Kritiek op 'niet voetbalmensen' bij Palace: 'Dan zien ze de progressie niet'

Kritiek op 'niet voetbalmensen' bij Palace: 'Dan zien ze de progressie niet'

dinsdag 12 september 2017 om 13:42

John Heitinga snapt weinig van de beslissing van Crystal Palace om Frank de Boer al na vier competitiewedstrijden te ontslaan. Hij twijfelt echter niet aan diens vakmanschap.

"Ik vind hem een heel goede trainer, bevlogen en met een duidelijke visie. Ook al stelde hij me na mijn terugkeer naar Ajax niet op", zegt Heitinga met een knipoog in De Telegraaf. "Het is jammer dat hij niet meer tijd heeft gekregen bij Crystal Palace, want het inslijpen van een nieuwe speelstijl lukt nu eenmaal niet van de ene op de andere dag."

"Met dit elftal en zo weinig geduld van de clubleiding was hij kansloos in het geweld van de Premier League", aldus Heitinga. "Ik hoop dat hij snel een mooie, nieuwe club vindt, want zijn ontslag bij Internazionale en Crystal Palace doet wat mij betreft helemaal niets af aan zijn vakmanschap."

Tonny Bruins Slot, die bij Ajax samenwerkte met De Boer, sluit zich daar bij aan. "Het team maakte een positieve ontwikkeling door, de lijnen zoals Frank graag zag, werden steeds duidelijker en daarmee kregen ze een hoop kansen bij Burnley. Dan moet de bal een keer goed vallen en wordt het 4-2 of 5-2 voor Palace, maar dat gebeurde niet."

"Ja en dan komt je lot in handen van niet voetbalmensen. Bij een gebrek aan voetbalachtergrond zien ze de progressie niet of onderkennen deze niet en sturen je in een emotionele bui weg. Te vroeg naar mijn oordeel", besluit Bruins Slot.

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 13:46
"John Heitinga snapt weinig..."

Dat is het enige kloppende aan dit artikel...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:56
inderdaad. het vakmanschap van een trainer houdt ook in dat je je kunt aanpassen onder andere omstandigheden. Inschatten wat je wel of niet kunt doen binnen de clubcultuur, aanpassen aan de spelersgroep die je tot je beschikking hebt etc. Er is dus wel degelijk wat af dingen op zijn vakmanschap
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:25
Bullshit!
Een trainer wordt op basis van zijn visie en de daarbij passende speelstijl gekozen als hoofdtrainer.
Crystal Palace wilde het voetbal van Frank de Boer toepassen bij hun 1e elftal.
Een trainer hoort zich juist niet aan te passen aan de speelstijl van een club, hoe kan een trainer nou zn werk doen als hij met een systeem moet gaan werken dat ie zelf niet eens kent of in het verleden nog nooit heeft toegepast? Best lastig om je spelers iets uit te leggen, terwijl je het zelf nog niet eens weet hoe het zit.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:54
Als hij maar 1 systeem kan uitvoeren, is het al helemaal een waardeloze trainer
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:05
Hij kan ook wel met een ander systeem spelen, maar zn eigen systeem voert hij toch veel beter uit, dus waarom zou je dan met een systeem gaan spelen wat je totaal niet ligt?
En waarom zou je een trainer binnenhalen die niet eens in hetzelfde systeem speelt als dat van de club?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:14
Dat laatste is waar, maar ik heb het idee dat Palace sowieso nog nooit een wedstrijd van Ajax heeft gezien onder De Boer, want anders hadden ze hem natuurlijk nooit genomen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:25
Ik snap het ook niet zo van Palace. Waarom wil je in de PL überhaupt met dit systeem gaan spelen, dit doen ze bij geen één Engelse club.
Maar als je het dan toch wil doen, dan weet je toch dat dit tijd gaat kosten voordat het echt gaat lopen. Zeker in een elftal dat bestaat uit spelers die nog nooit of weinig op deze manier hebben gespeeld.

Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:29
Daar heb je absoluut gelijk in. Na 4 wedstrijden iemand ontslaan is absurd. Zeker als je kijkt naar de status van de club, het is helemaal niet iets uitzonderlijks dat een club als Palace even onderaan staat.
Vind ik leuk
Rodajc +1501
dinsdag 12 september 2017 om 17:30
Je past een systeem aan aan de spelers die je hebt, niet andersom. Het is gewoon een verkeerde match geweest. Al heb ik ernstig mijn twijfels over waar de Boer wél past, misschien in Spanje of Duitsland bij een perfect georganiseerde en geduldige club, maar dat zijn er wel erg weinig.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:43
Of je past de selectie aan aan het systeem dat je als club zijnde wil gaan spelen, en daarbij zoek je een trainer die met ditzelfde systeem speelt.
Dat hebben ze nu ook geprobeerd, maar dat pakte niet lekker uit, maar dat kan ook niet want zoiets kost gewoon veel tijd.

Neem nou Peter Bosz als voorbeeld.
Die had ook bijna een half seizoen nodig voordat het eindelijk ging lopen zoals de bedoeling was.
In dat halve seizoen zijn er o.a verschillende basisspelers op de bank gezet omdat zij niet in het systeem paste dat Bosz en Ajax wilde spelen.
Bazoer, Gudelj, Tete, Riedewald en El Ghazi werden 1 voor 1 uit de basis gehaald, en dat was nodig om het systeem te veranderen.
Peter Bosz kreeg hiervoor bijna een half seizoen lang de tijd voor, terwijl Frank de Boer al na 4 wedstrijden kon stoppen.
Vind ik leuk
Rodajc +1501
dinsdag 12 september 2017 om 19:25
Je vergelijkt Ajax met Crystal Palace, dat gaat natuurlijk niet. Als club stippel je een beleid uit, met wat je wil bereiken en op welke manier. Je hebt aan het begin echter wel te maken met een selectie die je niet volledig kan veranderen binnen een jaar. Crystal Palace had wat dat betreft een flexibere manager dan de Boer nodig, die zo'n radicale verandering niet kan managen.

Dan je vergelijking tussen Ajax en Crystal Palace. Ajax had het Bosz systeem al erg snel aardig onder de knie vorig jaar (vanaf Willem II in de beker), dit kon daarna prima worden bijgeschaafd omdat er in de meeste wedstrijden gewoon meer kwaliteit bij Ajax was. Dit is niet het geval bij Crystal Palace, dat niet kan winnen op basis van pure kwaliteit maar het echt van zowel strijd als een werkend systeem moet hebben om een wedstrijd te kunnen winnen. Degradatiestress brengt wat dat betreft andere dingen naar boven dan een keer een gelijkspelletje tussendoor.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:45
Crystal Palace is aan een proces begonnen met als doel de speelwijze veranderen, je weet dat het tijd nodig heeft, maar omdat ze na 4 verloren wedstrijden toch een beetje onzeker zijn geworden over hun keuzes, zijn ze er maar vroegtijdig mee gestopt, zonder het überhaupt echt een kans te geven.
Vraag me ook af wat ze nu gaan doen, de boel weer terugdraaien? Of toch wel dit systeem aanhouden?
Het is in ieder geval een zooitje.

En omdat je met 5-0 wint betekent nog niet dat je het onder de knie hebt, Ajax speelde die wedstrijd namelijk zonder Klaassen, Traoré, Veltman, Viergever, Younes, Onana en Sanchez, terwijl het juist met die spelers echt goed ging lopen.
Vind ik leuk
Rodajc +1501
dinsdag 12 september 2017 om 19:52
Daarom had ik het over later bijschaven, het draaide op dat moment toch om de plaats van Schøne, dat heeft het allemaal veranderd.

