Verbazing over 'schandalig' kunstgras PEC Zwolle: 'Wat een poppenkast'

Verbazing over 'schandalig' kunstgras PEC Zwolle: 'Wat een poppenkast'

zondag 13 augustus 2017 om 12:46

Grote verbazing over het kunstgras van PEC Zwolle, dat het zondag opneemt tegen Roda JC. De eerste Eredivisie-wedstrijd van het seizoen is nog niet gespeeld of de mat is al gevuld met bruine plekken. Dat levert veel kritische reacties én een knieblessure van Christian Kum op.

Poll

Wat vind jij van kunstgras?

(2952 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 13 augustus 2017 om 12:53
Gustafson gelijk terug naar Feyenoord halen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:54
Dat is wel heel opportunistisch! ;-)
Vind ik leuk
Mo +2369
zondag 13 augustus 2017 om 12:54
Ik zit niet te kijken maar ze zijn 25 minuten bezig, kom op ;)
Vind ik leuk
Blindsy +2225
zondag 13 augustus 2017 om 13:18
Hij is nog niet opgegeven, daarom ook verhuurd. Bij Roda kan hij een van de sterkhouders worden. Als hij het daar nou ns n heel jaar laat zien, wie-weet.
Maar niet obv één mazzelgoaltje, uiteraard. Dat cadeautje hadden jij en ik ook uitgepakt, waarschijnlijk..
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:55
43 stemmen op "helemaal prima"
Hoe dan???!
Vind ik leuk
Roya +415
zondag 13 augustus 2017 om 13:00
Als er aan het begin van de poll een grappenmaker er op klikt kan dat zo zijn

Is al aardig bijgedraaid
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:53
Het schijnt dat Zwolle ook een hybride grasmat wil aanleggen. Maar dat wordt een vijfjarenplan. Laten de clubs nou onderling het tv-geld eerlijker verdelen en er daarmee voor zorgen dat elke club een goede grasmat kan neerleggen in plaats van een tupperware tapijt.

Groningen heeft sinds vorig jaar ook een hybride grasmat en is gestegen van de plek boven de tupperware-matten naar een gedeelde vierde plek.

Zie onderstaand artikel uit de Stentor:

PEC Zwolle wil op hybride velden gaan spelen
ZWOLLE – Als het aan PEC Zwolle ligt dan beschikt de club binnen vijf jaar over twee hybride en drie kunstgras voetbalvelden. De clubleiding wil de nieuwe matten het liefste laten aanleggen in de nabijheid van het Mac3Park Stadion.

Dennis Arentsen 17-02-17, 15:14

De aanleg van de velden zou een ongekend ingrijpende operatie betekenen in de omgeving van het Zwolse voetbaltempel. ,,Daarom hebben we ook een vijfjarenplan opgesteld’’, verklaarde voorzitter Adriaan Visser. ,,De hele infrastructuur moet op de schop en daar is tijd voor nodig.’’ PEC Zwolle is daarvoor al in gesprek met de gemeente Zwolle en de grasleveranciers Greenfields en Ten Cate. Be Quick'28
PEC Zwolle krijgt komende zomer eerst nog een nieuw kunstgrasveld in het stadion. De huidige mat wordt verplaatst naar het complex van zaterdag tweedeklasser Be Quick’28, de buren aan het Stadionplein.

Een hybride voetbalveld bestaat voor dertig procent uit kunstgras. Het overige deel is natuurgras. Door deze combinatie ontstaat een stabiel en stevige grasmat, die echter minder belastbaar is dan een volledige artificiële mat.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:01
Dus eerst nog 5 jaar kruisbanden afscheuren?

