Ajax volgt aanvoerder Nordsjaelland: 'We weten dat ze hem in de gaten houden'

Ajax volgt aanvoerder Nordsjaelland: 'We weten dat ze hem in de gaten houden'

dinsdag 22 augustus 2017 om 11:06

Ajax houdt de verrichtingen van Mathias Jensen, een middenvelder van FC Nordsjaelland, nauwlettend in de gaten. Dat meldt het Deense Ekstra Bladet dinsdag.

Jensen is op 21-jarige leeftijd al aanvoerder van de ploeg. Voor de Deense club is duidelijk dat er deze transferperiode geen spelers meer mogen vertrekken. "We moeten niet te veel over Jensen praten. Hij is ontzettend goed, maar gaat nergens heen", zegt trainer Kasper Hjulmand in de krant. "Hij haalt een heel hoog niveau en doet dat ook nog eens in veel wedstrijden. Hoe lang we hem hier kunnen houden? Dat is een heel goede vraag."

Volgens informatie van Ekstra Bladet is Ajax al lange tijd gecharmeerd van Jensen, die veelvuldig bekeken is. Tot een bod heeft dat echter nog niet geleid. "Deze transferperiode vindt er geen handel meer plaats", is trainer Hjulmand gedecideerd.

Technisch directeur Carsten V. Jensen vindt het niet gek dat Ajax in de gaten houdt wat er bij Nordsjaelland gebeurt. "Het is logisch dat Ajax aanwezig is als wij spelen. Onze stijl en manier van spelen doet denken aan die van hun. We weten dat Ajax Mathias Jensen in de gaten houdt. Hij is een zeer ervaren speler en heeft absoluut de kans om het niveau van Ajax te bereiken."

De hoofdpersoon zelf, die een contract tot medio 2020 heeft, houdt zich logischerwijs op de vlakte. "Ik heb geen idee of ik de volgende speler ben die verkocht wordt. Daarvoor moet je bij Kasper Hjulmand (trainer) en Carsten V. Jensen (technisch directeur) zijn. Ik heb hier pas een half jaar gespeeld en verwacht niet dat er nu wat gebeurt."

Plaats een reactie

dinsdag 22 augustus 2017 om 11:11
Er mag niemand meer vertekken, hoe zat dat ook al weer Marc?
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:13
Ik weet niet of het allemaal aan Marc ligt. Ik denk dat ze mede collega's een hoofd rol spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 15:47
Als Ajax 40 miljoen biedt, staat ook deze speler gewoon aanstaande zondag in de Eredivisie te ballen.
Of denk je echt dat het er daar anders aan toe gaat?
;-)
Vind ik leuk
Casuals88 +1477
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:11
Yeah , weer een talent !!!
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:13
Yeah, weer een Jensen
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:31
Jensen, zou dat de Deense variant van Janssen zijn?
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:38
Dat kan ik bevestigen noch ontkennen
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:46
Robert Jensen ??? ;)
Vind ik leuk
yuuup +4857
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:13
Talenten die talenten het voorbeeld moeten geven. Talenten-inteelt.
Vind ik leuk
ronnieron +1962
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:28
21 is al bejaard voor ajax begrippen
Vind ik leuk
yuuup +4857
dinsdag 22 augustus 2017 om 13:26
Ja klopt.
Vind ik leuk
666 +5074
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:13
Ja. maar ze worden wel al ouder.
Vind ik leuk
Leeuw +2478
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:18
Ajax neemt de grote vormen van een handelshuis aan. Geen directe versterkingen voor de A1 dus worden talenten voor de toekomst(oh het veldje naast de Arena) gehaald.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:23
Je kunt wel heel negatief reageren met "weer een talent" maar dat is voor Ajax wel de manier om geld te verdienen om directe aankopen voor de basis te kunnen doen. Dat is al lastig genoeg omdat goede spelers elders meer kunnen verdienen, niet op kunstgras willen spelen of domweg de Nederlandse competitie nietgoed genoeg vinden.
Vind ik leuk
666 +5074
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:26
"de manier om geld te verdienen om directe aankopen voor de basis te kunnen doen"

Dus daar is nu nog niet genoeg geld voor?
Vind ik leuk
Paul1982 +6335
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:42
Nou, als jij ook wel weet zijn veel spelers die voor Ajax aantrekkelijk zijn niet haalbaar, omdat ze in Engeland bij een degradatiekandidaat al een veelvoud van het salaris kunnen verdienen. Daarnaast is de Nederlandse competitie nou niet de competitie die de meeste aandacht in de wereld opeist. En zoals AndréB939 al aangeeft, dat verdomde kunstgras.

