Schaars niet blij met onvermijdelijke Ajax-deal: Die gozer is écht goed

Schaars niet blij met onvermijdelijke Ajax-deal: "Die gozer is écht goed"

zondag 13 augustus 2017 om 13:41

Dennis Johnsen ruilt sc Heerenveen in voor Ajax, zo werd vrijdag bekend. Stijn Schaars is helemaal niet blij met het vertrek van de negentienjarige Noor.

"Die gozer is écht goed", baalt Schaars, aanvoerder van Heerenveen, in gesprek met de Leeuwarder Courant. "Ik had hem er dit seizoen heel graag bij gehad. Dennis is een jongen die er komt en ook meteen staat. Helaas had hij nog maar een eenjarig contract. Dan heb je als club niets te vertellen."

Johnsen was de beoogde opvolger van Sam Larsson bij Heerenveen, maar een debuut in de Friese hoofdmacht zit er door zijn overstap niet in. Hij verkast voor ruim twee miljoen euro naar Ajax, dat de transfer overigens nog niet officieel heeft bevestigd. Heerenveen deed dat al wel. Johnsen sluit in Amsterdam waarschijnlijk eerst aan bij Jong Ajax, dat sinds deze zomer wordt getraind door Michael Reiziger.

Lees ook: 'Mixed feelings' bij Heerenveen: 'Dan komt Ajax op het laatste moment voorbij'

Plaats een reactie

Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 13:44
Welnee, die gaat gewoon bij Jong Ajax ballen en is nog lang niet een toegevoegde waarde voor Ajax.

Die hadden ze dan ook beter in Heerenveen kunnen laten, zolang ze niet gaan inzien dat we niets hebben aan weer een talent, omdat de voorwaarden om te slagen er niet zijn zal ook deze gozer niet slagen.

Buiten Klaassen en misschien in mindere mate Veltman hebben we 0 talenten zien slagen, ze hebben het even leuk gedaan, maar zijn daarna allemaal geflopt, Dolberg is hard op weg de volgende flopper te worden, die bakt er echt helemaal niets van en heeft ook moeite met de druk, verwachtingen en het feit dat hij nu continue 2 man in zijn nek heeft. Hij maakt alleen maar overtredingen en verliest continue de bal.
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 13:49
Dat over Dolberg is natuurlijk onzin. Die jongen heeft teamgenoten nodig die met hem kansen willen creeren, die zijn er niet. Kluivert doet alles zelf, net als younes. Ziyech ramt alles van buiten de 16 op doel. Alleen van de beek wil af en toe een combinatie met Dolberg aangaan.

Dolberg moet alles zelf bedenken, opzetten en afmaken, iets waar je normaal nog 4 anderen voor hebt. Dan is het niet gek dat hij nog niet scoord. Tegen Nice zag je dat, met neres en frenkie de jong, hij meer diepgang kan hebben, omdat zijn medespelers hem ook zoeken. Dat hij een flop wordt is echt zwaar overdreven.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 13:55
Dat is helemaal geen onzin, hij is zelden aanspeelbaar, omdat hij nauwelijks vrij loopt, hij verliest ongelofelijk veel duels en dus vaak de bal en maakt intens veel overtredingen.

Tevens heeft hij minimaal 2 kansen gehad die hij niet afmaakte, ook dat ligt niet aan zijn medespelers, Donny zette hem geweldig voor de keeper.

Tegen Nice was Dolberg ook 2x niet goed, maakte hij veel overtredingen en verloor hij veel de bal.

Echt onzin om te roepen dat het allemaal aan zijn medespelers ligt, vorig jaar schoot hij ze er toch ook regelmatig in terwijl hij de kansen zelf creerde, dat is niet veranderd hoor.
Vind ik leuk
Sil95 +5301
zondag 13 augustus 2017 om 14:03
Die kansen die hij dan gehad zou hebben , waren bepaald geen honderd procent mogelijkheden. Die kansen kwamen overigens tot stand na combinaties met notabele van de Beek. Ik heb Younes of / en Kluivert hem geen enkele goede bal zien geven.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:07
Nogmaals, dat was vorig jaar ook zo, toen ging Younes ook naar binnen voor eigen succes en Traore was nog 3x egoistischer dan Kluivert, dus wat je zegt is niet de reden waarom hij niet presteert.

Hij voelt de druk van de verwachtingen en tevens stellen tegenstanders zich volledig op hem in waardoor hij gewoon verzuipt.

