Ajacied accepteert rol in de luwte: Dat maakt voor mij niet zoveel uit

Ajacied accepteert rol in de luwte: "Dat maakt voor mij niet zoveel uit"

dinsdag 12 september 2017 om 10:18

Deyovaisio Zeefuik mocht vorig seizoen een paar keer ruiken aan de hoofdmacht, maar is dit seizoen veroordeeld tot wedstrijden bij Jong Ajax. Daar heeft hij geen moeite mee.

Zeefuik speelde maandagavond een goede wedstrijd voor Jong Ajax, dat desondanks niet won. RKC Waalwijk hield de Amsterdammers op een 1-1 gelijkspel. "Jammer dat we niet hebben gewonnen, maar voor mezelf heb ik een goede wedstrijd gespeeld", zegt Zeefuik tegen FOX Sports.

De negentienjarige rechtsback hoopt zich in de kijker te spelen bij trainer Marcel Keizer, maar maakt zich door de concurrentie van Luis Manuel Orejuela en aanvoerder Joël Veltman bij de hoofdmacht geen illusies.

"Ik doe gewoon m'n ding op de training. Nu maak ik minuten bij Jong Ajax, waar ik gewoon mijn best zal blijven doen. Ik verwacht dat ik vaker met Jong mee ga doen. Dat maakt voor mij niet zoveel uit. Als ik maar minuten maak. Of ik die stap naar het eerste niet wil zetten? Zeker wel, maar dat komt ook wel."

Plaats een reactie

elijah +314
dinsdag 12 september 2017 om 10:34
Jammer dat hij niet de kans krijgt boven veltman. Ze vonden zeefuik zeker te licht voor dit seizoen en mede daarom een aankoop gedaan uit colombia
Vind ik leuk
Polleke +719
dinsdag 12 september 2017 om 10:40
Ik kon een kleine glimlach niet voorkomen toen ik 'Zeefuik...te licht' las...weliswaar niet deze Zeefuik, maar de associatie blijft bestaan...

Ik heb geen idee waarom het er nog niet van gekomen is dat die Colombiaan zijn minuten in het 1e gemaakt heeft...maar als ik in de reactie hieronder lees dat het gisteren erg slecht was dan verklaart dat het wellicht...hopen op veel verbetering dan maar.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:36
Orejuela viel mij de eerste wedstrijd op maar speelde gisteren ook erg slecht.
Veltman is een niveau te laag voor een groeiend Ajax. (zal terecht komen ergens in de spaanse of duitsland competitie HSV?)
Zeefuik mist tactische kwaliteiten om op het niveau van Veltman te komen.

Ajax moet echt opzoek gaan naar een goede links en rechtsback die kan doorgroeien naar de subtop/top van Europa.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 10:39]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:16
Als Zeefuik in de toekomst niet eens op het niveau van Veltman kan komen kunnen ze hem beter direct verkopen.

Sta er niet om te springen om nog een slechter rechtsback als Veltman op het veld te zien..

Als centrale verdediger vindt ik Veltman trouwens nog niet eens zo slecht, maar helaas ziet de vorige en huidige coach een RB in hem.. dramatisch.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:11
Veltman staat gewoon op een positie waar hij op moet komen en een voorzet moet geven. En dat is nou net hetgeen wat hij niet kan. Zet je hem centraal en geeft hem een taak om de bal snel in te leveren dan kan het nog goedkomen.

Dus De ligt aan de linkerkant centraal en Viergever naar linksback
En die Colombiaan in het diepe gooien.
Vind ik leuk
2cents +35265
dinsdag 12 september 2017 om 10:53
Orejuela heeft nog niet laten zien dat hij beter is dan Zeefuik.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:34
Dat is een inkoppertje, hoelang is hij al speelrechtig??
Vind ik leuk
2cents +35265
dinsdag 12 september 2017 om 11:58
Heeft toch al twee wedstrijden kunnen laten zien wat hij kan. En daarbij was de eerste nog duidelijk beter dan de tweede.
Vind ik leuk
raoul88 +486
dinsdag 12 september 2017 om 12:05
Zeefuik is niet te licht "bevonden", maar juist zwaar "bevonden"!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:12
Zo dat is nou echt een originele grap.
Vind ik leuk
mcmodd +11448
dinsdag 12 september 2017 om 14:32
Deyovaisio gaat zijn kans dit seizoen nog krijgen. Hij zal bij een evt. blessure van Veltman op de bank komen te zitten en als Orejuela tijdens de wedstrijd gaat stuiteren van de fouten komt hij vrolijk zijn opwachting maken. Ik zie het wel zitten met deze Zeefuik. Volgens mij kan hij het niveau van FC Utrecht ook nog wel aan.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:48
De goedeAJAX instelling, geduld je kans komt vanzelf.

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajacied accepteert rol in de luwte: "Dat maakt voor mij niet zoveel uit"