Wist niet dat Groningen een hybride mat had.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:13
Ze hebben het ook op het jeugd/trainingscomplex aan laten leggen. Volgens mij twee of drie velden Desso Grassmaster (10% kunstvezels).
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:09
Een ding is zeker, ik heb daar niet op gestemd...
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:05]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:54
Zoals je naam al doet vermoeden.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:57
En zo is het...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 16:35
Allemaal stemmen van mensen uit achtergestelde gebieden. Aanhangers van clubs waar een plastic veld ligt waar competitievervalsing een mooie manier is om ook volgend jaar weer in de Eredivisie te acteren.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 19:09
Bij roda ligt ook een kunstgrasveld. Ik ben gewoon anti kunstgras. Je moet het gras kunnen ruiken,de plaggen moeten rondvliegen en een bal moet soms in een plasje water blijven liggen. Ze zouden het kunstgras moeten verbieden.
Vind ik leuk
076Mike +176
dinsdag 15 augustus 2017 om 01:16
Alle BVO wedstrijd velden (in de stadions) oprollen.. Mooie strik er omheen.. En achterop een vrachtwagen richting Afrika.. Voor die voetballertjes daar en hele vooruitgang!
Vind ik leuk
fcu79 +989
zondag 13 augustus 2017 om 12:55
Zoals ik net al zei elders: dit is leuk als trainingsveld bij een amateur club maar hier kan je toch geen betaald voetbal op spelen. Die kum scheurt zowat alles af omdat hij in die troep blijft hangen
Vind ik leuk
Roya +415
zondag 13 augustus 2017 om 13:01
Als ik hier op zou moeten trainen zo ik op schaken gaan of met mijn drink gedrag darts gaan spelen :)
Vind ik leuk
fcu79 +989
zondag 13 augustus 2017 om 13:03
Enige voordeel van deze bende is dat het het hele jaar vol belast kan worden. Maar hier kan je toch niet serieus eredivisie wedstrijden op spelen. Leg die zooi op de parkeerplaats kunnen ze er op trainen in de winter
Vind ik leuk
Roya +415
zondag 13 augustus 2017 om 13:05
Bij onze vereniging is veld 1 ook kunstgras maar dat ziet er tien keer beter uit als dit lijkt wel een pas gemaaid hooiveld

Kunstgras oké (liever niet) maar zorg dan dat het bespeelbaar
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:32
dit veld ligt er net in. is de nieuwigheid;)
Vind ik leuk
darmianto +5338
zondag 13 augustus 2017 om 13:01
Ja maar neeeee want volgens onderzoek van die kunstgras boeren klopt daar allemaal geen reet van joh...

Wanneer gaat de KNVB een keer gras verplicht stellen?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:14
KNVB moet dit ook niet accepteren, als een eredivisie club zn grasmat niet op orde kan krijgen dan heeft de club niks in de eredivisie te zoeken.
Consequentie, Wedstrijd afgelast en 0-3 op papier voor roda jc.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:17
Precies zoiets ja, Groningen had ook jaren een bijzondere slecht grasmat maar met enig hulp is ook hun gelukt om een redelijke mat neer te leggen. Trouwens Heerenveen heeft grasmat versterkt met kunstvezels dat wil dus ook zonder problemen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:40
Ik vind het al belachelijk dat kunstgras überhaupt wordt toegestaan op het hoogste niveau, maar als het er dan ook nog eens zo bijligt als nu bij pec dan gaat t helemaal nergens meer over.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:58
Groningen heeft ook een hybride grasmat.
Vind ik leuk
HanV +1368
zondag 13 augustus 2017 om 16:57
Al die ledematen heb je ook niet nodig om te voetballen, hij raakte in de 13e minuut geblesseerd en is pas in de rust vervangen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:55
Bij VVV, Heracles en nu ook bij PEC deze zeer lelijke kunstgras gezien. Het zou verboden moeten worden!
Vind ik leuk
0546 +26
zondag 13 augustus 2017 om 13:15
Volgens mij heb jij nog nooit goed gekeken dan, de kunstgras mat van Heracles is altijd prima in orde en heeft nog nooit deze vlekken gehad. Ik stem wel in dat als het kunstgras van deze kwaliteit is het inderdaad verboden moet worden (zoals bij pec), want dit kan echt niet.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:44
Heerenveen heeft gras versterkt met kunstvezels dat werkt dus ook om een goede grasmat te behouden maar wat er in Zwolle ligt lijkt meer op woestijngras dat nodig water behoeft.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 16:38
Het is en blijft plastic en het zou verboden moeten worden. Competitievervalsing van de bovenste orde en het lachertje van Europa bovendien!

