'Leicester krijgt 'nee' van FIFA: club 14 seconden te laat met Silva-transfer'

'Leicester krijgt 'nee' van FIFA: club 14 seconden te laat met Silva-transfer'

woensdag 6 september 2017 om 11:22

Leicester City kan het komende halfjaar definitief geen gebruik maken van Adrien Silva. De FIFA heeft de inschrijving van de middenvelder niet goedgekeurd omdat de Premier League-club veertien seconden te laat was met het aanmelden van de speler.

Dat meldt de BBC woensdag. The Foxes contracteerden Silva op de laatste dag van de transferwindow, maar waren enkele seconden te laat met het indienen van de transfer. De overgang van Sporting Portugal is overigens wel voltooid. Dat betekent dat Leicester het salaris van Silva wel moet betalen, maar hem niet op kan stellen. In januari krijgt de club een nieuwe poging om Silva aan te melden.

Leicester bekijkt mogelijkheden om in beroep te gaan tegen de FIFA. Silva werd door de Engelse club gezien als de opvolger van Danny Drinkwater. Op deadlineday liet Leicester de middenvelder gaan naar Chelsea. De Londenaren maken 38 miljoen euro voor hem over.

Plaats een reactie

woensdag 6 september 2017 om 11:25
14 seconden te laat is natuurlijk ook niet acceptabel. FIFA is echt een speeltuin met kleine kinderen
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
woensdag 6 september 2017 om 11:29
Hoezo?
Je trekt ergens een grens.
Voor 00:00uur, is voor 00:00uur.
Wat is wel acceptabel te laat? 1 minuut, 5 minuten, een uur, een dag?

Het is gewoon goed dat FIFA vasthoudt aan de regels.
Zouden ze wel consequent mogen doorvoeren in de rest van de organisatie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 11:30]
Vind ik leuk
R2 +2869
woensdag 6 september 2017 om 11:34
Ik snap zijn reactie ergens wel. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de FFP regels en hoe clubs daarmee omgaan, kan je de FIFA niet of nauwelijks serieus nemen. Dan gaan ik niet eens beginnen over de gastlanden van de aanstaande wereldkampioenschappen.. Als een door en door corrupte organisatie als de FIFA hier dan een een grens stelt, snap ik dat men de FIFA als speeltuin bestempeld.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:36
Ik vind het nogal onacceptabel.
We praten hier niet over 14 minuten of 14 uren. We praten over enkel 14 seconden.

Er waren toch ook nog uitgaande en inkomende transfers in bepaalde landen naar 31 augustus. niet echt fair ten opzichten van andere clubs in andere landen toch?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:42
Niet vergeten dat Leicester al 2 uur uitstel had gekregen voor deze transfer.
Vind ik leuk
Foebele +33199
woensdag 6 september 2017 om 11:46
Ja dus wat is die 14 seconde dan nog voor een probleem? Je kunt als FIFA zijnde een speler niet het recht op arbeid ontnemen, dan moeten ze de hele deal cancelen en hem gewoon bij zijn oude club laten spelen.
Vind ik leuk
Tossa +794
woensdag 6 september 2017 om 12:16
Het probleem is dat ze ergens een grens moeten stellen. En die grens was heel duidelijk. Stel dat ze nu die 14 seconden goedkeuren; de volgende is een minuut te laat. Daarna 5 minuten etc etc.
Je kunt het ook omdraaien: ze hebben zo lang de tijd gehad. Waarom zo lang wachten tot je 14 sec te laat bent? Ze kunnen toch ook klokkijken? Ze hadden die 14 sec echt wel ergens pakken.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:18
Ja echt hoor zo zal het echt gaan in de toekomst als ze dit goedkeuren......Wat een onzin.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 september 2017 om 04:19]
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:17
Inderdaad, echt lachwekkend. Wel over laten gaan maar niet mogen spelen door 14 seconden. Cancel dan die deal.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:49
Op tijd zaken doen. Altijd dat late gedoe! Was zeker happy hour het laatste uur.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:36
Je kunt consequent zijn ook te ver doordrijven. 14 seconde te laat is daar mijns inziens een goed voorbeeld van. Ik vermoed dat Leicester dit beroep gaat winnen. Redelijkheid en billijkheid moet ook hier worden toegepast.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:40
En bij hoeveel secondeN(!) is het te laat dan wel te laat?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:11
Dat mag de beroepscommissie bepalen.
Vind ik leuk
Tossa +794
woensdag 6 september 2017 om 12:18
Dat is allang bepaald. Dus niet miepen, te laat is te laat.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:27
Nee hoor de uitkomst van het hoger beroep is nog niet bepaald haha.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:20
15 seconden.
Vind ik leuk
Youri99 +5547
woensdag 6 september 2017 om 12:04
Nou dat zal ik je vertellen wat wel acceptabel is gezien jou dezelfde common sense ontbeert als de mensen bij de FIFA.

