Ajax-aankoop lacht: Dat ik een arrogante wijsneus ben of zo, haha!

Ajax-aankoop lacht: "Dat ik een arrogante wijsneus ben of zo, haha!"

dinsdag 22 augustus 2017 om 18:27

Benjamin van Leer dwong deze zomer een toptransfer naar Ajax af na een indrukwekkend seizoen bij Roda JC. Toch zegt hij vaak over zichzelf te twijfelen.

In een interview op de Ajax-website zegt hij niet zelfverzekerd te zijn. "Niet enorm. Ik kan op sommige momenten best onzeker zijn, vooral in sportief opzicht. Ik wil altijd beter presteren, vind het nooit goed genoeg en ga voor het hoogst haalbare", aldus de doelman.

Van Leer typeert zichzelf als een beleefd iemand, die hard werkt en nooit opgeeft. Zijn vrienden zouden iets anders zeggen, lacht hij. "Ze zouden me in eerste instantie helemaal afkraken, gewoon om me te jennen. Dat ik een arrogante wijsneus ben of zo, haha! Als ze serieus zouden antwoorden? Ik denk dat ze me een warm persoon vinden bij wie de deur altijd openstaat. Ze kunnen altijd mee-eten!"

Over een leven na zijn carrière hoeft de pas 25-jarige Van Leer niet lang na te denken. "Keeperstrainer worden lijkt me erg leuk! Dat is echt iets voor mij."

Plaats een reactie

dinsdag 22 augustus 2017 om 18:29
Arrogant? Kan niet. Heeft immers een PSV verleden
Vind ik leuk
Mo +8004
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:55
Heeft hij in de jeugdopleiding van PSV gespeeld?
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:17
Ja maar nooit kansen gehad net als de meeste jeugd spelers
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 19:17]
Vind ik leuk
Gizmo +3434
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:37
Als je weggepest word bij PSV dan word je nederig i.p.v. Arrogant
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:45
1e word = wordt
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 21:42
Ben jij het goeiste in de Nederlandse taal?
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 22 augustus 2017 om 22:32
Had je niet gedenkt he.
Vind ik leuk
036 +2462
dinsdag 22 augustus 2017 om 22:51
Tis een seurkaus.
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 22 augustus 2017 om 22:57
Het is behoorlijk irritant.
Vind ik leuk
buddha +4884
woensdag 23 augustus 2017 om 16:18
= gebruik je bij reken werk en niet in zinnen dan is het IS bijdehandje.
Vind ik leuk
furgist +1452
dinsdag 22 augustus 2017 om 20:51
Wat een gelul, tis gewoon een naar slangenkuiltje daar, waar alleen nare mannetjes een beetje kunnen functioneren
Vind ik leuk
Vak-DD +7799
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:58
Als ze in amsterdam komen veranderd dat gelijk !
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:47
verandert
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:54
Wat ben jij echt een eikel zeg. Ga iemand in je leven pesten of zo. Je hebt echt niks te doen, Geen leven.
Vind ik leuk
James10 +336
dinsdag 22 augustus 2017 om 20:06
Och och och, is zo'n reactie erachteraan plakken dan veel beter dan?
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 20:19
Mensen kunnen ook normaal Nederlands leren typen, dan houdt meneer ook zijn mond.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
dinsdag 22 augustus 2017 om 20:24
KOm op dit is ic sgreif fautlooz Neederlants.nl niet
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 21:14
Had dan geen komma gezet waar die absoluut niet hoort. Een punt gevolgd door een hoofdletter bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:13
Ooow daarom is ie dus onzeker? :D
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:14
Onzekerheid komt nu net pas kijken
Vind ik leuk
Marco S +2544
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:31
Hoi Benjamin, waar woon je? Ik eet graag mee.. Wat een diepte interview dit..
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:31
goede breedte koop van ajax
ik hoop alleen hoe lullig ook voor hem dat die weinig aan spelen toe komt
dat houd dus in dat onanananana fit blijft en in vorm
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:41
als Onana verkocht word word hij eerste keeper.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:48
wordt wordt
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:47
houdt
Vind ik leuk
3ismo +2936
dinsdag 22 augustus 2017 om 20:01
hout
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 22 augustus 2017 om 22:35
houtd
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:32
Mag hopen dat hij een grote neus heeft.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 18:32]
Vind ik leuk
036 +2462
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:48
???
Vind ik leuk
Libero +2263
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:32
Eindelijk weer iemand in het voetbal die zich niet verschuilt.
Vind ik leuk
Marco S +2544
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:41
Wie waren die anderen dan? Van Gobbel heeft een tijdje verscholen gezeten. Of bedoelde je Theo Lucius?
Vind ik leuk
Libero +2263
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:44
Niet specifiek iemand. Maar er zijn er weinig in de voetbalcultuur die zich zo ver openstellen als hij.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:41
Is dit uit iemand zijn vriendenboekje gehaald?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 18:42]
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 22 augustus 2017 om 22:36
Ik mis alleen nog zijn lievelingseten.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:51
Nou nou toptransfer noemen ze dit. Iemand die van Rodajc naar Ajax de bank komt warm houden. Ik zou het een stapje hogerop noemen qua salaris. Een toptransfer is van Roda naar Chelsea of zoiets en dan spelen
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:55
Voor iemand van Roda JC en voor Roda JC zelf is het een toptransfer.
Vind ik leuk
2cents +35266
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:05
Van Roda naar Chelsea of zoiets en dan spelen, klinkt meer als een onmogelijke transfer.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:54
Sympathieke gast.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:03
Precies op zijn plek dus arrogant en een wijs (neus) ;-)
Vind ik leuk
Foebele +33199
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:53
Ik heb sterk het gevoel dat we er helemaal niets meer bij gaan krijgen, het heeft ze al anderhalve week geduurd om 1 aankoop te halen vanaf het moment dat het bod op Sanchez binnen kwam, dus er is geen enkele reden om te denken dat we nog wel even 2/3 spelers erbij gaan krijgen, iets wat hoog nodig is als je dit seizoen enigszins serieus neemt als Ajax zijnde.

