Ajax duikt in reglementen: Amsterdammers 'not amused' over besluit van KNVB

Ajax duikt in reglementen: Amsterdammers 'not amused' over besluit van KNVB

dinsdag 12 september 2017 om 19:35

De KNVB heeft dinsdag besloten dat het bekerduel tussen Ajax en Scheveningen definitief in het ADO Den Haag-stadion wordt gespeeld. De Amsterdamse club is niet blij met die beslissing van de voetbalbond. Het gevolg is dat Ajax geen supporters mee kan nemen naar Den Haag.

Dat heeft te maken met het feit dat de gemeente Den Haag de Ajax-fans al een tijdje weert. De KNVB heeft dinsdag besloten dat het duel definitief gespeeld gaat worden in het Cars Jeans Stadion, tot onvrede van de Amsterdammers. De club laat in een reactie aan het Algemeen Dagblad weten niet blij te zijn met die beslissing.

Ajax duikt woensdag in de reglementen, waarna bekeken wordt welke acties mogelijk zijn om het besluit van de voetbalbond te doen keren. Een deel van de Amsterdamse fans wil zondag bij het stadhuis in Den Haag protesteren. Op die dag staat het competitieduel tussen ADO en Ajax op het programma. Ook dan mogen de Amsterdammers, net zoals de afgelopen jaren, geen fans meenemen.

Plaats een reactie

Santi +17498
dinsdag 12 september 2017 om 19:39
Feit blijft dat het belachelijk is Ajax fans te weren voor de bekerwedstrijd
Vind ik leuk
John M. +3198
dinsdag 12 september 2017 om 19:52
Ze hebben in Den Haag genoeg negatieve ervaringen opgedaan met die "brave" Ajax-supporters.
Vind ik leuk
Tfoe +449
dinsdag 12 september 2017 om 20:07
Vandaag zijn 5 Haagse supporters in Rotterdam voor de rechter verschenen vanwege de rellen in Mei dit jaar na excelsior-Feyenoord.(das toch eigenaardig).
Dus het speelt ook mee dat de Gemeente den Haag de supporters van ADO niet vertrouwd.
Vind ik leuk
John M. +3198
dinsdag 12 september 2017 om 20:12
Bedankt voor de mededeling. Ik had het over Ajaxsupporters die zich niet kunnen gedragen in Den Haag, Jij hebt het over ADOers die het in R'dam te bont gemaakt hebben. Maar de topic gaat over A'dammers en Den Haag, begrijp je?
Vind ik leuk
Tfoe +449
dinsdag 12 september 2017 om 20:34
Dat begrijp ik zeker.
Wat ik ermee wil zeggen is dat in de besluitvorming van de gemeente den haag meespeelt dat ze ook niet genoeg vertrouwen hebben in de eigen aanhang.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:49
Hmmm wij zongen geen liedjes over bazoer en joden... de politie had het er zelfs over dat ze trots waren dat we niet reageerde! Den haag en ADO moet gewoon een hooligans aanpakken zoals de rest van Nederland dit ook doet. Google eens hoelang geleden Ajax in problemen is gekomen? Ander vraag waar denk je waar polletje en co zitten? In een CEL zouden ze in den haag ook eens moeten proberen inplaats van supporters hun wedstrijdje af tepakken. Dit is de omgekeerde wereld in den haag ze weigeren zelf naar Amsterdam te komen ondanks dat ze welkom zijn hoe kan dat denk je?
Vind ik leuk
Tweey +530
dinsdag 12 september 2017 om 21:33
En 020 tuig niet? Nooit meer Den Haag in.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:39
Heb jij de afgelopen jaren ergens onder een steen gelegem ofzo? Ajax supporters zijn de afgelopen jaren erg negatief in het nieuws gekomen en jij doet alsof dat telkens weer niet zo is.

