'Dit was schrikken. Het verschil tussen top Nederland en top Engeland is flink'

'Dit was schrikken. Het verschil tussen top Nederland en top Engeland is flink'

donderdag 14 september 2017 om 07:57

Jean-Paul Boëtius had niet zien aankomen dat Feyenoord zo op de pijnbank zou worden gelegd door Manchester City. De Engelse topclub was woensdagavond heer en meester in De Kuip: 0-4.

"Dit was schrikken. Het verschil tussen de top van Nederland en de top van Engeland is flink, zo bleek", zegt Boëtius tegen NU.nl. Toch denkt de 23-jarige vleugelaanvaller dat Feyenoord er meer had kunnen uithalen. "Het had minder pijnlijk gekund, daar ben ik van overtuigd. City is kwalitatief sterker, maar we hadden meer weerstand moeten en kunnen bieden."

Binnen twee minuten keek Feyenoord al tegen een achterstand aan door een kopbal van John Stones en binnen tien minuten maakte Sergio Agüero er 0-2 van. "Dat het zo snel ging was vervelend", stelt Boëtius. "De snelle 0-1 was een tikkie. Daarna kwamen we overal een stapje te laat en dat bleef zo in de eerste helft. Pas na rust haalden we bij vlagen ons niveau."

"Dat geeft nog enige hoop, al kwam dat misschien ook omdat City een stapje terug deed", beseft Boëtius. Hij weet dat Feyenoord zich snel moet herpakken met het oog op de topper tegen PSV. "Dit hoofdstuk moeten we snel afsluiten en dat kunnen we."

