Piepjonge debutant bij Feyenoord: 'Vuile teringhond, jij mag er wél staan'

    Piepjonge debutant bij Feyenoord: 'Vuile teringhond, jij mag er wél staan'

    zondag 13 augustus 2017 om 14:32

    Een bijzonder moment voor Justin Bijlow op zondagmiddag. In De Kuip maakt de negentienjarige keeper zijn competitiedebuut tegen FC Twente, omdat zowel Kenneth Vermeer als Brad Jones niet inzetbaar is. De broer van Bijlow is hartstikke nerveus, vertelt hij aan RTV Rijnmond. 

    Bovenal is Joël Bijlow 'enorm trots'. "Ik ben hartstikke trots op hem. Ik sta helemaal stijf van de zenuwen. Ik kan niet rustig gaan zitten en moet steeds heen en weer lopen. Het is een heel speciaal moment. Vorig seizoen is hij bij het eerste elftal gekomen en heeft hij hier keihard voor geknokt. Nu gaat het dan eindelijk gebeuren."

    "Nu wordt bevestigd dat hij goed bezig is", vervolgt hij. "Justin deed het goed op de training en speelde een geweldig EK - op één momentje na. Het vertrouwen dat Feyenoord in hem had wordt nu uitbetaald. Je officiële debuut in de Kuip tegen FC Twente, mooier kan je het niet hebben."

    Een beetje jaloers is Joël wel op zijn jongere broer. Zelf brak hij niet door vanuit de Feyenoord-opleiding. "Ik moet zeggen, ik werd wel emotioneel toen ik net de tribune opkwam met mijn vrienden. Heb wel een traantje gelaten. Aan de ene kant denk ik: vuile teringhond, jij mag wél op het veld staan. Aan de andere kant zijn we natuurlijk supertrots op hem."

    Lees ook: Feyenoord zonder Jones en met debutant tegen verrassend Twente

    Plaats een reactie

    Paul1982 +10661
    zondag 13 augustus 2017 om 14:35
    Ach het gaat over de broer..... lekker belangrijk weer.
    Vind ik leuk
    T&T +9717
    zondag 13 augustus 2017 om 14:45
    Je hebt gelijk..prima
    ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:46]
    Vind ik leuk
    Rood&wit +2797
    zondag 13 augustus 2017 om 14:49
    Moest als eerste denken aan vincent bijlo. Zou niet goed geweest zijn als hij op de goal stond ;-)
    Vind ik leuk
    Zuiderling +105
    zondag 13 augustus 2017 om 17:40
    Bij jullie heten ze allemaal
    J de Jong
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10661
    zondag 13 augustus 2017 om 19:23
    ???
    Vind ik leuk
    Foebele +48238
    zondag 13 augustus 2017 om 14:35
    Bizar toch, vorige week zaten ze nog met een lastige situatie waarin ze twee eerste doelmannen hebben waarvan ze er 1 moesten teleurstellen en een week later staat er een pikkie van 18 op goal.
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 14:39
    19
    Vind ik leuk
    Foebele +48238
    zondag 13 augustus 2017 om 14:40
    Ow dan is het goed. ;-)
    Vind ik leuk
    Ricklek +1763
    zondag 13 augustus 2017 om 15:28
    Tja jullie spelen toch ook zonder problemen een heel seizoen met een pikkie van 17 ;)
    Vind ik leuk
    Foebele +48238
    zondag 13 augustus 2017 om 15:37
    Ja, belachelijk!
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2790
    zondag 13 augustus 2017 om 14:36
    Ja en dat ene momentje op het EK, kost ze de kop.
    Hopelijk voor Feyenoord heeft hij vandaag ook niet zo'n momentje.
    Vind ik leuk
    Spartan +5403
    zondag 13 augustus 2017 om 14:37
    Leuke titel!
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 14:42
    De broer staat stijf van de zeenuwen. Dit is nieuws als je de persoon in kwestie niet kan bereiken
    Vind ik leuk
    Sil95 +9395
    zondag 13 augustus 2017 om 14:46
    Leuk zo'n broer, originele manier om uit te drukken dat je trots bent op je broertje.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138950
    zondag 13 augustus 2017 om 14:47
    vuile teringhond.... van je familie moet je het hebben....
    Vind ik leuk
    Dikkenek +162
    zondag 13 augustus 2017 om 14:52
    Als ze de boel achterin goed voor elkaar hebben heeft Bijlow als het goed is een rustige middag. Ik vertrouw erop! En voorin een paar goals maken. Moeten wij toch kunnen winnen tegen dat geleende vreemdelingen team van Twente?
    Vind ik leuk
    Johan.l +4145
    zondag 13 augustus 2017 om 14:58
    Tering hond, lekkere broer. Feijenoord zeker!?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5678
    zondag 13 augustus 2017 om 15:04
    Twente heeft wel het betere van het spel.
    Ze weten alleen niet zo met buitenspel om te gaan.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3138
    zondag 13 augustus 2017 om 15:08
    JAAAAAAAAAAA
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 15:17
    VP: Bijlow is 19
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1452
    zondag 13 augustus 2017 om 15:34
    Bijlow is dat die blinde ? ;)
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    zondag 13 augustus 2017 om 19:14
    Ontzettend mooi voor die jongen!
    Vind ik leuk
    mcmodd +19854
    zondag 13 augustus 2017 om 19:29
    Justin Bijlow mag blij zijn met zo'n broer. Vader Bijlow heeft nog wel wat af te ronden in die opvoeding van zijn zoon Joël.
    Vind ik leuk
    Luluus +1
    zondag 13 augustus 2017 om 20:51
    Deze broer is ongeschikt voor fair voetbal. Goed gezien dooorr Feyenoord. Jaloers zijn is niet goed maar zijn taalgebruik om dat aan te geven is miserabel. Fijn dat jij het miet geworden ben broer!
    Lulus
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Piepjonge debutant bij Feyenoord: 'Vuile teringhond, jij mag er wél staan'