Ajax scout Heitinga (6): 'Eerlijk is eerlijk: misschien heeft hij meer talent'

Ajax scout Heitinga (6): 'Eerlijk is eerlijk: misschien heeft hij meer talent'

woensdag 13 september 2017 om 17:01

John Heitinga, trainer van Ajax onder 19 jaar, kan zijn geluk niet op. Zijn zoontje Lennox heeft een brief gekregen van Ajax: het zesjarige voetballertje blijkt gescout te zijn. Heitinga senior schrijft dat woensdag in een blog op de website van de Amsterdamse grootmacht. 

'Lennox speelt nu als aanvaller bij AFC en heeft zich in de kijker van Ajax gespeeld. Prachtig', aldus de voormalig Oranje-international. 'Maar op zijn leeftijd vind ik het vooral belangrijk dat hij geniet. En dat doet hij, want als ik hem zie dribbelen spat het plezier er vanaf.'

'De voetballer-Lennox is precies het tegenovergestelde van mij en - eerlijk is eerlijk - misschien heeft hij ook wel meer talent dan ik had. Lennox is snel, behendig, passeert makkelijk en kan met links en rechts schieten. Dat alles mag hij nu ook laten zien op de Toekomst.'

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

BBAjax +2340
woensdag 13 september 2017 om 17:04
Heitinga in de spits
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 04:29
Zogenaamd is hij gescout, dit is gewoon pure vriendjes politiek
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:05
jeetje mina, 8 van de 10 topics gaat over ajax hier, hernoem deze website naar www.wijkweilen020.nl..
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:06]
Vind ik leuk
masterpsv +4250
woensdag 13 september 2017 om 17:16
lol
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:30
Jeetje mina, 8 van de 10 topics zit er wel iemand te zeiken dat het over Ajax gaat, zoek een andere website
www.zeikenop020.nl..
Vind ik leuk
Ricklek +1378
donderdag 14 september 2017 om 11:46
Ja dit komt wss omdat 8 van de 10 topics over Ajax gaat ;P
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:31
Helder licht....
Vind ik leuk
zwollie +2984
woensdag 13 september 2017 om 17:30
Wat een jaloezie zeg.
Vind ik leuk
BBAjax +2340
woensdag 13 september 2017 om 17:34
Dat is logisch toch? De mooiste club van Nederland daar is gewoon veel interesse voor, en jij bent blijkbaar ook geïnteresseerd want je klikt toch op het artikel
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:34]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:07
Eerst was het Ajax, wij zijn de beste, nu is het Ajax, wij zijn de mooiste..
Wel geen van beide is waar! ;-)
Vind ik leuk
United FC +9690
woensdag 13 september 2017 om 19:28
Voor jou is Feyenoord toch de mooiste club van Nederland? Zelfde gevoel... Andere club...
Vind ik leuk
Jozef +17624
woensdag 13 september 2017 om 19:40
Fijn voor je.

Ben je gelukkig nu?
Vind ik leuk
BBAjax +2340
woensdag 13 september 2017 om 19:55
Wzawzdbdmedg!!!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:44
...amsterdamsche site amsterdamsche nieuws op één...


Ja echt vreemd... ik bedoel jouw reactie natuurlijk
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:45
Ik werd geband voor zon reactie
Vind ik leuk
United FC +9690
woensdag 13 september 2017 om 19:02
Maar jij bent ook Strijp de gekste 2.0 ;-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 19:02]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:03
Woop woop
Vind ik leuk
United FC +9690
woensdag 13 september 2017 om 19:05
Politie?
Vind ik leuk
Jozef +17624
woensdag 13 september 2017 om 19:42
Wil je nu dat hem hetzelfde overkomt, of begrijp ik dat verkeerd?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 20:00
0.0% raakvlak
Vind ik leuk
Jozef +17624
woensdag 13 september 2017 om 20:45
?

Snap het even niet hoor.
Je zegt dat je geband werd voor zo'n reactie.
Vind ik leuk
JCJWZ +8083
donderdag 14 september 2017 om 00:26
Ontkenningsfase 2.0
Vind ik leuk
Strijp +5399
donderdag 14 september 2017 om 12:37
Vreemd
Vind ik leuk
HJR +3500
woensdag 13 september 2017 om 17:48
En dat blijft zo, vooral als niet AJAX supporters op die berichten blijven klikken en reageren ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:49]
Vind ik leuk
darmianto +5972
woensdag 13 september 2017 om 18:50
Dat dus, al die gefrustreerde mannetjes (vooral regio Eindhoven) klikken allemaal het topic open en lezen het toch (staat duidelijk in de titel dat het om Ajax gaat).