Ik denk dat het niet alleen puur om de speelwijze en resultaten ging, maar eerder dat het de druppel is na eerder al héél snel grote onvrede bij de spelersgroep en onvrede over de aanpak van de Boer.
Vind ik leuk
Johan.l +3406
dinsdag 12 september 2017 om 16:54
Volgens mij snap jij er nog veel minder van.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:46
'Zijn ontslag bij Inter en Crystal Palace doet niets af aan zijn vakmanschap'

Was even bang dat het weer een interview met Guido Albers was ;-)

Nee Frank moet lekker even rust nemen. Zit zelf met wat AZ'ers hier op werk en die zien in Frank de Boer de juiste opvolger voor vd Brom bij AZ. Klinkt niet gek denk ik zo...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:51
Mee eens. AZ, Vitesse of Utrecht zouden goede ploegen zijn voor De Boer.

Denk alleen niet dat hij voor deze teams tot het einde van het seizoen wilt wachten
Vind ik leuk
mcmodd +9568
dinsdag 12 september 2017 om 13:58
Nee, uitdrukkelijk nee. Ik heb niets tegen Frank de Boer, vind hem als mens ook sympathiek maar nee, geen trainer voor FC Utrecht. Ik denk dat het overgrote deel van onze supporters, maar ook de clubleiding, Frank toch zal blijven zien als 'die Ajaxman' en hoewel dat voor hem geen schande is, in Utrecht en omstreken, wijde omstreken zelfs, is dat onmogelijk. Persoonlijk hoop ik dat hij direct hierop naar een andere PL-club kan, een club met meer geduld.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:06
Wie anders zal het dan worden? Of heb jij een droom kandidaat voor de positie?

Ten Hag zal vermoedelijk na dit seizoen wel een stap gaan zetten (PSV zie ik wel gebeuren als Cocu het dramatisch blijft doen) of misschien zelfs Ajax als Keizer geen kampioen wordt.

Van der Gaag (Exclesior) vind ik ook een leuke en realistische coach voor Utrecht.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 15:07]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:38
Dat heb jij goed gezien ja...
Cocu gaat voor de kerst vertrekken en hopelijk volgt Ten Hag hem op. Liever zie ik een Duitse coach (Tuchel bijv.) maar die zijn waarschijnlijk financieel niet haalbaar.

groeten uit Helmond

Jan
En Chiel, als je weer reageert, een beetje vriendelijk mag ook. Al zijn we broers, afkraken hoeft nou ook weer niet hè?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:28
Ten Hag zal echt niet in een slangenkuil beginnen.
Bij de FC kan hij z'n ding doen met medewerking van het bestuur. Bij PSV zullen er dusdanige veranderingen moeten komen waar Brands waarschijnlijk zijn fiat niet voor zal geven.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:58
Ja, goed voetballende ploegen inderdaad.

