Huntelaar baalt van beslissing: 'Liever dat ze mij dat eerder hadden verteld'

    Huntelaar baalt van beslissing: 'Liever dat ze mij dat eerder hadden verteld'

    woensdag 13 september 2017 om 16:30

    Klaas-Jan Huntelaar denkt dat hij achteraf gezien een jaar te lang bij Schalke 04 is gebleven. De ervaren spits, die deze zomer terugkeerde bij Ajax, had misschien al in 2016 moet vertrekken uit Gelsenkirchen. Dat vertelt de routinier in een interview met De Contractspeler, een magazine van de VVCS. 

    De jaargang 2015/16 verliep moeizaam bij Schalke. "Voor mijn gevoel was het een teleurstellend jaar. Ik was toen nog niet transfervrij. Het is dan wat de club wil. De club wilde dat ik bleef. Arnold Oosterveer (zijn zaakwaarnemer, red.) en ik hebben nog wel een gesprek gehad. De club wisselde weer van trainer. Ik had het al eerder bij Real Madrid meegemaakt, dat er ineens een andere manager werd aangesteld."

    "We hebben daarom toch maar gevraagd hoe het verder zou gaan, wat de nieuwe ideeën zouden zijn. Dan heeft het niet altijd zin om te blijven. Bij Real was dat toen ook al duidelijk", vervolgt Huntelaar. "Ze zeiden: we willen een nieuw team gaan bouwen. Dan kun je beter eieren voor je geld kiezen. Maar bij Schalke zeiden ze expliciet: nee, we gaan een nieuw team rondom jou bouwen.
    Daarom ben ik gebleven."

    Trainer Markus Weinzierl zette Huntelaar regelmatig op de bank en koos na de winterstop voor aankoop Guido Burgstaller. "De trainer maakte een andere keuze. Dat heeft hij later ook gezegd. Ik had liever dat ze me dat van tevoren hadden verteld." Deze zomer ondertekende Huntelaar een éénjarig contract in Amsterdam. 

    Plaats een reactie

    baku +726
    woensdag 13 september 2017 om 16:34
    Das mooi genaaid dan, maar gelukkig is hij nu weer terug op het oude nest :)
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4757
    woensdag 13 september 2017 om 16:34
    De beste aankoop van Ajax kwam transfervrij...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 16:36
    Schone kwam ook transfervrij en poulsen ook.
    Als je dan naar kosten en wat ze hebben opgebracht voor ajax kijkt dan is het helemaal top idd. Gek eigenlijk.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 16:36
    Je kunt het inwrijven niet laten (op de melodie van...) ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 16:37
    Hij heeft wel een goed punt haha
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 16:42
    Yup.Vandaar ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 16:39
    Dan kun je "aankoop" weglaten, want Ajax heeft er toch niks voor betaald.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19847
    woensdag 13 september 2017 om 17:07
    Moet je nagaan, dan zouden ze zich veel geld geld hebben kunnen besparen. Vandaar al dat smijten met geld? Indruk maken op de conculega's?
    Vind ik leuk
    derksen +8427
    woensdag 13 september 2017 om 16:51
    Nogmaals
    Moet eerlijk bekennen ben nooit geen fan geweest van huntelaar was in mijn beleving niks geen techniek geen flair niks
    Maar moet bekennen dat ik hem super fit en super strak er uit vind zien super scherp, conditioneel top, en op dit moment gewoon de beste spits van eredivisie
    En dat vind ik toch knap in de herfst van je carrière
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4757
    woensdag 13 september 2017 om 17:06
    Geen Flair?!?!

    Deze man maakte alleen maar mooie goals.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Guusman +5982
    woensdag 13 september 2017 om 18:54
    Beetje naïef Klaasje of is het Jantje?
    Vind ik leuk
    Marco S +4162
    woensdag 13 september 2017 om 19:21
    Huntelaar is een echte prof. Zelfkritisch en hardwerkend.. denk dat de Amsterdammers echt mazzel hebben met hem. Hij brengt zoveel routine en klasse mee.. nog steeds de beste spits in de 16 van nl
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Huntelaar baalt van beslissing: 'Liever dat ze mij dat eerder hadden verteld'