Echt, vorig jaar was het totaal niet anders, het is al heel lang zo dat de spits van Ajax verzuipt, daarom hopen ze ook een spits te vinden die zelf 3 man uit kan spelen en een goal kan maken... alsof dat een realistisch verwachtingpatroon is, zeker aangezien het allemaal jongetjes zijn die wij hebben....

Nee, zet Huntelaar er maar in de komende wedstrijden, anders serveren we volgende zomer Dolberg als volgende grote talent af!
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:12
Vorig jaar werd er meer ruimte voor hem gecreëerd en was het Klaassen die enorm hard werkte om diepgang in het spel te brengen. Daarnaast was ziyech bezig aan een prima seizoen en ging die nog wel eens voor de pass, in plaats van de goal. Het was wel degelijk anders.

Zowel traore als Younes trokken mensen weg, dat is nu ook niet meer te zien. Het enige wat hij nu nog kan doen is terugzakken, combineren en hopen dat iemand hem daarna weer aan wil spelen. Vorig jaar trok hij weg, laatste hij, en liep hij door, wetende dat de pass kwam. Die komt er nu niet. Het spel is totaal anders dan vorig jaar.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:16
Als er iemand veel op doel geschoten heeft dan is het wel Ziyech, die heeft het meeste van iedereen geschoten (vooral naast).

Het is echt klinklare onzin, Dolberg zwom vorig jaar ook in een zee van verdedigers. Bekijk ook maar de statistieken van Younes en Traore, die gaven geen assists.

Wat je beweerd over het wegtrekken van mensen is al helemaal onzin, zowel Younes als Traore kwamen continue naar binnen en liepen zo juist de trechter in waardoor het overvol is in het midden.

Nee, echt allemaal onzin!
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:21
Wat jij wil, prima. Dolberg profiteerde vorig jaar van vertrekkende en lopende mensen. Kijk naar de goals tegen ado, NEC, Lyon om maar een paar te noemen. Combineren, terugzakken en de ruimte in lopen. Mag je onzin vinden, maar die jongen mist de klasse van Klaassen in zijn rug.

Daarnaast is hij juist wél veel aanspeelbaar. Ook gisteren tegen heracles. Hij werkt enorm hard om aangespeeld te kunnen worden en zijn kaatsen is bijna constant zuiver. Je kan niet beweren dat hij vorig seizoen identiek alles zelf opzette, bedacht en afrond, want dat is onmogelijk voor een spits. Op Messi na misschien dan.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:23
Prima wat jij wil, niet gaan lopen janken als hij er de rest van het seizoen niks van bakt, want daar is hij hard naar op weg, puur omdat ook hij te snel gebracht is.

Ik zou daarom ieder bod op hem accepteren....
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:25
Tuurlijk. En laat ziyech gaan naar liverpool, Onana naar barca, Kluivert naar Milan en de Ligt naar bayern. We hebben er toch niks aan! Ze krijgen allemaal terugslagen enzo. Met viergever, schone, veltman en Younes redt je het prima. Zijn tenminste lekker constant. Wat een idee. Elk aannemelijk bod accepteren op de meest talentvolle speler van je selectie XD
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:32
Haha lul niet zo dom, triest figuur.

Ik ben juist voor aankopen met kwaliteit in plaats van talent. Trieste opmerkingen!
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:35
Dom, triest figuur? Sorry, een sneer a la, maar gedraag je een beetje volwassen joh. We hebben discussie over dolberg. Dan ben je direct alle credits kwijt hoor.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:36
Ja je lult enorm treurig, we hebben helemaal geen discussie, jij legt mij woorden in de mond, dat is triest ja!
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:38
Je zegt letterlijk, Dolberg voor elk bod verkopen, want hij presteert niet. Dat is toch wat je bedoeld? Maar ziyech presteerde ook niet de eerste paar wedstrijden. Dus dan verkopen we die ook? Als je zo redeneerde kan je alle spelers, op onana na dan, vandaag nog verkopen.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:45
Nee, dat is cynisme jongen. Hij had nooit het hele seizoen in de basis moeten staan vorig jaar, omdat hij daar niet aan toe was. Wat dat veroorzaakt is dat je nu niet meer terug kan en hij dus die druk krijgt waar hij niet klaar voor is .

Om hem heen spelen te weinig dragende krachten, het is zo overduidelijk, omdat het al zovaak gebeurt is de afgelopen jaren.

