28 doelpunten bij Champions League-start: Barça, Chelsea en PSG op schot

28 doelpunten bij Champions League-start: Barça, Chelsea en PSG op schot

dinsdag 12 september 2017 om 22:38

Het Champions League-seizoen 2017/18 is van start gegaan met een hoop doelpunten. In de eerste acht wedstrijden werd er liefst 28 keer gescoord. Barcelona, Chelsea en Paris Saint-Germain boekten de meest overtuigende overwinningen. 

Groep A
Manchester United speelde zijn eerste Champions League-wedstrijd op Old Trafford in 658 dagen en won met 3-0 van FC Basel. Paul Pogba verliet al snel het veld met een hamstringblessure, maar dat ontregelde United niet. Invaller Marouane Fellaini, Romelu Lukaku (assist Daley Blind) en Champions League-debutant Marcus Rashford scoorden tegen de ploeg van Ricky van Wolfswinkel. CSKA Moskou won met 1-2 bij Benfica door goals van Vitinho en Timur Zhamaletdinov. Haris Seferovic scoorde voor Benfica.

Groep B
Paris Saint-Germain was al snel klaar met Celtic door de geweldige voorhoede van de Fransen: 0-5. Neymar opende de score na een fraaie pass van Adrien Rabiot. De andere miljoenenversterking, Kylian Mbappé, verdubbelde de score. De derde ster van de voorhoede, Edinson Cavani, maakte nog voor rust 0-3 uit een strafschop. Door een eigen goal van Lustig en een tweede treffer van Cavani werd het ook nog 0-5.

Bayern München had geen kind aan Anderlecht: 3-0. Robert Lewandowski scoorde na twaalf minuten uit een penalty na een rode kaart van Sven Kums. Thiago maakte er halverwege de tweede helft 2-0 van en het slotstuk was voor Joshua Kimmich: 3-0.

Groep C
Chelsea maakte gehakt van Qarabag op Stamford Bridge: 6-0. Voor rust stond het 2-0 door goals van Pedro en basisdebutant Davide Zappacosta. In de tweede helft kwamen daar nog goals van Cesar Azpilicueta, Tiemoué Bakayoko en Michy Batshuayi (2) bij. Het treffen tussen AS Roma en Atlético Madrid eindigde in 0-0.

Groep D
FC Barcelona heeft na een roerige start zijn visitekaartje afgegeven bij de opening van de Champions League. Van finalist van vorig jaar Juventus werd met 3-0 gewonnen. Lionel Messi was de grote man met twee goals en een beslissende rol bij het doelpunt van Ivan Rakitic. Sporting Portugal, met Bas Dost als invaller, won met 2-3 bij Olympiakos. Seydou Doumbia, Gelson Martins en Bruno Fernandes scoorden voor Sporting, Felipe Pardo twee keer in de slotfase voor Olympiakos.

Lees meer over:

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 22:39
Lekker hoor.
Voor al die Barça haters!!
Nog geen enkel tegendoelpunt dit seizoen
Vind ik leuk
Santi +17498
dinsdag 12 september 2017 om 22:40
1 goal te weinig voorspeld voor PSG


