PSV-'publiekslieveling': 'De fans zullen vragen om verandering'

PSV-'publiekslieveling': 'De fans zullen vragen om verandering'

woensdag 13 september 2017 om 09:37

Sam Lammers weet dat hij er goed op staat bij de fans van PSV. De twintigjarige spits moet in Eindhoven de concurrentiestrijd aangaan met Jürgen Locadia en Luuk de Jong, maar heeft een streepje voor bij de supporters.

Met name aan het einde van het vorige seizoen was vanwege de vormdip van De Jong de roep om Lammers groot. "Je leest weleens wat en hoort weleens wat", zegt Lammers tegen ELF Voetbal. "Zeker als het een tijd wat minder gaat zullen de fans vragen om verandering. En de laatste tijd vragen ze dan vooral om de doorstroom van eigen jeugd. Natuurlijk ontgaat zoiets ook mij niet."

Lammers werd door Phillip Cocu naar het eerste elftal gehaald vanwege zijn goede prestaties in het beloftenelftal, waar hij aan de lopende band scoorde. "Dat vertrouwen nam ik mee naar het eerste elftal. Dat werd nog eens versterkt door de supporters, die vierkant achter me stonden. Dat lieten ze duidelijk merken. Zoiets voel je op het veld."

"Het belang van die steun is niet te onderschatten: als voetballer is niets lekkerder dan de steun van het publiek. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat het zo blijft. Publiekslieveling is misschien een groot woord, maar ik voel me gewaardeerd, zeker."

Poll

Gaat Lammers doorbreken bij PSV?

(457 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 09:41
Tijd voor een kansje mocht Locadia geschorst worden..??
Vind ik leuk
Korm +21523
woensdag 13 september 2017 om 09:43
dan zal cocu op de jong terugvallen...
Vind ik leuk
Leeuw +3006
woensdag 13 september 2017 om 09:48
Dat is spijtig genoeg Philips logica. Te angstig om iets nieuws te proberen want Luuk en Locadia geven niet thuis.
Vind ik leuk
Djambo +3470
woensdag 13 september 2017 om 09:50
Die Lammers kan ook niks, is van het niveau 'Ajax supertalenten'.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 09:51]
Vind ik leuk
Santi +17471
woensdag 13 september 2017 om 09:42
Laat het maar tegen Feyenoord beginnen!

Lammers de basis in!
Vind ik leuk
Korm +21523
woensdag 13 september 2017 om 09:44
hoeveel wil jij verliezen?
Vind ik leuk
Santi +17471
woensdag 13 september 2017 om 10:41
Lammers schiet vanuit elke hoek goed gerichht.

Vind ik leuk
Pino61 +8529
woensdag 13 september 2017 om 16:00
Ik schiet ook vanuit elke hoek raak, vraag maar aan mijn vriendin.
Vind ik leuk
Santi +17471
woensdag 13 september 2017 om 16:00
Ja maar niet lang
Vind ik leuk
Pino61 +8529
woensdag 13 september 2017 om 16:02
Iedere dag en al langer dan een jaar
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:43
Sammie Lammers la la la la lala la
Vind ik leuk
henkvlis +1008
woensdag 13 september 2017 om 09:45
Laat het zondag maar zien tegen Feyenoord,.... maar ik vrees dat Cocu voor De Jong zal gaan.
Lijkt mij dat De Jong keer op keer bewijst dat hij hopeloos uit vorm is.

Geef nu eindelijk de jeugd eens de kans.....!!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:50
Cocu denkt dat ervaring belangrijker is dan gretigheid, de wil om te winnen (dat is wat Sam Lammers wil qua instelling)

Ik denk dat het tijd wordt voor een frisse wind en dat Cocu voorlopig maar even op vakantie kan!!! Wat een slechte vertoning de laatste tijd en vooral psv onwaardig
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:02
Lucky, lees je ooit mijn reacties en opmerkingen?
Ik zeg het niet meer opnieuw want dan val ik in de zoveelste herhaling.
Mijn tweelingbroer ´de lachende bal´ herinnert mij er dagelijks aan inmiddels...
Maar één ding wil ik toch gezegd hebben:

Cocu is vóór de kerst vertrokken... dat mag je van mij aannemen.

