PSV haalt toptalent in huis: 'Eén van de redenen dat ik hierheen ben gegaan'
Archieffoto van Malen in Ajax-shirt

PSV haalt toptalent in huis: 'Eén van de redenen dat ik hierheen ben gegaan'

dinsdag 12 september 2017 om 10:32

PSV verraste twee weken geleden op deadlineday met de komst van Donyell Malen. Het achttienjarige talent, die overkwam van Arsenal, heeft de transfer niet voor niets gemaakt.

Malen denkt dat de kansen op een doorbraak groter zijn bij PSV dan bij Arsenal, waar hij in principe niet weg hoefde. "Dat is één van de redenen dat ik naar PSV ben gekomen", vertelt de jeugdinternational aan PSV TV. "Ik wil natuurlijk in PSV 1 spelen en me daar laten zien. Dat is denk ik het belangrijkste."

"We hebben natuurlijk een plan", vervolgt de aanvaller. "Ik begin nu bij Jong PSV. Daar wil ik gewoon laten zien dat ik er klaar voor ben. Vervolgens moet ik wachten op de trainer (Phillip Cocu, red.). Ik blijf mijn best daarvoor doen."

Malen ondertekende bij zijn komst een driejarig contract in Eindhoven. Hij speelde de afgelopen twee jaar in de jeugdopleiding van Arsenal, dat hem losweekte bij Ajax. Malen maakte afgelopen vrijdag zijn debuut voor Jong PSV. Tegen FC Eindhoven (1-2 zege) deed hij 26 minuten mee.

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 10:35
Booooooodschap
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:36
Cocu is een lastige hoor om jonge spelers een kans te geven...
Daarin blinkt hij bepaald niet uit.
Maar we zullen zien en na de kerst zit er sowieso een andere trainer bij PSV
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:38
Mee eens broertje... deze keer wel ja.

groeten Jan
Vind ik leuk
Romario9 +5394
dinsdag 12 september 2017 om 10:40
Ik roep het al een tijdje, maar ik zou graag Erik ten Hag terug bij PSV zien als opvolger van Cocu.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:49
Ja Romario, dan sturen we Cocu naar Utrecht en ik durf een weddenschap met je aan te gaan dat beide teams er wel bij varen...
Vind ik leuk
Romario9 +5394
dinsdag 12 september 2017 om 11:00
Wie Utrecht dan voor de groep zet zal mij een zorg zijn ;-)