Plaats een reactie

geert x +166
donderdag 14 september 2017 om 08:03
wow no shit Sherlock
Vind ik leuk
Djambo +3343
donderdag 14 september 2017 om 08:16
Geen verrassing. Feyenoord doet Nederland weer eer aan net als de andere Nederlandse clubs, we zijn het lachertje van Europa geworden.
Voor mij persoonlijk wordt het spelletje ook steeds minder leuk, altijd overal verliezen en niet mee doen gaat vervelen. Nederlands elftal is hopeloos, Nederlandse clubs in Europa kansloos, Nederlandse competitie bedroevend. Elk jaar denk je dat de gifbeker onder hand wel leeg is, maar komt er toch nog een schepje bovenop. Er is geen reet meer aan!
Vind ik leuk
Vak-DD +7761
donderdag 14 september 2017 om 08:23
Zolang rijke clubs zich niet aan de FFP hoeven te houden en in dat corrupte Spanje de clubs met schulden maar kunnen blijven kopen kunnen wij niet mee doen. Nou ik vermaak me altijd prima met onze eigen Mickey Mouse competitie en kijk af en toe wat Duits voetbal. De andere competities en de C.L. interesseren mij al lang niet meer.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:25
Publiek gaat terug lopen, kijkcijfers , sponsoren etc en over een tijdje is voetbal niet meer dan een vrouwensport.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:05
Vorig jaar nog een europese finale..
Vind ik leuk
Jozef +20770
donderdag 14 september 2017 om 08:04
Je kunt tactiek bedenken wat je wilt als coach, tegen belachelijke blunders als die van Vilhena is niks bestand. Na amper twee minuten kon elk tactisch plan in de prullenbak.
Vind ik leuk
Pino61 +8494
donderdag 14 september 2017 om 08:15
Was een waardeloos moment voor Feyenoord, maar ze hebben nooit in het spel gezeten. 2e helft hebben ze bij vlagen hun niveau gehaald zegt Boëtius, maar dat kwam alleen maar omdat MC de touwtjes wat liet vieren.
Vind ik leuk
Sazzz +8562
donderdag 14 september 2017 om 08:29
Maar als je zo snel 1-0 achter komt help je City wel in het zadel
Vind ik leuk
Pino61 +8494
donderdag 14 september 2017 om 08:34
Tuurlijk, maar je mag als club in je eigen stadion in 90 minuten toch wel iets laten zien?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:04
Zo is t. Zondag ff het licht uit doen in Eindhoven. Haha.
Vind ik leuk
Pino61 +8494
donderdag 14 september 2017 om 08:16
Moet een makkie zijn
Vind ik leuk
Barry10 +1106
donderdag 14 september 2017 om 08:04
Klopt als een bus, de verhoudingen worden natuurlijk steeds groter. Kijk alleen al naar de transfers en het geld dat betaald wordt. Als zelfs al West Bromwich 27 miljoen euro kan bieden voor Janssen, waar Nederlandse topclubs max 10 miljoen uitgeven, dan wordt het verschil alsmaar groter en groter.
Vind ik leuk
mason +1101
donderdag 14 september 2017 om 12:06
Ze moeten een transfergeld plafond opzetten. Laat Clubs niet meer dan 80 miljoen per transfer periode uitgeven. Daar word het een stuk eerlijker van. Nu is het wie het meeste geld heeft die wint. Je ziet het bij celtic die gingen ook vies hard onderuit. Je ziet gewoon waar het geld zit, en die clubs met geld winnen gewoon dik. De champions leaugue is gewoon verneukt door het geld. Er zit totaal geen tactiek meer bij om een club goed te laten presteren. Je neemt een zak geld en klaar is kees.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 12:07]
Vind ik leuk
Bdog +3326
donderdag 14 september 2017 om 08:08
Uit vreten we die Cityzins op!
Vind ik leuk
Jerome +1245
donderdag 14 september 2017 om 08:09
Wisten wij dat niet dan sukkels, dat er verschil was tussen de top in Engeland en Nederland. Kunst hoor met zoveel poen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 08:12]
Vind ik leuk
Pino61 +8494
donderdag 14 september 2017 om 08:19
Dit was niet de top van Nederland.
Daarom schaam ik me nu ook zo :-)
Vind ik leuk
JCJWZ +9113
donderdag 14 september 2017 om 10:04
Feijenoord heeft zich in ieder geval niet gepresenteerd als de top van Nederland. Niet dat ze dan hadden moeten winnen, maar een beetje lef tonen kon geen kwaad.
Vind ik leuk
Pino61 +8494
donderdag 14 september 2017 om 13:58
Heb je helemaal gelijk in
Vind ik leuk
pinkelman +2628
donderdag 14 september 2017 om 08:12
Het is nu niet dat Feijenoord ze in de eredivisie allemaal wegvaagd, goed ze zijn 1x na 18 jaar kampioen geworden. Dit seizoen moet het maar weer blijken of ze in de eredivisie dan echt 'top'zijn. Twee seizoenen geleden eindigden ze nog gewoon 4e achter AZ.
Vind ik leuk
Pino61 +8494
donderdag 14 september 2017 om 08:21
Zo ist, gaat ze niet lukken dit jaar.
3e of 4e, maar wel voor psv, die gaan naar het rechter rij-tje toe.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:14
Ik vind het vreemd dat deze jongen ervan schrikt, kijkt hij dan nooit voetbal buiten de Nederlande competitie om?
Vind ik leuk
Bennie498 +1073
donderdag 14 september 2017 om 08:15
Maar wij doen wel mee daar waar PSV en Ajax ons land laat stikken tegen veel mindere tegenstanders en niet eens Europees spelen !
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:18
Reageer toch niet zo LOMP, waar was feyenoord de afgelopen jaren in EUROPA?????? Ajax haalt nu voor het 1e jaar geen punten en dat is idd erg slecht. Maar FEYENOORD haalt al jaren niks.
Vind ik leuk
Bennie498 +1073
donderdag 14 september 2017 om 11:17
Het is geen sneer het is gewoon belachelijk dat ajax en psv niet in Europa spelen als je de tegenstanders waar ze tegen speelde bekijkt !!!! Soms moet je ff goed lezen
Vind ik leuk
Nistel +970
donderdag 14 september 2017 om 09:55
26 Ajax Ned 67.212
42 PSV Eindhoven Ned 46.212
89 Feyenoord Ned 23.212

