Piepjonge debutant bij Feyenoord: 'Vuile teringhond, jij mag er wél staan'

Piepjonge debutant bij Feyenoord: 'Vuile teringhond, jij mag er wél staan'

zondag 13 augustus 2017 om 14:32

Een bijzonder moment voor Justin Bijlow op zondagmiddag. In De Kuip maakt de negentienjarige keeper zijn competitiedebuut tegen FC Twente, omdat zowel Kenneth Vermeer als Brad Jones niet inzetbaar is. De broer van Bijlow is hartstikke nerveus, vertelt hij aan RTV Rijnmond. 

Bovenal is Joël Bijlow 'enorm trots'. "Ik ben hartstikke trots op hem. Ik sta helemaal stijf van de zenuwen. Ik kan niet rustig gaan zitten en moet steeds heen en weer lopen. Het is een heel speciaal moment. Vorig seizoen is hij bij het eerste elftal gekomen en heeft hij hier keihard voor geknokt. Nu gaat het dan eindelijk gebeuren."

"Nu wordt bevestigd dat hij goed bezig is", vervolgt hij. "Justin deed het goed op de training en speelde een geweldig EK - op één momentje na. Het vertrouwen dat Feyenoord in hem had wordt nu uitbetaald. Je officiële debuut in de Kuip tegen FC Twente, mooier kan je het niet hebben."

Een beetje jaloers is Joël wel op zijn jongere broer. Zelf brak hij niet door vanuit de Feyenoord-opleiding. "Ik moet zeggen, ik werd wel emotioneel toen ik net de tribune opkwam met mijn vrienden. Heb wel een traantje gelaten. Aan de ene kant denk ik: vuile teringhond, jij mag wél op het veld staan. Aan de andere kant zijn we natuurlijk supertrots op hem."

Lees ook: Feyenoord zonder Jones en met debutant tegen verrassend Twente

Plaats een reactie

Paul1982 +5416
zondag 13 augustus 2017 om 14:35
Ach het gaat over de broer..... lekker belangrijk weer.
Vind ik leuk
T&T +9184
zondag 13 augustus 2017 om 14:45
Je hebt gelijk..prima
;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:46]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:49
Moest als eerste denken aan vincent bijlo. Zou niet goed geweest zijn als hij op de goal stond ;-)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:40
Bij jullie heten ze allemaal
J de Jong
Vind ik leuk
Paul1982 +5416
zondag 13 augustus 2017 om 19:23
???
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 14:35
Bizar toch, vorige week zaten ze nog met een lastige situatie waarin ze twee eerste doelmannen hebben waarvan ze er 1 moesten teleurstellen en een week later staat er een pikkie van 18 op goal.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:39
19
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 14:40
Ow dan is het goed. ;-)
Vind ik leuk
Ricklek +1320
zondag 13 augustus 2017 om 15:28
Tja jullie spelen toch ook zonder problemen een heel seizoen met een pikkie van 17 ;)
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 15:37
Ja, belachelijk!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:36
Hoop voor hem dat het een mooi debuut wordt
Vind ik leuk
Harrie82 +1657
zondag 13 augustus 2017 om 14:36
Ja en dat ene momentje op het EK, kost ze de kop.
Hopelijk voor Feyenoord heeft hij vandaag ook niet zo'n momentje.
Vind ik leuk
Spartan +1624
zondag 13 augustus 2017 om 14:37
Leuke titel!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:42
De broer staat stijf van de zeenuwen. Dit is nieuws als je de persoon in kwestie niet kan bereiken
Vind ik leuk
Sil95 +1294
zondag 13 augustus 2017 om 14:46
Leuk zo'n broer, originele manier om uit te drukken dat je trots bent op je broertje.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:47
vuile teringhond.... van je familie moet je het hebben....
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:50
Luxeprobleem naar keepersprobleem, dat kan snel gaan ja. Bijlow lijkt mij niet eens verkeerd als stand-in.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:52
Als ze de boel achterin goed voor elkaar hebben heeft Bijlow als het goed is een rustige middag. Ik vertrouw erop! En voorin een paar goals maken. Moeten wij toch kunnen winnen tegen dat geleende vreemdelingen team van Twente?
Vind ik leuk
Johan.l +2755
zondag 13 augustus 2017 om 14:58
Tering hond, lekkere broer. Feijenoord zeker!?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:04
Twente heeft wel het betere van het spel.
Ze weten alleen niet zo met buitenspel om te gaan.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:08
JAAAAAAAAAAA
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:17
VP: Bijlow is 19
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:34
Bijlow is dat die blinde ? ;)
Vind ik leuk
United FC +2484
zondag 13 augustus 2017 om 19:14
Ontzettend mooi voor die jongen!
Vind ik leuk
mcmodd +7351
zondag 13 augustus 2017 om 19:29
Justin Bijlow mag blij zijn met zo'n broer. Vader Bijlow heeft nog wel wat af te ronden in die opvoeding van zijn zoon Joël.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 20:51
Deze broer is ongeschikt voor fair voetbal. Goed gezien dooorr Feyenoord. Jaloers zijn is niet goed maar zijn taalgebruik om dat aan te geven is miserabel. Fijn dat jij het miet geworden ben broer!
Lulus
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Piepjonge debutant bij Feyenoord: 'Vuile teringhond, jij mag er wél staan'