Misschien iets voor Fredje Rutten
Vind ik leuk
mcmodd +11368
dinsdag 12 september 2017 om 14:22
Hoho man, niet zo gulzig. Je kan wel zoveel willen, schrijf het allemaal maar op een lijstje en doe het, kort voor 5 december maar in je schoen. We spreken af: Als sinterklaas echt bestaat mag hij in de winterstop al naar PSV, bestaat hij echt niet, dan zeur jij niet meer om Ten Hag. Goed? ;--))
Vind ik leuk
Romario9 +5394
woensdag 13 september 2017 om 10:12
En ben niet gulzig en ik zeur niet, ik geef alleen m'n voorkeur aan.
Vind ik leuk
mcmodd +11368
woensdag 13 september 2017 om 16:56
Die voorkeur is niet realistisch toch? Je krijgt Pep toch ook niet? Niet omdat hij niet wil (hangt af van het aanbod), maar omdat hij gelukkig is met het contract dat hij keurig zegt uit te willen dienen. Dat is ook de mening van Ten Hag, maar goed, je voorkeur is duidelijk.
Vind ik leuk
Jordanees +9173
dinsdag 12 september 2017 om 14:33
Ik denk dat er een BundesLiga club voor hem komt, hij stond er al goed op daar, en dat is ook zijn doel daar trainer te worden.
Vind ik leuk
Romario9 +5394
woensdag 13 september 2017 om 10:13
Hopelijk wil ie een tussenstapje maken
Vind ik leuk
mcmodd +11368
woensdag 13 september 2017 om 16:59
Dat is hij al aan het maken Romario, jij denkt dat hij dat misschien bij jullie wil doen maar intussen ben je te laat, dat doet hij bij ons. Er is echter een verschil met andere tussenstapjes: dit tussenstapje moet werkelijk leiden tot een FC Utrecht die in de top drie van Nederland kan meedraaien. Dan snap je direct dat Ten Hag niet naar jullie wil om te tussenstappen ;--))
Vind ik leuk
DrJ +666
dinsdag 12 september 2017 om 17:10
Ten Hag lijkt me ook wel wat. Ook zie ik 1 of 2 jaartjes Bert van Marwijk met van Bommel wel zitten, waarna van Bommel het alleen overneemt.
Vind ik leuk
Romario9 +5394
woensdag 13 september 2017 om 10:11
Van Marwijk is mij te behoudend. Daar heb ik na Cocu wel genoeg van gehad.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:00
Frank de boer misschien iets voor PSV?
Vind ik leuk
jaja_PSV +17286
dinsdag 12 september 2017 om 11:17
Over 100 jaar wellicht.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:02
Ja want Locadia, Bergwijn, Hendrix, Brenet, Depay, Zoet, Paal, Lundquist, Ritzmaier en vergeet er vast nog een aantal, hebben inderdaad geen kansen gekregen. Dat ze niet allemaal brachten wat werd verwacht is een ander verhaal.
Vind ik leuk
DrJ +666
dinsdag 12 september 2017 om 17:11
Lundqvist heeft geen kans gehad nog, maar die was vorig jaar ook half jaar geblesseerd.
Vind ik leuk
JCJWZ +9113
woensdag 13 september 2017 om 03:23
Ritzmaier ook niet, Paal heeft nu 2 wedstrijden gespeeld omdat het geld op is en er geen lb gehaald kon worden en Hendrikx loopt nog steeds met doorzitplekken van het jaren bankzitten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:56
hoezo roept toch iedereen elkaar maar na dat Cocu een lastige is om jeugd een kans te geven. Tegen Heerenveen stonden Paal,Hendrix,Bergwijn ,Locadia en Zoet in de basis .5 spelers!!! ..dus wat nou lastig??????
Vind ik leuk
Jordanees +9173
dinsdag 12 september 2017 om 14:38
Zoet was al basis speler, Hendrix heeft er lang op moeten wachten. Bergwijn en Paal gebrek aan beter op die posities is het nu dunbezet. Locadia komt tekort net als Bergwijn, Lammers moet de kans krijgen ga nou niet zeggen dat Cocu de talenten veel kansen geeft want dat is onzin
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:04
Jordanees,
helemaal juist ja.
Grappig dat velen op dit forum reageren en weinig weten van wat er werkelijk gebeurd is.
Zijn dat de schreeuwers die ook altijd roepen en schelden op twitter en zo? Lekker anoniem een grote mond hebben?

Groeten
Chiel
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 15:04]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:06
Misschien zijn de talenten wel niet zo goed. We riepen bij PSV allemaal om Bergwijn, Hendrix, Locadia, Zoet. NU staan ze er allevier in, en ik kan nou niet direct zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben.

Lammers zou de kans mogen krijgen wat mij betreft. Daarna houdt het wel even op denk ik. Jongens als Riga, Gudmundsson, Silva en Piroe kloppen wellicht op de deur. Maar ze presteren ook in de JL wisselvallig...

@Jordanees: volgens mij heeft Zoet zijn debuut gemaakt onder Cocu.
Vind ik leuk
Jordanees +9173
dinsdag 12 september 2017 om 15:22
Hendrix heeft naar mn mening te lang moeten stil staan. In de goede CL jaar van Psv, speelde Hendrix heel indrukwekkend in de groepsfase! Vooral tegen Wolfsburg en United. Hij was een belangrijke factor voor het halen van de 2de ronde, maar hij raakte zijn basis plaats kwijt ook tegen Atletico vanwege vGinkel. Terwijl Hendrix indrukwekkend speelde, die Hendrix heb ik daarna niet meer gezien..

Riga, Gudmundsson wat minuten mogen ze toch wel krijgen, goede talenten zijn dat. Paal is niet echt een LB word nu gebruikt omdat die positie niet goed bezet is.

Zou raar zijn als Cocu niemand had laten debuteren dus tuurlijk heeft hij o.a Zoet gebracht maar dat wil nog niet zeggen dat hij veel kansen geeft aan talenten.