Tja, hij zal misschien wel moeten ;-)... Een kleine pauze kan ook geen kwaad nu denk ik aangezien 'ie 2x op z'n bek is gegaan =)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:46
De eerste twee woorden en ben gestopt met lezen.
Vind ik leuk
mcmodd +9568
dinsdag 12 september 2017 om 13:59
Goh, ik kwam twee woorden verder.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:46
Slager keurt eigen vlees verhaal.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:48
John Heitinga snapt over het algemeen genomen weinig...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:49
Dat je na 78 dagen ontslagen wordt is natuurlijk verschrikkelijk maar als Heitinga je daarna ook gaat verdedigenals "kenner" lijkt me ondragelijk. #sterktefrank #jesuisfrank
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 13:49]
Vind ik leuk
kevinleo +1616
dinsdag 12 september 2017 om 13:52
#jesuisfrank #footballunite
Vind ik leuk
kevinleo +1616
dinsdag 12 september 2017 om 13:51
kunnen we gewoon over de boer ophouden. hij is een net niet trainer en iedereen heeft zijn plasje gedaan erover. Ik vind het ook jammer voor hem, was hem wel gegunt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:41
Nét niet 5 x in 6 jaar kampioen geworden inderdaad. Als hij al net niet is wat is de rest van ons trainersgilde dan...
Vind ik leuk
kevinleo +1616
dinsdag 12 september 2017 om 23:49
Wil je zeggen dan dat hij goede concurrentie had? Psv en feyenoord waren zwak zonder echte aanjagers. Ajax had destijds een goede lichting. Toen concurrentie sterker werd werden ze geen kampioen en als je zag hoe ze europees presteerde was ook zwak dus dan kan je al concluderen dat hij gewoon een net niet trainer is.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:45
Goede lichting? Ebicilio? Lukoki? El Ghazi? Kishna? Knoeiby? De Jong (Newcastle faal)? Ooijer? Atouba? Ligeon? Boilesen? Oleguer? Bruno Silva? Anita? Enoh? Lindgren? Sulejmani? Denswil? Van Rhijn? Aisatti? Lodeiro? Serero? Boerrigter? Sigthorsson? Bulykin? Andersen? Fischer? Sana? Cuenca? Hoesen? Van der Hoorn? Duarte? Hamdaoui?
Daar is hij kampioen mee geworden.
Jongens die ik eruit gelaten heb:
1e jaar Verthongen, Alderweireld 2 jaar, Eriksen 2 jaar en Klaassen.
Een goede lichting man! Je l*lt uit je nek Utrecht-fan.
Haten zonder kloppende argumenten staat je slecht. Doe gewoon niet meer.
Vind ik leuk
kevinleo +1616
woensdag 13 september 2017 om 20:45
Jij moet niet wat krom is rechtlullen man. Wat liep er elders rond? He le maal niks. Jullie hadden een prima breed elftal. Ik wil jullie godenzoon de boer niet voor lul zetten want ik gun hem ook een goede carriere en heb niks tegen ajax maar het is gewoon een matige trainer, alleen bij ajax denken ze daar anders over. Ergens ook terecht omdat ze gewoon kampioenschapprn hebben gewonnen onder zijn leiding. Maar die hadden jullie ook wel onder een andere trainer gepakt.
Vind ik leuk
Sanders +1101
dinsdag 12 september 2017 om 13:52
Analist heitinga heeft weer eens wat nuttigs te melden!
Vind ik leuk
Woudo +2847
dinsdag 12 september 2017 om 13:56
Waarom snappen er zoveel mensen niets van het ontslag van de Boer? Hij was eigenwijs en speelde voetbal wat ze daar niet gewend zijn. Eigen domme schuld. Je moet een boer geen paleis geven.
Vind ik leuk
goekie4 +575
dinsdag 12 september 2017 om 13:59
Ze wisten toch van tevoren wat ze binnen haalden? Volgens mij heb je als club dan ook gefaald.
Vind ik leuk
Woudo +2847
dinsdag 12 september 2017 om 14:01
Tuurlijk heeft Palace niet slim gehandeld door Farmer Frank aan te stellen, maar ik vind dat hij wel even naar zn eigen manier van werken mag kijken als je er na 84 dagen uitvliegt bij Inter en na 77 bij Palace, kan het nooit alleen maar aan de clubs liggen!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:09
Frank heeft nooit zo gespeeld man, wat bedoel je?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:31
Heitinga de Boer..... Ajax forever....
Vind ik leuk
Bizzy +4412
dinsdag 12 september 2017 om 14:37
Het is 180 mil per jaar vs degratie. Zo liggen de zaken maar dat snappen de Frank de Boer adepten niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 14:38]
Vind ik leuk
Tfoe +413
dinsdag 12 september 2017 om 14:53
Als je al 180 miljoen nodig hebt om niet te degraderen dan kunnen ze beter nu ophouden met de hele club.
Wat hadden ze bij palace gedacht dan?We doen mee met de subtop?
De Boer had ze echt wel naar een stabiele middenmoter geholpen.
Ze wisten dat hij andere manier van spelen zou gaan inslijpen.
En dat duurt geen 4 weken.
Vind ik leuk
Bizzy +4412
dinsdag 12 september 2017 om 14:59
De Boer had gewoon wat wedstrijden moeten winnen. Niemand bij Palace verwacht dat je een goed resultaat neerzet tegen de top 5 van de PL. De Boer lag ook niet goed bij de groep. Dan houd het op. Het was een slecht huwelijk. De Boer had nooit aan deze avontuur moeten beginnen
Vind ik leuk
fdev86 +571
dinsdag 12 september 2017 om 15:24
Aan dit avontuur.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:41
Tja vriendjes
Vind ik leuk
Tfoe +413
dinsdag 12 september 2017 om 14:49
Denk niet dat wij roeptoeters zo goedkoop moeten oordelen over deze kwestie.
We kennen totaal de ins en outs niet van deze gang van zaken.
Het is zo makkelijk om iemand zo af te branden.
Als het om een voetballer gaat die weinig presteerd of zich op een bepaalde manier uitlaat in de media kunnen we best een eigen mening daarover hebben omdat het dan toch gevisualiseerd is,maar hier hebben wij niets van mee gekregen van die leiding daar .
Vind ik leuk
Pagan1964 +1743
dinsdag 12 september 2017 om 14:49
Wel heel belangrijk wat John Heitinga er van vindt. Goed artikel
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:49
Ja het schijnt dat zelfs supporters van de aartsvijand het artikel lezen en er zelfs op reageren! Sssst!
Vind ik leuk
Pagan1964 +1743
woensdag 13 september 2017 om 22:25
Volgende keer zal ik wel toestemming vragen aan jou hoor. Het was niet mijn bedoeling jou te passeren. Ik ken mijn plaats
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:28
Ach palace dacht in een keer het Ajax spel onder de knie te kunnen krijgen met een hoop spelers die net het Engelse Pingpong voetbal onder de knie hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:05
wat dacht je van Inter? niet om kunnen gaan met vedettes is ook niet zijn sterkste punt, zie ook El Hamdaoui bij Ajax.....Miss is hij gewoon niet geschikt als trainer?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:40
El hamlap een vedette haha inter vedettes haha