1 minuut is acceptabel
5 minuten is ook acceptabel
10 minuten is ook acceptabel

Een half uur word een ander verhaal.

Waarom? Omdat je bijvoorbeeld door technische problemen best eens 5 a 10 minuten vertraging op kan lopen.

Neemt niet weg dat Sporting en Leicester deze deal ook een dag eerder hadden kunnen beklinken.

Mocht je dit zo graag reglementair vastleggen, want regeltjes daar kickt de FIFA nogal op, stel dan dat wanneer een transfer op de valreep plaats zal vinden dat je de FIFA hier een kwartier voor het verstrijken van de deadline van op de hoogte stelt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 12:05]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:13
Sorry hoor maar ze hebben 3 maand de tijd om spelers te kopen. Moet je maar niet alles op het laatste moment aan laten komen
Vind ik leuk
Quareck +2987
woensdag 6 september 2017 om 12:16
Een technisch defect heeft namelijk de eigenschap dat het maximaal 10 minuten kan duren? Als je drie maanden de tijd hebt en je laat het op het laatste moment aankomen neem je een risico! En 0.000001 seconde is te laat!
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 12:17]
Vind ik leuk
Youri99 +5547
woensdag 6 september 2017 om 12:58
Nouja, als je de zaken niet rond kan krijgen omdat je je spul niet op orde hebt dan duurt het natuurlijk langer.

Mocht je je spul toch op orde hebben dan kan overmacht altijd voor vertraging zorgen. De spreekwoordelijke hond die je huiswerk opeet.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
woensdag 6 september 2017 om 11:35
Clubs doen dit zichzelf aan. Waarom worden er zoveel spelers in de laatste uren aangekocht? Kan dat niet een paar dagen eerder, of weken eerder. Te laat is te laat. Als jij de trein op 14 seconden mist dan komt hij ook niet terug om je op te halen hoor.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:40
Te laat = te laat
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
woensdag 6 september 2017 om 13:27
Juist.
Net 121km gereeen waar 120 mag. 1km te hard is te hard.

Net 1 seconde na oranje door rood gereden; door rood is door rood.

14 seconden te laat, is te laat.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:58
121KM is prima op een weg waar je 120KM mag gaat 3KM correctie af. Dus dat kan best.
Net zoals die 14 seconden.

Rare vergelijking.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:23
Beetje domme vergelijking vind je niet? Aangezien er gecorrigeerd wordt op het aantal kilometers te snel rijden.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:21
Te laat = soms op tijd.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
woensdag 6 september 2017 om 11:40
Ze hebben vanaf 1 juli tot 1 september de tijd gehad.
Dan is 14 seconden te laat gewoon te laat.

Vind ik leuk
Mo +8002
woensdag 6 september 2017 om 12:16
Ze hebben hem gehaald als opvolger voor Drinkwater die op deadlineday werd verkocht aan Chelsea. Vandaar dat ze er op het allerlaatste moment mee kwamen
Vind ik leuk
DubRtd +14997
woensdag 6 september 2017 om 12:19
Ja.... moet je hem lekker niet verkopen als je geen tijd hebt om een vervanger te halen.
Gewoon zeggen: Kom in januari maar terug.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:25
Als iemand 38 miljoen op jouw konijn biedt net na middernacht op Eerste Kerstdag, dan zeg jij ook geen nee.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:24
De secretaresse had een vuiltje in haar oog.
Vind ik leuk
Foebele +33199
woensdag 6 september 2017 om 11:44
Als je zelf zo corrupt als de pest bent en schijt hebt aan regels dan moet je zoveel als je kunt de schijn hooghouden dat je regels juist wel belangrijk vindt.

Waarom denk je dat ze zoveel aan symboliek doen met die 'no to racism' reclames en al die banners met het woord 'fairplay' erop, hoe meer je die termen rondstrooit in combinatie met je organisatie, hoe meer het lijkt alsof je die zaken hoog in het vaandel hebt staan.

