'Leicester krijgt 'nee' van FIFA: club 14 seconden te laat met Silva-transfer'

    'Leicester krijgt 'nee' van FIFA: club 14 seconden te laat met Silva-transfer'

    woensdag 6 september 2017 om 11:22

    Leicester City kan het komende halfjaar definitief geen gebruik maken van Adrien Silva. De FIFA heeft de inschrijving van de middenvelder niet goedgekeurd omdat de Premier League-club veertien seconden te laat was met het aanmelden van de speler.

    Dat meldt de BBC woensdag. The Foxes contracteerden Silva op de laatste dag van de transferwindow, maar waren enkele seconden te laat met het indienen van de transfer. De overgang van Sporting Portugal is overigens wel voltooid. Dat betekent dat Leicester het salaris van Silva wel moet betalen, maar hem niet op kan stellen. In januari krijgt de club een nieuwe poging om Silva aan te melden.

    Leicester bekijkt mogelijkheden om in beroep te gaan tegen de FIFA. Silva werd door de Engelse club gezien als de opvolger van Danny Drinkwater. Op deadlineday liet Leicester de middenvelder gaan naar Chelsea. De Londenaren maken 38 miljoen euro voor hem over.

    Plaats een reactie

    woensdag 6 september 2017 om 11:26
    Haha, eigen schuld. Te laat is te laat.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34915
    woensdag 6 september 2017 om 11:31
    Zo is dat.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10406
    woensdag 6 september 2017 om 11:33
    Hoezo 14 seconde te laat? Ze hadden hem vanaf 1 februari kunnen aantrekken, waardoor hij gewoon op 1 juli speler van Leicester City was geweest.
    Vind ik leuk
    Blagger +42
    woensdag 6 september 2017 om 11:33
    Je kunt zeggen dat FIFA kinderachtig bezig is, maar kom op... hoeveel tijd had Leicester dan om de transfer af te ronden? Wisten ze niet wanneer de deadline was? Kon Silva niet eerder transfer regelen?
    Als er nu een uitzondering wordt gemaakt, dan is er geen houden meer aan. Straks worden gemopperd over paar minuten vertraging die dan niet door FIFA geaccepteerd wordt.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 september 2017 om 12:21
    Persoonlijk vind ik regels ook regels. Alleen er waren voor die dag veel interlandwedstrijden. Ook Vincent Jansen had eventueel uitstel om overstap te maken tot 02.00 uur. Fifa had dus eigenlijk elke club en speler de kans moeten geven om op een normale manier te onderhandelen. Door transferperiode eerder te sluiten of een week later. Maar niet midden in zo'n interlandperiode.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8317
    donderdag 7 september 2017 om 06:42
    Die wedstrijden stonden al een tijdje ingepland. Een speler hoeft alleen even te tekenen aangezien alle onderhandelingen door zaakwaarnemers wordt verricht.. ze hadden de transfer ook 30 augustus kunnen afronden.
    Vind ik leuk
    Foebele +46740
    woensdag 6 september 2017 om 11:40
    Ontneemt de FIFA zo niet de speler het recht op arbeid? Als hij niet mag spelen voor Leicester dan zou de transfer toch geen doorgang kunnen hebben en zou hij dus gewoon bij zijn oude club onder contract moeten staan?

    Regels zijn er om iets te regelen, niet om een situatie te creeren waarin een speler om 14 seconde gedupeerd wordt!
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12313
    woensdag 6 september 2017 om 11:41
    Ja benieuwd wat een rechter hierover te zeggen heeft...
    Vind ik leuk
    DubRtd +15556
    woensdag 6 september 2017 om 11:44
    Zie niet in waarom. Hij wordt gewoon betaald.Hoeft zijn huis dus niet uit om op straat te gaan leven.
    En hij mag wel arbeiden... hij mag trainen, hij mag op de club komen om broodjes te smeren.
    Hij mag alleen geen wedstrijden spelen tot januari

