Huntelaar baalt van beslissing: 'Liever dat ze mij dat eerder hadden verteld'

Huntelaar baalt van beslissing: 'Liever dat ze mij dat eerder hadden verteld'

woensdag 13 september 2017 om 16:30

Klaas-Jan Huntelaar denkt dat hij achteraf gezien een jaar te lang bij Schalke 04 is gebleven. De ervaren spits, die deze zomer terugkeerde bij Ajax, had misschien al in 2016 moet vertrekken uit Gelsenkirchen. Dat vertelt de routinier in een interview met De Contractspeler, een magazine van de VVCS. 

De jaargang 2015/16 verliep moeizaam bij Schalke. "Voor mijn gevoel was het een teleurstellend jaar. Ik was toen nog niet transfervrij. Het is dan wat de club wil. De club wilde dat ik bleef. Arnold Oosterveer (zijn zaakwaarnemer, red.) en ik hebben nog wel een gesprek gehad. De club wisselde weer van trainer. Ik had het al eerder bij Real Madrid meegemaakt, dat er ineens een andere manager werd aangesteld."

"We hebben daarom toch maar gevraagd hoe het verder zou gaan, wat de nieuwe ideeën zouden zijn. Dan heeft het niet altijd zin om te blijven. Bij Real was dat toen ook al duidelijk", vervolgt Huntelaar. "Ze zeiden: we willen een nieuw team gaan bouwen. Dan kun je beter eieren voor je geld kiezen. Maar bij Schalke zeiden ze expliciet: nee, we gaan een nieuw team rondom jou bouwen.
Daarom ben ik gebleven."

Trainer Markus Weinzierl zette Huntelaar regelmatig op de bank en koos na de winterstop voor aankoop Guido Burgstaller. "De trainer maakte een andere keuze. Dat heeft hij later ook gezegd. Ik had liever dat ze me dat van tevoren hadden verteld." Deze zomer ondertekende Huntelaar een éénjarig contract in Amsterdam. 