Vervolgens gaan ze ook nog meerdere keren posten in een Ajax topic en helpen ze mee aan de populaireit en dus de inkomsten. :-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:31
Valt me wel op dat ze altijd als 1 van de eerste een reactie plaatsen, alsof ze erop zitten te wachten.
Ik heb nog niet de titel kunnen lezen of er staat al een reactie onder van één van die zeikerdjes.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 19:37]
Vind ik leuk
Jozef +17624
woensdag 13 september 2017 om 19:42
Vind ik ook best knap, ja.
Vind ik leuk
JCJWZ +8083
donderdag 14 september 2017 om 00:27
Ook wel calimero gedrag genoemd.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:56
Ja we moeten het hebben over bier halen was iedereen bezopen en leverde jij geen dom commentaar.
Vind ik leuk
Mad Max +5005
woensdag 13 september 2017 om 20:46
ga es bier halen ipv zeiken om niks.
Vind ik leuk
Polly11 +1307
woensdag 13 september 2017 om 17:07
Dat is moeilijk, meer talent..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:15
Blijkbaar wel want hij heeft wel 87 interlands gespeeld en dat was toen het Nederlands elftal nog goed was.
Vind ik leuk
Polly11 +1307
woensdag 13 september 2017 om 20:02
Klopt, bruikbare speler, maar nooit de echte top gehaald
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 20:44
Nee dat klopt maar wel bij mooie clubs gespeeld. Gewoon een mooie carrière gehad.
Vind ik leuk
Jozef +17624
woensdag 13 september 2017 om 19:46
Ach, hij speelde 87 interlands onder bondscoaches die niet Blind heetten, maar het waren vermoed ik.

Wat ik toch even wil aanhalen is, dat het indertijd grote talent Johnny Heitinga een kruisbandblessure opliep.

Uitzonderingen daargelaten wordt je nooit beter van zoiets...
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 19:46]
Vind ik leuk
Polly11 +1307
woensdag 13 september 2017 om 20:03
Hij was inderdaad met Sneijder een van de talenten toen, heeft er uiteindelijk voor zijn type speler het beste van gemaakt
Vind ik leuk
Jozef +17624
woensdag 13 september 2017 om 20:04
Persoonlijk denk ik dat hij zonder blessure echt veel beter was geworden. Weten doen ik dat natuurlijk niet...;-)
Vind ik leuk
Polly11 +1307
woensdag 13 september 2017 om 20:06
Zit er dik in, zware blessures gaan toch altijd in je kop zitten, er zijn er maar weinig die het niveau van daarvoor halen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:08
John Heitinga kon ook net zo goed met links als met rechts schieten hoor..

Allebei kut
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:46
Heitinga speelde in zijn eerste jaren in de cl finales en daarna in de PL


O wacht je noemt het KUT O das natuurlijk goed lekker mooi ect
Vind ik leuk
baku +156
woensdag 13 september 2017 om 17:08
Als analist heeft zijn zoontje sowieso meer talent :)
Vind ik leuk
United FC +9690
woensdag 13 september 2017 om 17:08
6 jaar dan leer je toch net pas voetballen?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:10
Hij kan ook gewoon zijn bakkes houden en dat manneke deze bs besparen. Maar dat laat het ego van meneer niet toe.
Vind ik leuk
Jozef +17624
woensdag 13 september 2017 om 19:49
Ja, ik vind het ook schandelijk hoor. Waarschijnlijk heeft hij eigenhandig een persbericht uitgevaardigd, of denk je van niet?

Johnny is gewoon trots op zijn zoontje en spot wat met hoe hij was als speler. Guttoguttogut, erg zeg...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:59
Kluiverts zoontje krijgt met negen jaar een contract. En het werkoverleg bij de Heitingatjes leverde de vraag op waarom is die van ons nog niet getekend.
Ja dit is geregisseerd en ook nog over de rug van een zesjarige. Dit is het eerste bericht en er gaan er nog veel volgen.
Vind ik leuk
Jozef +17624
woensdag 13 september 2017 om 20:02
Hmm, als ik jou was zou ik boeken gaan schrijven of zo.

