Ajax 'not amused': 'We vinden dit ronduit belachelijk. We gaan het onderzoeken'

Ajax 'not amused': 'We vinden dit ronduit belachelijk. We gaan het onderzoeken'

woensdag 13 september 2017 om 07:15

Ajax heeft onvrede geuit over het besluit van de KNVB om de bekerwedstrijd tegen Scheveningen in het stadion van ADO Den Haag te laten spelen. Daardoor mogen de Amsterdammers geen eigen fans meenemen.

Volgens De Telegraaf heeft dat te maken met het feit dat er op hetzelfde moment ADO-fans afreizen naar Rotterdam voor het bekerduel met Feyenoord. Daardoor zouden beide supportersgroepen met elkaar in aanraking kunnen komen. Ook zijn de fans van Ajax al een aantal jaren niet welkom in het stadion van ADO. Enkele dagen voor het bekerduel spelen de Amsterdammers een competitiewedstrijd tegen de Hagenaars. Ook daar zijn geen Ajax-supporters aanwezig.

De wedstrijd is naar het ADO-stadion verplaatst omdat het sportcomplex van Scheveningen niet aan de gestelde eisen voldoet. Ajax is niet te spreken over het besluit van de voetbalbond. "We vinden dit ronduit belachelijk", laat een woordvoerder van de Amsterdamse club weten aan de ochtendkrant. "We weten niet of er nog wat mogelijk is, maar dat gaan we onderzoeken. Onze supporters zijn hier de dupe van."

Plaats een reactie

Bengelino +5974
woensdag 13 september 2017 om 07:18
Mooi Ajax bestuur en supporters eindelijk op 1 lijn, samen rellen eindelijk!
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 13 september 2017 om 07:51
door de "rellen" zijn jullie steeds minder welkom in stadions
Vind ik leuk
Bengelino +5974
woensdag 13 september 2017 om 07:57
Het was een klein grapje, excuses als mensen dit niet begrepen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:20
Welke rellen? Ajax supporters hebben zich al jaren gedragen! Hou op met onzin Utrecht en Den Haag kunnen hun eigen supporters niet opvoeden. Ze zijn als de dood voor rascistische spreekkoren dus dan maar liever geen Ajacieden... dat is wat ze zeggen en niet anders.

Moet ik je dr aan herinneren dat ADO, Feyenoord, PSV en Utrecht zich wel misdroegen afgelopen seizoenen?! Je kan in Nederland niet twee keer gestraft worden voor het zelfde feit laat staan voor feiten waar jij het “slachtoffer” van bent! Behalve in Utrecht en Den Haag maar wat wil je den haag heeft een salafisten partij in de gemeente die straffen ook verkrachtings slachtoffers! Dit beleid lijkt een regel rechte voortvloeisel daarvan.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 07:58
kan me de laatste tijd niet echt herinneren dat Ajax supporters hebben gereld. vaker zeker zoals bij Den Haag, Utrecht, zijn het vaker de tegenstanders die moeite hebben met Ajax fans, dan andersom
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:05
Als je nergens meer mag komen, dan kan je er ook niet rellen ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:25
Dr is een rel vrije Europese tour geweest ook! Ajax en de gemeente hebben gewoon tegen de raddraaiers opgetreden. Ze hebben niet alleen een stadion verbod maar polletje en co zitten in een cel op dit moment! Waarom pakken die andere steden dit ook niet zo op? Inclusief PSV daar staar de algemeen directeur gvd het OM tegen te werken en hooligans in de media te beschermen! Iets wat krom is kan je niet recht lullen!