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 16:33
Huntelaar moet gewoon in Oranje.
Vind ik leuk
Polly11 +1788
woensdag 13 september 2017 om 16:34
Dat kan alleen wanneer hij ook bediend gaat worden, met Robben en Promes gaat dat niets worden, anders had Dost ook kunnen spelen
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:37
Babel! Die gaat lekker bjj Besiktas
Vind ik leuk
Polly11 +1788
woensdag 13 september 2017 om 16:40
Verwonderlijk, maar op dit moment kunnen we alle spelers in vorm gebruiken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 16:40]
Vind ik leuk
mcmodd +11449
woensdag 13 september 2017 om 16:53
Dit houdt dus in dat je vindt dat er te weinig spelers zijn die in vorm zijn. Verdraaid, misschien heb je nog wel gelijk ook. Het zullen dan niet alleen mensen moeten zijn die vorm hebben, maar ook toegevoegde kwaliteiten zodat winstkansen worden gecreëerd.
Vind ik leuk
Polly11 +1788
woensdag 13 september 2017 om 16:55
Ik denk dat zowel vorm als kwaliteit ontbreekt.. met de instelling zoals in Utrecht zouden we ons makkelijk hebben gekwalificeerd.
Vind ik leuk
mcmodd +11449
woensdag 13 september 2017 om 17:04
Waarom was die instelling er dan niet?
Vind ik leuk
Polly11 +1788
woensdag 13 september 2017 om 17:10
De instelling bij Oranje, geen idee, geen trots meer, na 1 goede wedstrijd in de Eredivisie al worden opgeroepen geeft eigenlijk aan dat je niet echt je best hoeft te doen om voor Nederland te mogen uitkomen. Blind heeft ook een rol gespeeld. Teveel factoren om op te noemen, vandaarvdat ik de werklust van Utrecht benadruk, heerlijk om te zien. Ik kan alleen maar hopen dat mijn clubje zondag iets van die inzet tegen Rotterdam zal laten zien .
Vind ik leuk
mcmodd +11449
woensdag 13 september 2017 om 17:41
Ik herken wel iets in wat je zegt. Ook inzet en explosiviteit in het team zijn gewoon trainbaar, dat is exact wat in Utrecht gebeurt. De bondscoach zal wat meer met teamcoaches moeten overleggen, vroeger was dat normaal, maar tegenwoordig, misschien sinds Danny Blind, wordt dat niet gedaan.
Een bondscoach heeft maar een paar dagen de tijd om zaken te trainen, als je van teams vraagt om de spelers op bijvoorbeeld bovenstaande aspecten te trainen, desnoods met bijlevering van het trainingsprogramma, dan kan je breed in Nederland trainen om binnen die selectietrechter de talenten door te leiden naar Oranje.
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
woensdag 13 september 2017 om 20:24
Ja die zou zeker niet misstaan inplaats van younes .. goede speler geworden die babel ..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:45
Robben op links en promes op rechts dan kan Huntelaar mooi bediend worden.
Vind ik leuk
Degraaf +8997
woensdag 13 september 2017 om 17:17
Met Janssen is het ook anders niets geworden.
Vind ik leuk
Polly11 +1788
woensdag 13 september 2017 om 19:59
Klopt, maar die liep ook als een kip zonder kop rond en de rest ook nog eens in de weg.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:46
In een oranje pyjama op de bank bedoel je. Die splijtzwam. Nee dank je.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:51
HaHa, splijtzwam, hoe kom je daar nu weer op?
Vind ik leuk
DubRtd +14997
woensdag 13 september 2017 om 16:48
Als je de laatste paar Nederlanders die nog wel wat met het Nederlands elftal hebben ook kwijt wil moet je dat vooral doen, ja.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:51
Sorry, verkeerde suggestie dan van mijn kant;)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:33
Ik zou zeggen ricky van wolfswinkel. De enige nederlandse spits die de eerste ronde van de champions league in actie kwam
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:55
Speelt Kramer vanavond niet?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 16:25
Mee eens.....samen met (durf zijn naam niet uit te spreken)jeweetwel die kunstenaarszoon..
Met Robben hangend en zwervend op de flanken.
Die kabouter voor de pass erachter,en de rest ballen tegenhouden.
Waarschijnlijk is dit onzin....vandaar dat ik ook geen bondscoach ben :-)
Vind ik leuk
baku +343
woensdag 13 september 2017 om 16:34
Das mooi genaaid dan, maar gelukkig is hij nu weer terug op het oude nest :)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:34
De beste aankoop van Ajax kwam transfervrij...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:36
Schone kwam ook transfervrij en poulsen ook.
Als je dan naar kosten en wat ze hebben opgebracht voor ajax kijkt dan is het helemaal top idd. Gek eigenlijk.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 16:37]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:36
Je kunt het inwrijven niet laten (op de melodie van...) ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:37
Hij heeft wel een goed punt haha
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:42
Yup.Vandaar ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:39
Dan kun je "aankoop" weglaten, want Ajax heeft er toch niks voor betaald.
Vind ik leuk
mcmodd +11449
woensdag 13 september 2017 om 17:07
Moet je nagaan, dan zouden ze zich veel geld geld hebben kunnen besparen. Vandaar al dat smijten met geld? Indruk maken op de conculega's?
Vind ik leuk
derksen +6829
woensdag 13 september 2017 om 16:51
Nogmaals
Moet eerlijk bekennen ben nooit geen fan geweest van huntelaar was in mijn beleving niks geen techniek geen flair niks
Maar moet bekennen dat ik hem super fit en super strak er uit vind zien super scherp, conditioneel top, en op dit moment gewoon de beste spits van eredivisie
En dat vind ik toch knap in de herfst van je carrière
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:06
Geen Flair?!?!

Deze man maakte alleen maar mooie goals.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:06]
Vind ik leuk
Guusman +1976
woensdag 13 september 2017 om 18:54
Beetje naïef Klaasje of is het Jantje?
Vind ik leuk
Marco S +2544
woensdag 13 september 2017 om 19:21
Huntelaar is een echte prof. Zelfkritisch en hardwerkend.. denk dat de Amsterdammers echt mazzel hebben met hem. Hij brengt zoveel routine en klasse mee.. nog steeds de beste spits in de 16 van nl
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Huntelaar baalt van beslissing: 'Liever dat ze mij dat eerder hadden verteld'