'Intelligente' Ajacied: 'Was voor mij al snel duidelijk dat ik naar Ajax wilde'

'Intelligente' Ajacied: 'Was voor mij al snel duidelijk dat ik naar Ajax wilde'

dinsdag 12 september 2017 om 16:14

Teun Bijleveld stapte dit seizoen over van AZ naar Ajax en heeft tot nu toe nog geen enkele moeite gehad om zich aan te passen in Amsterdam. De middenvelder stroomde in bij Jong Ajax, waar hij alle vier de competitieduels in de basis mocht starten.

"Met je ouders, je vrienden en je zaakwaarnemer heb je het erover", zegt Bijleveld tegen Ajax TV. "Je wilt gewoon profvoetballer worden. Voor mezelf was het al vrij snel duidelijk dat ik de stap naar Ajax wilde maken. Ajax is gewoon een grotere club met meer aanzien en heb nu betere spelers om me heen. Ik woon in Ouderkerk aan de Amstel. Dat heeft misschien ook wel meegespeeld."

Bijleveld staat z'n mannetje in Amsterdam en kan prima meekomen. "Ik had meer moeite verwacht en heb me goed kunnen aanpassen. Ik ben een voetballer die houdt van voetballen. Daar staat Ajax ook voor. Het is allemaal goed gegaan."

Bijleveld weet ook goed wat zijn kwalititen zijn. "Ik ben redelijk intelligent. Ik zie het spelletje wel. Wegdraaien, kort kappen, een steekbal om het spel open te breken. Daar liggen mijn kwaliteiten", aldus de middenvelder.

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 16:20
Arrogant genoeg voor amsterdam;)
Vind ik leuk
Ruud40 +6316
dinsdag 12 september 2017 om 16:26
Je zit te wachten op het eerste interview waarbij een speler verteld dat ie eigenlijk bij zijn oude club had willen blijven en dat tot nu toe alles bij de nieuwe club vreselijk tegen valt?
Vind ik leuk
Andre As +4446
dinsdag 12 september 2017 om 16:27
Dus iemand die zijn eigen kwaliteiten kent, is arrogant?

Simpelheid ten top.
Vind ik leuk
3ismo +2679
dinsdag 12 september 2017 om 16:38
is een puber die gelooft in zijn dromen en de beste lessen wanneer hij op zijn bek een paar keer gaat en alles overleeft.. hij begint nu al haters te maken. en met de dag zullen het er meer worden. vooroordelen allemaal maar uiteindelijk gaat het om voetbal! mensen willen alleen grijze muizen zien.. het ontbreekt aan die Amsterdamse straat mentaliteit! maradona romario ronaldo poalo rossi zlatan bergkamp rijkaard guilit ect getto gasten vriend. allemaal legend. die grijze muizen willen niks winnen en hebben geen honger!
Vind ik leuk
Jur74 +1564
dinsdag 12 september 2017 om 18:24
Zoals ik al eerder gemeld heb, deze jongen gaat het 1e niet halen. Hij kent zijn eigen kwaliteiten dus niet zo goed.
Vind ik leuk
JCJWZ +8098
woensdag 13 september 2017 om 03:17
Rancune?
Vind ik leuk
Jur74 +1564
woensdag 13 september 2017 om 09:35
Nee hoor, maar ik volg mijn club op de voet. Zowel het 1e als jong en vandaar uit kan ik je zeggen dat hij het niet gaat redden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:11
Ja snap niet waarom ie niet gewoon zegt dat ie een waardeloze voetballer is, en dat hij eigenlijk helemaal niks heeft te zoeken bij Ajax, want daar is ie naar zijn mening gewoon te slecht voor.
Vind ik leuk
RedNas +1924
dinsdag 12 september 2017 om 16:26
Dat is een pleonasme.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:30
Speelde gisteren redelijk tot goed... goed gedaan van Ajax om naar Amsterdam te halen..
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:31
Lekker op de fiets naar de toekomst.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:35
Scooter!

Fietsen is vermoeiend :D
Vind ik leuk
3ismo +2679
dinsdag 12 september 2017 om 16:45
gelijk heeft hij! en ik ben er blij mee. misschien dat die voetjes over 5jr 100mlj waard! tijd zal leren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:38
Het doet mij deugd dat nog niemand eigen jeugd heeft geroepen.

chapeau!!
Vind ik leuk
3ismo +2679
dinsdag 12 september 2017 om 16:48
deja vu grap van de eriksen tijdperk! geef mr duipjes!!!!!
Vind ik leuk
3ismo +2679
dinsdag 12 september 2017 om 16:49
*duimpjes!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:46
"De middenvelder stroomde in bij Jong Ajax, waar hij alle vier de competitieduels in de basis mocht starten."

@VP: hij startte tegen Fortuna NIET in de basis.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:47
Wij zijn allemaal intelligent. Wij zijn AJAX!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:49
De gangmaker op het Ajax-middenveld samen met Eiting. Hij valt me positief op. Maar komt enorm veel lengte en body te kort. Had hem een jaar of 16 geschat toen ik hem (tegen Fortuna) zag inspelen. Toen ik via zijn rugnummer zag dat het Bijleveld betrof, schrok ik even. Bleek al heel wat jaartjes ouder te zijn.

Desalniettemin een leuk talent. Is al veel verder dan beide heren de Wit bijvoorbeeld. Enorm lichtvoetig en technisch begaafd. Zijn linkerpoot is geweldig. Niet onaardig om hem eens voor Ziyech te laten spelen tijdens een bekerduel of zo.

Daarbij moet gezegd worden dat je je al snel onderscheidt van de rest in het huidige jong-Ajax.
Vind ik leuk
Olfie +2261
dinsdag 12 september 2017 om 18:12
Gezien we geen Europees spelen lijkt het me niet al te vermoeiend om de beker ook door de hoofdmacht te laten spelen. En in een jaar waarin je geen Europees speelt mag de beker ook als een prijs gezien worden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:51
Hoop dat je dromen uitkomen jongen!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:28
Ondanks dat het hier regelmatig nogal pro-020 is zetten ze het nu netjes tussen aanhalingstekens.
Wel mooi als je jezelf graag intelligent noemt. Kennelijk heb je dan wat te bewijzen. Komt echt intelligent over...
Vind ik leuk
pos +4192
dinsdag 12 september 2017 om 18:19
met het zinnetje "ik had meer moeite verwacht" geeft hij gelijk al aan dat het geeneens een stap omhoog is voor hem op dit moment. Bij AZ loopt momenteel gewoon betere jeugd. Vorig jaar al helemaal in jong AZ. Vandaar dat hij bij AZ niet aan de bak kwam nog.
Vind ik leuk
reggie +513
dinsdag 12 september 2017 om 18:36
Hij is een voetballer die van voetbal houdt, komt dat even goed uit voor ajax :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Intelligente' Ajacied: 'Was voor mij al snel duidelijk dat ik naar Ajax wilde'