te doen. Dijks heeft alleen wat meer training nodig om weer fit te raken dan komt het wel goed.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:45
Dijk beste back van de Eredivisie?? Arias en Haps zijn een stuk beter. Maar droom lekker verder....weltrusten
Vind ik leuk
ihvmmdk +3264
zondag 13 augustus 2017 om 12:59
Heb je weer aan de kattenkruid gezeten opa?
Vind ik leuk
United FC +12795
zondag 13 augustus 2017 om 16:53
Word je er nou niet moe van om steeds te doen alsof je voor Ajax bent?
Vind ik leuk
furgist +1446
zondag 13 augustus 2017 om 11:18
Dat dacht ik al, hij weet ook dat hij alleen speelt door gebrek aan beter..kut voor em dit
Vind ik leuk
fritsie +240
zondag 13 augustus 2017 om 12:00
Wij hoopten allemaal op een transfer die niet kwam Mitchell
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:14
Iedereen is happy om voor Ajax te spelen, dus niet, en dat moet er snel uit.
anders spelen jullie dadelijk niet eens EL en dat zou voor het Nederlands voetbal niet goed zijn mannen
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:40
Ik vond dat er niet echt kort gedekt werd m.n door beide backs. Maar Viergever zie ik liever op links en Veltman centraal dan staat de Ligt ook beter.
Voorin vond ik het matig want alle drie speelde voor zichzelf en niet met elkaar.
Vind ik leuk
ihvmmdk +3264
zondag 13 augustus 2017 om 12:58
Kut speler, drie afgetest en mag nog steeds terugkomen, lachwekkend en was gisteren(weer) debet aan een goal.
Vind ik leuk
United FC +12795
zondag 13 augustus 2017 om 16:39
Toch speelde je een aardige wedstrijd gister! Helaas voor hem dat hij moet blijven. Als hij al bezig was met een transfer.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 16:39]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-terugkeer 'niet verwacht': 'Hoopte eigenlijk op een transfer die niet kwam'