Die Locadia is tegengevallen, speelt tegen zichzelf, die Lammers is een pure spits, hij heeft gewoon het vertrouwen nodig vooral nu moet hij gebracht worden omdat de Psv spitsen falen.
Vind ik leuk
DrJ +666
dinsdag 12 september 2017 om 17:16
PSV heeft genoeg talent lopen. Rigo, Gudmundsson, Piroe inderdaad. Wie Silva is weet ik niet?
Maar Mauro Junior, die Malen dan, Teze, Obispo, Gakpo, Aboukhlal,Rosario,Verreth,Laursen(als ie niet geblesseerd is),Carolina, Duarte, Mendonca. Waarschijnlijk mis ik er ook nog een paar.
Allemaal spelers met genoeg potentie.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:21
omdat Lammers zo geweldig is?? want die zie jij elke week spelen??? nee dus...ik wel en geloof mij ..Lammers is daar echt nog niet aan toe en misschien is hij er nooit aan toe.
Er komt , vanuit de O19, een hoop talent aan maar de stap naar PSV 1 is groot...dat zie je overigens ook bij Ajax waar Dolberg en Kluivert het ook (nog) niet waar maken
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 15:21]
Vind ik leuk
Jordanees +9173
dinsdag 12 september 2017 om 15:27
Ik heb hem heel vaak zien spelen, laatst nog, en wat een mooi doelpunt! Technisch vaardig in de kleine ruimte zag je ook bij dat doelpunt, zeer doelgericht loopt zich ook telkens goed vrij. Hij is er nu juist aan toe!

En Dolberg en Kluivert het niet waarmaken??
Omdat Dolberg nu zoekende is? Dolberg vorig jaar veel gescoord geweldig ook in Europa! Dus waar heb je het over. Kluivert 17jaar al geweldige wedstrijden gespeeld hij heeft gewoon vlieguren nodig en die krijgt hij ook dat is allemaal leerzame ervaring wat hij nu opbouwd in de korte tijd dat hij in Ajax1 speelt heeft hij bijvb al meer laten zien dan Bergwijn in een heel jaar.
Vind ik leuk
JCJWZ +9113
woensdag 13 september 2017 om 03:24
Cocu stelde eigen jeugd op tegen Heerenveen en Psv werd kansloos weg gespeeld. De jeugd heeft duidelijk niet de toekomst in Eindhoven...
Vind ik leuk
Hoogeveen +3885
dinsdag 12 september 2017 om 10:39
Had hij bij nader inzien beter bij Ajax kunnen blijven
Vind ik leuk
remakil +1637
dinsdag 12 september 2017 om 10:41
Want? Hij heeft (denk jij?) niets geleerd bij Arsenal?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:44
Minder dan dat hij was gebleven denk ik.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:26
Waarom zou je in twee jaar jeugdopleiding arsenal minder leren dan in twee jaar jeugdopleiding Ajax? Allebei toch van een prima niveau, en daarnaast heeft ie nu twee jaar buitenlandervaring.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:28
Bij Ajax had hij wat meer tegenstand gehad want hij had dan waarschijnlijk meegedraait in de JL daar word je wel sterker en beter van.
Daarnaast schat ik de opleiding op zichzelf hoger in dan die bij Arsenal.
Vind ik leuk
remakil +1637
dinsdag 12 september 2017 om 11:33
Mag jij denken en vinden hoor...

In Engeland zijn die kerels een stuk sterker qua fysiek dan hier in NL. Ik denk dat die knul daar veel geleerd heeft en veel ervaring heeft opgedaan. Heel wat anders dan hier gepamperd worden...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:40
Heel misschien het laatste jaar, maar op zijn zestiende zou hij nog geen wedstrijden in Jong Ajax spelen. Daarnaast trainde hij bij arsenal volgens mij ook af en toe met eerste mee. Het is een beetje koffiedik kijken, allebei hebben hun voordelen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:06
Ik denk dat hij bij Arsenal stil heeft gestaan. In de Engelse competitie is er voor jeugdspelers heel weinig uitdaging. Dus daar wordt je niet beter van.
Of hij het bij Ajax zou redden daar heb ik mijn twijfels over. Hij mist de goede mentaliteit. Dat zie je nu ook weer in zijn uitlatingen. Over 2 jaar is hij weer vertrokken bij PSV.
Ajax is er overigens niet minder van geworden: die hebben Dolberg in zijn plaats gehaald. Die gaat het verder schoppen dan Malen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:46
Hoe je de veters van Sanchez moet strikken misschien
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 10:46]
Vind ik leuk
Hoogeveen +3885
dinsdag 12 september 2017 om 11:05
Als het echt een talent is, dan had hij bij Ajax waarschijnlijk al in het eerste gespeeld ;)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:17
Als je naar de hofleverancier top competitie vanuit jeugdopleiding kijkt is het enigste antwoord..


