Oud-Ajacied predikt tijd voor Riedewald: Hij was de protegé van Frank de Boer

Oud-Ajacied predikt tijd voor Riedewald: "Hij was de protegé van Frank de Boer"

dinsdag 12 september 2017 om 14:57

Eyong Enoh hoopt dat Jaïro Riedewald de tijd krijgt om te slagen in de Premier League. De verdediger werd afgelopen zomer door manager Frank de Boer naar Crystal Palace gehaald. Nu De Boer is ontslagen is ook het perspectief van Riedewald onduidelijk.

Enoh is lovend over de kwaliteiten van Riedewald, die hij bij Ajax leerde kennen. "Hij was de protegé van Frank de Boer. Hij was degene die hem ontdekte, ontwikkelde en de kans gaf", zegt de Kameroener in gesprek met Sky Sports, dat stil staat bij de toekomst van de ex-Ajacied. Hij hoopt dat Riedewald ook zonder De Boer uiteindelijk zijn plekje weet te veroveren bij Crystal Palace.

"Zijn overstap naar de Premier League is een uitdaging, maar ik wens hem echt het beste want hij heeft de basis", aldus Enoh, die Ajax zelf in 2013 verruilde voor Fulham. "Als je de basis leert in Nederland, wat betekent dat je goed bent aan de bal en tactisch sterk, moet je alleen nog een beetje aan je fysiek werken. Maar als je intelligent ben kan je altijd in de Premier League spelen."

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 15:07
Hij had lekker bij ajax moeten blijven. Was leuke speler voor als de boer trainer bleef. Maar verwacht dat die nu niet meer zoveel kansen krijgt bij de nieuwe trainer.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:26
Goed bedachte Nickname!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:15
Alles kan hier ook tegenwoordig hè....
Koffiekan, Melkkan, Bierkan, Kanthee...?!?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:07
Maar als je intelligent ben kan je altijd in de Premier League spelen."

Wat zegt hij hier nu??
Vind ik leuk
mcmodd +11448
dinsdag 12 september 2017 om 15:21
Hoho, wacht Japaleno (verdikkeme, toen ik jouw reactie las verslikte ik me in mijn tarwekakie), dat moet je niet direct opvatten als een uitnodiging.
Je moet nooit op de laatste zin in het verhaal reageren als je de rest nog niet las hè. Dat kan niet.
Een sollicitatie heeft pas nut als je minstens drie jaar eredivisie ervaring hebt (FC Utrecht of Feyenoord lijkt me wel goed) en weet hoe Engelsen het liefst spelen om het publiek te vermaken. Daarnaast, lees het goed, daarnáást moet je intelligent zijn, het liefst zelf bovenmatig intelligent voor de Premier League. Je moet vloeibaar Engels spreken, minstens 50 procent beter dan Frank, want ze moeten je daar kunnen begrijpen. Tenslotte is het handig als je de weg een beetje kent want een basisplaats ben je in elke PL-club voor een paar maanden kwijt als je te laat komt en met die smoes over die openstaande brug denkt weg te komen. Helemaal fout dus.
Zo, kijk nu eens of het zin heeft je aan te melden. Weet wel, als je uit eigen beweging je aanmeldt dan moet je rekenen dat je de eerste twee jaar nog contributie betaalt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:16
Vloeibaar Engels. Hij is leuk. Maar dan wel met de taxi naar huis, want voor je het weet zit je net als Rooney alleen thuis...
Vind ik leuk
mcmodd +11448
dinsdag 12 september 2017 om 16:22
Haha.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:11
Ik denk dat Riedewald al lang spijt heeft van zijn overstap. Hij zat zelfs onder de Boer al op de tribune. Die duikt over 1 of 2 jaar op bij PSV.
Vind ik leuk
mcmodd +11448
dinsdag 12 september 2017 om 15:23
Ik denk al wel in de komende winterstop.
Vind ik leuk
Alain2708 +2860
dinsdag 12 september 2017 om 15:27
Hahahaha, hoezo PSV dan?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:37
Omdat je daar altijd terecht kan als je echt nergens meer kan slagen. Kijk maar naar Andy van der Meyde destijds :P (grapje jongens)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 16:42]
Vind ik leuk
Alain2708 +2860
dinsdag 12 september 2017 om 15:43
AvdM heeft het toch goed gedaan bij PSV? ;-D
Vind ik leuk
5by5 +483
dinsdag 12 september 2017 om 16:34
Was AvdM een voetballer zeker van Ajax ? Ik dacht dat die alleen zijn oerlelijke vrouw kon promoten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:42
Lul maar, kerel heeft toch een prachtig leven man. Beetje slap ouwehoeren en daarmee je geld verdienen. Wat wil je nog meer?!
Vind ik leuk
5by5 +483
dinsdag 12 september 2017 om 16:54
Een aantrekkelijke vrouw?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:23
Ach ja, de een valt op een vrouw van 200 kilo en de ander houdt van een opgespoten koppie. Ieder zijn ding ;)
Vind ik leuk
Alain2708 +2860
dinsdag 12 september 2017 om 16:58
Daar heb je wel een punt..
Vind ik leuk
Alain2708 +2860
dinsdag 12 september 2017 om 16:57
Oerlelijke vrouw? Lekker toch, al dat neppe opgespoten gedoe.. ;-D
Vind ik leuk
5by5 +483
dinsdag 12 september 2017 om 17:00
De enige keer dat ik de playboy niet kocht was toen zij er in stond en vanwege de mindere interviews waarvoor ik hem kocht natuurlijk ;-)
Vind ik leuk
Alain2708 +2860
dinsdag 12 september 2017 om 17:03
Kocht jij de Playboy? Ik keek online voor de illegale versie... ;-)
Vind ik leuk
5by5 +483
dinsdag 12 september 2017 om 17:07
Ik was toen nog braaf en kocht hem.
Vind ik leuk
Alain2708 +2860
dinsdag 12 september 2017 om 18:21
Ook goed toch? hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:31
Omdat heel veel spelers die het niet (meer) lukt in het buitenland bij PSV opduiken: van Ginkel, Rekik, Bruma, Siem de Jong, onlangs Malen, maar ook van der Meyde, Kluivert, Reiziger.
Vind ik leuk
Zooitje +1447
dinsdag 12 september 2017 om 15:13
De kans is natuurlijk kleiner geworden. We gaan het na de eerste wedstrijden onder de nieuwe coach zien.
Zal me niets verbazen als het de zoveelste speler wordt die vrij snel weer aan een Nederlandse club verhuurt wordt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:46
Zat bij de boer ook gewoon op de bank hoor
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:59
Hij heeft genoeg ervaring met het warmhouden van een bankie.. :-)
Vind ik leuk
Marco S +2544
dinsdag 12 september 2017 om 16:42
Winterstop terug naar Amsterdam..
Vind ik leuk