Oké nu serieus 4 kampioen in je eerste seizoenen als trainer met matige selectie ben je volgens jouw niet geschikt? Niet te vergeten dat alle echte vedettes met het wk juist op hem gek waren... hou op met onzin lullen.

Palace wou Ajax voetbal spelen en als we de media moeten geloven hun spelers niet. Je vindt Bosz wel zeker een topper dat hij met zo een top selectie geen prijzen kon pakken?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 03:16
kennelijk heb je Ajax niet zien spelen onder de Boer hahaha wat een drama voetbal zeg :-) en Inter geen vedettes? praat geen poep man
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:45
Praat zelf poep met hoeveel geld was hij 4x kampioen en twee keer tweede? Met hoeveel Bosz met moeite tweede hahaha flapdrolletje
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:19
knap hoor in de nederlandse competitie, je argumenten worden steeds sterker.....ik geniet van je
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:44
Dat snap ik als je zo onwetend bent dan is kennis net drugs...
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 18:49
ben blij dat je bij die 10% hoort die wel heeft genoten van de Boer bij Ajax....en dan mij onwetend noemen hahaha ga je bezig houden met je zogenaamde voetbal fixjes loser
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:03
Bij Inter niet om kunnen gaan met vedettes....Bij Palace droomvoetbal willen spelen terwijl de club al 100 jaar rendeert op vechtvoetbal.

conclusie Frank de Boer gaat het niet meer redden als trainer, want ondanks de kampioenschappen bij Ajax was het spel alom K.U.T.

had zelfs wedstrijden dat ik in slaap viel, dat heen en weer getik werkt net als bij een hypnotiseur kennelijk dus miss kan Frank stage lopen daar.

Maar ja een afkoopsom van een paar miljoen (again) maakt veel goed
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kritiek op 'niet voetbalmensen' bij Palace: 'Dan zien ze de progressie niet'