Locadia kan opgelucht ademhalen: zaak tegen 'spugende' PSV'er geseponeerd

    Locadia kan opgelucht ademhalen: zaak tegen 'spugende' PSV'er geseponeerd

    donderdag 14 september 2017 om 11:02

    Jürgen Locadia wordt niet geschorst naar aanleiding van het spuugincident in de competitiewedstrijd tussen PSV en sc Heerenveen. Dat bevestigt PSV aan Voetbal International.

    De aanklager betaald voetbal opende dinsdag een vooronderzoek naar Locadia, die gespuugd zou hebben naar tegenstander Denzel Dumfries. Op basis van tv-beelden wordt dat echter niet bewezen geacht. De zaak tegen de PSV-aanvaller is geseponeerd.

    Dat heeft PSV donderdag bevestigd aan VI. In Zeist is men nog niet klaar met de Eindhovense club, want donderdagavond dient de zaak tegen Hirving Lozano. De aanklager wil hem schorsen voor drie wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk.

    PSV ging daar niet mee akkoord, waardoor de tuchtcommissie zich over de zaak zal buigen. Vrijdagochtend wordt er een definitieve uitspraak verwacht. In geval van veroordeling door de tuchtcommissie mist Lozano hoe dan ook de topper tegen Feyenoord (zondag). PSV kan dan nog wel naar de beroepscommissie stappen.

    Poll

    Terecht dat Locadia niet wordt geschorst?

    (1143 stemmen)

    Plaats een reactie

    Roekoe +4231
    donderdag 14 september 2017 om 11:06
    Nu breekt echt mijn klomp. Die ***** had 4 wedstrijden moeten krijgen

    VP EDIT: ongepaste deel reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 12:02]
    Vind ik leuk
    Spartan +5762
    donderdag 14 september 2017 om 11:10
    Is dus gewoon een vrijbrief om die gore schandalige maniertjes gewoon te blijven uitvoeren.

    Het is het laagste dat je kan doen...
    Vind ik leuk
    Aal +21354
    donderdag 14 september 2017 om 11:16
    Dat PSV m niet zelf schorst zegt mij genoeg!

    Die corrupte KNVB............

    VP EDIT: ongepaste deel reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 12:02]
    Vind ik leuk
    groninger +1137
    donderdag 14 september 2017 om 11:33
    psv strafte die steeds natrappende toivonen toch ook niet. kun je zien wat voor manieren ze bij psv hebben.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 11:36
    aldus de groninger :)
    Vind ik leuk
    zwollie +6922
    donderdag 14 september 2017 om 11:48
    Je kunt het niet eens ontkennen.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 12:10
    nee wat bacuna deed bij Groningen dat kon wel door de beugel?
    Vind ik leuk
    Pep1964 +303
    donderdag 14 september 2017 om 12:59
    Het gaat toch niet om wie. Dit soort gedrag moet van elke speler bestraft worden.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 13:06
    ik keur het niet goed natuurlijk maar als je ziet dat kramer en vilhena vorige jaar hun straf ontlopen door schandalige overtreding en de zaak geseponeerd wordt. dan mag locadia ook geen straf krijgen en wie zegt dat roggel dumfris raakt of nog al de intentie was. het leek allemaal erger dan het was. aan de knvb om te oordeelden!
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +1794
    donderdag 14 september 2017 om 17:19
    Toch knap dat je weet dat kramer een overtreding maakte. Is geen enkel beeld van beschikbaar. Of was je soms op varkenoord???