Den Haag stond bekend als de stad van de rechtspraak. Dit kwam al vorig jaar internationaal al ter discussie te staan nu zorgt den haag dr ook voor dat ze ook nationaal als een bananenrepubliek op de kaart staan!
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 13 september 2017 om 11:11
Gerbrands is zelf een hooligan hahaha
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:54
Wat een poeha om een wedstrijdje tegen amateurs.
Kom op zeg...... tis geen Barça uit of zo.
Tenzij men vreest voor uitschakeling tegen deze amateurs en de steun van het publiek nodig heeft... ;p
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:27
ADO uit zijn we ook niet welkom na spreekkoren van hun supporters. Anders om zijn ze welkom maar durft den haag niet opgetreden tegen hun neo nazistische bevolking!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 07:19
1e ronde exit ajax???
Vind ik leuk
ajax1973 +1401
woensdag 13 september 2017 om 07:27
dat mag beker niet belangrijk snap al die ophef ook niet
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 13 september 2017 om 07:52
beker is belangrijker dan dat je denkt ;)
Vind ik leuk
Jordtt +94
woensdag 13 september 2017 om 08:11
haha beker onbelangrijk, vertel dat Vitesse die daardoor nu als enige NL club in de EL speelt... Toch wel leuke bijkomstigheid dan eh ;)
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 13 september 2017 om 11:12
Volgend jaar speel je geen EL meer met de beker. Dan nemen zelfs clubs als Vitesse die beker niet meer serieus.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:20
Als je de beker had gewonnen had je donderdag niet voor de tv hoeven zitten !
Niet belangrijk? Hahaha
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:02
Als je de beker had gewonnen speelde je nu Europees.
Vind ik leuk
Johan.l +3960
woensdag 13 september 2017 om 09:35
De vader is de wens van de gedachte
Vind ik leuk
elijah +314
woensdag 13 september 2017 om 07:19
Jammer maar logisch... Anders gaan ze elkaar toch weer opzoeken
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
woensdag 13 september 2017 om 07:31
Misschien had de KNVB dit kunnen bedenken voor ze de wedstrijden op dezelfde dag inplande. Het is namelijk ook niet zo dat je op de weg van Amsterdam naar Schevingen totaal niet in de buurt van Den Haag komt.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 07:50
Als je het niet op de zelfde dag laat spelen, dan hebben de supporters die niet hoeven te spelen de handjes weer vrij, dus dit was de meest logische optie. Daarom laten ze Utrecht ook op de zelfde dag spelen
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 13 september 2017 om 11:13
John ben jij dat?
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
woensdag 13 september 2017 om 18:56
Niet als supporters van de ene club naar de plaats van de andere club moeten en daarom niet mogen gaan. Het is sowieso belachelijk dat supporters niet overal naar toe mogen. Je moet de rotte appels eruit halen en niet altijd maar de goede onder de slechte laten lijden.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 07:29
Triest dat dat moet, maar kijk ook naar het verleden. Voetbal is emotie, maar .............
Vind ik leuk
Sazzz +8601
woensdag 13 september 2017 om 07:43
Maar ze hadden dit mét Ajax moeten bespreken. Ajax is volledig genegeerd hierin en dat is sowieso fout. Niet de eerste keer dat Ajax fans door gekloot van de tegenpartij de wedstrijd moeten missen
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 07:51
Vlak het gedrag van de ajax supporters ook niet uit, dus geen calimerogedrag vertonen
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 07:51]
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 13 september 2017 om 11:14
Ga fietsen John, is goed voor je lijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:46
Hahahahahahahaha
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 13 september 2017 om 07:53
misschien hand in eigen boezem steken? het is sowieso al schandalig dat je niet naar rotterdam, den-haag en utrecht mag komen....
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:02
ligt meer aan de tegenstanders dan aan de Ajax supports zelf de haat zit meer bij de tegenstanders
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 13 september 2017 om 08:08
precies, je hand in eigen boezem steken....zucht
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:12
zeg niet dat het lieverdjes zijn. maar het wordt de laatste tijd wel heel erg opgeklopt. en bij een wedstrijd tegen Feyenoord, zit de haat dieper bij de Feyenoorders dan bij de ajacieden enz enz.

Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 13 september 2017 om 08:58
klopt, maar hoe zou dat komen? het is wel raar dat het alleen Ajax betreft.. en kom niet aan met beste club van Nederland want ik denk niet dat het de reden is.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:31
jaloesee. omdat we de beste club van NL zijn, jarenlang veel prijzen gepakt. dan ben je altijd het meest gehaad bij de tegenstanders.

( en natuurlijk een beetje Amsterdamse bluf erbij, maar vooral jalozie)

kijk maar naar de tegenstanders als ajax uit speelt zitten de stadions bijna altijd helemaal vol. en dat is niet altijd als PSV en in mindere maten Feyenoord op bezoek komt.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 13 september 2017 om 14:58
ik denk ook dat het deels te maken heeft met jaloersheid. Echter weet ik ook dat veel supporters zich aan ajax supporters storen omdat het natuurlijk wel blaaskaken zijn
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:23
Hij heeft wel een punt Korm.. Ajax thuis is voor Utrecht/ Ado en Feyenoord de wedstrijd van het jaar waardoor er bij hun ook net wat meer adrenaline los komt.... Tuurlijk Ajax supporters zijn ook niet altijd lieverdjes, maar het mes snijd aan twee kanten...