    Turan en Alexi Vidal deden dat vrijwillig toen Barca een registratieverbod had.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2246
    woensdag 6 september 2017 om 11:40
    Prachtig mooi getal.. maar te laat is te laat
    Vind ik leuk
    W Z +244
    woensdag 6 september 2017 om 11:41
    Als dit echt waar is, dan slaat dit echt helemaal nergens op. De Fifa is natuurlijk al niet serieus te nemen, maar kom op! Ik snap dat je ergens de lijn moet trekken, maar 14 seconden, pfff.
    Vind ik leuk
    pro +138
    woensdag 6 september 2017 om 12:00
    Waar trek je de lijn dan? Bij 15 seconden? Of misschien toch pas bij 16 seconden?
    Vind ik leuk
    W Z +244
    woensdag 6 september 2017 om 12:04
    En dan wel het salaris moeten betalen, maar hem niet op mogen stellen. Dit is echt ongelooflijk
    Vind ik leuk
    Tossa +1440
    woensdag 6 september 2017 om 12:24
    Inderdaad ongelooflijk! Dat ze niet ergens 14 seconden hebben kunnen vinden om tijdwinst te pakken en zichzelf deze ellende konden besparen.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12661
    woensdag 6 september 2017 om 11:52
    Wat een onzin!
    Normaal nemen ze t ook niet zo nauw met de regels bij de FIFA.
    Vind ik leuk
    Molby +857
    woensdag 6 september 2017 om 12:21
    Als je bedenkt dat Engeland nog een uur extra had ten opzichte van de rest van west Europa, is dit wel erg dom ja.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2773
    woensdag 6 september 2017 om 12:22
    Regels zijn regels. Maar 14 seconden vind ik eigenlijk wel kinderachtig. Niemand hoeft te weten dat het 14 seconden te laat was.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2585
    woensdag 6 september 2017 om 13:48
    Amen!
    Vind ik leuk
    mylife +468
    woensdag 6 september 2017 om 12:39
    ik had het afgedaan met een boete. Niet alleen de club heeft een probleem maar ook de speler.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18255
    woensdag 6 september 2017 om 12:54
    Slaat nergens op
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1410
    woensdag 6 september 2017 om 12:57
    14 seconden. Maar wat krijg je als je het wel accepteert? Juist, het waren maar 2 minute en dan 5 minuten enz enz. Te laat is te laat PUNT, had je maar sneller moeten zijn oelewapper.
    Vind ik leuk
    allochtoon +116
    woensdag 6 september 2017 om 13:07
    Klinkt mischien gek wat ik zeg kan die dan niet een half jaar bij sporting blijven spelen ? Want hij is zoals ik uit het artikel opvat niet overgeschreven.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 september 2017 om 13:16
    Hadden ze 28 seconde eerder moeten zijn. Dan waren ze 14 seconde te vroeg
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    woensdag 6 september 2017 om 13:36
    14 seconden.. dat is een teken: hij gaat vast met de winterstop naar Ajax..
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2585
    woensdag 6 september 2017 om 13:45
    Ik lees hier zoveel domme reacties. Echt ongelofelijk.

    Begrijpen veel mensen nog steeds niet dat er eerst een domino-effect moet plaatsvinden, voordat je als club in actie kunt komen? Als Drinkwater niet last-minute was weggekocht, dan hadden ze deze speler ook niet hoeven halen. Dus hoezo ''dan hadden ze maar eerder zaken moeten doen?''

    Een uitstel van 2 uur is natuurlijk een gunst vanuit de FIFA, echter weten we niet welke partij er nu schuldig is aan het feit dat hij 14 seconden te laat is overgeschreven. Heeft de nieuwe club alle documenten in één keer goed ingevuld? Heeft de oude club in één keer alle juiste documenten toegestuurd? Heeft de speler iets verkeerd gedaan? Zo kunnen er tal van redenen zijn waaruit blijkt dat het overmacht is. Ik ga persoonlijk niet van nalatigheid uit. Er staat alleen zo vreselijk veel druk op dat er iets doorheen kan schieten. En kom op, 14 seconden... Dit moet eigenlijk niet eens in het nieuws komen.

    De FIFA moet zich eens bezig gaan houden met de financien binnen voetbalclubs. Spelers die exotische avonturen aangaan en geen stuiver uitbetaald krijgen. Daar moeten ze eens achteraan. Technisch directeuren/presidenten en zaakwaarnemers die onder de tafel geld verdelen en clubs naar de klote helpen. Ga bij de echte boeven eens de grote politieagent uithangen.

    Dit is echt triest.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 6 september 2017 om 13:54
    Drie maanden de tijd gehad. Stumpers
    Vind ik leuk
    woensdag 6 september 2017 om 13:57
    Als 14 seconden acceptabel is, waarom wen kwartier of een uur of een dag niet? Die poenstrooiers hebben maanden de tijd gehad. Mooi geweest.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 september 2017 om 13:58
    Had ie ze plas maar ff moeten inhouden en niet ervoor nog ff snel gaan pisse
    Vind ik leuk
    poklane +4198
    woensdag 6 september 2017 om 14:12
    Dikke pech. Zat tijd gehad, de transferwindow was bijna 3 maanden open. De grens moet ergens getrokken worden, en de staat precies op middernacht.
    Vind ik leuk
    Zooitje +1519
    woensdag 6 september 2017 om 14:18
    Haha hoe krijg je het voor elkaar, helaas maar te laat is te laat.

    Wellicht ging LC uit van een correctie i.v.m. een afwijking tussen de verschillende klokken, net als bij een snelheids overtreding;)
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1551
    woensdag 6 september 2017 om 14:32
    Je zal maar een horloge hebben waar geen secondewijzer op zit..
    Vind ik leuk