Update: Oranjevrouwen vinden toch nog oefenpartner na Deens conflict

Update: Oranjevrouwen vinden toch nog oefenpartner na Deens conflict

dinsdag 12 september 2017 om 13:26

Het is niet zeker of de oefeninterland tussen de Oranjevrouwen en Denemarken doorgaat. De Deense vrouwen zijn in conclaaf met de nationale voetbalbond en bleven volgens Danmarks Radio maandag zelfs weg van de training.

Het conflict tussen de dames en de Deense bond heeft te maken met een nieuwe arbeidsovereenkomst tussen beide partijen. De herhaling van de finale van het afgelopen EK staat gepland voor aanstaande vrijdagavond 18.00 uur in de CASA Arena in Horsens. Voor de wedstrijd zijn al 9400 kaarten verkocht. In het voorjaar werd de afspraak al gemaakt dat beide landen na het EK een oefenwedstrijd tegen elkaar zouden spelen.

De KNVB rekent er echter op dat de wedstrijd doorgaat. "Sinds enkele dagen zijn we op de hoogte van het problemen daar", zegt een woordvoerster van de voetbalbond tegen het Algemeen Dagblad. "Daarom staan we deze dagen in nauw contact met de Deense bond. We gaan er echter gewoon vanuit dat de wedstrijd van vrijdag doorgaat."

Update 12-9, 12.16 uur: De oefeninterland van de Oranjevrouwen van vrijdag in Denemarken, een reprise van de EK-finale van vorige maand, gaat niet door. De selectie van bondscoach Sarina Wiegman heeft de vlucht naar Denemarken gecancelled, meldt de KNVB. Door een arbeidsvoorwaardelijk conflict tussen de Deense selectie en de Deense bond is de oefenwedstrijd geschrapt.

Update 12-9, 13.26 uur: Toch nog een vriendschappelijke wedstrijd voor de Oranjevrouwen. De ploeg van bondscoach Sarina Wiegman oefent donderdag in en tegen België in een besloten duel, meldt het Algemeen Dagblad.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Rodajc +1501
maandag 11 september 2017 om 22:02
Altijd drama met die vrouwen
Vind ik leuk
Rtbos79 +134
maandag 11 september 2017 om 22:03
Nou idd. Gezeur altijd
Vind ik leuk
luccerd +2244
maandag 11 september 2017 om 22:16
Word onze club dan ook door vrouwen bestuurd??...
Vind ik leuk
Rodajc +1501
maandag 11 september 2017 om 22:27
Misschien voelt Collard zich inderdaad een vrouw van binnen?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:50
Inderdaad, de meisjes Sanchez, Costa, Van Dijk, Dembele en Mbappe hebben het ook wel bont gemaakt van de zomer met hun gejammer over een transfer.
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 22:11
Zullen we anders Dokter Deen ff sturen?
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 22:18
Dan gaan ze toch gewoon lekker een weekendje Kopenhagen in. Rekening kan naar Deense voetbalbond.
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 22:30
Dit is allemaal nog de schuld van Hans van Breukelen;)
Vind ik leuk
mcmodd +9568
dinsdag 12 september 2017 om 13:18
Nee, die afspraak is door Van Oostveen gemaakt. Je moet Hans niet met Bert verwarren, je ziet: dat schrijft heel anders;--))
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 23:34
Is er wel eens een wedstrijd afgelast bij de mannen om geld? Ik kan t mij niet herinneren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:22
Mannen krijgen ook miljoenen meer.
Vind ik leuk
ihvmmdk +3165
dinsdag 12 september 2017 om 12:31
En terecht.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:32
Zat spelers die weigeren te spelen of weg gaan omdat ze ergens anders meer verdienen.
Vind ik leuk
mcmodd +9568
dinsdag 12 september 2017 om 13:22
Er is wel degelijk, lang geleden in de tijd dat Gullit, Rijkaard en Van Basten in Italië speelden, gedoedel geweest over geld voor de mannenselectie van Oranje omdat ze ergens bij de WK (Argentinië? Duitsland? Ik weet het niet meer zeker) te weinig zouden profiteren van het geld dat de KNVB zou ontvangen. Ik denk dat ook Johan Cruyff er toen wat mee te maken had.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:54
Inderdaad dat gejank van Cruijff over een professioneel salaris voor voetballers... De teloorgang van de meisjes begon in NL 1970 en in Engeland al 1905 (eerste voetbalvakbond).....
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:51
Idd. En Cruyff verdiende al genoeg. Hij kwam op voor zijn teamgenoten. Ingegeven door zijn schoonvader. Haha.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:32
Er zullen dus zaken intern zijn besproken waar de Deense bond dus geen gehoor aan geeft. Vrouwen hebben ook rechten!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 12:32]
Vind ik leuk
goekie4 +575
dinsdag 12 september 2017 om 12:59
Ja iets met het aanrecht toch?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:04
In jouw leven misschien maar bij mij is dat niet het geval.
Vind ik leuk
mcmodd +9568
dinsdag 12 september 2017 om 13:25
Ik denk inderdaad dat ook in Denemarken de focus het meest op de mannen zal liggen, totaal onterecht als je het mij vraagt. We leven in 2017 en willen we het vrouwenvoetbal mooier maken om te zien dan zullen we het perspectief voor de vrouwen ook mooier moeten maken voor die mooie vrouwen.
Vind ik leuk
Cookee +2852
dinsdag 12 september 2017 om 12:33
Klasse VP... ik lees graag over onze helden... zoals in bijna alle sporten behalve Darten zijn dat vrouwen natuurlijk!
Ik vind die reprise ook onzin, mag ook een ander land zijn... stel nou dat je verliest, zijn zij dan de virtuele kampioen?
Komt het live op TV?
Laten wij genieten dat wij Europees op 1 gebied nog iets voorstellen.