Zo werkt de politiek ook, pakken ieder moment met beide handen aan, of het nu de nagellakactie van Tijn is of het hand in hand lopen van mannen is na die homo's die in elkaar geslagen waren, het is de schijn hooghouden terwijl je politieke beleid alleen maar aantoont dat je schijt aan het volk hebt.

Helaas trapt de massa er keer op keer in...
Vind ik leuk
Farmer +6040
woensdag 6 september 2017 om 18:19
Ach, zó werkt een propaganda-apparaat nu eenmaal :)
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:26
Dit is een voorbeeld stellen ten nadele van een kleine club. Zo makkelijk.
Vind ik leuk
Santi +17498
woensdag 6 september 2017 om 11:46
Het is gewoon te laat. Te laat is te laat!
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:28
Zou je dat ook zeggen wanneer jij jezelf 14 seconden te laat inschrijft voor een studiejaar en je daardoor lekker in februari mag starten? Dit is toch mierenneuken van de bovenste plank. 14 seconden! Pissen duurt langer na een avondje doorhalen.
Vind ik leuk
Santi +17498
donderdag 7 september 2017 om 09:36
Je hebt een heel lange tijd om je in te schrijven

is het zuur ? Ja
Is het je eigen proleem? ja
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 14:39
Zo werkt het niet in de grote mensenwereld. Er zijn altijd uitzonderingsgevallen.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:56
Mierenneukers daar bij de FIFA. Gelukkig stellen ze geen grenzen als het gaat om het verdoezelen van geld. Toporganisatie overigens!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:57
Voortaan dus maar de inschrijfdeadline op 00:00:15 instellen.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:30
Neehoor, gewoon naar alle redelijkheid ieder individueel geval beoordelen. Ieder mens met gezond verstand laat deze jongen niet 4 maanden op de bank zitten om 14 (!) seconden.
Vind ik leuk
kevinleo +1729
woensdag 6 september 2017 om 11:57
Dit is inderdaad gewoon mierenneukerij, een Neymar transfer wel zonder blikken of blozen goedkeuren maar een paar seconden te laat mag iemand niet spelen.
Vind ik leuk
Mo +8002
woensdag 6 september 2017 om 12:13
Regels zijn regels, geen uitzonderingen. Ook al waren ze 2 seconden te laat
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
woensdag 6 september 2017 om 12:49
Want? Te laat is te laat. Nu is het 14 seconden, volgende keer 5 minuten, dan een paar uur en zo kun je het op blijven rekken. Ze hebben tijd zat gehad om transfers te verrichten maar clubs blijven het uitstellen tot de laatste dag. Ze hebben gegokt en verloren. Erg balen voor de speler.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:31
De deadline blijft hetzelfde. Dus je voorbeeld met op blijven rekken is onzin. Gewoon per individueel geval beoordelen en daarom die jongen in dit geval lekker laten voetballen.
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
donderdag 7 september 2017 om 06:39
Als je zou nadenken voordat je wat tikt dan zou je, net als ieder ander, snappen dat het geen onzin is.

De deadline blijft helemaal niet hetzelfde maar verschuift iedere keer. Te laat is te laat. Moeten ze maar op tijd hun zaakjes regelen. Met beoordelen per situatie krijg je juist klassenjustitie. En waarom 14 seconden wel accepteren en 14 minuten niet? Dan hadden ze maar een clausule in het contract moeten opnemen dat de transfer alleen doorging mits deze werd goedgekeurd door de FIFA.