groeten uit Helmond

Jan
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:09
Zucht
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:18
Weltruste!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:26
Misschien een suggestie voor de boer:
Ga je nu eerst eens bezighouden met je geiten en olijvenboomgaard... Als boeren zich gaan bemoeien met zaken waar ze geen verstand van hebben, wordt het één grote ellende...
En het Brabantse gezegde luidt:
´nen boer en un zôg,
Hebben nooit genôg...

groet
Jan
en wel blijven lachen hè...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:38
Ik heb geen geiten of olijfbomen.
Heb hele andere plantjes. ;-)
Philips helpt me daarin.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:47
Ben maar voorzichtig...
Als je er tenminste meer dan 3 hebt...
Wiet .de wietwiet, wie de wiet-wiet.. enz
groet
Jan
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:09
Deze keer geen Chiel?
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 13 september 2017 om 14:02
Weer bijgekomen van het weekend?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:23
Zondag middag 14.15 al . Of dacht jij dat het de eerste keer was dat psv een wedstrijd verliest met 2-0? De wereld is niet vergaan , maandag was het hier beneden weer gewoon een lekker visje halen en de plaatselijke appie heijn heeft mijn koelkast weer aangevuld dus
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 13 september 2017 om 14:25
Haha was toch even stangen man!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:26
Ja haha weet ik maakt ook niks uit andersom zou het niet anders zijn
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:55
Kijk nou eindelijk eens een keer wat het syndroom van Korsakov
https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Korsakov
Is echt nodig hoor, en dat vindt onze Chiel ook.
Groeten uit Helmond

Jan
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:45
PSV mag best even minder presteren als dat met meer eigen jeugd is.
Vind ik leuk
DEWEE +1699
woensdag 13 september 2017 om 09:47
Het wordt eens hoog tijd dat deze jongen een kans krijgt.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:48
Vraagje aan PSV-ers. Is hij goed genoeg, want hij is 20 en nog steeds niet doorgebroken.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:52
Asensio is 21 en breekt ook nu pas echt door. Nouri was ook bijna 20 en werd gezien als het grootste talent van Ajax maar had ook geen basisplaats. Lammers komt er vanzelf wel.
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
woensdag 13 september 2017 om 10:01
Assensio speelt bij Real Madrid, dat zijn toch een heleboel niveautjes hoger.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 10:02]
Vind ik leuk
Korm +21523
woensdag 13 september 2017 om 10:19
klopt maar je snap zijn punt toch wel?
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
woensdag 13 september 2017 om 10:45
Snap zijn punt wel maar ben het er maar gedeeltelijk mee eens. Tegenwoordig in de Eredivisie is 20jaar niet jong meer, kan me Veltman bij Ajax nog herinneren die ook met 20jaar debuteerde. Dat vond men toen ook oud (zeker voor Ajax-begrippen).
Vind ik leuk
Korm +21523
woensdag 13 september 2017 om 11:05
kan zijn dat 20 jaar niet jong meer is maar dat betekend niet dat het er niet uit kan komen...
Klaassen vind ik een mooi voorbeeld, die brak pas echt door halvewege het seizoen 2013/2014, op twintig jarige leeftijd ;)
Vind ik leuk
NederBelg +1086
woensdag 13 september 2017 om 13:45
Je kan ook niemand van Real madrid 1 niveau verwachten bij een club en uit een land die afgeroomd zal worden bij alles wat boven het maaiveld uitsteekt. Lammers is datzelfde maar dan op PSV niveau. En dan wat minder goed nog zelfs verhoudingsgewijs.
Vind ik leuk
Leeuw +3006
woensdag 13 september 2017 om 09:59
Ik vind hem goed genoeg. Aan het einde van het seizoen zag je zijn gretigheid voor het doel. Iets wat nu gemist wordt bij Locadia en Luuk. Luuk daarentegen is een harde werker en Loca is meer een afmaker, maar beiden moeten in stelling worden gebracht.

Lammers is een slimme spits die eigenlijk de voorkeur moet krijgen tegen Feyenoord, maar Cocu durft dit absoluut niet. Het is een terugkerend verhaal bij sommige Nederlandse trainers om spelers 'Voorzichtig' te brengen, terwijl deze jongens popelen om te vlammen.
Vind ik leuk
2cents +35089
woensdag 13 september 2017 om 09:52
Die waardering is vooral zo groot vanwege zijn niet spelen. De fans kennen hem van de statistieken bij Jong en hopen ergens op.