Boilesen was niet toe aan het aanvoerderschap en bezweek, Fischer kwam snel en moest na lang blessureleed gelijk weer er staan, omdat er verder niemand in de aanval stabiel presteert (al seizoenen hebben we niet 1 stabiele aanvaller, ook Milik niet). Klaassen had voor de komst van Ziyech alle moeite z'n niveau te halen, want moest in zijn eentje de kar trekken. Veltman heeft ook jaren het moeilijk gehad, omdat hij samen met Klaassen al jaren de kar moet trekken terwijl hij daar niet aan toe is en ze gaan maar door met diezelfde fouten te maken.

Kluivert is wisselvallig, Neres, Cerny ook, Younes zou de meest stabiele moeten zijn maar heeft ook te weinig rendement.

Het is keer op keer hetzelfde liedje, haal godverdomme nou eens normale spelers die haar op hun zak hebben en de baard in de keel!

Haal desnoods Siem de Jong terug voor het middenveld en zet Donny op 6 in plaats van Schone die al jaren niet de dragende kracht blijkt te zijn waar we op hopen.

Ervaring is voor Ajax momenteel al een speler die minimaal 3/4 volle seizoenen in de benen heeft en daarin heeft laten zien een meerwaarde te zijn (zoals Ziyech).

Waarom halen wij nooit meer de topspelers van de subtop? Ajax heeft jarenlang bewust jongens als Tadic niet gehaald, terwijl dat precies de spelers zijn die we nodig hebben, de Suarez-en en Huntelaars.
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:54
De jongens die jij noemt moeten 3 miljoen op jaarbasis inleveren om bij Ajax te komen spelen. Siem de Jong? Als er iemand niet fit geworden is na zijn blessure is hij het wel. Tadic verdiend miljoenen meer bij southampton, net als jongens als Chadli en dembele. Die zijn simpelweg niet haalbaar voor ajax. Wat heb je ze te bieden? Misschien Europa league? Een coach die tactisch niets weet en geen ervaring heeft om op terug te vallen? Kralingen uit, dat valt wel te bieden. En weer een avondje NAC. Misschien dat een Haags Kwartiertje ze over kan halen. Die jongens komen dan toch geen miljoenen inleveren?
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 15:00
Ajax wilde 3 miljoen loon aan Sanchez aanbieden, we hebben als ze Sanchez verkopen 250 miljoen euro aan reserves, er is zoveel mogelijk en ze doen er zo weinig mee, dat ze bewust kiezen voor de huidige situatie.

Ajax heeft tevens een huurkorting van de gemeente gekregen van 7 miljoen euro per jaar, dat betekend dus dat er op de begroting jaarlijks 7 miljoen extra te besteden is wat deels aan salarissen uitgegeven kan worden.

Ajax kan PSV en Feyenoord volledig weg blazen, echter voeren ze beleid wat er voor zorgt dat we juist zelf achter de feiten aan lopen.

Als je niet wil toegeven dat we zwaar onder onze potentie presteren door 3 jaar niks te winnen met alle middelen die wij hebben, dan houdt het verder echt op!

Geld zat, mogelijkheden zat, alleen 0,0 visie!
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 15:08
Met dat laatste statement ben ik het sowieso eens. Er wordt zeker onder de maat gepresteerd. Dat heeft ook te makrn met de coaches. De boer was geen tactisch wonder, dat zie je ook nu bij crystal palace en keizer is dat ook niet. Bosz had dit seizoen kunnen oogsten, met gerichte aankopen.

Wat je vergeet is dat geld niet zo veel meer waard is. 250 miljoen op de bank, is net genoeg voor de transfer van neymar en de commissie aan zijn vader. Die 40 miljoen van Sanchez is de 15 van 5 jaar geleden. Alles is gek geworden.

Als je nu het salarisplafond optrekt, en je haalt 2x geen Champions league, dan is alle reserve weer weg. Kijk, met alle respect, naar psv. Die verzinnen allerlei consteucties, met moreno, Guardado en nu lozano om ze te halen. Maar als er verkocht kan/moet worden is er niets binnen te halen. Dat moet je toch niet willen? Nu 2 jaar alles of niets spelen, alle spelers 3 miljoen geven, mega spenderen aan dure aankopen en er dan achter komen dat je niks meer over hebt? Dan is de Champions league cruciaal, maar voor Nederlandse ploegen wordt dat steeds lastiger. Een doemscenario, dan ben je failliet.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 15:12
Is natuurlijk gelul om te beweren dat je tegenwoordig niets meer kan met 250 miljoen, sorry, maar dat vind ik echt een lachwekkend statement. Net als beweren dat je die reserves in een paar jaar kwijt bent als je voor een paar spelers het salarisplafond op krikt, zoals ik zeg is er al 7 miljoen extra te besteden PER JAAR door de lagere huur die betaald hoeft te worden, geef daarvan 4 miljoen aan spelers (2/3 man die er meer bij krijgen) en je boort nog steeds geen reserves aan.

