Davids: 'Geweldige voetballer, maar niet de beste die we hebben in Nederland'

Davids: 'Geweldige voetballer, maar niet de beste die we hebben in Nederland'

dinsdag 12 september 2017 om 11:21

Edgar Davids zet vraagtekens bij de belangstelling van Juventus voor Kevin Strootman. De middenvelder van AS Roma werd in augustus gelinkt aan de Italiaanse kampioen.

Davids vraagt zich af in hoeverre Strootman een versterking is voor Juventus. "Het is moeilijk om te zeggen of hij goed genoeg", aldus de oud-international een interview met La Gazzetta dello Sport. "Strootman doet het goed bij Roma en is een geweldige voetballer. Maar hij is niet de beste speler die we hebben in Nederland."

Desgevraagd zou Davids liever een andere speler op het middenveld van Juventus zien: Arturo Vidal, die twee jaar geleden Juventus verruilde voor Bayern München. "Vidal lijkt op mij", zegt Davids. "Ik vind hem zelfs een betere verdedigende middenvelder dan ik was. Hij is een krijger én is in staat om elk seizoen tien doelpunten te maken. Dat is mij nooit gelukt."

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 11:27
maar ik vind vidal geen verdedigende middenvelder..... vidal is een box to box speler....
Vind ik leuk
wijze man +1289
dinsdag 12 september 2017 om 11:29
Toch wel lekker dat je jezelf als vergelijking gebruik om de te vertellen hoe goed iemand anders is.....
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:35
Je kan ook Maradona hebben die zichzelf altijd de beste vindt als hij zichzelf met anderen vergelijkt, haha
Vind ik leuk
Adje80 +2650
dinsdag 12 september 2017 om 11:37
Maar hij heeft wel grotendeels gelijk al is vidal wel net een ander type speler maar wel iemand met veel gif..Davids was ook een topspeler waar elke club er 1 van nodig heeft
Vind ik leuk
Roekoe +4408
dinsdag 12 september 2017 om 11:38
Zou willen dat Davids nog in het nl elftal speelde
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:12
Ik denk toch dat ie daar wat te oud voor geworden is.
Vind ik leuk
ppdf +239
dinsdag 12 september 2017 om 17:51
Zou het niet veel slechter doen dan Strootman. Die voetbalde als een man van 45 die een pakje zware shag achter zijn kiezen had
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:35
Ik ook en zoals ik toen al zei, prima voor de breedte maar absoluut geen basis.
Vind ik leuk
feyeniels +16806
dinsdag 12 september 2017 om 11:37
Vidal zou inderdaad een prima aanwinst voor Juventus zijn. Zou ik zeker proberen!
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 12 september 2017 om 16:10
Hij kwam er ook vandaan ;p
Vind ik leuk
Cookee +4362
dinsdag 12 september 2017 om 12:01
Edgar verrast me steeds. Op beeld lijkt hij afstandelijk en zo'n macho-mannetje en dan schrijft hij zoiets.
Mooi Edgar, een kerel heeft pas echt lef als hij nederigheid durft te laten zien.
Zo zien we maar weer niet alles is wat het lijkt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:36
Aardig van hem, dat ie dat zegt. Maar is niet waar. Davids is op zijn plek, de beste aller tijden.
Vind ik leuk
FCRat +101
dinsdag 12 september 2017 om 12:54
Amen. Davids is een van mijn all time favorites als voetballer. Was fantastisch om naar te kijken met zijn drive. Dat hij niet aan tien doelpunten per seizoen kwam lag zeker niet aan een gebrek aan intentie!
Vind ik leuk
pinkelman +2627
dinsdag 12 september 2017 om 13:20
Davids was een pitbull maar wel eentje die ook nog fantastisch kon voetballen. Had Oranje er zo nog een paar van in het veld dan stonden ze niet waar ze nu staan.
Niet voor niets het lievelingetje van Louis.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 13:22]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:53
Na periode Ruud Gullit op het middenveld van Oranje hoopte ik op een geweldige speler met een uitstraling die er een beetje op leek, die kregen we in de vorm van Davids en hij heeft me nooit teleurgesteld, wat een speler. Niet alleen een superdrive maar wat veel mensen niet weten is dat hij 1 op 1 ook echt heel goed is. Pannakoning van de Amsterdamse pleintjes.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:01
Hee, laat ik het toch met hem eens zijn. Strootman is zo overschat. Je ziet het elke keer bij Oranje.
Vind ik leuk
Marco S +2544
dinsdag 12 september 2017 om 16:45
Ik herken dat wel. Messi lijkt ook op mij enkel kan hij beter voetballen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Davids: 'Geweldige voetballer, maar niet de beste die we hebben in Nederland'