Fantasie genoeg....;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 20:10
Ik schrijf hem even op carrieretip van Seppel. ;)

Sorry ik hou hier niet van. Zijn publiciteitsgeil vrouwtje zit hier ongetwijfeld achter. Ik zal het haar eens vragen als ik beroemd genoeg ben geworden door mijn fantasyboeken.
Vind ik leuk
Jozef +17624
woensdag 13 september 2017 om 20:14
Nou ja, ik ken haar niet hoor... maar naar ik begrijp is ze in ieder geval geil. Geen slechte eigenschap voor een vrouw vind ik...;-)
Vind ik leuk
JCJWZ +8083
donderdag 14 september 2017 om 00:28
Een vader die trots is op zn zoon, raar he?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:14
Dat hoef je niet via de media te zijn.
Vind ik leuk
Sigma +1491
woensdag 13 september 2017 om 17:09
De scouts zullen wel een tip gekregen hebben......:)

Ik zou zeggen kom eens kijken bij de jeugd van Almere City....mijn zoon speelt er zowat elke zaterdag de sterren van de hemel...(in de jeugd selectie JO17)...Helaas kan ik er ook niet elke weekend zijn....ik woon namelijk zelf in Brabant...
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:11]
Vind ik leuk
baku +156
woensdag 13 september 2017 om 17:14
goed verhaal, lekker kort!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:49
Dan is hij duidelijk niet goed genoeg ivm met dat Ajax een duidelijk band heeft met hun
Vind ik leuk
darmianto +5972
woensdag 13 september 2017 om 18:52
Brabant? Och arme man!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:10
Ook een goeie voor in de kleedkamer?
Vind ik leuk
Mo +4299
woensdag 13 september 2017 om 17:14
Misschien gelijk doorschuiven naar het eerste?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:17
Ik denk dat ie ook wel genoegen neemt met een finale WK spelen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:10
Straks worden hier nog berichten geplaatst over pas geboren baby's, dat ze zo slim uit hun ogen kijken en meer spelinzicht gaan hebben dan hun (ex)voetballende vader.
Vind ik leuk
Sigma +1491
woensdag 13 september 2017 om 17:11
Dat was de volgende bericht.....
Vind ik leuk
Olfie +2260
woensdag 13 september 2017 om 18:46
Het?
Vind ik leuk
United FC +9690
woensdag 13 september 2017 om 19:05
Ik vind helemaal mooi!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:13
lennox, wat een naam....
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:26
Annie had meer gedoe opgeleverd.
Vind ik leuk
United FC +9690
woensdag 13 september 2017 om 19:26
Annie hou jij m'n tassie even vast...
Vind ik leuk
036 +1242
woensdag 13 september 2017 om 17:24
Wat een sneue reacties weer. Heitinga mag dus ook al niet trots op zn zoontje zijn.
Vind ik leuk
Santi +12194
woensdag 13 september 2017 om 17:25
Goede speler, kan wel wat
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:29
Heeft hij nou zijn eigen zoon gescout?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:31
Als Heitinga-junior z'n voetbalcarrière niet lukt, kan hij altijd nog analist worden
Vind ik leuk
tikkietoe +2327
woensdag 13 september 2017 om 17:50
Eigen jeugd.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:51
Meer talent hebben dan johnie heitinga lijkt me niet eens zo'n opgave. Hij had al moeite met het spellen van zijn eigen naam en op het veld was het nou ook niet zo'n enorm wonder...
Vind ik leuk
Guusman +351
woensdag 13 september 2017 om 17:53
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 19:12]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:55
6 jaar !?!?! Waar gaat het heen met deze wereld...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:30
Wat een geweldig nieuws, dit.
Vind ik leuk
Marco S +2545
woensdag 13 september 2017 om 19:33
Zijn andere zoon Lewis schijnt ook goed te zijn..
Vind ik leuk
MM +59
woensdag 13 september 2017 om 20:39
" snel, behendig, passeert makkelijk en kan met links en rechts schieten."

Hij is 6. Doe normaal. Sowieso vind ik het al vrij twijfelachtig dat profclubs 6-jarigen scouten.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:30
A) hij is zes
B) Hij heet Lennox
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax scout Heitinga (6): 'Eerlijk is eerlijk: misschien heeft hij meer talent'