Koop de ArenA, knal de begroting over de 100 miljoen heen, reserveer voor 3/4 spelers een top salaris in die op kan lopen tot zo'n 3 miljoen, om die paar echte toppers te kunnen halen of behouden en ga nu eindelijk eens scouten in de leeftijdsgroep van 23-28, want ook een speler die bijvoorbeeld bij Partizan Belgrado speelt in die leeftijdsklasse kan aan Ajax wat toevoegen!
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 15:20
Hmm, interessant. De spelers die dat in dit elftal het meest verdienen zijn veltman, Viergever en schone. De oudgedienden die een opgewaardeerd contract krijgen. Die mensen bedoel jij natuurlijk niet, maar die gaan muiten als je dat niet doet, vooral je aanvoerder. Dus je komt al snel op 5/6 mensen die je een opgewaardeerd contract gaat bieden. Ik betwijfel of je met 3 miljoen heel veel meer kwaliteit aan kan trekken dan met anderhalf, maar dat terzijde. Dat kost je op jaarbasis dus zo'n 20 miljoen.

En waarom zouden spelers van 23-28 van partizan Belgrado in vredesnaam interessant zijn voor Ajax? De echte goede spelers zijn er dan al 5 jaar weg. Dus de gemiddelde speler uit Belgrado is beter dan wat er nu loopt? Daar geloof ik niet zo veel van. Je zal moeten mikken op afvallers van de subtop in Italië, Frankrijk en spanje. Met de championship kan je niet écht meer concurreren. Met de premier league al helemaal niet meer. Dus ik ben benieuwd wie er op de nominatie staan op Ajax direct te versterken uit Belgrado?
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 15:30
Veltman moeten ze ook verkopen, Viergever gaat echt niet muiten, want die zit tegen zijn plafond en is toch niet een absolute dragende kracht (doet het prima, maar als mee speler, niet als bepalende speler net als Schone ook geen bepalende speler is).

Waarom zo'n speler interessant is, is omdat hij stabiel is en er in het voetbal enorm snel doorgeselecteerd wordt, wat betekend dat er een enorme groep is die te snel afgeschreven is, maar prima kwaliteit levert.

Galasek was zo'n speler, die zou nu goud waard zijn voor Ajax. Kijk eens naar deze gegevens en vertel mij dan hoe je daar nu in godsnaam mee denkt kampioen te worden en hoe je denkt te kunnen beweren dat dat het maximaal haalbare is voor Ajax:

In de basis staan 5 spelers die nog niet eens een jaar ervaring hebben op prof niveau, dat is het halve team, namelijk Onana, de Ligt, van de Beek, Kluivert en Dolberg.

En als je dan naar de bank kijkt springen de tranen al helemaal in je ogen, hoe kun je met zo'n bank uberhaupt denken een titel kandidaat te zijn:

Dankerlui (0 wedstrijden)
Zeefuik (1 potje)
Eiting (1 invalbeurt)
de Jong (16 potjes)
Cerny (11 potjes)
Neres (13 potjes)
Klaas Jan (enige ervaren wissel).

Dit kan gewoon niet het maximaal haalbare zijn, dat is echt lariekoek, we halen gewoon niet de juiste spelers.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 15:31
PS. ik noem geen namen, ik schets het profiel, dus ga niet vragen naar wie ik dan van Partizan wil, het gaat erom dat er een hele hoop spelers zijn die tenminste stabiel presteren, stukken beter dan een selectie wat driekwart bestaat uit jongens zonder enige ervaring als profvoetballer.
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 15:45
De bank is nu diep en diep triest. Dat ben ik het met je eens. Maar elke speler van een partizan, of wat voor subtopper uit oost Europa is dus een gok. Zoals Sanchez, Cassierra en neres dat ook zijn. Wil je dan liever ervaren middelmaat? Of talentvolle jongens als richarlison en dergelijke? Dat zou ik dan liever hebben.

