Pleidooi voor meer buitenlandse investeerders: Kan toch niemand op tegen zijn?

Pleidooi voor meer buitenlandse investeerders: "Kan toch niemand op tegen zijn?"

woensdag 13 september 2017 om 10:13

Meer Nederlandse clubs zouden het voorbeeld van Vitesse moeten volgen door een buitenlandse investeerder binnen te halen. Joost de Wit, algemeen directeur van de Arnhemmers, betoogt dit in het NPO Radio 1-programma Langs de Lijn en Omstreken.

"Iedereen vindt het gek dat wij een Russische investeerder (Aleksandr Chigirinsky, red.) hebben, maar als je op hoog niveau mee wil doen, dan is dat wel de juiste manier", aldus De Wit. "Waarom zouden wij die mensen dan zo panisch buiten de deur houden? Ik denk dus dat we in Nederland goede regelgeving moeten opstellen om de komst van meer investeerders mogelijk te maken."

Volgens De Wit is dit noodzakelijk voor het Nederlandse voetbal om niet nog verder achterop te raken. "Zeker op zo'n moment als bij de loting voor de Europese toernooien. Daar waren Eric Gudde van Feyenoord en ik de enige Nederlanders..." De Vitesse-directeur beweert dat de komst van Chigirinsky alleen maar goed is geweest voor de club. "Chigirinsky heeft 140 miljoen euro geïnvesteerd. Waarvan een aanzienlijk deel in een fantastisch jeugdcomplex. En de club steekt nu jaarlijks 3,5 miljoen euro in het Nederlandse jeugdvoetbal. Daar kan toch niemand op tegen zijn?"

Lees ook: Russische miljardair kan Vitesse-geldkraan dichtdraaien: "Duidelijk gemaakt"

Lees meer over:EredivisieVitesse

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 10:16
Is toch meer dan genoeg.
Vind ik leuk
Adje80 +2650
woensdag 13 september 2017 om 10:30
Van mij mogen er ook meer komen...liever een bedrijf als redbull dan een Rus of sjeik maar als we nog een beetje mee willen doen hebben we wel investeerders nodig anders zakken we alleen maar verder weg en spelen we nooit geen CL meer. Ik hoop echt dat er meer clubs een investeerder binnen halen zodat het niveau echt structureel omhoog gaat.
Vind ik leuk
Youri99 +5547
woensdag 13 september 2017 om 10:56
Ik kan niet wachten op een competitie met Fc Gemeente Enschede, Haarlem Heineken, Kim Holland Sexsellsior Rotterdam, Keukenkampioen Breda en Philips Sport Vereniging.
Vind ik leuk
Rodapaus +2344
woensdag 13 september 2017 om 15:37
Sexsellsior is een enorm goede naam, maar aub niet van Kim Holland!!!
Vind ik leuk
Youri99 +5547
woensdag 13 september 2017 om 15:39
Hoezo niet, grote afbeelding van een dildo op de borst, net iets te strakke broekjes aan en lekker voetballen.
Vind ik leuk
Rodapaus +2344
woensdag 13 september 2017 om 15:51
Weet niet of jij kim Holland al eens gezien hebt. En dildos en strakke broekjes bij het mannen voetbal...

Laten we maar zeggen smaken verschillen :)
Vind ik leuk
Youri99 +5547
woensdag 13 september 2017 om 15:55
Laat ik het zo stellen, als je sexsellsior gaat heten dan moet je je naam wel eer aan doen.
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
woensdag 13 september 2017 om 10:16
Die meneer de Wit moet gewoon zijn mond houden, want zo krijg je nog meer negatief gezeur over Vitesse. Vind deze man ook niet geschikt als directeur.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:22
Niks van aantrekken. Vitesse doet het goed en spelen Europees. Lekker van genieten!
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 13 september 2017 om 10:31
Hij heeft hele goede dingen gedaan bij Vitesse. Maar het blijft een lulletje en dit soort uitspraken zijn tenenkrommend. Hiermee beschadigt hij Vitesse, maar dat beseft hijzelf niet. Eigenlijk zou de persvoorlichter van Vitesse in moeten grijpen wanneer De Witt voor een interview gevraagd wordt.
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
woensdag 13 september 2017 om 10:47
Ja en hij is notabene verantwoordelijk voor het wegsturen toen der tijd van onze beste persvoorlichtster Ester Bal.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:17
Ja joh verkoop je ziel maar aan de Chinezen, Arabieren en Russen!
Vind ik leuk
Adje80 +2650
woensdag 13 september 2017 om 10:34
Ziel wat is ziel..alle clubs zijn afhankelijk van investeerders meestal in de vorm van sponsoren, vaak ook buitenlandse bedrijven. Als jouw clubje nog mee wil blijven doen moeten ze ook verder kijken dan vdl hoor. En dat geld voor alle clubs. Het is toch gewoon triest dat de helft van de eredivisie niet eens een grasveld kan betalen...dan maar een Rus en een sjeik
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
woensdag 13 september 2017 om 10:48
Of aan de gemeente Eindhoven.
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 13 september 2017 om 10:17
Mooi Joost. Je hebt gelijk, maar hou nu je mond maar weer.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:22
Prima idee!
En dan bij elke investeerder gelijk als eerste investering het kunstgras eruit gooien!
Vind ik leuk
Marco S +2544
woensdag 13 september 2017 om 10:22
Bel Ff met ADO met je tip van de week..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:23
Moeten hier wegblijven.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:24
Hij vind het wel heel erg interessant dat hij en Gudde als enige Nederlanders aanwezig waren. Leuk dat Vitesse ook eens mee doet.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:25
Ado en roda zijn het met je eens
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:26
Heeft Roda ook niet toevallig een buitenlandse investeerder?
Vind ik leuk
Rodapaus +2344
woensdag 13 september 2017 om 15:40
Nee een Nederlandse. Helaas gaat het niet goed met zijn gezondheid. Er was wel buitenlandse interesse, die ook een investering gedaan heeft. Maar die zit nogsteeds in het gevangenis en ja is tot nu toe een beetje een schimmig figuur. Een goed voorbeeld dat niet elke investeerder goed uitpakt
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:26
Want Vitesse speelt nu ineens op een hoog niveau.....
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:30
Schattig. Vitesse wint ook een keer (hoe lang was het geleden?) een prijs en deze visieloze praatpop denkt het gelijk aan zijn zijde te hebben.