En niet 2/3 tieners, maar gewoon 2/3 spelers die wat toevoegen, dat ze nu die Oostenrijker van 19 hebben gehaald om naast de Ligt van 18 te gaan spelen is de zoveelste bevestiging van het gebrek aan inzicht .

Het gekke is dat Overmars wel meerdere keren heeft toe gegeven dat ze fouten hebben gemaakt met transfers en dat ze tevens teveel ruimte vrij maken voor de jeugd, maar ondanks die woorden blijft hij in zijn daden exact dezelfde handelingen verrichten, die man liegt dus alleen maar om even de druk van zijn schouders af te krijgen.

Dat ze denken dat we geen enkele speler meer uit de eredivisie moeten halen is echt te kolder voor woorden, ik vind het echt onbegrijpelijk dat de heren die er zogenaamd verstand van zouden moeten hebben zo gruwelijk falen en niet 1x maar jaar in, jaar uit!

Mensen die vinden dat mijn plaat blijft hangen kunnen beter niet reageren, het interesseert me niet wat jullie vinden en ik zal altijd door blijven gaan, tot ze eindelijk eens daadwerkelijk goed beleid gaan voeren, dus bespaar jezelf vooral de moeite, je mening interesseert me niet en ik stop ook niet!

#OvermarsOut
Vind ik leuk
3ismo +2936
dinsdag 22 augustus 2017 om 20:19
wat zielig figuur ben jij man.. overmans out ben je op je kop gevallen? op basis waarvan overmans out? overmans is doorgebroken met een ajax shirt
. ajax is de basis van alles wat hij nu is. en dat geld ook voor bergkamp en van de sar. moet je kijken wat er nu allemaal bij ajax loopt! totaal plaatje is gewoon uitstekend. elke jaar word de eredivisie leeg gekocht en ajax staan er altijd mensen op! ik wil ook versterkingen en tuurlijk word je daar vaak beter van. maar een dure selectie is geen garantie voor succes! ajax werd 4x kampion met jeugd en b elftal van wat er nu staat. en die ervaring heb je met veltman viergever shone ziyech dijks hunt younes hoeveel eredivisie en europa wedstrijden hebben die in de bennen. zat wedstrijden zat ervaring. tuurlijk zou ik ook een nigel een vdwiel erbij willen hebben. maar ajax heeft een prima selctie en dat hebben vorige jaar gezien. en het succes van ajax is nooit veel geld betalen. hun kracht is opleiden en goed scouten en dat doen ze nu nog harder dat jaren ervoor. dan vraag ik me af wat overmana verkeerd doet!
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 21:00
Ik vind die Overmans ook maar een dipstick. #OVERMANS OUT!
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 21:48
Kut per ongeluk een like gegeven. Het had erger gekund, bv. flappie of die zwerver of zo.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 22:02
fokking heerlijk, per ongeluk vind ik ze nog lekkerder
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 23:05
Ik gun iedereen zijn plezier..
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 22:17
"Ajax heeft een prima selectie en dat hebben we vorig jaar gezien". Dit is een nieuw seizoen zonder 2 van je 4 spelers waarvan 1 de aanvoerder was en een trainer die nog veel te leren heeft op het trainersvlak.
Vind ik leuk
Jorchie +210
dinsdag 22 augustus 2017 om 22:52
Kom op Jimmy Barnes leef je uit!!!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 22:53]
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 21:16
'Mensen die vinden dat mijn plaat blijft hangen.....'

Jow Foebele.
Je plaat blijft hangen.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 21:45
Al jaren :)
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 00:39
Ajax moet Robben kopen! Check https://www.transfermarkt.nl/arjen-robben/marktwertverlauf/spieler/4360 . De marktwaarde van Robben is nu 10 miljoen euro. Als ze dat voor elkaar kunnen krijgen, dan zal Ajax vele malen gevaarlijker worden voorin en daarbij kan hij met zijn ervaring de jonkies ook nog wat bij leren.
Vind ik leuk
R2 +2869
woensdag 23 augustus 2017 om 10:11
Ik denk niet dat hij ooit bij Ajax zou willen spelen. Hoe graag ik hem ooit bij PSV zou zien terug keren, verwacht ik dat hij alleen terug zou keren naar fc Groningen. Bovendien zijn die transferwaarden van jouw niet gebaseerd op de huidige ontwikkelingen. Kortom: "onhaalbaar voor Ajax."
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 13:43
Misschien als Ajax 20 tot 30 miljoen voor hem betaald. Ajax heeft toch geld zat. Laten ze Dolberg maar verkopen, dan kan Ajax zelfs meer bieden voor de beste aanvaller van NL.
Vind ik leuk
R2 +2869
woensdag 23 augustus 2017 om 16:09
Ik denk dat Robben niet voor Ajax wilt spelen. Nu niet en nooit niet. Voor het salaris bij Ajax hoeft hij het niet te doen. Hij heeft in meerdere interviews aangegeven ooit terug te willen keren bij fc Groningen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-aankoop lacht: "Dat ik een arrogante wijsneus ben of zo, haha!"