Vind ik leuk
0546 +26
zondag 13 augustus 2017 om 16:53
De jeugd van tegenwoordig traint en voetbalt graag op kunstgras. Ze zijn het zelfs gewend. Je gaat mee met de tijd of je doet het niet. Je eigen keuze als club. Voor sommige clubs is het nou eenmaal voordeliger om op kunstgras te voetballen, en ik vind dat dit niks te maken heeft met competitie vervalsing. Zo heeft iedereen zijn eigen mening.
Vind ik leuk
HanV +1368
zondag 13 augustus 2017 om 16:59
Je had liever azuurblauw gezien?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:03
Nee, maar de kleur van dit kunstgrasveld lijkt echter nergens op.
Vind ik leuk
HanV +1368
zondag 13 augustus 2017 om 17:23
Het ziet er precies uit zoals bij mij in de tuin.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:29
Dezelfde de fabrikant misschien:)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:56
Kunstgras met bruine plekken..?
Kunstgras is dus echt niet meer van echt gras te onderscheiden.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:04
De koeien hebben erop liggen schijten vannacht.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:02
Dan zou de mest voor de groenvoorziening moeten zorgen toch?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 16:08
Geen serieuze vragen stellen aub.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:56
Ziet er niet uit.... en lijkt nog gevaarlijk ook gezien Kum net
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:04
We drinken nog eentje op de grasmat van Zwolle.....en als we bezopen zijn zien we het verschil toch niet meer.
Vind ik leuk
Santi +7989
zondag 13 augustus 2017 om 12:59
Twannieeee :D
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:59
Nu zijn er mensen die zweren bij plastic, persoonlijk vindt ik dat de KNVB het moet verbieden. Als het Feyenoord lukt om de mooiste en beste grasmat van Nederland neer te leggen en jij bent als club niet in staat om voor een degelijke grasmat te zorgen en kiest voor plastic kun je beter stoppen met betaald voetbal
Vind ik leuk
Roya +415
zondag 13 augustus 2017 om 13:13
Je praat alsof Feyenoord net gepromoveerd is we hebben al jaren de beste grasmat van Nederland zoals het hoort in de top drie
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:15
De Feyenoord grasmat is een compliment heeft niets met jullie degradatie te maken =))
Vind ik leuk
Roya +415
zondag 13 augustus 2017 om 13:18
hahaha wij hebben nog niet gespeeld maar nu al een beter doelsaldo en even veel punten als jullie :/)
Vind ik leuk
Arbee +964
zondag 13 augustus 2017 om 13:54
Dat het Feyenoord lukt om de beste grasmat te produceren wil zeggen dat de kwaliteit van je grasmat vrij weinig te maken heeft met je begroting. Jullie hebben doorgaans een miljoen of 10 tot 15 minder te besteden dan Ajax en PSV, maar weten wel de beste mat neer te leggen. Als jullie dat lukt, zou je toch zeggen dat een club als PEC of Heracles met bescheiden middelen ook een acceptabele natuurgrasmat moet kunnen neerleggen.
Vind ik leuk
mcmodd +7351
zondag 13 augustus 2017 om 14:56
Je zegt dat Feyenoord een kleinere begroting heeft dan Ajax en PSV, maar weet wel een betere grasmat neer te leggen en dus heeft het niks met de begroting te maken. Er staan echt wel wat meer posten op een begroting dan aanleg, afschrijving en onderhoud van een grasmat Arbee. Ajax en PSV hebben alleszins acceptabele grasmatten. Maar: dus moeten PEC en Heracles ook natuurgrasmatten kunnen neerleggen? Het is meer een zaak van perceptie. Zonder dat je een financiële vergelijking maakt kan je ook een goede grasmat neerleggen, kijk naar FC Utrecht. Maar omdat je ook intensief traint moet je de beschikking hebben over acceptabele matten om op te trainen, dat is bij FC Utrecht van plastic. Ik weet niet hoe dit op Varkenoord zit momenteel, vroeger was dat ook gewoon van gras. Plastic vraagt ook (duur) onderhoud en reparaties zijn peperduur. Kijk naar de begrotingen van kleinere clubs met plastic en je ziet dat ze spelers minder salaris betalen, de staf is goedkoper, meestal ook minder personen, de kosten van internationale ontmoetingen ontbreken vaak. Wat eerder is gezegd: sponsoring maakt peperduur nepgras goedkoper, je wordt door de commercie gedwongen om zo'n keuze te maken. Reken eens uit wat gemiddeld twee dure kruisbandblessures kosten. Die heeft FC Utrecht ook vanwege kunstgrassig Zoudenbalch, dus ook daar is eens een verkeerde keuze gemaakt. Het moet gewoon verboden worden en sponsors kunnen ook gewoon gras en groundsman sponsoren, dan vallen de kosten ook wel weer mee.
Vind ik leuk
Roya +415
zondag 13 augustus 2017 om 18:04
Klopt wij hebben 10 tot 15 minder te besteden dan psv en ajax