JA
Vind ik leuk
mcmodd +11368
dinsdag 12 september 2017 om 14:26
Het is 'enige', daarin is de overtreffende trap uitgesloten ;--))
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:42
CES heeft een rapport voor onwetende zielen ;p
Vind ik leuk
Ale +1172
dinsdag 12 september 2017 om 10:41
Die gaat het niet redden.
Vind ik leuk
United FC +12789
dinsdag 12 september 2017 om 15:56
Want?
Vind ik leuk
Ale +1172
dinsdag 12 september 2017 om 17:55
Kon het geduld bij ajax niet opbrengen en ging voor het geld. Komt mentaal te kort, helaas. Het was een groot talent.
Vind ik leuk
United FC +12789
dinsdag 12 september 2017 om 21:07
Hij is nog steeds jong.
Vind ik leuk
2cents +35082
dinsdag 12 september 2017 om 10:50
"Waar hij in principe niet weg hoefde..."

...maar dus wel weg mocht.

Dat zegt iets over zijn status daar. Maar uiteindelijk natuurlijk niet alles over z'n kans van slagen in het voetbal.
Vind ik leuk
Morris +14394
dinsdag 12 september 2017 om 11:28
Arsenal- PSV

Lood om oud ijzer
Vind ik leuk
2cents +35082
dinsdag 12 september 2017 om 12:02
De trainer van Arsenal is in ieder geval nog groot fan van jonge spelers.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:00
en die van PSV niet????.....Bergwijn Hendrix Paal Zoet Locadia...stonden afgelopen weekend allemaal in de basis hoor...iedereen maar napraten maar verder geen kennis van zaken hebben....echt triest
Vind ik leuk
2cents +35082
dinsdag 12 september 2017 om 14:01
Zijn Zoet, Locadia en Hendrix jonge spelers?

Had Paal gespeeld als Cocu zijn zin had gehad in de vorm van een echte linksback?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:06
oh jij vindt dat al oude spelers...wat zijn dan jonge spelers.. en die laatste zin!!! hahahahaha wat heeft dat er nou mee te maken ..hij heeft toch gespeeld??...Als Ajax vorig jaar de CL had gehaald dab had Zyech niet bij Ajax gespeeld
Vind ik leuk
2cents +35082
dinsdag 12 september 2017 om 14:12
Jij gebruikt de verkeerde argumenten in de verkeerde discussie met de verkeerde persoon.

Hendrix zit al 4 jaar bij de selectie. Locadia nog veel langer. Beiden hebben nu pas een basisplaats op hun eigen plek. Dus niet omdat Cocu houdt van jonge spelers. Zoet is nog duidelijker.

Bergwijn is de enige die jong speelt omdat men het direct met hem wil proberen.

En Paal speelt alleen maar omdat Brenet faalde en beiden zijn nooit serieus overwogen als basisspelers voor dit seizoen.

Dus ja, het heeft hier ALLES mee te maken. En als jij dat niet snapt, omdat je verblind wordt door Gerbrands praat over zoveel "eigen jeugd" dan vind ik dat prima hoor. Maar niet erg realistisch.

Wenger probeert zelfs op niveau PL spelers jong te halen en ook écht een kans te geven. Dat heeft Cocu gewoon niet.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:44
-Just got killed by 2cents
Vind ik leuk
Paul1982 +6741
dinsdag 12 september 2017 om 10:52
Waarom ben je dan überhaupt weggegaan bij Ajax? Omdat de kansen bij Arsenal groter waren om op je 18-20 jaar in het eerste elftal te spelen?
Vind ik leuk
Foebele +33211
dinsdag 12 september 2017 om 10:55
Waarom? Twee woorden: Dikke Pizzabakker!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:14
Tja, beetje aan jezelf te danken he als je de topscorer van de B1 geen contract geeft!?
Vind ik leuk
Foebele +33211
dinsdag 12 september 2017 om 11:15
Ze waren zeker te idealistisch, die fouten worden nu niet meer gemaakt, maar Raiola doet er alles aan om ieder talent wat hij bij Ajax onder contract heeft staan weg te halen, Kluivertje is ook spoedig weg, let maar op.

Het is een hetze tegen Ajax en hij is inmiddels zo rijk dat het hem helemaal niet uitmaakt dat hij daarmee veel geld mis loopt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:28
Niet zo zeer een hetze van Raiola tegen Ajax, meer een hetze van Raiola tegen clubs die niet hetzelfde betalen als Engelse clubs.
Vind ik leuk
Foebele +33211
dinsdag 12 september 2017 om 11:30
Jawel, hij voert al jaren een hetze tegen Ajax en de club probeert hem zoveel mogelijk buiten te houden, maar dit lukt niet. Kenny zijn we ook daardoor verloren, al heeft dat geeikel van Bosz ook een flinke duit in het zakje gedaan aangaande zijn vertrek.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:41
Hij heeft het met Vilhena ook geprobeerd ( alleen deze heeft Raiola ontslagen ).
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:18
Tete is er alleen maar op vooruit gegaan.
Welke speler eigenlijk niet?
Hij neemt de zaken waar van spelers, tuurlijk zijn clubs daar de dupe van, maar spelers niet.
Vind ik leuk
Foebele +33211
dinsdag 12 september 2017 om 12:50
Tete is een geweldige back, de beste die we ooit hebben opgeleid en dan gaan we er zo mee om, niet slim al was het ook niet makkelijk gezien het weigeren van contractverlengingen.