Dus ik denk dat Ajax steeds meer spelers in de catagorie 16-20 jaar gaat halen, omdat ze dan nog haalbaar zijn.
Vind ik leuk
666 +5074
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:46
Tuurlijk weet ik dat.
Maar waarom wordt er als argument dan gebruikt dat ze het geld van de verkoop nodig hebben om spelers aan te trekken die een directe versterking zijn?

Volgens mij is dat namelijk waar ik op reageer.
Vind ik leuk
3ismo +2687
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:43
een club bestaat niet alleen uit wat er in het eerste op het veld staat! Ajax is die geld niet aan het opstappelen tot dat de dak van de arena niet meer dicht kan.. ajax wil iets stuctureel neerzitten. om mee te kunnen doen in europa! en dat is een hoop geld oppotten. meer pr groter naam stadion van de beurs als dat problemen geeft ect. als je geen geld heb en je wil de arena in termijnen aflossen zullen ze de hoofsprijs vragen omdat ajax geen andere opties heb! als je geld heb en je kan een standion bouwen dan kan je beter onderhandelen als als! en lopen ze met het mes oo de keel als ajax dreigt de arena te verlaten voor een ander stadion! dan heb je een goeie onderhandelings positie! als het zo ver is kopen we die aandelen voor een schijntje!! daar heb je nooit aan gedacht.. ajax word elke jaar leeggekocht! de kracht van ajax is dat er elke jaar nieuwe jongens opstaan! geduld is dus een schone zaak...
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 14:11
Die hele theorie gaat niet op zoals de afgelopen maanden wel weer hebben aangetoond.
Zodra een speler er bovenuit steekt wordt hij weggekocht (zie Sanchez en Klaassen) daarom is het een utopie te denken dat men structureel aansluiting kan vinden bij de internationale top.
Dan:stel je koopt de arena,wat is in jouw opvatting het enorme voordeel wat je daarmee behaalt?
Je bespaart 8 miljoen aan huurprijs,denk je echt dat tot effect heeft dat de situatie anders wordt?
Aandelen kopen voor een schijntje,vertel eens waarom een houder van een aandeel die weg zou doen voor minder dan de prijs?Het aandeel is al jaren stabiel en er is geen enkele aanleiding dat de prijs hiervan zou zakken.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 16:30
Je leest niet wat hij zegt, dat is wel duidelijk aan je inhoudsloze reactie.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:43
Een speler verkopen is momenteel lucratiever voor Ons Aller Ajax dan Champions league spelen.
Vind ik leuk
Paul1982 +6335
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:39
Amen!!
Vind ik leuk
ttfr +1020
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:48
Je zou zeggen dat ze nu langzamerhand wel genoeg geld gespaard hebben om directe aankopen voor de basis te kunnen doen. Of denk je dat ze aan t sparen zijn voor Messi?
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:57
Het gaat meer om het salaris dat ze elders kunnen verdienen. Ajax zal net als andere grote clubs met hun salarissen omhoog moeten maar dan moet je we voldoende financieel vlees op de botten hebben. Een rijke suikeroom zit er niet in. ;-))
Vind ik leuk
ttfr +1020
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:38
Maar jij zegt: maar dat is voor Ajax wel de manier om geld te verdienen om directe aankopen voor de basis te kunnen doen.

En nu zeg je dat die aankopen voor de basis er niet inzitten..

Je spreekt jezelf tegen
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:45
Ik heb niet gezegd dat aankopen er niet inzitten. Wel dat het moeilijk is.
Vind ik leuk
Jozef +17802
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:49
Nee, we komen er simpelweg achter dat we geen kloot kunnen met die centen als het gaat om directe versterkingen. De structurele inkomsten zullen omhoog moeten om je hogere salarissen te kunnen permitteren. Daar moeten ze maar eens over na gaan denken. Het batig saldo neemt absurde vormen aan en het zou fijn zijn als daar op een slimme manier wordt mee omgegaan en dan denk ik dus niet aan een speler van 25 die dertig miljoen moet kosten en 3 miljoen per jaar moet gaan verdienen, want dan haal je slechts hooguit subtop in huis, maar geraak je op termijn in ieder geval door je slappe was heen. ..
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:55
Ajax hoeft geen geld meer te verdienen. Ze moeten GVD eens laten zien dat ze de meest potentiële club van Nederland zijn.

Ajax zou met gemak het Bayern van Nederland moeten zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 13:18
Je doet je "nickname" wel alle eer aan. ;-))
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 13:34
Hoezo?