Dat stuk tuig moet men in elk stadion weren en de gemeente Den Haag doet er goed aan om ze buiten de stad te houden!
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
dinsdag 12 september 2017 om 20:01
Echt niet Henk.
Vind ik leuk
Tweey +530
dinsdag 12 september 2017 om 21:32
Oppleuren met dat Ajax tuig
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:42
VP EDIT: ongepaste reactie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 22:43]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:39
De fans van Ajax willen weer dolgraag weer naar Den Haag voor uitwedstrijden, andersom is dit niet het geval.

Sinds 2006 nemen Ajax en ADO geen uitsupporters meer mee naar onderlinge duels. Toenmalig burgemeester Deetman voerde deze maatregel in na de laffe bestorming van het ADO-supportershome door Ajax-fans.

Ajax heeft een slechte reputatie in den lande. De supporters van de Amsterdammers zijn al jaren niet welkom in de Kuip en mochten ook een tijdje niet naar Utrecht.

De supportersgroepen van ADO zitten daarom niet te wachten op de komst van de Amsterdamse fans. “Bij de bestorming van het supportershome hebben acht fans letterlijk de dood in de ogen gekeken”, zegt Jacco van Leeuwen, voorzitter van supportersvereniging Haagsche Bluf, op Den Haag FM.

“Vooralsnog zegt de meerderheid van onze achterban dat we niet eens het gesprek moeten aangaan met Ajax-supporters”, vervolgt Van Leeuwen. “Die wens leeft niet alleen bij onze vereniging, maar ook bij andere supportersgroepen.”

Ook ADO lijkt uitsupporters niet te zien zitten. “ADO Den Haag wenst geen concessies te doen aan de uitstekende sfeer in het stadion. Aan de veiligheid van onze bezoekers en een kindvriendelijke sfeer mag niet getornd worden”, meldde de Haagse club vijf jaar geleden.
Vind ik leuk
Hyena +19689
dinsdag 12 september 2017 om 19:43
Wij spelen alleen niet tegen ADO Den Haag. Die supportersgroepen van jullie kunnen mij daarom echt mijn reet roesten.

Hadden ze het maar moeten verplaatsen naar een ander neutraal terrein. Deze gang van zaken lijkt nergens op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 21:37]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:44
Het is ons stadion en wij willen het niet net als de gemeente, deal with it!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:09
Den Haag, stelletje zieligerds. Ik ben niet voor ajax, maar hoe jullie jezelf opstellen, net een stel kleine kinderen met het organisatorisch vermogen van een stoeptegel
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 20:09]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:36
WE willen het niet eens organiseren dus heeft niets te maken met de organisatie.
Vind ik leuk
Jozef +20848
dinsdag 12 september 2017 om 21:22
Weiger dan die wedstrijd tussen Scheveningen en Ajax te laten spelen in jullie stadion zou ik dan zeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:24
Ik zal het doorgeven ;)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:49
Gemeente is de baas in de stad en kunnen doen wat ze het beste lijkt en daar kan niemand wat aan veranderen.
Vind ik leuk
Jozef +20848
dinsdag 12 september 2017 om 21:51
Dus als ik in Den Haag een leuk optrekje met een mooi stukje grond heb, dan mag de gemeente beslissen om bij mij een evenement te organiseren?

Vreemd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:54
Stadion is eigendom van de gemeente. Vraag van der Laan maar hoe het allemaal in elkaar steekt.
Vind ik leuk
Jozef +20848
dinsdag 12 september 2017 om 22:03
Oké. Leuk dan.

De hele gang van zaken zegt een hoop over hoe die lui bij de gemeente in elkaar steken. Als er dan toch geen Ajax- supporters mogen komen, wat let hen dan om het duel gewoon in Scheveningen te laten spelen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 22:04]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:09
VP EDIT: ongepaste reactie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 22:44]
Vind ik leuk
Jozef +20848
dinsdag 12 september 2017 om 22:19
Pff, wordt het zo'n discussie...

