Mourinho pakt ploeg aan na zege: 'Ik vind dit helemaal niets, Playstation-voetbal'

Mourinho pakt ploeg aan na zege: 'Ik vind dit helemaal niets, Playstation-voetbal'

dinsdag 12 september 2017 om 23:30

Manchester United-manager José Mourinho was niet te spreken over het spel van zijn ploeg tijdens de 3-0 zege op FC Basel. De coach noemt het 'Playstation-voetbal'.

"Na de 2-0 veranderde alles", zag Mourinho. "We stopten met serieus voetballen en maakten niet meer de juiste beslissingen. We hadden onszelf flinke problemen kunnen bezorgen. We speelden fantasievoetbal, Playstation-voetbal. Ik hou daar niet van, die trucjes. We namen een gok, je moet je tegenstander respecteren."

"Ik weet niet of het doelsaldo in deze poule een rol gaat spelen. Maar we verloren onze organisatie uit het oog, verloren de ballen in makkelijke situaties. Ik vind dat helemaal niets, de spelers relaxten teveel", aldus Mourinho, die ook nog wel tevreden kon zijn met de 3-0. "Drie punten thuis zijn belangrijk. Tot de 2-0 waren we erg stabiel, we speelden met vertrouwen."

Lees meer over:

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 23:36
Geweldige persoonlijkheid!
Vind ik leuk
bits +3503
dinsdag 12 september 2017 om 23:53
Geweldig hoor, dat je baalt dat je team wat frivoler speelt nadat je 2-0 voor komt tegen Basel wat niks in te brengen heeft. Belichaming van anti-voetbal.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 23:54]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:56
Daarom mag ik het nog wel een geweldige persoonlijkheid vinden. Deze wedstrijd heeft daar niets mee te maken.
Vind ik leuk
bits +3503
dinsdag 12 september 2017 om 23:58
Jij mag alles vinden hoor. Ik zie alleen vrij weinig geweldigs in zijn persoonlijkheid. Ik vind het een verschrikkelijke kwal.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 00:01
Zo heeft ieder een voorkeur voor iets of wat, geeft ook niks.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:07
Hele nare man, heeft ie toevallig Haagse achtergrond?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:00
Jij hebt echt hulp nodig met je psychische aandoening. Je draait door met reageren op mij. Zoek hulp man, dit is niet goed.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:39
Waar slaat dit op? Ga je mond spoelen met zeep.
Vind ik leuk
Marco S +2545
dinsdag 12 september 2017 om 23:37
Kruisje kruisje rondje
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:37
Gewoon een zak met botten !
Vind ik leuk
Frenkie +2912
dinsdag 12 september 2017 om 23:38
Ach hij moet ook weer iets zeggen.
Vind ik leuk
kevinleo +1616
dinsdag 12 september 2017 om 23:47
Hij moet iets zeggen want t was zijn ploeg dehhhh
Vind ik leuk
Frenkie +2912
dinsdag 12 september 2017 om 23:49
Ga slapen
Vind ik leuk
kevinleo +1616
dinsdag 12 september 2017 om 23:50
Jij moet eerder slapen jongentje
Vind ik leuk
Frenkie +2912
woensdag 13 september 2017 om 00:00
Verzin de volgende keer zelf iets als je reageert.
Vind ik leuk
kevinleo +1616
woensdag 13 september 2017 om 00:02
Nah, dit is wel oke zo. Slaaplekker Frenkie
Vind ik leuk
Frenkie +2912
woensdag 13 september 2017 om 00:03
Slaaplekker kevinleo
Vind ik leuk
Ale +723
dinsdag 12 september 2017 om 23:46
Ja je zou het publiek toch eens proberen te vermaken.... Pff anti voetbal coach
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:57
Altijd spelen voor winst zonder risico, grote trainers pakken prijzen!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 05:05
Grote trainers geven veel geld uit aan spelers. Haha
Vind ik leuk
Jozef +17791
woensdag 13 september 2017 om 07:43
Dat maakt voetbal zo leuk, Midden-Noord.

Als liefhebber wil ik niks anders dan dat die Mourinho op zijn bek gaat met dat klote voetbal.
Ik ben opgevoed met West-Duitsland als voetbalvijand. Die lelijke dikkonten met hun kutvoetbal moesten altijd verliezen van me, al was het van Gibraltar bij wijze van spreken.

Dat gevoel heb ik altijd met Mourinho en zijn elftallen.

Was van oudsher United fan in Engeland, maar eigenlijk al sinds van Gaal is het in niks een elftal met voetbal waar ik nou voetbalfanaat voor ben geworden.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:27
Die mening mag jij hebben, voetbal speel je om prijzen en niet om mooi voetbal te spelen. Dat is romantiek!

Dat jij ben opgegroeid met haat naar west Duitsland vind ik weer raar en vreemd. Vind je respectloos naar de Duitsers toe en helemaal omdat mijn halve familie uit Koln komt.

Van Gaal pakte geen prijzen met United en Mourinho wel!
Vind ik leuk
Jozef +17791
woensdag 13 september 2017 om 13:23
Voetbalvijand.... en vervolgens vertolkte ik hoe ik als kind naar die gasten keek. En nee, ze waren niet leuk en al helemaal niet populair. Dat had voor een deel met ontzettend nare ervaringen van familie en bekenden in WOII te maken, maar voor een belangrijk deel toch met hoe gezien werden als voetballers in Nederland en ver daarbuiten.

Daar kun je heel verbaasd over doen, maar ik weet vrijwel zeker dat ik het beleefde en voelde als 95% van voetbalminnend Nederland.

Wat in deze tijd opvalt is een complete wijziging in het denken over onze buren. Ook ik ben mijn aversie kwijt. Misschien wel gewoon, omdat we veel met elkaar t e maken hebben en dat dat prima gaat... Bovendien lijkt het type voetbal en vooral de aard van de sterspelers van Duitsland op een of andere manier positief veranderd.

Op het WK2006 won Duitsland mijn symphatie, maar niet het WK.
Heus, het draait echt niet om winnen ten koste van alles. Chelsea als CL winnaar, Duitsland 1974, Italië winnaar WK1982, zomaar wat teams die het heilige winnen ten koste van alles op een voetstuk hebben gezet en de hoon van de wereld over de speelwijze over zich heen kregen...

Doe mij maar het Oranje van 1974 en het Brazilië van 1982... Dat mag dan romantisch overkomen omdat ze niet wonnen, het zijn teams, waarvan elke liefhebber jaren na dato nog zo de namen van opnoemt....

Om je te troosten: Het Duitsland van 2014 stal mijn hart, gewoon vanwege de leuke speelstijl. Enne: ze.wonnen.

Tja, ik hou nou eenmaal niet van elf dikkonten die massaal voor hun eigen doel blijven liggen en op die manier lelijk winnen. Dan mag je als winnaar dat bekertje op je schouw zetten, woooow....

Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:48
Dit is een heel makkelijke poule voor united dus doelsaldo zal geen betekenis spelen. United mag zich schamen als ze niet minimaal 14 punten halen
Vind ik leuk
_AJAX_ +1618
woensdag 13 september 2017 om 07:52
Playstation voetbal niet, nee, maar dat resultaat voetbal, nee, dat is om aan te gluren...
Zolang Mourinho daar rondloopt, kan ik geen fan zijn van MCU, met alle respect.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mourinho pakt ploeg aan na zege: 'Ik vind dit helemaal niets, Playstation-voetbal'