Wanneer je kijkt naar de omzet en het eigen vermogen van de top 3 van Nederland dan is het schandalig dat Ajax al 3 jaar zo slecht presteert?
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 15:00
wat een onzin dpelers willen niet naar ajax bla bla bla.
De grote spelers niet nee die vetdienen goud bij de grote landen maar je moet daaronder vissen dasr zijn genoeg spelers die graag naar Ajax willen komen.
Het probleem is dat als Ajax dat maar vaak genoeg roept ,jij dit ook nog gaat geloven.
Vind ik leuk
Nova +582
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:14
Soms ligt de oplossing zo dichtbij.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:15
Wat is dan het niveau van Ajax volgens Carsten V. Jensen?
Wordt altijd maar wat geroepen...
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:15
Mwah, wel oud. 21 al......
Vind ik leuk
vivaldi +1268
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:16
Hij is groot geworden als vissersman, is in zijn vrije tijd gaan voetballen, maar
omdat zijn medespelers minder waren viel hij op. Nu komt Ajax, of ik bij hun
wil komen spelen, kan ik ook gelijk de vissersboot besturen op de gayparade.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:01
Waar de mond van vol is....
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:21
Kappen nou
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:24
Die jongen is neem ik aan niet voor niks aanvoerder van het team op zijn 21 jarige leeftijd. verwacht dat hij dan daar onder de categorie Klaassen valt.

Die was alleen nog een aanvoerder op zijn 21ste, die rol krijg je ook niet zomaar. Kan natuurlijk te maken hebben met het feit dat hij in de as speelt en één van de beste van het elftal is.

Daar kan ik helaas geen oordeel over geven, ben eerder benieuwd hoe die jongen door een seizoen loopt.

Hoeveel assisten hij geeft en hoeveel doelpunten hij maakt.
Hoeveel passes er aankomen en of hij er voor zorgt dat er teamgenoten vaak in scoringspositie komen dankzij hem.

Dat is neem ik aan relevant voor Ajax, dat is wat ze weer nodig hebben naast Ziyech. Kunnen Donny en Frenkie mooi op de 6 spelen.
Vind ik leuk
United FC +10531
dinsdag 22 augustus 2017 om 15:59
22 wedstrijden 2 goals en 6 assists.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 16:04
Kijk dat is informatie, kunnen we wat mee.
Niet heel bijzonder, maar zou goed kunnen dat hij verder een belangrijke rol heeft.

We wachten maar af hoe zich dit ontwikkeld.
Vind ik leuk
United FC +10531
dinsdag 22 augustus 2017 om 16:07
Precies! Dat filmpje ziet er goed uit. Maar dat zegt verder weinig. Als er maar een goede speler naar Ajax gaat dan ben ik tevreden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 16:07]
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:24
Nou krijgen we er nog een Jensen bij? Ik ben de tel al kwijt.
Vind ik leuk
2cents +31302
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:27
Hoeveel talenten worden er wel niet gevolgd door Ajax en al die andere clubs?

Als we nu berichten krijgen over al die talenten en onder die berichten weer allemaal standaard reacties zoals hier dan gaan we echt een dagtaak krijgen.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:04
Misschien moeten er zelfs mensen door vp worden ingehuurd om er ook op te blijven reageren ;-)
Vind ik leuk
Johan_D +3051
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:28
De pakken pampers en fopspenen zijn straks niet meer aan te slepen bij Ajax.

Bij babydump zijn ook al extra bedjes besteld.

Routine en ervaring is nodig om balans in de verdediging en op het middenveld te krijgen.
Vind ik leuk
RodeBaan +1823
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:10
Zeg het maar jongen, salaris naar onze normen, moet naar de ED willen, kunstgras geen bezwaar, moet een klasbak zijn, minimaal 25 jaar....
Noem ze maar, ik noteer ze.
Als je niets weet, is het zeiken om het zeiken.....
Vind ik leuk
Johan_D +3051
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:15
Nigel de Jong om een voorbeeld te geven

Ervaring , met een Ajax verleden kan nog makkelijk mee op eredivisie niveau , is transfervrij en is vast wel te porren voor een miljoen per jaar.

Vind ik leuk
Jozef +17802
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:52
Een miljoen plus rollator zeker?


Next...
Vind ik leuk
Jozef +17802
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:55
RodeBaan, er waren hier meer fans rond die het batig saldo er in enkele jaren doorheen zouden jassen doordat ze niet de capaciteiten hebben om nuchter na te denken.

Respect dat je er nog tegenin gaat. Ik sta even in de "pauze"- stand wat dat betreft. Het is namelijk ongelofelijk vermoeiend om tegen bijna steeds dezelfde mensen steeds dezelfde dingen te zeggen. Maar mijn steun heb je alvast!
Vind ik leuk
Degraaf +7483
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:57
Dan krijg je zo'n zelfde stapels pampers tegen incontinentie ;-)
Vind ik leuk
Johan_D +3051
dinsdag 22 augustus 2017 om 13:49
Hij is nog iets jonger dan Wesley Sneijder en die kan ook nog prima mee gezien zn contract bij Nice.

Huntelaar wordt om zn routine ook terug gehaald dus waarom de Jong dan niet ?