Gajes loopt er overal, ook bij jullie en ja, ook bij ons. Er gebeuren overal een hoop foute dingen, ook bij ons, maar daar schaam ik me niet voor, want ik ben toch niet verantwoordelijk voor wat volk van de richel uitvreet?

Eenzijdig uitkramen dat alleen bij ons dergelijke lui rondlopen getuigt wel heel erg van een bekrompen geest. Sorry hoor.

Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:23
Waarom spelen ze dan in jullie stadion???
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:24
Omdat de gemeente dat beslist.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:27
Waardeloze beslissing, gemaakt om alle verantwoording uit de weg te gaan. Erg laf
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:52
VP EDIT: ongepaste reactie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 22:44]
Vind ik leuk
Jozef +20848
dinsdag 12 september 2017 om 22:22
Klopt.

Alsof wij daar massaal achter staan.
Voel jij je in alles verantwoordelijk voor alles wat de Haagse onderwereld en ander Haags gespuis uitvreet?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:33
Nee ik kom er ook niet vandaan.
Vind ik leuk
Jozef +20848
dinsdag 12 september 2017 om 22:40
Beetje makkelijk en je draait om de pot.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:06
Veiligheid boven alles, het is wel gemeenschapsgeld waar je over praat. Wie betaald de eventuele schade? Wie betaald de extra politie en de ME?

Maar jij mag het waardeloos vinden ik denk daar anders over. Hier op de topic kan je zien waarom het niet meer kan. Jammer maar het is de realiteit of wij nou willen of niet.
Vind ik leuk
Jozef +20848
dinsdag 12 september 2017 om 21:36
Dus ADO is geen baas in eigen huis?

Vreemd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:03
Stadion word gehuurd en de veiligheid word gewaarborgd door de gemeente Den Haag.
Vind ik leuk
Jozef +20848
dinsdag 12 september 2017 om 22:07
Scheveningen kan eigenlijk prima gewoon in het eigen optrekje spelen als er toch geen Ajax-supporters mogen komen.
Vind ik leuk
Tweey +530
dinsdag 12 september 2017 om 21:35
Ben je weleens op het terrein van Scheveningen geweest? Lijkt me niet dat 020 Neanderthalers daar ontvangen kunnen worden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:54
Hahahah
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:48
VP EDIT: ongepaste reactie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 22:44]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:56
Stoere praatjes, moet je nog niet naar bed?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:59
Ga zo de nachtdienst in, jij moet naar bed jochie hup hup hollen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:12
Juist we spelen tegen Scheveningen.
Als die niet kunnen faciliteren, dan gewoon naar de JC Arena !!
Complete onzin dit dat die wedstrijd bij ADO gespeeld moet worden.
Ben echt zo klaar met die "NEP" KNVB !
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:25
Zijn tijden veranderd? Weet nog dat het niet zolang geleden de KNJB werd genoemd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:47
Haagse Huilebalken!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:50
Nee wij hebben hier gewoon geen zin in, we willen de club niet tien jaar terugwerpen door rellen. Dus houden zo!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:51
Nu ben ik Alkmaarder en geen AZ supporter maar kom wel eens in dat stadion en lees ook het suffertje hier van Alkmaar. Hier zijn er alleen moeilijkheden met Feijenoord en Utrecht supporters bij thuiswedstrijden hoe verklaar jij dat?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:53
Geen verklaring voor maar lees maar ff de topic. Dat zegt genoeg waarom het niet kan. Gewoon houden zo, wij hebben geen zin om terg te worden geworpen door rottigheid. Wij komen al sinds 2006 niet meer in Amsterdam en dat blijft zo.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 19:55]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:15
als die chinezen stoppen ben je weg gegooid het ravijn in sukkel
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 00:28
Ga normaal Nederlands leren schrijven, tokkie!
Vind ik leuk
Rodajc +1896
dinsdag 12 september 2017 om 20:02
Heeft AZ zo'n harde kern dan? Heb bij AZ nooit iets van ongeregeldheden meegemaakt
Vind ik leuk
Dicky +5768
dinsdag 12 september 2017 om 19:42
Logisch dat supporters van deze club worden geweigerd. Jammer voor de nette supporters. Maar samen met Feyenoord is dit de groep die voor de meeste ellende zorgt in de stadions. Dat Den Haag hier geen zin in heeft is zeer terecht.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:46
Fout! Bij AJAX zijn wij niet zo!
Vind ik leuk
Dicky +5768
dinsdag 12 september 2017 om 19:47
Jawel hoor. Niet iedereen. Maar wel een hele grote groep.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:48
Niet iedereen nee, dat is waar maar om onze club niet terg te werpen naar de geschiedenis houden wij vast aan dit statement.
Vind ik leuk
Utca030 +2220
dinsdag 12 september 2017 om 20:11
Wat een huilebalken die ajaxcieden. Leer je te gedragen dan zijn jullie weer welkom
Vind ik leuk
Tfoe +449
dinsdag 12 september 2017 om 20:29
Je schrijft ajacieden.;)
Vind ik leuk
Utca030 +2220
dinsdag 12 september 2017 om 20:31
Oké jij je zin
Vind ik leuk
Santi +17498
dinsdag 12 september 2017 om 19:51
www.ad.nl/nederlands.../schotse-media-spreken-schande-van-ajaxfans~ae6ba0b8/