De clubs daaronder nog minder

Top kwaliteit begint bij de bron de mat waar je op moet spelen

Een mat als deze getoond is vandaag kan je niets van verwachten

Feyenoord gaat de mat bedanken dit seizoen weer
Vind ik leuk
HanV +1368
zondag 13 augustus 2017 om 17:02
Wel elk jaar een andere mat. Een Feyenoord-mat gaat net 20 wedstrijden mee.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:00
Dit wordt het jaar dat kunstgras dermate veel controversie gaat oproepen dat het zomaar kan zijn dat we er spoediger van af zijn dan we denken.

Dit veld is een grove schande, het ziet er echt niet uit en dat voor een nep mat, maar tevens zie ik precies hetzelfde als wat ik gister in Almelo zag, deze matten is alsof je met een bal door de stoop aan het rennen bent.

De velden zijn waardeloos en het schijnt ook nog eens een nieuwe mat te zijn geweest bij Heracles, dat moet toch op z' minst hun 3e mat, zoniet al hun 4e mat zijn die ze in al die jaren hebben laten leggen en dan bevestigd dat alleen maar dat het financieel gewoon niet voordeliger is, want de aanschafprijs van een nieuwe mat is enorm, namelijk 1 miljoen euro.

Heracles zal dan ook wel gesponsord worden en heeft dan ook niet die kosten die anderen wel hebben.

Echt, wat een dramatische matten zijn het, en dan is het zogenaamd state of the art... Nu het is gewoon helemaal kut.
Vind ik leuk
mcmodd +7351
zondag 13 augustus 2017 om 14:17
Dat kunstgras is natuurlijk ijzersterk, maar op het moment dat je dit zegt begint het spontaan te roesten.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 14:22
2 velden in 2 dagen die in hele negatieve zin opvallen, gister was het veld echt gewoon een stroopveld. Vandaag ziet het er niet uit en vind ik het ook redelijk stroperig en ja, het heeft al een slachtoffer gemaakt in de vorm van Kum!
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 13:01
wat heb ik altijd een hekel gehad aan die rubber!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:01
Dit is dus nu kunstgras met kurk ziet er echt niet uit KNVB word nou eens wakker en verbied die velden in de Eredivisie.
Vind ik leuk
mason +475
zondag 13 augustus 2017 om 13:11
Ja maar gewoon gras is duur. En dat geld steken wij liever in nieuwe spelers☹️. Flikker op man als je daarom niet mee kan komen in de ere divisie. Dan ga je toch lekker 1e of 2e divisie voetballen? Harkemase boys heeft zelfs in de 3e divisie een mooi gras mat. Zum kotsen.
Vind ik leuk
erikg +437
zondag 13 augustus 2017 om 13:14
het fabeltje van duur gras. Kunstgras is veel duurder in aanleg, moet in 10 jaar afgeschreven worden, en per jaar zoveel onderhoud dat het uiteindelijk veel duurder dan echt is.
Vind ik leuk
mason +475
zondag 13 augustus 2017 om 13:22
Dat geloof ik best. Maar vaak worden die clubs ook gesponsord door die bedrijven. Kijk maar naar sparta. Tijdens vrouwen ek echt gras en nu hebben ze vanwege contract dat kolere kunstgras er weer in gedaan.
Vind ik leuk
Aal +11111
zondag 13 augustus 2017 om 13:02
Schandalig van de club, voor Nederland en je staat weer voor lul tegenover de rest van de wereld.
Vind ik leuk
mcmodd +7351
zondag 13 augustus 2017 om 14:25
Nou, PEC uit Zwolle voor lul in de rest van de hele wereld? Ze zetten Zwolle dus wel op de kaart in Bourkino Fasso en Angola, eveneens in Canada en Venezuela. Ze komen allemaal vlekjes kijken in Zwolle, zoiets.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:03
Kunstgras is competitie vervalsing, weg ermee!
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:14
Kunstgras is levensgevaarlijk voor de gezondheid van sporters, weg ermee!