Dan alleen nog een goede verdediger erbij , wel eentje waarvan de houdbaarheid datum wat langer is dan bij Heitinga en Westermann.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:34
Te oud
Vind ik leuk
Het Brein +1832
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:36
Wat zei Sierd laatst ook alweer: "In iedere Scandinavische ploeg speelt wel een Jensen" Waha, het is echt zo! :D
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 11:37]
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:49
Als ze de goeie maar pakken. Ze heten allemaal Jensen daar
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:51
Als je 21 bent en aanvoerder in zijn geval ben je geen talent meer. Hij is daar een dragende speler en zijn statistieken zijn prima te noemen. Zeg niet dat hij naar Ajax moet, maar hij zou er prima passen.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:00
Weet niet wie van jullie dat filmpje gezien heeft, maar die assist was wel écht ziek hé
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:27
Die was mooi. Voor de rest schoot en kopte hij alles over of naast. Daar heeft Ajax er al genoeg van.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:36
je hebt denk ik naar de verkeerde spelers zitten koekeloeren.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:20
Fijn een middenvelder.
Fijn een talent.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 12:20]
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:36
HAAALEEEENNNN!!!
Vind ik leuk
koppig +42
dinsdag 22 augustus 2017 om 14:01
Ik heb begrepen dat ajax ook interesse heeft in een deense tweeling
namelijk de gebroeders nus (p.nus en a.nus )
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 14:03
Deze Jensen is een directe versterking voor het middenveld voor Ajax, op nummer 6 positie. Toevallig ken ik deze speler al een beetje.
Jensen heeft veel techniek en een mooie trap. Daarnaast is deze jongeman ook sterk in duels en heeft ontzettend veel loopvermogen.

Marc, smijt voor deze speler alstublieft een miljoentje of 7 a 8. Deze speler is het dik waard!
Vind ik leuk
HanV +1614
dinsdag 22 augustus 2017 om 14:42
Ik zou het niet doen, die club Nordsjaelland speelt op kunstgras en dat komt alleen voor in Nederland, dus die club en speler bestaan helemaal niet.
Vind ik leuk
3ismo +2687
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:24
@pstrick..ajax heeft geleerd van dat je met het geld niet altijd succes heb! ajax een paar jaar terug en psv dit jaar! als je salarishuis en de kosten die je maakt hoger zijn dan je vaste inkomsten word te afhankelijk op inkomsten uit succes! financeel is dat een gok! want als dan niet presteert wanneer je gedwongen word financeel om te presteren!! gokken en en financeelbeleid gaan niet sammen. dus je moet structureel inkomen hebben wat de kosten dekt waar ook onder de salarissen van iedreen zit! niet alleen spelers verdienen geld bij een club. en naar het stadion die 8 miljoen is extra geld in ne inkomsten waardoor je meer ruimte heb. en daar verdient een stadion ook geld aan verhuur kaartjes horeca shops ect en is een hoop geld. im weet nu niet uit mijn hoofd wat de omzet van de arena is op jaar basis maar dat zal ongeveer tussen de 30 en 70mlj! jaarlijk heb je dan bijna de hele begroting van wat ajax nu jaarlijks begroot..en dan kan je wel stuctureel je begroting verhogen!! en die transfers en prijzen geld is zakkelijk altijd een gok maar zie het meer als vakantie bonus! als club moet je nooit afhankelijk zijn van sportief succes!!! het financeel fundament moet gezond zijn zodat je stuctureel stappen maakt! en ajax doet al jaren stuctureel mee om de prijzen en geluk speelt ook een rol in sport. ajax verlies nooit met 10-0 en wint ook nooit met 10-0 en dat maakt voetbal mooi!!! geniet ervan en heb geduld en sta achter je club omdat het beste is!
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 20:09
Kopen Overmars!
Met dit soort jongens krijg je de mentaliteit er gratis bij.
Ik denk dat het voor deze Jensen een eer is om bij Ajax te spelen, dat kunnen veel Zuid-Europese, Zuid-Amerikaanse en Marokkaanse niet opbrengen.
Nouri was een uitzondering, die zat wel zo in elkaar dat zijn doel Ajax 1 was!!
Vind ik leuk
furgist +1018
dinsdag 22 augustus 2017 om 21:54
Iets voor de winter ofzo?
Vind ik leuk
Gerro +2593
dinsdag 22 augustus 2017 om 23:15
Ze hebben al een Jensen lopen in Amsterdam dus dat word dan leuk voor de verslaggevers , Eh Jensen speelt de bal naar Jensen die gaat de 1/2 aan met Jensen komt er een diepte pass op Jensen dan moet ie gaan komt dat schot.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax volgt aanvoerder Nordsjaelland: 'We weten dat ze hem in de gaten houden'