[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 22:49]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:34
Wat een positiespel. Het is one-touch voetbal in hoog tempo. Elkaar hard aanspelen verhoogt de snelheid nog meer.
Techniek genoeg in huis.
Het team is nog niet echt ingespeeld (m.n. Neymar en Mbappe). Het seizoen is jong en Celtic uit is natuurlijk geen graadmeter. Maar ik heb genoten.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 01:15
Is Feyenoord uit wel een graadmeter?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:41
Doelpuntrijk avondje. Lekkere start van het CL seizoen, ook al ben ik de laatste jaren meestal pas geïnteresseerd vanaf de knock out fase.
Vind ik leuk
Sil95 +4260
dinsdag 12 september 2017 om 22:43
Het "miljardenbal" is weer begonnen. Jammer om te moeten constateren dat door al die miljoenen investeringen ( die bij sommige clubs inmiddels oploopt tot bedragen om en nabij de miljarden ) het charme van het voetbal toch grotendeels verloren is gegaan.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:03
Bullshit.
Een zak geld kan niet voetballen!
Vind ik leuk
Sil95 +4260
dinsdag 12 september 2017 om 23:06
Je snapt mijn punt niet , ik heb het erover dat al dat geld de romantiek en de charme van het spelletje behoorlijk verpest heeft..
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:07
Kan je me ook uitleggen hoe?
Vind ik leuk
Sil95 +4260
dinsdag 12 september 2017 om 23:10
Ik denk dat als je de transferperiode van afgelopen zomer in ogenschouw neemt dit wel voldoende zegt. De afstanden tussen de top van Europa en die van Nederland zijn nu echt volkomen onoverbrugbaar geworden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:11
Alleen de prijzen zijn hoger.
Vroeger was het klasseverschil er ook hoor.
Feijenoord kan echt wel stunten.
Vind ik leuk
Sil95 +4260
dinsdag 12 september 2017 om 23:13
Het gaat er mij meer om dat er vandaag de dag 150 miljoen wordt betaald voor een Dembélé die net 1 jaar leuk gespeeld heeft. Daar kocht je zo'n 10 jaar terug bijna 2 a 3 wereldtoppers voor terug.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:17
De prijzen rijzen de pan uit inderdaad.
Maar de charme is echt nog niet verloren.
Iedereen kan van iedereen verliezen ookal heb je spelers van een kwart miljard rondlopen bied dat geen garanties.
Vind ik leuk
Ale +1191
dinsdag 12 september 2017 om 23:52
Het is al jaren elke keer dezelfde clubs bij de laatste 8. Er is geen verrassing meer.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 01:22
Met dit verschil dat de grote clubs een stuk of 200 hele goede bankzitters heeft. En wij naar C acteurs zitten te kijken in de subtop. Zie vanavond.
Vind ik leuk
kerel +860
woensdag 13 september 2017 om 07:18
domme spaanse boer.. hij heeft 1000% gelijk dat de charme weg is.. al 10 jaar denk ik..
Vind ik leuk
JDW1988 +1294
woensdag 13 september 2017 om 00:10
Jep!

T. Henry ging bijvoorbeeld 10 jaar geleden van Arsenal naar Barcelona voor 24 mil.
Ribery naar Bayern voor ook zo'n bedrag.

Het eind is zoek nu.
Vind ik leuk
Sil95 +4260
dinsdag 12 september 2017 om 23:16
Ik duim overigens morgen voor een stunt van Feyenoord. Zou natuurlijk fantastisch zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:19
Laten we het hopen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:44
Dit Barca komt dik in orde. De basis staat, hier en daar wat schoonheidsfoutjes met name in de passing, maar dat komt met de tijd vanzelf weer. Een Messi die zonder Neymar vele malen vrijer lijkt. En een geweldige Iniesta.

Nu Dembélé op rechts staat, kan Messi op "10" rondlopen en lopen waar hij vindt dat het nodig is. Alba bestrijkt de hele flank, en Suárez en Iniesta duiken hier geregeld in de gaten op links.

Spelen vrij aanvallend, maar op snelheid wordt er achterin veel opgelost. Het zal mij benieuwen maar dit beloofd veel goeds en moois.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 01:17
En als Messi wegvalt? Mooi hè, dat het weer na 1 wedstrijdje weer omslaat. Naar lekker zonnig weer in Barça. Wacht nou maar ff af nog.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 01:19]
Vind ik leuk
Wouta80 +279
dinsdag 12 september 2017 om 22:45
Messi is back to rule!
Vind ik leuk
ay42 +452
dinsdag 12 september 2017 om 22:46
Krachtsverschillen tussen de grote en kleinere clubs zijn wel heel duidelijk.. het voetbal gaat langzamerhand naar de klote
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:06
Die kloof begint wel erg pijnlijk te worden ja. En dan zouden dit ook ongeveer de 32 beste clubs moeten zijn. Het verschil tussen de top 8 (plus misschien nog een paar clubs) en de rest is bijna niet leuk meer. Gelukkig hebben we de eredivisie nog.
Vind ik leuk
Bayern FC +1245
dinsdag 12 september 2017 om 22:47
Voor Bayern blijft het lastig tegen 10 man...IPV Anderlecht kapot spelen staan ze op automatic pilot.
Maar goed...3 punten zijn binnen en Ribéry was niet blij met de wissel.

Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 12 september 2017 om 23:22
Hoe speelde Robben?
Vind ik leuk
Bayern FC +1245
dinsdag 12 september 2017 om 23:26
Ging wel goed maar Ribéry was nog beter...had verwacht de wissel Coaman voor Robben
Vind ik leuk
Adamas +76
dinsdag 12 september 2017 om 22:52
Jammer van het 1-2 verlies van Benfica. CSKA is nu toch wel favoriet voor de tweede plaats in de poule.
Vind ik leuk
Santi +17498
dinsdag 12 september 2017 om 22:56
Blijfft een spannende poule. Benfica blijft voor mij favoriet om 2e te worden wegens het feit dat dit pas speelronde 1 is
Vind ik leuk
Adamas +76
dinsdag 12 september 2017 om 23:50
Nu moet Benfica bijna wel winnen bij CSKA, zie ik niet snel gebeuren helaas zeker niet eind november in het dan ijskoude en met sneeuw bedekte Moskou. Maar hopelijk heb je ongelijk en gaat Benfica alsnog door!
Vind ik leuk
Santi +17498
woensdag 13 september 2017 om 08:46
Ik gun het Benfica wel, maar ook CSKA wegens dat ze net wat kleiner (maar niet echt helemaal underdogsklein) zijn

Basel door ook leuk, maar sleht voor Nederland
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:03
Als deze CL ronde een voorbode is voor morgen ga ik er weer goed voorzitten ! Gewoon een heerlijk avondje CL voetbal.
Vind ik leuk
Farmer +6040
dinsdag 12 september 2017 om 23:09
Champions-league-uitslagen:

Alles met VEEL geld regeert, de rest geldt als figurant of kanonnenvlees...

Finalisten zijn zga. bekend, maar we houden toch een toernooi om te kijken wie het meest en het best met véél geld heeft gesmeten....

En tot zover de Champion's League...

Echt, het is puur dat Feyenoord er nu in zit.. dáár ga ik morgen naar kijken(Al verwacht ik dat City morgen gewoon gehakt draait van Feyenoord :S).. Deze 'te-veel-geld-competitie' is al lang niet meer aantrekkelijk op deze manier.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:13
het lijkt erop dat dembele op rechts gaat spelen ,ik vind de linkse kant wel heel zwak van barca
Vind ik leuk
Mo +8004
dinsdag 12 september 2017 om 23:18
Messi Messi Messi
1 woord:
Fenomeen
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:33
doodziek van Die S. de vos.
dat je voor een club bent ok. maar enigszinds onpartijdig commentaar mag toch wel?
oke. Atletico wss veel beter maar Naingolan twee keer aankondigen als "die schopper" de handsbal niet noemen (1e pingel, kolarov, 3e pingel) vind ik vervelend
Vervelender vind ik de opwinding in zikn stem als zijn club iets moois doet, en de verveeldheid als de tegenstander iets laat zien
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 01:29
Hij haalt t bloed onder je nagels vandaan. Hij zal t wel express doen. Sierd het kijkercijferkanon.
Wat maakt t uit wat je zegt op tv. Als t maar kijkcijfers trekt.

Onzin te koop!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:49
Als je hoopt op een finale tussen Real Madrid vs Paris Saint Germain word je verwijtend afgeschilderd als een successupporter door primeurpassanten.

Curieus.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 00:36
Je schijnt vele soorten supporters te hebben. Maar de paria-supporter schijnt een succes-supporter te zijn. Je moet "tot in den dood" je eenmaal gemaakte keuze volhouden. Als in de Matrix. In een gemeentehuis worden dit soort afspraken ook zo gemaakt. Dat twee derde van de huwelijken stranden is realiteit, maar van club veranderen lijkt een misdaad. Waanzin.

Ik ben een supporter die fan is van spelers: van Hanegem, Cruijff, Maradonna, Hagi, Del Piero, Pirlo en sinds vier jaar Verratti, en sinds 3 jaar Neymar. Als Verratti naar Barcelona was gegaan, was ik door m'n voorkeuren Barcelona-fan geworden. Zou een prachtig trio zijn met Messi erbij. Nu Neymar naar PSG is gekomen ben ik fan van PSG gebleven. Eigenlijk ben ik al een trouwe fan van PSG. Maar als Verratti wel naar Barcelona was gegaan, was ik een successupporter geweest.

Jammer dat veel mensen zich aan zoiets simpels zo storen. Ik voel me er goed bij.













[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 00:40]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 01:34
In t buitenland ben ik nooit fan van een club geweest. Meer voorkeuren. Als er bijv NLers spelen.
Nu :
Conte en Simeone.
Chielini en Buffon.