Kunstgras is financieel niet goedkoper, omdat je het om de 5 jaar mag vervangen a 1 miljoen euro per veld, weg ermee!

Kunstgras zorgt dat het veredeld zaalvoetbal wordt, weg ergmee!

Spelers weigeren naar Nederland te komen vanwege die plastic rommel, weg ermee!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:36
veld in Eindhoven mag dan ook wel weg naar gisteren...? gewoon je schoenen er op aanpassen. doen ze bij echtgras ook.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:04
Misschien groeit het nog wat aan, het gras in almelo was kennelijk ook te hoog..
Abominabel veld, levensgevaarlijk!
Vind ik leuk
DrJ +339
zondag 13 augustus 2017 om 13:04
Weigeren als tegenstander om daar te spelen.
Vind ik leuk
mason +475
zondag 13 augustus 2017 om 13:12
Mijn idee. Ik ben voor.
Vind ik leuk
Rodapaus +1060
zondag 13 augustus 2017 om 13:05
Weg ermee, sowieso geen fan van maar dit ziet er helemaal al niet meer uit. Bij Roda lijkt het tenminste nog op gras. Zullen de strenge winters daar in t noorden wel zijn ofzo
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:06
Kan het niet vaak genoeg herhalen. Opzouten met dat kunstgras!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:06
Zit het buxus virus in het kunstgras.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:07
Ze hebben kurkkorrels gestrooid i.p.v . Dat autobandenspul, vandaar de bruine plekken.
En die onzin over meer blessures moet ook echt ophouden, ik ben ook tegen kunstgras, maar je moet er geen onzin over verkondigen.
Vind ik leuk
erikg +437
zondag 13 augustus 2017 om 13:13
wel gek dan, als je speelt op echt gras heb je geen last van je rug of ledematen, speel je op dit soort troep kun je 3 dagen bijna niet lopen van de pijn. Kan een reden zijn dat veel oudere spelers vroegtijdig gaan stoppen
Vind ik leuk
Guust +2414
zondag 13 augustus 2017 om 13:32
Ik ben ook gestopt vanwege die bende, twee blessures was genoeg.
Vind ik leuk
mcmodd +7351
zondag 13 augustus 2017 om 15:11
Laat die onzin maar aan wetenschappers over hè Ruud? Daar zijn de meningen knap verdeeld, waardoor je als voor- maar ook als tegenstander altijd voldoende 'wetenschappelijke' onderbouwing van je standpunt kunt verwerven.'Onzin' is dus voor 50procent, en dus niet overtuigend onderbouwd. Jammer eigenlijk hè?
Vind ik leuk
Het Brein +1244
zondag 13 augustus 2017 om 13:09
De armoede van de Nederlandse competitie...geen geld voor een natuurlijke grasmat #RIP
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:09
Echt per direct afschaffen die zooi, die Kum verdraaid gewoon z'n knie wat met echt gras nooit had gebeurd!