Hoog tijd dat de FiFA 1 deadline voor alle bij haar aangesloten lidstaten invoert. En het liefst 1 voordat de competitie start van de cluvs met een zomerstop. Dus 1 augustus bijvoorbeels.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 september 2017 om 06:43]
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 14:44
Laatste stuk ben ik helemaal eens. Maar waarom 14 seconden wel mag en 14 minuten niet? Dat hoor je mij dus niet zeggen. Er kan reden zijn om die van 14 seconden af te keuren en die van 14 minuten goed te keuren. Nogmaals, wat je zegt over het oprekken is absolute onzin. De deadline blijft de deadline.
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
donderdag 7 september 2017 om 15:12
Tenzij het hele systeem bij Fifa of Leicester eruit lag is iedere ander excuus flauwekul. En aangezien de aanmelding is afgekeurd was dat blijkbaar niet de oorzaak. Als clubs voor zichzelf een deadline van 24 uur eerder aanhouden hebben ze tijd genoeg bij eventuele problemen.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 15:21
In dit geval moet je jezelf afvragen of een voetballer (die een relatief korte carrière hebben) een half jaar niet speelgerechtigd moet zijn in het licht van 14 seconden te laat. Dan neem je de letter van de wet te zwart wit. Achter die deadline zit een gedachte, wordt die hiermee geschonden?
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
donderdag 7 september 2017 om 16:37
Dat kunnen ze voorkomen met een clausule in het contract dat de transfer pas doorgaat als deze door de Fifa is goedgekeurd. In dat geval was hij nog minimaal 6 maanden speler bij Sporting.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 18:25
Zie de transfer van Kieftenbeld. In mijn optiek ook een uitzonderingsgeval. Maarja, te laat is te laat. Tenzij het om een top 10 speler gaat natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:33
Waar moet je, als iedereen weet waar de de einddatum/tijd ligt dan de grens trekken?
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 04:33
Dat bekijk je van geval tot geval. Net als jouw persoonlijke veroordelingen door de rechter in het licht van de omstandigheden zijn beoordeeld.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:26
Haha, eigen schuld. Te laat is te laat.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
woensdag 6 september 2017 om 11:31
Zo is dat.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
woensdag 6 september 2017 om 11:33
Hoezo 14 seconde te laat? Ze hadden hem vanaf 1 februari kunnen aantrekken, waardoor hij gewoon op 1 juli speler van Leicester City was geweest.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:33
Je kunt zeggen dat FIFA kinderachtig bezig is, maar kom op... hoeveel tijd had Leicester dan om de transfer af te ronden? Wisten ze niet wanneer de deadline was? Kon Silva niet eerder transfer regelen?
Als er nu een uitzondering wordt gemaakt, dan is er geen houden meer aan. Straks worden gemopperd over paar minuten vertraging die dan niet door FIFA geaccepteerd wordt.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:21
Persoonlijk vind ik regels ook regels. Alleen er waren voor die dag veel interlandwedstrijden. Ook Vincent Jansen had eventueel uitstel om overstap te maken tot 02.00 uur. Fifa had dus eigenlijk elke club en speler de kans moeten geven om op een normale manier te onderhandelen. Door transferperiode eerder te sluiten of een week later. Maar niet midden in zo'n interlandperiode.
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
donderdag 7 september 2017 om 06:42
Die wedstrijden stonden al een tijdje ingepland. Een speler hoeft alleen even te tekenen aangezien alle onderhandelingen door zaakwaarnemers wordt verricht.. ze hadden de transfer ook 30 augustus kunnen afronden.
Vind ik leuk
Foebele +33199
woensdag 6 september 2017 om 11:40
Ontneemt de FIFA zo niet de speler het recht op arbeid? Als hij niet mag spelen voor Leicester dan zou de transfer toch geen doorgang kunnen hebben en zou hij dus gewoon bij zijn oude club onder contract moeten staan?

Regels zijn er om iets te regelen, niet om een situatie te creeren waarin een speler om 14 seconde gedupeerd wordt!
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:41
Ja benieuwd wat een rechter hierover te zeggen heeft...
Vind ik leuk
DubRtd +14997
woensdag 6 september 2017 om 11:44
Zie niet in waarom. Hij wordt gewoon betaald.Hoeft zijn huis dus niet uit om op straat te gaan leven.
En hij mag wel arbeiden... hij mag trainen, hij mag op de club komen om broodjes te smeren.
Hij mag alleen geen wedstrijden spelen tot januari