En dan moet je nog rekenen dat die punten ook nog grotendeels door de andere ploegen bij elkaar gespeeld zijn en dit jaar tot nu toe enkel het alleen maar mogen meedoen met de CL punten opgeleverd heeft. Feyenoord heeft sportief en op eigen kracht nog geen enkel punt dit jaar bij elkaar gevoetbald hoor. Als ze alles blijven verliezen blijft de individuele clubbijdrage ook op nul staan.
Vind ik leuk
pinkelman +2628
donderdag 14 september 2017 om 13:54
Wat denk jij, sla die kazen maar over?
Zet wel die clubs erop die er toe doen.
Ik zie Feijenoord gigantische achterstand op AZ toch echt nog niet een, twee, drie wegpoetsen omdat ze nu een keer de C.L in kunnen.

26 Ajax Ned 67.212
42 PSV Eindhoven Ned 46.212
65 AZ Alkmaar Ned 32.712
89 Feyenoord Ned 23.212
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 13:57]
Vind ik leuk
Nistel +970
donderdag 14 september 2017 om 16:07
Ik reageer op een posting die het meedoen van Feyenoord afzet tegen het ontbreken van Ajax en PSV dit jaar, niet meer en niet minder :)
Dat er nog andere NL clubs tussenstaan in de ranking is duidelijk.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:17
Dit is het verschil tussen FEYENOORD en de top van Engeland, heeft NEDERLAND verder niks mee te maken. Van dat generaliseren wordt ik kotsbeu. Trainers die met een verkeerde taktiek beginnen, heeft niks met NEDERLAND te maken, is gewoon lompigheid!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
Kuip +3127
donderdag 14 september 2017 om 08:17
Leven deze mensen onder een steen? We hadden het niet zien aankomen....als je wekelijks buitenlands voetbal kijkt, zoals ik, dan weet je toch dat het verschil gigantisch is. Ik heb vorige week RB Leibzig gezien tegen HSV. Als je dat Leibzig ziet dan is dat ook voetbal zoals wij dat in ons land niet kennen. Feyenoord zou in de Duitse, Engelse, Spaanse en Franse competitie degradatievoetbal spelen. Ook tegen Napoli en Donjetsk is Feyenoord kansloos. Maar natuurlijk denkt half Nederland dat het tegen die twee wel zal lukken. Ha,ha slaap lekker verder.
Vind ik leuk
Vak-DD +7761
donderdag 14 september 2017 om 08:19
In onze laatste Europese wedstrijd werden wij uitgeschakeld door Southampton en daar werd lacherig over gedaan. Deze club heeft alleen aan televisiegelden al meer dan de rijkste club hier. Maar het geeft gewoon aan dat wij financieel niet mee kunnen komen met de grotere en rijkere voetballanden en dat is geen schande ! Als je kijkt dat een club zoals PSG honderden miljoenen kan uitgeven terwijl ze jaren geleden amper iets voorstelden geeft aan dat je met veel geld alles kunt kopen. Daarom kijk ik nooit naar de C.L. want je weet van te voren al welke clubs er bij de laatste vier zitten. En daarom is het ook geen schande dat we niet mee kunnen komen tegenwoordig, terwijl we vroeger nog prijzen pakten met Nederlandse clubs.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 08:21]
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 08:24
Volgens mij werden door de "normale" mensen niet belachelijk gedaan over southampton, iedereen wist dat je die niet ging winnen. Geld ook voor de wedstrijd ervoor tegen Anzi (als ik het goed heb). Vitesse heeft het nooit getroffen want de minste was Petrolul uit roemenie en die speelt vaak voor CL!
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 08:21
En dan hoorde ik Feyenoorders nog roepen om zo'n resultaat tegen manchester (al was het een wonder dat Feyenoord won)
Vind ik leuk
666 +5059
donderdag 14 september 2017 om 09:05
alsof het niveau van manu afgelopen jaar te vergelijken is met het niveau van city op dit moment....
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 09:11
inderdaad niet!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:29
Hoezo schrikken? ............ Dit wisten we toch!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:32
Feyenoord - Man City is net zoiets als Manke Nelis laten lopen tegen Usaine Bolt.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:34
Ik vraag mij nou af wat de spelers hier zelf van vinden. Is dit een motivatie voor ze om nog beter te worden? Of vindt men het topniveau in de eredivisie hoog genoeg?