Neres kan echt wel voetballen. Die liep gewoon 1 op 1 na vier wedstrijden. Richarlison gaat naar Watford en speelt direct een half uur mee. Dat is voor Ajax een vaste basiskracht. Ik vraag mij af of een constante, 25 jarige prof van belgrado, of waar dan ook, een betere investering is.

Nogmaals, de bank is triest, zelfs huntelaar is geen goede wissel. Een deel van de basis hoort op de bank te zitten (schone, viergever, veltman, younes). De vraag is, waar vul je de basis mee aan? Middelmaat uit oost europa, met ervaring? Of talent waar je uiteindelijk op kan verdienen?
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 15:53
Nee, je moet geen gok nemen, je moet scouten, breng nu eens in kaart welke spelers van de nationale elftallen van alle europese landen toe kunnen voegen.

Het aller beste voorbeeld van wat ik bedoel is Dolberg vs Jorgensen. Dolberg is een veel groter talent, dat zal iedereen beamen, veel mensen vinden hem zelfs al een betere speler, maar de realiteit is dat Jorgensen vele malen stabieler is en ook gewoon vele malen beter gepresteerd heeft, hij was echt stukken belangrijker en bepalender voor Feyenoord dan Dolberg voor Ajax.

Zie de statistieken:

Dolberg 29 wedstrijden 16 goals 6 assists
Jorgensen 32 wedstrijden 21 goals 14 assists

Ik wil niet alleen maar dat soort spelers, maar op bepaalde plekken heb je ze wel nodig voor de stabiliteit, ook 5 basisspelers zonder enige ervaring is gewoon teveel.

Zulke spelers moeten de rust en balans brengen waardoor de talenten beter tot hun recht komen, dus ik wil er een enkeling, niet een heel elftal vol van.

En Ajax moet aboluut een beter niveau kunnen halen en betalen dan Jorgensen, een speler die gewoon goed gescout is, want als je eerst Guidetti haalt en daarna Pelle, dan kun je moeilijk blijven beweren dat je tot 3x toe enorm veel mazzel hebt!
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 16:03
Maar een enkeling in dit elftal is niet genoeg. Je komt op 5 posities nu te kort. Dus op de controlerende positie een betere speler dan schone, maar met ervaring klinkt bijvoorbeeld aantrekkelijk. Maar wat doe je dan in plaats van viergever? En sanchez? En veltman? Daar moet toch ook een verbetering voor zijn?

Jorgensen speelde ook in een heel ander team. Waarbij hij de goals maakte, met de hulp van jongens als toornstra en berghuis. Als er bij Ajax vleugels staan met meer beweging, scoort Dolberg ook meer. Er moet als team gespeeld worden, dat gebeurd niet. Maar hier komen wij niet uit. Dolberg is jonger, en talentvoller. De jongens om hem heen willen hem alleen niet helpen. Dat is ook een verschil in systeem tussen Feyenoord en ajax.
Vind ik leuk
Sil95 +5301
zondag 13 augustus 2017 om 14:22
Vorig jaar was het spel wel degelijk anders dan dit jaar. Ajax speelde perfect pressie voetbal onder Bosz. Klaassen maakte ontzettend veel meters en kwam constant in de 16 waardoor er op die wijze veel meer ruimte voor Dolberg ontstond. Omdat verdedigers als het ware uit elkaar werden getrokken. Ziyech leverde zo nu en dan ook een goede voorzet af, of een goede inspeelpass. Nu schiet hij zo'n beetje alles op de goal. Dan heb je een Younes die werkelijk waar afschuwelijk speelt , al drie wedstrijden lang. Met de duels tegen Nice meegerekend. Kluivert kun je niet heel veel aanrekenen. Dat is een jonge speler waar je nog niet te veel van verwachten mag. Alles bij elkaar kun je dus wel concluderen dat het schier onmogelijk is voor Dolberg om nog te excelleren. Tegenstanders weten ook hoeveel kwaliteit hij heeft.

Je zegt Huntelaar op te willen stellen? Als er 1 spits afhankelijk is van ( goede ) aanvoer is het Klaas Jan wel. Die creëert nog minder dan Kasper in zijn eentje.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:24
Hoe kom je er nou bij man, Traore en Younes liepen beiden alle ruimtes dicht omdat ze alleen maar naar binnen kwamen?