Turan en Alexi Vidal deden dat vrijwillig toen Barca een registratieverbod had.
Vind ik leuk
Dee79 +1903
woensdag 6 september 2017 om 11:40
Prachtig mooi getal.. maar te laat is te laat
Vind ik leuk
W Z +234
woensdag 6 september 2017 om 11:41
Als dit echt waar is, dan slaat dit echt helemaal nergens op. De Fifa is natuurlijk al niet serieus te nemen, maar kom op! Ik snap dat je ergens de lijn moet trekken, maar 14 seconden, pfff.
Vind ik leuk
pro +75
woensdag 6 september 2017 om 12:00
Waar trek je de lijn dan? Bij 15 seconden? Of misschien toch pas bij 16 seconden?
Vind ik leuk
W Z +234
woensdag 6 september 2017 om 12:04
En dan wel het salaris moeten betalen, maar hem niet op mogen stellen. Dit is echt ongelooflijk
Vind ik leuk
Tossa +794
woensdag 6 september 2017 om 12:24
Inderdaad ongelooflijk! Dat ze niet ergens 14 seconden hebben kunnen vinden om tijdwinst te pakken en zichzelf deze ellende konden besparen.
Vind ik leuk
Santi +17498
woensdag 6 september 2017 om 11:46
Whahahhha
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
woensdag 6 september 2017 om 11:52
Wat een onzin!
Normaal nemen ze t ook niet zo nauw met de regels bij de FIFA.
Vind ik leuk
Mölby +776
woensdag 6 september 2017 om 12:21
Als je bedenkt dat Engeland nog een uur extra had ten opzichte van de rest van west Europa, is dit wel erg dom ja.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1941
woensdag 6 september 2017 om 12:22
Regels zijn regels. Maar 14 seconden vind ik eigenlijk wel kinderachtig. Niemand hoeft te weten dat het 14 seconden te laat was.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:48
Amen!
Vind ik leuk
mylife +459
woensdag 6 september 2017 om 12:39
ik had het afgedaan met een boete. Niet alleen de club heeft een probleem maar ook de speler.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:54
Slaat nergens op
Vind ik leuk
19AZ82 +1051
woensdag 6 september 2017 om 12:57
14 seconden. Maar wat krijg je als je het wel accepteert? Juist, het waren maar 2 minute en dan 5 minuten enz enz. Te laat is te laat PUNT, had je maar sneller moeten zijn oelewapper.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:07
Klinkt mischien gek wat ik zeg kan die dan niet een half jaar bij sporting blijven spelen ? Want hij is zoals ik uit het artikel opvat niet overgeschreven.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:16
Hadden ze 28 seconde eerder moeten zijn. Dan waren ze 14 seconde te vroeg
Vind ik leuk
Marco S +2544
woensdag 6 september 2017 om 13:36
14 seconden.. dat is een teken: hij gaat vast met de winterstop naar Ajax..
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:45
Ik lees hier zoveel domme reacties. Echt ongelofelijk.

Begrijpen veel mensen nog steeds niet dat er eerst een domino-effect moet plaatsvinden, voordat je als club in actie kunt komen? Als Drinkwater niet last-minute was weggekocht, dan hadden ze deze speler ook niet hoeven halen. Dus hoezo ''dan hadden ze maar eerder zaken moeten doen?''

Een uitstel van 2 uur is natuurlijk een gunst vanuit de FIFA, echter weten we niet welke partij er nu schuldig is aan het feit dat hij 14 seconden te laat is overgeschreven. Heeft de nieuwe club alle documenten in één keer goed ingevuld? Heeft de oude club in één keer alle juiste documenten toegestuurd? Heeft de speler iets verkeerd gedaan? Zo kunnen er tal van redenen zijn waaruit blijkt dat het overmacht is. Ik ga persoonlijk niet van nalatigheid uit. Er staat alleen zo vreselijk veel druk op dat er iets doorheen kan schieten. En kom op, 14 seconden... Dit moet eigenlijk niet eens in het nieuws komen.

De FIFA moet zich eens bezig gaan houden met de financien binnen voetbalclubs. Spelers die exotische avonturen aangaan en geen stuiver uitbetaald krijgen. Daar moeten ze eens achteraan. Technisch directeuren/presidenten en zaakwaarnemers die onder de tafel geld verdelen en clubs naar de klote helpen. Ga bij de echte boeven eens de grote politieagent uithangen.

Dit is echt triest.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 13:47]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:54
Drie maanden de tijd gehad. Stumpers
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:57
Als 14 seconden acceptabel is, waarom wen kwartier of een uur of een dag niet? Die poenstrooiers hebben maanden de tijd gehad. Mooi geweest.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:58
Had ie ze plas maar ff moeten inhouden en niet ervoor nog ff snel gaan pisse
Vind ik leuk
poklane +2919
woensdag 6 september 2017 om 14:12
Dikke pech. Zat tijd gehad, de transferwindow was bijna 3 maanden open. De grens moet ergens getrokken worden, en de staat precies op middernacht.
Vind ik leuk
Zooitje +1447
woensdag 6 september 2017 om 14:18
Haha hoe krijg je het voor elkaar, helaas maar te laat is te laat.

Wellicht ging LC uit van een correctie i.v.m. een afwijking tussen de verschillende klokken, net als bij een snelheids overtreding;)
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:32
Je zal maar een horloge hebben waar geen secondewijzer op zit..
Vind ik leuk