https://www.trouw.nl/home/ajax-bestormers-clubhuis-ado-voor-de-rechter~a917074a/

en iets binnen het stadion

www.eenvandaag.nl/binnenland/.../_vuurwerkincident_een_smet_op_bekerfinale_

Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:52
Allemaal hetzes! Je moet niet alles in de pers geloven, suffige!
Vind ik leuk
Santi +17498
dinsdag 12 september 2017 om 19:53
Er zijn beelden die het vuurwerkincident bewijzen supereajacied met een 'x'
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:55
Dat is alleen sfeerverhogend, Santa met een 'i'.
Vind ik leuk
Santi +17498
dinsdag 12 september 2017 om 20:01
Ja maar 'Santa' is ook niet waar mijn profielnaam naar refereert, of heb je nog een excuus waarom er een 'x' staat bij jouw profielnaam?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:10
Ja
Vind ik leuk
Santi +17498
dinsdag 12 september 2017 om 20:11
Vertel het maar
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:57
Altijd de handen wassen in onschuld, dit wat Santi aangeeft willen wij niet.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 00:13
Hahaha....beter verander je je gebruikersnaam in superkneus. Typisch jodengedrag dit weer.
Vind ik leuk
Tfoe +449
dinsdag 12 september 2017 om 20:22
Santi heel ff tussen door:

Den Haag,Eindhoven,Rotterdam,Amsterdam,Utrecht,ze komen allemaal slecht in het nieuws.Lees hierboven ergens....
In polen toen liepen ado fans tussen de polen om ajax supporters aan te pakken.
in Rotterdam waren Ado supporters aan het rellen.
In Spanje vernederde psv supporters bedelaars en kinderen.
In lyon zongen Ajax supporters samen met een straatmuzikant mooie liederen.Hele europese campagne geen gezeik geweest.
En ja 11 jaar geleden deden een aantal aanhangers van Ajax iets onvergeeflijks in den Haag.
En ja Ado supporters hadden in Rotterdam een prachtige knuffel actie voor zieke kinderen.Vandaag werden er 5 veroordeeld wegens rellen in Rotterdam.
Het kan blijkbaar niet omdat er bij alle bovengenoemde clubs individuen zijn die er niet mee om kunnen gaan om in een groep normaal te functioneren.
Vind ik leuk
Santi +17498
dinsdag 12 september 2017 om 20:23
Tuurlijk niet, daarom ben ik ook van mening dat Ajax moet mogen komen, maar ontkennen dat er rotte appels zijn gaat helaas niet :)
Vind ik leuk
Tfoe +449
dinsdag 12 september 2017 om 20:25
Misschien dan maar screenen voordat ze afreizen?
Vind ik leuk
Santi +17498
dinsdag 12 september 2017 om 20:27
klinkt als een goed begin
Vind ik leuk
Utca030 +2220
dinsdag 12 september 2017 om 20:33
Wat zijn wij tog een goed voorbeeld in utreg he
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 20:35]
Vind ik leuk
Jozef +20848
dinsdag 12 september 2017 om 21:29
Ja hoor...

