Van Hanegem complimenteus over De Jong: Ik kan wel heel stoer gaan doen

    Van Hanegem complimenteus over De Jong: "Ik kan wel heel stoer gaan doen"

    woensdag 13 september 2017 om 18:36

    Frenkie de Jong is de toekomst van het Nederlandse voetbal, zo liet Willem van Hanegem onlangs optekenen in het Algemeen Dagblad. De Ajax-middenvelder (20) is daar niet helemaal ongevoelig voor.

    De Jong maakte dit seizoen indruk in de Champions League-wedstrijd tegen OGC Nice en was ook op het kunstgras van VVV-Venlo op dreef. Het leidde tot veel lovende kritieken, waaronder het compliment van Van Hanegem. De Kromme vond dat De Jong binnenkort een kans verdient in het Nederlands elftal.

    "Ik kan wel heel stoer gaan doen dat zoiets niets met me doet, maar dat is natuurlijk onzin. Natuurlijk is het heel leuk als er zo over je wordt gesproken", zegt De Jong in Voetbal International. "Toch kan ik er verder niet zo veel mee. Alle lovende commentaren zijn mooi, maar ik ken het ophemelen van talenten."

    "Al snel worden jonge spelers in Nederland op een voetstuk geplaatst, en dan zie je dat ze bij de eerste tegenslag weer ver terugvallen. Ik geloof het allemaal wel. Laat mij maar gewoon een vaste basisplaats bij Ajax afdwingen. Dat is voor mij persoonlijk dit seizoen het enige dat telt."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Moet Frenkie de Jong nu al een kans krijgen bij Oranje?

    (946 stemmen)

    Plaats een reactie

    Manolo +2318
    woensdag 13 september 2017 om 18:37
    Tuurlijk! Meteen aanvoerder maken ook!
    Vind ik leuk
    Snuck +503
    woensdag 13 september 2017 om 18:38
    Mooi gesproken Frenkie! Jij komt er wel. Gewoon met beide beentjes op de grond blijven staan.
    Vind ik leuk
    Lurton +2104
    woensdag 13 september 2017 om 19:54
    Gelukkig is Frenkie zelf nog een beetje nuchter.

    Jezus wat zouden al die praatpalen is moeten stoppen met het ophemelen van spelers na 2-3 goede prestaties.
    Vind ik leuk
    flipper +1230
    woensdag 13 september 2017 om 18:45
    Eindelijk wijze woorden van de Kromme. Eerste keer trouwens!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 18:54
    Dat dacht ik al. Moeilijk hè? Kritiek. Daar zijn ze bij Ajax niet gek op.
    Vind ik leuk
    Jozef +32668
    woensdag 13 september 2017 om 19:30
    Haha Wimpie toch.

    Willem gaf toch een compliment? Nou, daar gaat Frenkie toch echt keurig mee om. Op een manier waarop men in Rotterdam-Zuid trots zou zijn denk ik...

    Hopelijk zeg ik niks verkeerds nu, want zelfs als ik het beste voor heb met Feyenoord wordt het juist door die aanhang als kritiek ervaren en wordt je hier langs zeven kanten besprongen...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Utca030 +7105
    woensdag 13 september 2017 om 18:54
    Laat die jongen zich eerst bewijzen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 18:56
    Zo wijs is ie zelf al. Zegt hij. Je weet t niet hè.
    Vind ik leuk
    Snuck +503
    woensdag 13 september 2017 om 18:56
    Grappig dat er veel op nee word gestemd. Dit is een fantastische speler die veel speelminuten krijgt. In ieder geval meer dan Jansen. Hij heeft ook iets meer talent dan Jansen. Ja sorry ik neem Jansen als voorbeeld.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7105
    woensdag 13 september 2017 om 18:58
    Welke jansen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 19:08
    Vincent??
    Vind ik leuk
    Utca030 +7105
    woensdag 13 september 2017 om 19:18
    Dank je dacht Willem haha
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 19:21
    Het grootste bejaarde talent van Nederland?

    Rustig tegen mijn vriend hè?

    Of bedoel jij nu weer die van Utrecht?

    Ik word gek van al die Janssens.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Utca030 +7105
    woensdag 13 september 2017 om 19:32
    Rustig Wim Willem doet het ng aardig bij ons
    Vind ik leuk
    United FC +12265
    woensdag 13 september 2017 om 20:04
    Theo?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 20:19
    Ken jij Arie nog? Die woonde naast Freek. En die deed het met Annie. Als Klaas niet thuis was.
    En die Arie ... die heette de Boer. Na de echtscheiding. Want daarvoor heette hij Jansen. En die bedoel ik.
    Vind ik leuk
    United FC +12265
    woensdag 13 september 2017 om 20:21
    Op die fiets...
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12310
    donderdag 14 september 2017 om 00:23
    Theo!
    Vind ik leuk
    Snuck +503
    woensdag 13 september 2017 om 19:26
    Ja Vincent. Wim kon erg goed voetballen en sneeuwballen koppen.
    Vind ik leuk
    Snuck +503
    woensdag 13 september 2017 om 19:24
    Jan
    Vind ik leuk
    Snuck +503
    woensdag 13 september 2017 om 19:25
    Sorry ik bedoel Boy Wonder Vincent.
    Vind ik leuk
    Mo +11242
    woensdag 13 september 2017 om 18:57
    Prima gozer die Frenkie
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 18:58
    Weet iemand het adres van die kromme?


    Bel dan snel een ambulance voor hem een compliment naar een Ajacied is een teken van een beginnende beroerte.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21080
    woensdag 13 september 2017 om 19:02
    Gelukkig dacht even dat het om Siem ging haha.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 19:08
    Die familie speelt het spelletje : het grootste wak van Nederland.
    Ze liggen beiden op kop. Het wordt spannend.
    Vind ik leuk
    Richard020 +12791
    woensdag 13 september 2017 om 19:06
    Doet me denken aan een interview van Van Hanegem over een Feyenoord talent, ene Jari Schuurman, dat was toen der tijd ( 3 je geleden dacht ik? ) volgens Van Hanegem de speler voor de toekomst voor het Nederlands elftal, die jongen is als huurling afgezakt naar de JL om bij NEC te spelen.

    Laar Frenkie de Jong eerst maar eens een vaste basisplaats bij Ajax krijgen, talent en voetbalkwaliteiten heeft die jongen sowieso
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    woensdag 13 september 2017 om 19:24
    Eerst even een paar wedstrijden ervaring op doen als basisspeler.. te vroeg voor Nl
    Maar een talentvol ventje is het..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 19:24
    Klagen dat nl te jong is.
    Daarna zeggen dat de jong een kans moet krijgen

    Iets over 90 minuten
    Vind ik leuk
    United FC +12265
    woensdag 13 september 2017 om 20:01
    Verstandige jongen!
    Vind ik leuk
    Gerro +5373
    donderdag 14 september 2017 om 00:16
    Gelukkig zit er een goeie kop op bij hem en gaat ie niet naast zijn schoenen lopen met de lovende woorden die ze voor hem hebben.Potentie heeft ie ieder geval laten zien.
    Vind ik leuk
    renemar +432
    donderdag 14 september 2017 om 08:54
    Een geweldig talent en tevens zeer intelligent. Combinatie die wel vaker mag voorkomen. Deze jongen gaat het heel ver schoppen.
    Vind ik leuk
    Mad Mokum +113
    donderdag 14 september 2017 om 10:44
    Mooi hoor dat compliment van "de kromme"
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Hanegem complimenteus over De Jong: "Ik kan wel heel stoer gaan doen"