Cocu doet mogelijk weer beroep op bankzitter: 'Is in mijn geval niet anders'

    Cocu doet mogelijk weer beroep op bankzitter: 'Is in mijn geval niet anders'

    dinsdag 12 september 2017 om 09:08

    Door de rode kaart van Hirving Lozano én een mogelijke schorsing voor Jürgen Locadia lonkt er voor Luuk de Jong een terugkeer in de basis van PSV. Tijdens de topper tegen Feyenoord van aanstaande zondag moet de bankzitter mogelijk aan de bak, weet hij zelf ook. 

    "Ik moet net als ieder ander keihard werken op de training om de trainer te overtuigen en dat ga ik ook doen", aldus De Jong in gesprek met het Eindhovens Dagblad. Hij baalt op de PSV-bank. "Voetbal is onder alle omstandigheden mijn werk en ik haat verliezen. Elke speler die niet in de basis staat, hoort zich op de bank te verbijten en dat is in mijn geval niet anders."

    PSV ging zondag pijnlijk onderuit (2-0) bij sc Heerenveen. Het is inmiddels zes jaar geleden dat de Eindhovenaren voor het laatst wonnen in Friesland. Twee jaar terug droeg De Jong bij aan een remise in het Abe Lenstra Stadion. "We waren toen in de eerste helft helemaal niet zo kansloos als we nu waren, integendeel. We hadden nu in de eerste helft met elf man beter bij elkaar moeten blijven."

    "Als je na zes minuten met 2-0 achter staat, ligt het bijna nooit aan één of enkele spelers, maar aan het collectief. We wonnen drie wedstrijden en laten we nu niet na een nederlaag meteen in paniek raken."

    Poll

    Wie vind jij de beste spits van PSV?

    (984 stemmen)

    Plaats een reactie

    Seizoenkaart +8161
    dinsdag 12 september 2017 om 09:17
    Gooi dan maar lammetje lammers een helft voor de leeuwen mischien maakt hij nog wat sprongen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Roekoe +4345
    dinsdag 12 september 2017 om 09:35
    De jong maakt het Botteghin anders altijd moeilijk. Zelfs toen hij vorig jaar uit vorm was was hij helemaal niet zo verkeerd tegen Botteghin
    Vind ik leuk
    derksen +8361
    dinsdag 12 september 2017 om 09:19
    Psv psv avarel schiet er 25+ in, in een seizoen
    Vervolgens verkoop je al je buiten spelers
    Pizza willems die geen bal meer raakte
    En dan avarel overal de schuld van geven
    En vervolgens, een spugende loco in de spits zetten omdat hij al 3 jaar aan het huilen is, omdat hij zichzelf zo goed vind maar dat is natuurlijk helemaal niet zo
    Prachtig beleid van een afglijdende club!
    Vind ik leuk
    Middenstip +671
    dinsdag 12 september 2017 om 09:30
    En wat is het moraal van je verhaal?
    Vind ik leuk
    derksen +8361
    dinsdag 12 september 2017 om 10:01
    Dat psv er beetje een zooitje van maakt

    Maar heb mij club ook gedaan paar jaar geleden
    Dus over jaar of 18 wordt psv weer kampioen hoor dus geen stress..
    Vind ik leuk
    2cents +47008
    dinsdag 12 september 2017 om 09:20
    Tegen AZ had PSV zomaar kunnen verliezen. NAC en Roda eindigen onderin het rechterrijtje. En door Heerenveen werd je bij 11 tegen 11 weggespeeld.

    Hopelijk praat De Jong intern anders, want als hij het echt zo licht opvat dan weet ik niet of het goedkomt met PSV op korte termijn.
    Vind ik leuk
    Middenstip +671
    dinsdag 12 september 2017 om 09:29
    Geen Lozano is misschien een aderlating, maar Locadia er niet bij is toch wel positief.

    Nu nog het lef van een coach om Lammers of Gudmundsson te brengen.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5662
    dinsdag 12 september 2017 om 09:48
    Deze coach gaat echt niet voor Lammers of Gudmundsson, dat durft hij niet, hij gaat gewoon voor De Jong.

    Vind ik leuk
    Ale +3474
    dinsdag 12 september 2017 om 09:50
    Nou zeg je wat , Cocu en lef. Helaas gaat dat niet samen. Die zet gewoon schaamteloos de Jong in.
    Vind ik leuk
    mirkoff +1905
    dinsdag 12 september 2017 om 09:30
    Goed van Luuk dat die er zo over denkt.
    Vind ik leuk
    Kanthee +46
    dinsdag 12 september 2017 om 09:35
    Jeugd een keer de kans geven. Lopen genoeg spelers rond die t wel een keer mogen laten zien
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 september 2017 om 09:46
    Als ik Cocu was zou ik het zo is proberen!

    Pereiro----- Lammers ------Bergwijn
    -----------------van Ginkel------------------
    Hendrix----------------------Ramselaar-----
    Paal--------------------------------Arias
    -----------Isimat---------de Wijs----------
    -----------------Zoet-------------------------
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 september 2017 om 09:51
    Luke kan het toch niet verleert zijn??? Vind het persoonlijk geen top spits, maar wel de beste van de 3. Als je Lammers erin zet moet je hem wel 10 wedstrijden de kans geven.
    Vind ik leuk
    Janjan +421
    dinsdag 12 september 2017 om 09:55
    Ze hebben dit jaar geen goede spits! Middenveld is zwak en laat staan de verdediging. Let maar op mijn woorden: PSV gaat 5e worden of nog lager
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 september 2017 om 10:28
    Helemaal eens met Janjan... kan ook bijna niet anders als je zelf ook Jan heet... hahaha

    Even een quote uit de bovenstaande tekst:
    ´"Als je na zes minuten met 2-0 achter staat, ligt het bijna nooit aan één of enkele spelers, maar aan het collectief. We wonnen drie wedstrijden en laten we nu niet na een nederlaag meteen in paniek raken."

    Grappig dat ik dit al maanden roep en de Brand-sons en ook Philip Cocu blijkbaar doof zijn voor deze woorden.
    Ik ben blij dat ze nu door een van de spelers zelf aangehaald worden...
    En de reacties uit het verleden voor Skuppe Matje waren niet van de lucht:
    Blijkbaar toch wel iets goed gezien dan..

    groeten

    Jan
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 september 2017 om 10:29
    Even een quote uit de bovenstaande tekst:
    ´"Als je na zes minuten met 2-0 achter staat, ligt het bijna nooit aan één of enkele spelers, maar aan het collectief. We wonnen drie wedstrijden en laten we nu niet na een nederlaag meteen in paniek raken."

    Grappig dat ik dit al maanden roep en de Brand-sons en ook Philip Cocu blijkbaar doof zijn voor deze woorden.
    Ik ben blij dat ze nu door een van de spelers zelf aangehaald worden...