Ik hoop dan altjid dat ze op de training elkaar de ballen ook 2x zo hard proberen toe te spelen. Dat ze ook proberen constant in beweging te zijn zoals die spelers van City. Natuurlijk zal er dan relatief gezien het veel vaker fout gaan, maar dan is de intentie er tenminste om zo goed te worden.

Als ik als voorbeeld Isimat bij PSV neem heb ik niet het idee dat hij ook maar enige moeite doet om de balsnelheid beter te krijgen. Die speelt ballen in met een snelheid die zachter is dan een gemiddelde putt op de golfbaan.


Vind ik leuk
Fce9091 +144
donderdag 14 september 2017 om 08:38
Fifa moet toch een keer gaan ingrijpen. Verschillen met andere landen worden te groot. Maximaal aantal transfers per jaar. Maximaal aantal te huren en te verhuren spelers. Heb je ook geen chelsea 3 en man.city 3 op de Nederlandse velden (sorry Vitesse en Nac fans). Als de Nederlandse clubs dan ook eens wat aanpassingen gaan doen kan het nog ooit wat worden.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:42
gaat een interresante wedstrijd worden zondag 1 team wat woensdag met de grond gelijk is gemaakt tegen een team wat uitvorm is ,een zwakke verdediging heeft, en een slechte coach, en europees niet eens heeft meegedaan. ik hou het op 1-1
Vind ik leuk
666 +5059
donderdag 14 september 2017 om 09:03
Geniet er nog van zolang het kan JP.
Gat wordt alleen maar groter en landen als Nederland, Belgie, Ierland, Portugal Turkije etc. gaan niks meer te zoeken hebben in de CL.

Die zullen uiteindelijk allemaal in de EL een onderlinge competitie spelen met een paar teams die als opvulling en kannonenvoer zullen dienen in de CL.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:13
Wake up call voor 010
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:22
Vilhena was de zwakste schakel, samen met Nelom en het centrale duo. Gio had voor Tapia moeten kiezen als cv. Die speelt met Peru, in die rol, elk interland tegen Zuid-Amerikaanse topspitsen. 4-4-2 was een beter systeem geweest met Vilhena vast op de Bruyne. Maar ja, achteraf is het altijd makkelijk.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:46
MC speelde krijgertje met de kleuters
wat waren ze slecht
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:54
Ik zit te denken aan de weken dat Van Bronckhorst uiterst serieus met z'n staf het tactisch plan-de-campagne zit uit te werken.... Alle opties en opstellingen tegen elkaar afwegen...nachten lang piekeren.... 68 kladblokken vol gekalkt....

Kun je na 90 seconden alles zo de shredder in flikkeren!

Vind ik leuk
Guzzi +191
donderdag 14 september 2017 om 11:46
Het verschil tussen top Nederland en Engeland is flink,waar valt Liverpool dan onder hebben die niet met 5-0 hiervan verloren.We moeten het niet erger maken dan het is.
Vind ik leuk
HansVites +2047
donderdag 14 september 2017 om 13:33
Wat ook niet geholpen heeft is om voor zo'n wedstrijd je hele spel systeem om te gaan gooien en je beste speler op de bank neer zetten (Toornstra) was ook niet erg brillant.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Dit was schrikken. Het verschil tussen top Nederland en top Engeland is flink'