Jullie hadden het prima voor elkaar afgelopen jaar bij de thuiswedstrijd tegen Ajax...
Vind ik leuk
Utca030 +2220
dinsdag 12 september 2017 om 21:35
Dank je wel
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 00:22
Typisch Ajacieden gedrag dit om alles weer te ontkennen, Bah!
Iedereen heeft jullie door en gelukkig zijn jullie niet meer welkom in Rotterdam en Den Haag!

Dat tokkievolk uit 020 voor eens en altijd de toegang weigeren!
Vind ik leuk
Jordanees +9173
dinsdag 12 september 2017 om 19:44
Slaat toch nergens op om een stadion te kiezen waar Ajax geen supporters mee mag nemen.. Hoe dom zijn ze daar bij de KNVB..
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:45
Altijd wordt AJAX weer gepakt! :(
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:45
Het is jammer, maar dit is hoe het met de supportersklimaat in Nederland is gesteld. Ook achter de toch lakse manier van regeren en straffen van dat groepje tuig dat het telkens weer verpest voor de rest kan je vraagtekens zetten. Clubs zouden eigenlijk niet eens boos moeten worden op de KNVB en gemeentes.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:47
Slim van Scheveningen
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:48
Logisch besluit toch? Scheelt de gemeenschap ook weer een hoop geld.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:52
Ook dat ja, anders moeten er weer hordes ME komen voor die raddraaiers. Hebben we geen zin in meer in DH.
Vind ik leuk
036 +2462
dinsdag 12 september 2017 om 21:07
Ik had veel respect voor jouw mening en vandaar uit al jouw commentaren gelezen. Het respect is nu weg en dat vind ik jammer.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:30
Wat zeg ik voor raars dan?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:54
Zal wat gaan worden nog . De wedstrijd word bij mij om de hoek gespeeld. Dus ben er gewoon bij !
Vind ik leuk
rinirat +868
dinsdag 12 september 2017 om 19:54
Schandalige beslissingen van de KNVB en dit alles ten nadele van Ajax.
Wat voor bekerwedstrijd is dit zonder supporters van de tegenpartij, schandalig.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:57
Gun die Ajax supporters toch ook een " Buitenlandse " wedstrijd;)
Vind ik leuk
flipper +865
dinsdag 12 september 2017 om 20:04
Snel zo'n reactie.
Vind ik leuk
buddha +4884
dinsdag 12 september 2017 om 20:12
zondag protesteren bij het stadhuis ??????? ik zou op vrijdag gaan. als je mot schijten , kan je nog ff naar binnen het toilet bezoeken:)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:26
De maatschappij dat zijn ......Ik denk dat het beter is om een totaal verbod
op bezoekers v/d uitspelende ploeg in te stellen.Ben je v/h gezeik af.kunnen we dat uitgespaarde geld voor politie enzo gebruiken om het kunstgras uit te bannen
Vind ik leuk
rpaulp50 +3168
dinsdag 12 september 2017 om 20:30
De Gemeente Den Haag heeft haar verantwoordelijkheid om de rechtsorde te handhaven en haar burgers te beschermen.
Aax is een commercieel bedrijf en een klein aantal van "de klanten" verpest het voor de overgrote meerderheid van goedwillende supporters.
Betaald Ajax alle schade eventueel ? nee, betaald Ajax alle kosten mbt Politie en ME ? nee; "ze hebben dus makkelijk klagen" maar stellen zich niet verantwoordelijk om duidelijke redenen.......( "we zijn niet gek !" )
De gemeente doet slechts wat ze moet doen vanuit haar verantwoordelijkheid en de schuld ligt gewoon bij de rand criminelen die het verpesten voor de meerderheid, Ajax weet ook de oplossing niet en roept dan maar wat om de supporters te bekoren.....met leuk voetballen lukt dat namelijk niet, vandaar.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:36
De haat die er is.... verbazingwekkend.
"Volwassen" mensen ofzoiets?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:58
Mooie foto van de Ajax-bunker.
Vind ik leuk
HanV +2052
dinsdag 12 september 2017 om 21:26
Het haalt het niet bij de Sassenpoort.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:38
Owjee hoe kan dat toch ? De KNJB die een genoot in zijn onrecht stelt? Owjee
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:58
In Nederland worden voetbalfans gewoon over 1 kam geschoren. Iedereen moet boeten voor akties ve hele kleine minderheid. Het is ook gewoon pure discriminatie om uit fans te weren, alleen omdat ze voor een andere club zijn.

