LIVE-discussie: debutantenbal in Groningen bij beladen Derby van het Noorden

LIVE-discussie: debutantenbal in Groningen bij beladen Derby van het Noorden

zondag 13 augustus 2017 om 16:05

Voor FC Groningen en sc Heerenveen begint het nieuwe Eredivisie-seizoen spectaculair. De twee rivalen spelen om 16.45 uur de Derby van het Noorden. Zowel Ernest Faber als Jurgen Streppel kiest voor een groot aantal nieuwelingen in de basiself. 

Bij de thuisploeg maken Mike te Wierik, Django Warmerdam, Ritsu Doan en Lars Veldwijk hun debuut. Rechtsback Todd Kane staat niet in de basis. Etienne Reijnen staat in het centrum van de defensie en Te Wierik - deze zomer overgenomen van Heracles Almelo - staat op de vleugel. 

Ook bij de gasten uit Friesland vier debutanten: Warner Hahn, Denzel Dumfries, Lucas Woudenberg en Daniël Høegh. Streppel doet zoals verwacht geen beroep op Sam Larsson. De Zweedse aanvaller zinspeelt op een transfer. 

Opstelling Groningen: Padt, Te Wierik, Larsen, Reijnen, Warmerdam, Jenssen, Bacuna, Drost, Mahi, Doan en Veldwijk

Opstelling Heerenveen: Hahn, Dumfries, Høegh, Woudenberg, Kobayashi, Schaars, Thorsby, Odegaard, Reza en Zeneli

Poll

Wat wordt de uitslag?

(171 stemmen)

Plaats een reactie

Jordanees +2665
zondag 13 augustus 2017 om 16:08
Ik tel 10 namen bij Heerenveen VP ;)
Vind ik leuk
potus +324
zondag 13 augustus 2017 om 16:11
Misschien dachten ze: Woud en Berg...
Vind ik leuk
Jordanees +2665
zondag 13 augustus 2017 om 16:14
Haha!!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 16:41
Koba en Yashi maken 11
Vind ik leuk
Pukstra +317
zondag 13 augustus 2017 om 16:29
Moet lukken:)
Vind ik leuk
tikkietoe +2128
zondag 13 augustus 2017 om 16:45
Ze missen Van Aken.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 16:20
Streppel is overtuigt van zijn zaak, dus hij stelt 10 man op
Vind ik leuk
Vak-DD +5531
zondag 13 augustus 2017 om 16:49
Derby ?
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 16:57
Ja, Derby van het noorden.
Vind ik leuk
Vak-DD +5531
zondag 13 augustus 2017 om 17:01
Een derby is tussen twee clubs uit één stad of provincie.
Vind ik leuk
Paul1982 +5416
zondag 13 augustus 2017 om 17:06
Of regio, in dit geval het noorden van Nederland ;-)
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 17:08
Groningen - Heerenveen heet al decennia de derby van het noorden, als je het er niet mee eens bent moet je misschien een brief aan de KNVB schrijven.
Vind ik leuk
mason +475
zondag 13 augustus 2017 om 17:37
Er is maar 1 derby en dat is heerenveen - goutum noord
Vind ik leuk
Farmer +3402
zondag 13 augustus 2017 om 17:52
:p je bedoelt Cambuur tegen 'DKV'. Dat is de Friesche derby. De onderlinge confrontaties tussen SCH en FCG heet al járen 'de Derby van het Noorden'.

Je kán een brief schrijven, of er apart over doen, maar als je zo graag een speciaal sneeuwvlokje wíl zijn, dan wordt je daar ook naar behandeld op den duur. :)
Vind ik leuk
Grimes +310
zondag 13 augustus 2017 om 16:56
Ai dat is zuur voor Hahn. Hopen voor hem dat het niet al te ernstig is.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 16:57
Lullig voor Hahn, had hem juist wel een goede herstart gegund bij Heerenveen. Hoop dat hij er niet lang uit is met deze blessure.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 16:57
Hahn eraf met een schouderblessure Aderlating voor Heerenveen!
Vind ik leuk
mason +475
zondag 13 augustus 2017 om 17:39
Die andere keeper vd steen doet het ook goed op het moment. Niks mis mee
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:40
Schouder uit de kom schade valt gelukkig mee.
Vind ik leuk
mason +475
zondag 13 augustus 2017 om 17:41
Hoop het. Hoor hier dat herstel normaal 4-6 weken duurt
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 17:41]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:00
Die Woudenberg lijkt met dat kapsel op een sjokkende oude vent.
Vind ik leuk
Grimes +310
zondag 13 augustus 2017 om 17:15
Schouder uit de kom bij Hahn gebeurt bij het juichen. Ik vraag me af hoe hij dan juicht?
Vind ik leuk
mason +475
zondag 13 augustus 2017 om 17:39
Viel verkeerd bij een duik er voor. Sorry hoor net dat het idd vanwege het juichen is. Stomme aktie
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 17:46]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:28
Onvoorstelbaar
Zelf de kansen missen en dan 0-2..
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:30
Het is maar wat je kansen noemt he.
Vind ik leuk
defons +880
zondag 13 augustus 2017 om 17:33
Zonder goed te voetballen staat Heerenveen gewoon op 2-0 .Tjonge wat voetbalt Groningen zwak zeg.

Doet die Ritsu Doan nog mee zoveel ophef over geweest komt bij over als een vedette hoe hij loopt maar zeer zwak

Groningen zal 2e helft uit een ander vaatje moeten tappen anders loopt het tegen 0-4/0-5 op .

Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:40
Ik vind die Ritsu Doan juist erg gevaarlijk ogen.
Vind ik leuk
mason +475
zondag 13 augustus 2017 om 17:40
Zit in het stadion. Heerenveen is gewoon beter en speelt wel degelijk goed.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 18:31
Tot de onterechte 0-2 had Groningen gewoon het betere van het spel. Ook de tweede helft tot nog toe
Maar het is nog niet voorbij
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:35
Ik schakel pas net in en zie dat Groningen weer ouderwets (ruim) achterstaat is de voorsprong van Heerenveen verdiend?.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:39
Verdiende voorsprong waar niets op aan te merken valt.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:42
Ah thanks voor de info dat scheelt weer 45 minuten ergernis.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 18:02
Van Boekel man, 100%penalty
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 18:03
staat er met zijn neur er boven op!! duidelijk strafshop!!!
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 18:02
duidelijk een stragshop!! wat een drama sheids en hij kijk er naar?
Vind ik leuk
defons +880
zondag 13 augustus 2017 om 18:03
zo wat een verschil groningen nu veel sterker en wat een blunders van de scheids 100% buitenspel goal goedgekeurd en 100% strafschop niet gegeven .Heerenveen mag de arbiter wel een bloemetje sturen
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 18:05
volgens mij kan je in nederland beter zonder scheids spelen! bespaar je die geld voor wat anders want hoe er nu gefloten word is gewoon te treist voor woorden!
Vind ik leuk
Farmer +3402
zondag 13 augustus 2017 om 18:40
Leuke wedstrijd!

Heerenveen hád het af moeten maken in de eerste helft. Groningen hád wellicht hetzelfde moeten doen in de 2e helft. Ondanks een bár en bár slechte scheidsrechter, toch een 'eerlijke' puntendeling.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

LIVE-discussie: debutantenbal in Groningen bij beladen Derby van het Noorden