Verder klets je natuurlijk een hoop onzin door te beweren dat spelers er alleen maar beter van worden, kijk even naar Kishna, Malen en Bouy, of wat dacht je eerder al van Elia die hij te snel naar de top wilde brengen. Ook jongens als Fosu Mensah moeten nog maar bewijzen dat ze beter af zijn in Engeland, na hoeveel verhuurperiodes wordt zo'n jongen eindelijk eens serieus genomen?

Nee, onzin natuurlijk, Raiola heeft zat spelers bij verkeerde clubs onder gebracht, we zien er nu stuk voor stuk spelers van terug keren in Nederland bij kleinere clubs dan waar ze zaten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:48
Natuurlijk slaagt niet iedereen maar er zijn zat voorbeelden van spelers die wel zijn geslaagd. Uiteindelijk maken ze zelf de keuze.
Misschien moeten de clubs gewoon betere contracten aanbieden als ze een talent echt willen behouden.
Als je naar de cliënten kijkt van Raiola dan zijn er meer wel geslaagd dan niet geslaagd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:53
Kenny tête is dus beter als Michael reiziger ? Lijkt me sterk.
Vind ik leuk
Foebele +33211
dinsdag 12 september 2017 om 14:26
Ja, Reiziger was een rechtbuiten die back werd, Tete is een echte verdediger.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:12
Maar dus een zelfopgeleide rechtsback al was ie eerst keeper.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:19
Dr was degelijk wel een contract aangeboden pizza bakker zei dat het te laat was pizza was koud
Vind ik leuk
Foebele +33211
dinsdag 12 september 2017 om 10:55
Hahahahaha deze hele tekst is een en al komedie. Als je kansen om door te breken bij PSV hoger zijn dan bij Arsenal, waarom heb je dan Ajax verlaten knul? Ah ja, die geweldige zaakwaarnemer van je is natuurlijk de reden, niet het belang van jouw carriere gaf de doorslag.
Vind ik leuk
derksen +6762
dinsdag 12 september 2017 om 10:56
Ja want bij psv staat voor al de jeugd hoog op het vaandel
Jaarlijks stromen de 18 tot 20 jarige zo maar door naar het eerste elftal


Whoeahahahhahha
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:01
afgelopen weekend geen voetbal gekeken???....... droeftoeter

er stonden er bij PSV 5 in de basis...en bij Ajax????
Vind ik leuk
derksen +6762
dinsdag 12 september 2017 om 15:33
Hoeveel er bij ajax in stonden?
Wat kan mij dat schelen is mij club niet wis niet dat je kwaad werd..



Hebben ze ook ooit eens liedje over gemaakt
Ik wis niet dat je kwaad werd
Vind ik leuk
jtodam +439
dinsdag 12 september 2017 om 10:59
Hij zat bij Ajax en ging toen weg naar Arsenal, denkende dat hij daar binnen no time wel even in het eerste zou spelen. Toen hij merkte dat dit niet ging gebeuren ging hij maar naar psv, want die staan er natuurlijk wel om bekend dat ze jeugd snel de kans geven. Logisch!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:21
Nee geld geld en geld meneer vondt dat hij al in de B1 een dik salaris moest verdienen en die pizzabakker moest geld voor een nieuwe pizzatent hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:59
Dan had hij beter bij Ajax moeten blijven en niet naar Arsenal en nu naar PSV, hij weet niet wat hij wil denk ik
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:33
Arrogant.Past prima bij PSV.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:20
Hele domme speler in de jeugd van Ajax had hij alle vertrouwen om ooit voor Ajax 1 te gaan spelen..

Alleen meneer wilde voor veel geld naar Engeland.

Nu op hangende pootjes terug naar PSV en uithuilen.

Elk team weet dat je bij Psv geen kans krijgt, zeker niet met Lozano (als super talent voor je)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:05
En Arsenal laat hem gaan voor een zacht prijsje, daar zit meer achter.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV haalt toptalent in huis: 'Eén van de redenen dat ik hierheen ben gegaan'