Ik ga zelfs zo ver dat ik vind dat de spelers collectief moeten staken de volgende speelronde uit gezondheidsoverwegingen!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:12
Bij Kum zal de leeftijd wel mee gaan tellen.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:13
Echt de meest zinloze opmerking die ik ooit gelezen heb, zijn leeftijd heeft er helemaal niets mee te maken!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:34
Ik ga zelfs zo ver dat ik vind dat de spelers collectief moeten staken de volgende speelronde uit gezondheidsoverwegingen!

Als je het over een zinloze opmerking hebt.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:41
Is niks zinloos aan, al meerdere spelers hebben zonder dat er iemand in de buurt was een flinke blessure opgelopen. Tevens zijn de spelers al tegen en hebben ze dat afgelopen jaar als collectief aangekaart via de aanvoerders.

Als je inhoudelijk wat te melden hebt kom dan met argumenten, want simpelweg roepen dat iemand onzin uitkraamt zonder uit te leggen waarom dan wel niet maakt je niets meer dan een schreeuwlelijk.

Ik leg gewoon uit waarom ze dat moeten doen en het is zeker geen ongeloofwaardig voorstel, omdat meerdere spelers al tegen waren en er dus weer een blessure geval bij is gekomen.

Daarbij was het veld van Heracles gister bizar slecht, het leek wel alsof ze de veldverwarming midden in de zomer vol aan hadden staan, want het was zo stroperig als de pest.

Kunstgras is al jaren een probleem, zowel voor de gezondheid van de spelers als voor de eerlijkheid (en kwaliteit) van het spel.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:54
Hoeveel spelers raken er geblesseerd op echt gras?
Heb je hier wel eens over nagedacht?

Dat zijn waarschijnlijk de uitzonderings gevallen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:28
dat zagen we gister met stwngs dat t niet op echt gras kan gebeuren ;)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:37
Inderdaad. De blessure die Calvin Stengs opliep had op kunstgras nooit gebeurd.!!!!!!!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:38
Ook in Engeland. Daar vielen ze gisteren ook met bosjes uit met blessures. ;)
Vind ik leuk
El Lobo +963
zondag 13 augustus 2017 om 14:29
Idd! Altijd commentaar op kunstgras. De helft traint op kunstgras en op natuurgras is het eerlijker (ondanks de verschillende natuurmatten)

Verbied dat knollenveld van Groningen dan ook
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:10
Aan het voetbal te zien zullen PEC, ADO en Sparta voor de onderdste plek mee gaan doen
Vind ik leuk
HanV +1368
zondag 13 augustus 2017 om 17:09
4 doelpunten uit 29 doelpogingen is inderdaad slecht. En ze geven ook wel veel kansen weg, wel 10. 10-6 was veel leuker geweest.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:13
Komt door die boomknuffelaars in Zeist weg er mee klote kunst gras lachen ons zwaar uit in het buitenland man man wat een vertoning
Vind ik leuk
Dordmund +1048
zondag 13 augustus 2017 om 13:14
Kunstgras is niks mis mee wen er maar aan over een paar jaar weten we niet beter de jeugdelftallen speler er allemaal al op.
En elke amateurvereniging heeft er wel 1 à 2 van zulke velden.
Vind ik leuk
poklane +1732
zondag 13 augustus 2017 om 13:15
Tijd dat hier regels tegen komen. Kunstgras afschaffen in de Eredivisie en als je geen normale mat neer kan leggen telkens 3 punten in de mindering. Als een team dan aan het einde van het seizoen 18 punten ofzo moet inleveren: eigen schuld.
Vind ik leuk
rjc71 +601
zondag 13 augustus 2017 om 13:16
kunst hoort aan de muur .. niet in een voetbalstadion.. !
knvb doe er wat aan .. !
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:22
Alle kunstgras clubs weren uit de eredivisie. Dan maar wat minder spelers onder contract.
Vind ik leuk
Starkoo +212
zondag 13 augustus 2017 om 13:29
KNVB zijn blinde kippen, kunstgras hoort niet thuis in het voetbal, maar verbieden ho maar.
Vind ik leuk
Guust +2414
zondag 13 augustus 2017 om 13:31
Er zijn er hier vandaag een boel die zeggen dat kunstgras geen excuus mag zijn. Schande dit, afschaffen
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:40
voetbal is gewoon achterhaald. meer met je tijd meegaan. ;)
Vind ik leuk
Vak-DD +5531
zondag 13 augustus 2017 om 13:36
Kunnen beter zo'n Hybride grasmat als bij ons nemen. Kunstgras hoort gewoon niet thuis in het betaalde voetbal.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:41
Kunstgras is ook een hele grote reden waarom topspelers niet naar Nederland willen.