Als zo'n jongen het straks wél mag laten zien en het lukt niet dan zal het weer wegebben.

Het blijft gewoon een grote stap om hetzelfde in het eerste te laten zien. Dat is bij iedere club zo. De druk is totaal anders.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:01
Heb je gelijk in. En zijn statistieken bij Jong PSV werden ook sterk beïnvloed door één wedstrijd waarin hij vier keer scoorde. Toch verdient hij wel een kans, vind ik.
Vind ik leuk
2cents +35089
woensdag 13 september 2017 om 10:03
Absoluut, maar hoe eerder de kans komt hoe eerder de "mythe" Lammers kan worden ontmaskerd.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat hij het redt. Nederland zit hard te springen om spitsen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
woensdag 13 september 2017 om 10:04
Maar ondanks dat grote afbreukrisico, dat alleen maar groter wordt met de hoge verwachtingen van de fans, verdient Lammers wel een kans, hoeft niet direct als eerste spits te zijn, beter rustig brengen. Lammers had allang wat invalbeurten mogen krijgen van Cocu en misschien al eens een paar hele wedstrijden. Naar mijn idee ontbreekt het aan een plan met hem en wordt Lammers (helaas) meer als goedkope aanvulling gezien voor de aanval en zal hij enkel en alleen bij hoge nood spelen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 10:04]
Vind ik leuk
2cents +35089
woensdag 13 september 2017 om 10:08
Ben een beetje bang dat Lammers tot nu toe nog last heeft van het plan dat PSV had met Locadia. Namelijk tijdelijk op links totdat Luuk vertrekt en dan vaste spits. Locadia is in mijn ogen helemaal geen centrumspits in een 3-mans voorhoede. Maar men heeft het hem nu eenmaal toegezegd.
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
woensdag 13 september 2017 om 10:43
Gerucht gaat ook dat Brands Lammers beloofd had dat hij ene plek zou doorschuiven maar toen ging de transfer van Luuk 'opeens' niet door. Feit dat ze daarna Locadia niet hebben willen laten gaan voor de hoofdprijs geeft in mijn ogen wel aan dat je gelijk hebt en dat Psv het blijkbaar ziet zitten in Locadia en dat die plannen Lammers nu in de weg zitten. Kan me ook wel voorstellen dat men Locadia bepaalde beloftes hebben gedaan, na een aantal seizoen op links nu eindelijk op zijn eigen zo geliefde plekje in de spits. Als dat hem niet motiveert, uhhh wacht motivatie?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 10:43]
Vind ik leuk
2cents +35089
woensdag 13 september 2017 om 10:52
PSV was er wel zeker van de Luuk verkocht zou worden dus dat gerucht zal wel waard zijn. Vervelende situatie voor Lammers, want achter hem komt Piroe en dat is nog veel meer een PSV spits.
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
woensdag 13 september 2017 om 10:55
Dan had Brands Locadia moet verkopen, had hij ook nog een degelijke linksback kunnen halen. Dit jaar Lammers achter de Jong zetten, maarja dat zullen ze wel te risicovol gevonden hebben.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:53
Snap niet dat ie nog niet in de basis staat bij Psv 1.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:02
Hij is te jong
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
woensdag 13 september 2017 om 10:33
Goed genoeg is oud genoeg :)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:41
Leg dat maar eens uit in Eindhoven dan ;-)
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
woensdag 13 september 2017 om 10:42
Ik vind t prima zoals het nu gaat in Eindhoven eerlijk gezegd :)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:20
Verandering? Ja!
Maar of Lammers de verlosser is? Ik ben er niet zo van onder de indruk voetballend ( wat ik zie bij Jong PSV). Maar als hij er 25-30 inschopt per jaar hoor je mij daar niet over :)
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
woensdag 13 september 2017 om 10:56
Vanaf de bank zal Lammers er geen 25-30 kunnen inschoppen. Dat is zeker 50 meter das niet eerlijk, Locadia mag het van dichterbij proberen...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:23
Als Locadia geschorst wordt, is De Jong de meest logische vervanger.. Mocht Luuk het niet waarmaken in de eerste helft, hoop ik dat Cocu eerde durft te wisselen dan in de laatste 10 minuten.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:05
Kijk hoe locadia het doet.
Hahahahaha kansloos tuurlijk breekt hij door.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV-'publiekslieveling': 'De fans zullen vragen om verandering'