Onze jongetjes zijn wel erg goed op Playstation lees ik, ouders word wakker!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 12:34]
Vind ik leuk
ihvmmdk +3165
dinsdag 12 september 2017 om 12:47
Jammer dat het niemand iets kan schelen :D
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:57
Spreek voor jezelf maar niet voor mij in ieder geval ;)
Vind ik leuk
Cookee +2852
woensdag 13 september 2017 om 16:30
Het schijnt dat onze mannelijke waterpoloers groot zijn in Japan? Mannelijke Nederlanders kunnen toch nog iets.
Verder moeten we het van de vrouwen hebben.
Kwestie van tijd, dat de dames een inhaalslag maken via marketing en sponsors, en dan kunnen we onze meiden in de top zien.
De mannenclubs Ajax, Fey en PSV doen mee in de marge.
De vrouwen in de top.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 16:31]
Vind ik leuk
Woudo +2847
dinsdag 12 september 2017 om 13:59
We hebben ook een aantal hele goeie vrouwelijke darters hoor! Aileen de Graaf en Sharon Prins ;) en vroeger Francis Hoenselaar!
Vind ik leuk
Degraaf +7454
dinsdag 12 september 2017 om 14:42
Wil je mij er buiten houden? Ben trouwens een man ;-)
Vind ik leuk
Woudo +2847
dinsdag 12 september 2017 om 15:53
Hahahaha raar als je Aileen heet dan van je voornaam ;)
Vind ik leuk
Degraaf +7454
dinsdag 12 september 2017 om 16:16
Hahaha, nee dat dan weer niet ;-)
Vind ik leuk
Cookee +2852
woensdag 13 september 2017 om 16:52
Als je tegenwoordig een zoon krijgt, dan hoef je niet meer te dromen dat het een grote voetballer wordt.
Als je nu een meisje krijgt, dan zit er zelfs een kans in dat ze met Oranje in de Europese top gaat spelen.

"Wil jij op voetbal?" Sport is iets voor meisjes jongen!
Vind ik leuk
Bizzy +4412
dinsdag 12 september 2017 om 13:24
Jammer had de gleuvenbrigade wel willen zien voetballen. Geniet daar meer van dan de oranje mannen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:26
gleuvenbrigade, hahaha hoe kom je erop zeg :D
Vind ik leuk
mcmodd +9568
dinsdag 12 september 2017 om 13:26
Dan zou ik daar niet zo denigrerend over doen, jij wordt toch ook niet bij je geslachtsdeel genoemd?
Vind ik leuk
Bizzy +4412
dinsdag 12 september 2017 om 14:05
Zie dat juist als een compliment. Ik hou van onze oranje vrouwen. Figuurlijk gezien hebben zij meet cojones dan onze mannen.
Vind ik leuk
Woudo +2847
dinsdag 12 september 2017 om 14:00
Gleuvenbrigade hahahahaha mooi!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:56
Ze kunnen toch tegen Zweden oefenen. Laten we de heren thuis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Oranjevrouwen vinden toch nog oefenpartner na Deens conflict