Maar dit kunstgras van Zwolle slaat echt wel alles.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:51
Afschaffen dat idiote plastic gras. Als je geen geld hebt voor gras moet je geen betaald voetbal spelen, amateurs.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:52
Geen licentie als op kunstgras speelt, koop maar speler minder!!!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:53
Weg met kunstgras
Vind ik leuk
Sil Meijer +10585
zondag 13 augustus 2017 om 13:55
Ben met de eerste 2 keuzes mee eens. Het moet oprotten, maar begrijpelijk dat kleinere clubs hier voor kiezen. De schuld van de KNVB.
Vind ik leuk
mcmodd +7351
zondag 13 augustus 2017 om 13:57
Die bruine vlekken zijn echt herkenbaar. Net als vroeger laat nu PEC doordeweeks op het kunstgras koeien grazen...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:22
Kunstgras uitbannen gewoon alles op echt gras voetballen scheel een hoop blessures
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:22
Zozo, dat is geen beste veldje daar...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:25
Blijft altijd een dingetje. De één wil er niks van weten. De andere maakt het niet uit. Weer een ander wil echt gras maar dan met een dak erboven. De ander ziet dat weer niet zitten omdat je dan per seizoen 15 velden moet vervangen. Zo is het altijd wat.
Vind ik leuk
PSVKRK +343
zondag 13 augustus 2017 om 14:27
Zelf vele malen gevoetbald op verschillende kunstgrasmatten, mijn mening is afschaffen. Laat KNVB maar iets verzinnen, zodat elke club een fatsoenlijke mat kan hebben, dit is niet goed voor Nederland als voetballand.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:29
Vind heter in de Kuip er veel te groen uitzien.
Slecht voor je ogen en slecht voor mensen met een allergie.(-
Vind ik leuk
PSVKRK +343
zondag 13 augustus 2017 om 14:32
Ik ben al blij als ik hier in Polen een fatsoenlijke stream kan vinden, dan hoor je mij niet zeuren over te felle kleuren.
Vind ik leuk
Paul1982 +5416
zondag 13 augustus 2017 om 20:50
Iets meer geld uitgeven aan het veldonderhoud ipv een slechte buitenlandse linkachter.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:59
Voetbal hoort op gras!!!!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:27
Weg met dat kunstgras, zo snel mogelijk
Vind ik leuk
Paul1982 +5416
zondag 13 augustus 2017 om 20:48
Een kunstgrasveld wat er uit ziet als een heel slecht grasveld? Wat klopt er niet?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 21:36
Kunstgras is nooit uitgevonden om op te voetballen.
Zie ook de 3e goal van PEC.

Lange bal van Thomas, Keepertje Jurius komt uit om de bal te onderscheppen, maar zijn timing is gebaseerd op gras....

Het kunstgras vertraagd de bal en de keeper van Roda - Jurius - staat voor lul als een keeper zonder inzicht en timing.

Zonder gein..... ik vind zelfs de samenvattingen van wedstrijden op kunstgras niet om aan te gluren.

Vind ik leuk
wil +471
zondag 13 augustus 2017 om 22:01
Dit veld is een schande voor het voetbal. Hier gaan nog veel blessures komen. KNVB moet hier echt ingrijpen voordat er spelers voor hun leven getekend zijn.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 23:48
Terwijl Roda zelf ook kunstgras heeft liggen.. Onzin dus.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verbazing over 'schandalig' kunstgras PEC Zwolle: 'Wat een poppenkast'