Hier moeten ze eens over de grens kijken. Daar heb je wedstrijden die veel pittiger zijn zoals Millwall-West Ham of Celtic-Rangers waar zelfs doden zijn gevallen vroeger. Maar geen burgemeester of FA of neppe driehoek die eraan denkt om uit fans te weren en daar gaan duizenden uit supporters mee...








Vind ik leuk
Marco S +2544
dinsdag 12 september 2017 om 23:09
Cars jeans.. serieus..
Maak het gewoon aad Manvelds spijkerbroeken paleis
Wat een drama naam
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 07:27
Alle spiegels zijn zeker stuk in Amsterdam?
Het hele verbod voor de awayfans bij wedstrijden tussen Ajax en Den Haag is ontstaan door een stelletje laffe honden die uit het niets het Supportershome van Den Haag aanvielen in 2006.
Dat dit nu na al die jaren ook een awayfans verbod opleverd bij een bekerwedstrijd in Den Haag tegen SVV Scheveningen is daar een logisch gevolg van.... Awayfans uit Amsterdam komen niet in Den Haag en andersom net zo. Simpel.
Maar ga niet steeds huilie huilie, terwijl dit is veroorzaakt door randdebielen uit de hoofdstad.
Ik zou het zelf ook graag anders zien ja. Was erbij toen FCDH won met 2-3 in het Olympisch Stadion (1986) en was ook bij de 0-1 in 2010. Super kik geeft dat als je wint bij de rivaal en er zelf bij kan zijn.
En thuiswedstrijden zouden ook veel meer een kik geven met awayfans er bij. Maar ja, 1 groepie idioten uit Amsterdam heeft dat verpest voor duizenden andere.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:53
Zoiets moet niet kunnen!! Vitesse - NEC, Cambuur - Heerenveen zijn vergelijkbare affiches, en dat bij ADO ajacieden thuis moeten blijven, is sneu.
Maar nu kan dit nooit zonder opzet geweest zijn, het is absoluut onsportief, sterker eigenlijk, verwerpelijk.
De KNVB moest zich verbinden aan een oplossing creëren. En wellicht bij Excelsior of Sparta aankloppen voor dit duel.

Net - bij anderen - gelezen, dat door handjevol AJAX-hooligans dit zo is gekomen (2006). Ook qua immense kosten v Politie etc sta ik nu achter weren uit-supporters. Wel jammer, maar terecht.
Engelse taferelen, met regelmatig doden, alsof het blikschade is, willen we hier niet. Toch?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 10:02]
Vind ik leuk