Er wordt tegenwoordig zoveel energie ingestoken, dat ze volgens mij voor deze uitwedstrijden wel een oplossing moeten kunnen vinden..(selectie van supporters die zich altijd goed gedragen hebben enz.) en ook weer van twee kanten dan he.. dus ook als Feyenoord naar Amsterdam komt.

uit-supporters horen erbij, tegenwoordig kunnen ze alles natrekken en volgen.. dus kunnen ze volgens mij ook wel "bepalen welke uit-supporter" er mee gaan.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 13 september 2017 om 08:51
daar ben ik het mee eens dat een mes aan 2 kanten snijd, valt alleen op dat het vaak ajax betreft
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:33
zoals gezegd voor veel clubs is Ajax de wedstrijd van het jaar. dat zie je ook altijd aan de stadions. en hoe de mensen meeleven.

Winnen tegen Ajax doen veel clubs liever dan tegen welke andere club ook. en dat speelt dus allemaal mee
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:08
Wedstrijd van het jaar voor Ajax was Rosenborg uit?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:16
Hang dat kut stadion helemaal vol met schermen.. schermen gericht op het veld waarop duizenden AJAX supporters te zien zijn.. Speakers vullen dat scenario aan en "we" spelen een thuiswedstrijd.. wedden dat onze boys dat gaan merken op het veld als 12e man?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:26
Belachelijk? Dit is het gevolg van de rand debielen die zich absoluut niet kunnen gedragen bij een voetbalwedstrijd. DAAR moet je wat aan doen, dan heb je zulke maatregelen ook niet nodig.
Fan zijn van een club is fantastisch, maar iedereen moet je zelf de keus laten van welke club ze fan zijn. Ik ben AJAX fan maar gelukkig weet ik wat de normen en waarden zijn.
Vind ik leuk
036 +2462
woensdag 13 september 2017 om 09:03
Je kunt je ook afvragen wat een club, die niet ad voorwaarden kan voldoen, op het toernooi te zoeken heeft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 09:04]
Vind ik leuk
Marco S +2544
woensdag 13 september 2017 om 09:06
Typisch Sar en Overnars, altijd achteraf roepen.. Dit is al een done deal.. gewoon eerder acteren, net als het aankoopbeleid; te laat reageren.. niet anticiperen.
Vind ik leuk
Woudo +7542
woensdag 13 september 2017 om 09:14
Ah joh laat ze gewoon komen, die lopen toch al 15 min voor t einde t stadion uit.. Kunnen ze elkaar niet treffen op de terug weg ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:26
Waarom mag Scheveningen meedoen als hun terrein niet aan de eisen voldoen?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
woensdag 13 september 2017 om 09:39
Er is maar 1 gedupeerde en dat is de Nederlandse samenleving die elk jaar weer gigantische bedragen moet ophoesten om Politie en ME haar werk te laten doen en de burgers te beschermen tegen een meute rand criminelen. Nu dat is ronduit belachelijk.
Ik zou zeggen: laat de vervuiler betalen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:49
Zucht. Voorspelbare reacties op de 23ste variatie op hetzelfde thema.
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 13 september 2017 om 12:02
Gewoon winnen die pot en klaar! Het is maar tegen Scheveningen...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:27
Ik vraag mij toch af waarom in NL het niet mogelijk is uitsupporters toe te laten bij dus Ado, Ajax en Feyenoord. Het is allema wel wat overdreven als je ziet dat in andere landen rivaliteiten nog tien keer erger en zwaarder zijn. Het is erg jammer voor de sfeer in stadion, dat er spreekkoren komen of iets dat is niet inherent voor alleen bovengenoemde clubs. Overigens getuigt het in mijn ogen ook een beetje als angstcultuur hier in NL, dat er niet genoeg politie/beveiliging is om de veiligheid te waarborgen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax 'not amused': 'We vinden dit ronduit belachelijk. We gaan het onderzoeken'