Klaassen kwam ook minder de 16 in, omdat het anders overvol zou zijn.

Als jullie willen beweren dat het allemaal niet aan Dolberg ligt, waarom was hij dan vorig jaar ook al meerdere wedstrijden volledig onzichtbaar, zoals in de finale?

De statistieken van vorig jaar waren ook niet die van een topspits, mensen blijven talent maar voor kwaliteit verwarren, Jorgensen heeft het stukken beter gedaan!
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:31
Dolberg was praktisch de reden dat we die finale nog haalden joh. Het hele team stond verkeerd tegen en muur van united en Mourinho en jij rekent dat Dolberg aan? Dat is wel heel ernstig. Let maar op. Met meer diepgang op de vleugels en samenspel in het laatste deel van het veld, komt dolberg echt wel weer in scoringspositie. Dat komt hij nu jiet, omdat hij aanspeelbaar moet zijn op de rand van en buiten de zestien. Zie je hoe vaak hij een loopactie in wíl zettwn, maar de bal niet krijgt? Die kreeg hij vorig jaar regelmatig. Nu durft niemand meer. En dat is keizer aan te rekenen.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:32
HAHAHAHAHA wat lul jij slap zeg.
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:36
Meer hele wedstrijden Ajax kijken, misschien een goede tip. Het ligt bij deze ploeg niet bij dolberg, maar bij het middenveld en de vleugels.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:37
Ik zeg ook niet dat alles aan Dolberg ligt, maar wel dat hij ondermaats speelt, omdat ook hij met druk en verwachtingen te maken heeft en tegenstanders zich op hem instellen, waardoor het nog moeilijker voor hem wordt.

Als je alles aan het middenveld ophangt ga je aan heel veel zaken voorbij!
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:42
Zoals welke zaken? Want je hebt het alleen over dolberg. Dat de verdediging ondermaats is, is een probleem op zich. Maar over het gevaar in de 16, dat komt van 5 mensen. Younes, kluivert, ziyech, Dolberg en van de beek. Dan is Dolberg daar toch niet de slechtst spelende van? Die werkt het hardste van die 5 en probeert van alles. Die andere vier huppelen voor het eigen gewin (op donny na dan) over het veld. Welke spits doet het dan wel top?
Vind ik leuk
Sil95 +5301
zondag 13 augustus 2017 om 13:56
Helemaal mee eens. Ik vind de kritiek op Dolberg echt onterecht. Wat verwachten mensen van hem? Dat hij als een soort Cristiano Ronaldo 3 a 4 man passeert en de bal in de bovenhoek knalt? Zo'n Dolberg is ook ( zoals bijna ieder andere spits) afhankelijk van de aanvoer die je krijgt vanaf de zijkanten. Het probleem ligt duidelijk aan de zijkanten. Younes loopt zich constant vast , Kluivert is daarentegen wel gevaarlijk maar heeft nog oogkleppen op. Ziyech ramt zo'n beetje iedere bal op goal. Dan sta je daar dan als Dolberg zijnde. Ik heb het te doen met die jongen.
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:18
En niet alleen van de zijkanten. Ook van het middenveld. Daarom was Klaassen dé sleutel op het veld vorig jaar. Met zijn loopvermogen en diepgang trok hij de verdediging open, waardoor ruimte ontstond voor dolberg.
Vind ik leuk
Johan_D +3239
zondag 13 augustus 2017 om 14:19
Dolberg krijgt ook genoeg ballen door het midden en weet er vervolgens maar weinig mee te doen.

Hij maakt zo af en toe wel een mooie actie en een goal maar het rendement is veel te laag.

Ik zie ook niet veel progressie bij hem maar dat vind ik bij Kluivert ook zo.

Waarom Neres niet opgesteld wordt is mij een raadsel , je gaat geen 12mil uitgeven om hem op de bank te zetten of moet je hem nu al als een miskoop betitelen.

Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:26
Neres speelt niet omdat keizer van het technisch hart de jeugd voorop moet stellen. Dus Cerny viel in, niet neres. Die richting gaan we op. Aankopen krijgen geen ruimte meer, want we moeten alsmaar door met het opstellen van talenten.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
zondag 13 augustus 2017 om 13:55
Ik snap deze speler ook niet helemaal hij zou de opvolger van Larsson zijn wat zou betekenen dat hij dit seizoen basis zou hebben bij Heereveen in de ED en dan kiest hij ervoor om bij Jong Ajax in de JL te gaan spelen zeer rare keuze. Net zoals vorig seizoen Doekhi.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 13:57
Tja, duurt niet lang meer voordat de hoeveelheid talenten die nog naar Ajax willen komen zal opdrogen, we slopen meer carrieres dan dat we ze maken, Dolberg gaat de volgende worden, die bakt er echt helemaal niks van momenteel en was ook eind vorig seizoen matig zoals in de finale.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
zondag 13 augustus 2017 om 13:59
Ligt eraan hoelang Ajax hem laat staan als ze vertrouwen blijven houden komt het wel goed maar het gebeurt vaker dat de talenten in een slechtere periode worden gedropped en dan verkocht.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:03
Juist niet, laten staan zorgt juist voor de druk, zet Klaas er in en laat hem invallen, dan kun je hem nog redden, anders is hij gewoon de volgende Fischer/Boilesen/Bazoer/El Ghazi/enz.

Echt, de druk is er nu pas echt op die jongen en de tegenstanders hebben allemaal hun ogen op hem gericht, dat is gewoon niet te doen voor jonge jongens zonder dat ervaren spelers ze in de luwte houden!
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
zondag 13 augustus 2017 om 14:07
Daar heb je wel een punt ja. Maar zul je dalijk zien dat die gaat klagen omdat hij op de bank komt te zitten.

Vind ik leuk
Foebele +35326
zondag 13 augustus 2017 om 14:10
Ja, je bent nu al te laat.

We hemelen ze eerst veel te snel op en zetten ze op het voetstuk en het jaar erna als de druk komt en ze er onder bezwijken trappen we ze weer genadeloos van het voetstuk af en vinden we ze verwende, ongemotiveerde pestventjes die lastig zijn...

Ajax is fout bezig, heel erg fout, als je jaar in jaar uit het zelfde ziet gebeuren als gevolg van dezelfde keuzes die je steeds maakt en je weigert vervolgens je visie aan te passen, dan ben je echt een blinde kip!

Leuk hoor al die poen, maar we doen er niets mee, met al het geld wat wij hebben zouden we de eredivisie jarenlang moeten domineren zoals Juve in Italie!
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
zondag 13 augustus 2017 om 14:15
Dat laatste slaat de spijker idd op zijn kop. Ajax heeft zoveel op de bank staan waar Feyenoord en PSV van kunnen al zouden Feyenoord en PSV denk ik het wel uitgeven.

Met zoveel geld als je dat gewoon modaal investesteerd moet je ieder jaar kampioen worden of in ieder geval een goede selectie kunnen stellen met een mix van talent en ervaring.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:25
En welke hele goeie spelers willen naar de ED komen, en graag genoegen nemen, met een salaris van ongeveer 1,2 miljoen per jaar?
Vertel het maar, ben benieuwd......
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
zondag 13 augustus 2017 om 14:43
Waar zeg ik dat hele goeie spelers naar de ED willen komen? En trouwens Guardado, Moreno, Jorgenson zijn ook gekomen.