Het grootste probleem is dat, als het misgaat met de voetbalbubble - en dat gaat het, de vraag is alleen of dat nog vóór het WK in Rusland gebeurt, of dat er alles aan gedaan wordt om daar nog een grote poppenkast neer te zetten - dan gaat het goed mis. En dan komt Nederland er niet meer bovenop.

Nee, Joost de Wit. Je bent ongeschikt.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:56
Zo gek als deze Rus zijn er niet zoveel hoor. Wat heeft t voor zin om zoveel geld in een Nederlandse club te steken?
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 13 september 2017 om 11:06
Euh één volksfeest. Maar wat heb ik genoten.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:14
koopje hoor, 140 miljoen, maar het zij jullie gegund! :)
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 13 september 2017 om 11:26
Ja ach, wat is nou 140 miljoen voor één van de mooiste gebeurtenissen in mijn toch al fantastisch leventje.
Vind ik leuk
Rodapaus +2344
woensdag 13 september 2017 om 15:42
Toch leuk, beetje real life FIFA spelen. Voor sommigen zijn de topclubs te duur en kiezen ze daarom misschien een andere.

Maar als ze geld terug willen zien zijn er denk ik betere opties.
Vind ik leuk
remakil +1652
woensdag 13 september 2017 om 11:07
Slimme opmerking! Kijk bij Roda en ADO hoe goed dat uitpakt. Lekker je ziel en zaligheid verkopen...

Volgens mij kan je beter regionale investeerders hebben, die meer binding met de club hebben. Daarbij moeten NL clubs zich meer met opleiding bezighouden.
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 13 september 2017 om 11:23
Probleem is dat alle serieuze bedrijven uit de provincie naar de randstad trekken. Leuk om een plaatselijke vastgoedmagnaat als sponsor te hebben. Maar die gaat er echt niet voor zorgen dat je in de subtop mee kan blijven doen. Bovendien als je goed gelezen had zou je weten dat Vitesse nu elk jaar 3,5 miljoen in de jeugdopleiding investeert. Helaas valt het talent op dit moment erg tegen. De nieuwe Propper of Van Ginkel loopt op dit moment niet in Arnhem rond. Dan kan je roepen dat de huurlingen in de weg lopen. Maar ze zijn er simpelweg op dit moment niet. Er wordt echt wel geprobeerd om jeugd kansen te geven. Maar Calor en Faye geven aan dat zij nog lang niet klaar zijn voor een subtopper. Nu hopen we dat Ten Teije en Van Bergen die stap kunnen maken. Maar dat is nog maar de vraag.
Vind ik leuk
remakil +1652
woensdag 13 september 2017 om 11:30
Als je goed gelezen had, dan zag je dat ik totaal niet inging op de situatie bij Vitesse.