Maar toch als ik een wedstrijd kijk, krijg je tijdens een wedstrijd toch een voorkeur. Zo heb ik ook een hekel aan bepaalde clubs.
Nu:
Alle rijke clubs. Haha.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:38
Ik zag Manchester City als topclub in de Seventies maar óók op het derde niveau in de Engelse pyramid.

Een dwingend mantra van internet- en primeurfanboys, die destijds nog voorhuidyoghurt waren, roept echter sympathisanten van Manchester City ter veranwoording voor de status van ‘gloryhunter’ en ‘successupporter’.

Als ik een theater, concertgebouw of poppodium bezoek word ik graag gecharmeerd door de crème de la crème. In de archaïsche en verstikkend conservatieve voetbalwereld is het een erfzonde.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 13:39]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:59
Het voetbal zie je ook steeds beter worden. Vergelijk de topwedstrijden van 40-, 30, 20- en 10 jaar geleden met de huidige wedstrijden. Het wordt steeds beter. De top onderscheidt zich steeds meer van de massa (die overigens ook een goed belegde boterham verdienen) en ik apprecieer dat.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:56
De CL is inmiddels aardig gedevalueerd. Meeste potjes deze avond niks aan. Wat is er nou leuk aan Celtic-PSG, Bayern-Anderlecht, United-Basel en Chelsea-Qarabag? Zijn veredelde oefenpartijen geworden. Financiele verschillen zijn te groot.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 00:56
ik zeg eerlijjk k heb niet eens gekeken want het was al bekend wie er zouden winnen die hele poule fase slaat nergens op. mits je de top 16 van europa allemaal bij elkaar in een poule gooit en het onderling laten uitvechten. ooh wacht nee dat gaat niet want die hebben allemaal een beschermende status.
dan zou ik zeggen maak die superleauge met de beste 16 van europa 4 poules 8 gaan er door heb je gelijk een kwart finale halve finale en finale.

voeg dan de europa leauge bij de champions leauge en maak daar een gewone europese leauge van. win je die dan mag je een jaartje meedoen in de superleauge. daarbij spelen de nr's 4 van de superleauge allemaal nog tegen elkaar voor degradatie. heb je het grote geld dat tegen elkaar speelt veel meer toeschouwers. en dan kan je de tv gelden gewoon direct verdelen tussen de clubs die tog al het meeste opstrijken. dan wordt het voor de kijker en toeschouwer leuker om naar te kijken en allebei de competitie's te volgen. daarbij blijven er nog genoeg grotere clubs over die de nieuwe opzet van de championsleauge dan(nog geen goede naam voor verzonnen) om dan tegen te spelen in de nieuwe champions leauge editie. daarbij kunnen kleinere landen zoals nederland,tsjechie,turkije,oostenrijk en belgie ook weer meer start bewijzen hebben. daarmee is het voetbal voor iedereen in elk land weer een stuk leuker.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 01:38
Slecht idee. Net als de top 3 uit de NLse competitie halen.
De grote clubs aan banden leggen is uiteindelijk veel beter. Anders wordt alles saai en alle landen competities verzwak je daardoor.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 01:08
Chelsea speelt toch altijd zo verdedigend? Raar.
Vind ik leuk
AFC +3751
woensdag 13 september 2017 om 02:14
Heerlijk voor me toto... allemaal handicap
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 02:47
Ik heb t ff teruggekeken.
Maar ... Benfica kreeg een penalty tegen. Tjonge. Hands. Handen op de rug en bal tegen de schouder.
En dan Anderlecht. Lewandowski breekt door. Die Anderlecht speler wil m vastpakken. Wat niet echt lukt, maar ok. Penalty en rode kaart. In de 11e minuut.
Dat zouden ze toch niet meer doen? Bayern profiteerde zwak. Slappe hapvoetbal.
En Atletico had dik moeten winnen van Roma. Wat een kansen. 0-0.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 06:08
dit wordt weer zo en seizoen net als toen Zlatan weg ging ,Messi scoorde toen ook heel veel
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
woensdag 13 september 2017 om 06:22
Bas dost als invaller omdat ze die keita gehaald hebben. Yeah right.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2052
woensdag 13 september 2017 om 07:43
Ja, 28 doelpunten mag ook wel als je ziet wat er aan kapitaal op het veld staat. Natuurlijk hebben kleinere clubs niks in te brengen. Nu Feyenoord nog door de gehakt molen...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

28 doelpunten bij Champions League-start: Barça, Chelsea en PSG op schot