Ik zeg dat je een balans moet creeren.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:44]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:52
Met alle respect, geen toppertjes,
daar hebben jullie toch ook niet echt het (grote) verschil mee kunnen maken?
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:57]
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
zondag 13 augustus 2017 om 15:00
Jorgenson heeft Feyenoord kampioen gemaakt en Moreno en Guardado hebben een gigantisch aandeel gehad in 2 kampioenschappen van PSV. Die hebben idd niet het verschil gemaakt.....
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:14
Zet Klaas er in? Wat voor voetbal ga je dan spelen? Hij is niet balvast, kaatst slecht, heeft geen snelheid en moet het hebben van zijn medespelers die voorzetten geven. Die krijgt Dolberg al niet, maar huntelaar wel? Daar schiet je niks mee op. Dolberg is de enige werkende, creatieve kracht in de aanval op dit moment. Het ligt aan de vleugels en het middenveld.
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:16
Als Ajax hem een plan voorschoteld, waar jong Ajax een deel van uitmaakt, dan kan zo'n jongen daar voor kiezen, toch? Het is voor hem, qua training en begeleiding, een stap omhoog, en als hij vertrouwen heeft in zijn kunnen, dan haalt hij Ajax 1 ook wel. Misschien zelfs wel komend seizoen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
zondag 13 augustus 2017 om 14:18
Van Heereveen in de ED naar Jong Ajax in de JL een stap omhoog? Serieus?
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:23
Lezen, vriendelijke vriend. Qua begeleiding en training. As hij met Ajax 1 mag meetrainen is dat toch een stap omhoog? Trainen met Bergkamp en co is dan toch een aantrekkelijk idee voor een ambitieuze voetballer. Ik zeg nergens dat de Jupiter hoger is dan de eredivisie. Wel dat Ajax een stap omhoog is dan heerenveen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
zondag 13 augustus 2017 om 14:42
Ajax 1 is een stap omhoog Jong Ajax niet.
Vind ik leuk
RubenB +147
zondag 13 augustus 2017 om 14:44
Jongens als De Jong, Nouri en eiting trainden vorig jaar al mee met Ajax 1. Leer je daar meer dan op de training van Heerenveen? Hoe zit het met het verschil in faciliteiten? Je ziet hoe snel het kan gaan, van jong Ajax naar Ajax 1.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:41
Naar mijn mening is van de beek ook een aardige hoor.
Vind ik leuk
Morris +14786
zondag 13 augustus 2017 om 13:44
Als schaars het zegt dan zal het wel een topper worden;-)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:45
Hecht meer waarde aan de mening van Sjaak Swart(-
Vind ik leuk
buddha +5206
zondag 13 augustus 2017 om 14:04
die hoopt dat Heracles degradeert
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zondag 13 augustus 2017 om 13:53
het zegt wel iets , dat zelfs de aanvoerder van Heerenveen het jammer vind.. normaal hoor je nooit zoveel over jongens die pas net komen kijken .. zou leuk zijn als hij dit seizoen al zijn debuut kan maken
Vind ik leuk
Morris +14786
zondag 13 augustus 2017 om 13:54
Younes blijft voorlopig staan, vrees ik.
Als er 1 verkocht had moeten worden..
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zondag 13 augustus 2017 om 13:58
nou als younes zo blijft spelen , dan komt hij toch echt wel een x in de ploeg.. ze betalen niet voor niks 2 miljoen .. en bij Ajax krijgen jongelingen een kans
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:57
Zijn debuut maken doet hij zeker, maar dan in de Jupiler league
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zondag 13 augustus 2017 om 13:59
originele reactie ;) jong Ajax speelt tenminste in de JPL
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:50
Analist Heitinga zou zeggen "leuk spelertje, kan wel wat"
Vind ik leuk
Sil95 +5301
zondag 13 augustus 2017 om 13:50
Ja hetzelfde wat wij nu ervaren met Sanchez.. je staat uiteindelijk als club zijnde met de rug tegen de muur als de juiste prijs geboden wordt en de speler in kwestie zelf al met zijn hoofd elders zit.
Vind ik leuk
Gerro +3684
zondag 13 augustus 2017 om 13:51
In ieder geval een prettige constatering dat Schaars deze gozer echt goed vind en niet blij is met zijn vertrek.
Vind ik leuk
pos +5019
zondag 13 augustus 2017 om 14:21
Was jij in de veronderstelling dat Ajax ruim 2 miljoen betaald voor iemand die er geen drol van kan in de jeugd ? Nee Schaars gaat zeggen dat het een flapdrol is.
Vind ik leuk
Gerro +3684
zondag 13 augustus 2017 om 14:32
Nee daar ga ik zeker niet vanuit. Maar hij had ook kunnen zeggen het is een aardige speler.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:53
Ajax haalt weer een talentje die je vervolgens kan verkopen. Resultaat: een ongebalanceerd elftal maar wel veel geld en kan Overmars weer eens in zijn handjes wrijven. En de supporters worden weer keihard voor de gek gehouden. Leuk weer een talentje maar je schiet er helemaal niets mee op! Dat gastje zal niet eens goed genoeg zijn voor de basis. Die fout hebben ze met die Frenkie ook gemaakt en toch blijft Keizer die prutser opstellen. Een complete kleuterklas die vechten voor een snoepje. Walgeljik gewoon!
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:51]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:06
Stap achteruit
Vind ik leuk
Bennie498 +1087
zondag 13 augustus 2017 om 14:18
Dat zeggen ze elke speler die daar heen gaat . Hoe is het met Sinkgraven ?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:53
En maar zeggen dat ze eigen jeugd een kans geven , jeugd weghalen dat doen die droeftoeters uit Amsterdam , en maar kopen kopen kopen , arrogante kutclub
Vind ik leuk