Leuk dat jij je verhaaltje wilt vertellen, maar het is totaal geen reactie op wat ik zeg...
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 13 september 2017 om 11:35
Waarom plaats je het dan bij een topic over Vitesse? Leuk dat jij je verhaaltje kwijt wil maar doe dat even bij een item van je eigen club.
Vind ik leuk
remakil +1652
woensdag 13 september 2017 om 11:41
Sukkel... het is een reactie op Joost de Wit zijn verhaal over investeerders. Dat jij dat niet ziet en begrijpt, ligt aan jou. Lezen en begrijpen kan ik je niet leren hoor...
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 13 september 2017 om 11:49
Titje.
Vind ik leuk
remakil +1652
woensdag 13 september 2017 om 12:01
Ach jochie, moest je het laatste woordje hebben? Omdat je er niets van begrijpt, maar toch een puntje wilt scoren? Ga je gang hoor, roep nog ff wat. Dan kan je straks tevreden slapen, met je duimpje in je mond...
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 13 september 2017 om 12:05
Jij begint met schelden toch? Ik benader je alleen even op jouw niveau. Ik hoef het laatste woord niet te hebben. Reageer gerust nog een keer zou ik zeggen.
Vind ik leuk
remakil +1652
woensdag 13 september 2017 om 12:06
Je haalt mijn niveau nooit! Dat liet je in je eerste 2 reacties al zien. Aap, noot, Mies... dat is jouw niveau..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:13
Als er investeerders komen die je jeugdcomplex/stadion gaan verbouwen dan ben je als club spekkoper..

Idd er moet iets gebeuren in de Eredivisie het gaat de goede kant op maar het moet nog beter (Finale Europa League en veel Geld op de Bank, ster spelers als Lozano bij PSV, Spelers komen terug naar waar ze weg kwamen Berghuis, Huntelaar Kuyt, ect)

Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:50
En Twente leent geld van Doyen en mag 3 jaar Europa niet in en bijna de proflicentie inleveren .... Blijft ongelofelijk die dubbele agenda van de KNVB.
Vind ik leuk
remakil +1652
woensdag 13 september 2017 om 12:05
Ja, dat had ook alleen met Doyen te majen hè? Pffft, roeptoeter..

Twente had ongeveer 34 lijken in de kast liggen en steeds vonden ze een nieuwe. Allemaal vage contracten, dingen die niet in ingeleverde contracten stonden, maar wel in verborgen bijlagen. Te veel om op te noemen, maar duidelijk niet volgens de regels..

Ja, de KNVB heeft een dubbele moraal. Wees blij, anders was Twente nu 3e divisionist...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:47
Zo veel dingen dat je niks concreet kan opnoemen .....
Vind ik leuk
remakil +1652
woensdag 13 september 2017 om 12:48
Gaaaaaaaap!


Met die lijst vullen we hier moeiteloos 10 pagina's, dus ga ff bijdehand doen met je zinloze geroep...
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 12:49]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:09
Dat zei je al, maar 1 concreet voorbeeld is je niet gelukt .....
Vind ik leuk
remakil +1652
woensdag 13 september 2017 om 13:26
Flikker toch op met je voorbeeld. Dan gad je VP maar moeten lezen in die tijd...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:05
Joost heeft het te pakken. Vitesse gaat Europees en komt wat meer in het nieuws (zijn de enige Nederlandse club die EL speelt) en Joost begint wartaal uit te slaan. Houdt een pleidooi voor buitenlandse investeerders om Europees niet nog verder achterop te raken. Noemt zelfs de 140 miljoen die in Vitesse geïnvesteerd is door Alexander Chigirinsky.

En dan wordt je morgen afgedroogd door Lazio. En dan............


Hadden we Esther Bal nog maar. Die zou vrijdag na een grote nederlaag op een directe manier met een kwinkslag de woorden van de Wit afgezwakt hebben, om Vitesse te beschermen.
Vind ik leuk
Sideburnn +1436
woensdag 13 september 2017 om 12:18
PPfffff....wat een debiel zeg.....
De ellende waar het voetbal zich nu in bevind komt juist door externe investeerders
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:28
Voor een land waar iedereen het recht op de Eigen Vrijheid Van Meningsuiting op het allerhoogste vaandel heeft staan, wordt op dit forum toch verraderlijk vaak geëist dat iemand zijn mond moet houden, en dan meestal in combinatie met het ontbreken van enig argument. Hmm
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:32
leuk al die verhalen,elkaar afkatten en afzeiken,maar als alle clubs in de eredivisie het niveau van Vitesse halen,waren we niet het lulletje van Europa geweest zo nu kunnen jullie reageren,maar het een beetje netjes houden ,en dat zal niet meevallen
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:34
Ik vrees dat Nederlandse clubs uit twee smaken ijs kunnen kiezen als zij mee willen blijven doen in de Europese middenmoot:

1. jeugdspeler opleiden / kopen en opleiden en na maximaal drie jaar tegen aanzienlijk hogere bedragen verkopen of
2. zakelijke investeerders aantrekken (daar bestaan verschillende mogelijkheden voor).

Een keuze maken is wel belangrijk omdat je de strategie van je club daarop moet aanpassen om de nadelige gevolgen beperkt te houden.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
woensdag 13 september 2017 om 19:08
Lekker in een half vol stadion spelen elke week :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Pleidooi voor meer buitenlandse investeerders: "Kan toch niemand op tegen zijn?"