    Daarnaast was vilhena duidelijk geen elleboog waarna aanklager zich in allerlei gekke bochten wrong om Bartje toch maar te kunnen laten hangen.
    Vind ik leuk
    Bertus +4592
    donderdag 14 september 2017 om 12:10
    Ajax schorste de vampier Suarez ooit ook een paar wedstrijden, dit konden ze natuurlijk gemakkelijk doen omdat ze wisten dat hij er toch wel een aantal aan zijn broek zou krijgen. Wat ze echter niet deden was deze schorsing bovenop die van de KNVB zetten. Kortom het was een hypocriete actie van Ajax. Dus ga nu niet de pot verwijten dat deze zwart ziet, je bent namelijk geen haar beter.
    Neemt niet weg dat ik het goed praat want spugen is net zo verderfelijk als natrappen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 12:11]
    Vind ik leuk
    abraksas +1145
    donderdag 14 september 2017 om 12:38
    Je vergeet echter dat als een speler 7 wedstrijden geschorst wordt hij dus al bestraft is voor het voorval. Locadia daarentegen wordt nu helemaal niet bestraft. Ik vind dat je dan als club wel ff iets mag doen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13177
    donderdag 14 september 2017 om 12:39
    Ajax schorste Suarez toen wel voordat ze wisten hoeveel wedstrijden de KNVB hem zou schorsen. En al die andere clubs die zich wel netjes gedragen worden hier toch ook benadeeld? Waarom nu alleen naar Ajax wijzen?
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    donderdag 14 september 2017 om 12:29
    hahaha
    Vind ik leuk
    Roekoe +4231
    donderdag 14 september 2017 om 13:20
    Trouwens VP; is gore lama ongepast?
    Vind ik leuk
    MeAgain +5696
    donderdag 14 september 2017 om 21:30
    Je moet in een elftal ook van zulke figuren hebben. Niet allemaal van die lieverdjes.
    Vind ik leuk
    Roekoe +4231
    donderdag 14 september 2017 om 11:20
    Inderdaad en dan vanmiddag Lozano wel schorsen. Ik hoop dat Botteghin hem helemaal op vreet dit weekend vuile nagemaakte rat
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:25
    Dan mag Bottgehin wel beter spelen dan gisteren.
    Al is Locadio net iets minder goed dan Aquero en Jesus........klein beetje maar hoor.
    Vind ik leuk
    Roekoe +4231
    donderdag 14 september 2017 om 11:26
    collectief falen gisteren. Kut maar het zij zo.
    Vind ik leuk
    United FC +11499
    donderdag 14 september 2017 om 11:50
    Gewoon kwaliteit te kort...
    Vind ik leuk
    Roekoe +4231
    donderdag 14 september 2017 om 11:51
    Ook dat. Maar dat heeft Bournemouth ook en die maakten het city ook moeilijk
    Vind ik leuk
    United FC +11499
    donderdag 14 september 2017 om 11:53
    True maar die zijn ook beter dan Feyenoord denk ik. Komt gewoon door het geld.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8824
    donderdag 14 september 2017 om 11:37
    Whahaha nou ik denk dat je eens beter Door je psv bril moeten gaan kijken of af moet doen is beter.
    Een Locadia komt niet eens in de buurt van Aquero .
    Alleen maar al aan doelpunten saldo in al die jaren is bij deze Locadia een lachertje :-0)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 12:11
    Waar slaat dit op ?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 12:14
    Zeker kramer gisteren niet gezien , had rood moeten hebben !! , maak je daar maar druk over !!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 15:44
    Die had geel, dus die kan niet meer bestraft worden. En alweer, net als die masterpsv hierboven. Het gaat hier over Locadia, en niet over andere zaken. Dan moet je maar in die topics reageren.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3838
    donderdag 14 september 2017 om 13:16
    Lozano vind ik een beetje te fors bestraft voor die onbesuisde overtreding, 2 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk zou beter geweest zijn maar...., het respectloze optreden naar je tegenstander van Locadia had wat mij betreft zwaarder bestraft mogen worden. Zoiets doe je niet!
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 13:16
    iemand een nagemaakte rat noemen is wel goed he jij bent net zo erg bezig, en dan nog hopen dat lozano wel geschorst wordt een actie waar ik mijn twijfels heb, een onterechte rode kaart jij weet ook ik hoop dat je het gezien hebt dat lozano weg glijdt en daar door erger leek dan het was! staat ook in verklaring van dumfries. dus wie ben jij om zo iemand te oordeelden laat dat aan knvb over!
    Vind ik leuk
    Roekoe +4231
    donderdag 14 september 2017 om 13:18
    Ik geef niet aan dat ik t hoop, ik geef de tegenstrijdigheid aan kerel. Lozano verdient geen schorsing en locadia wel want het is gewoon een smeerlap. Spugen is nog lager dan laag
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 13:25
    tegenstrijdigheid laat mij niet lachen man , dus locadia niet dan maar lozano wel met twee maten meten! ik hoop dat lozano ook niet gestraft wordt!.
    Vind ik leuk
    Roekoe +4231
    donderdag 14 september 2017 om 13:37
    Daarom is jouw naam masterpsv. Als je een beetje fatsoen had gehad dan had je met me eens geweest dat die smerige locadia een schorsing verdient had maar blijkbaar ontrbeeekt dat bij je. Geeft niks hoor kerel
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 14:23
    hahahahaha ja joh van een roekoe wil ik niks weten.

    lol;
    Vind ik leuk
    Roekoe +4231
    donderdag 14 september 2017 om 14:47
    Oke man, fijne dag nog
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 16:21
    jij ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:25
    Zolang de camera het niet juist registreert ...............
    Hij komt hier heel goed mee weg, want iedereen weet dat hij het gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6040
    donderdag 14 september 2017 om 11:45
    denk dat iemand gelijktijdig uit het publiek heeft gespuugd,

    wat een onzin dit.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8512
    donderdag 14 september 2017 om 11:46
    De directe reactie van Dumfries zegt genoeg. Daarvoor hoef je die klodder echt zijn mond niet uit zien te komen. Al is het wel knap dat al die camera's het niet geregistreerd hebben terwijl de bal bij Dumfries was...
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    donderdag 14 september 2017 om 13:21
    @Spartan - "Dit is het laagste wat je kan doen"

    Nou iemand een trap geven daarmee blesseer je iemand.
    Dit is vies en smerig.
    Maar of het nu het laagste is?
    Er is vast wel iemand die nog iets lager kan zakken.
    Iets als een schwalbe... is dat niet NOG veel lager?
    Of een elleboog tegen de neus van Gascoigne?
    Ik kan mij niet herinneren dat de commentator zei... schandalig Jan Wouters?!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 13:23]
    Vind ik leuk
    14forever +8380
    donderdag 14 september 2017 om 13:52
    Ken me een momentje herinneren dat ik dat rocheltje wel kon waarderen, maar ja dat was waarschijnlijk ook maar eenmalig...
    Vind ik leuk
    United FC +11499
    donderdag 14 september 2017 om 14:19
    Haha ik heb het niet bewust meegemaakt. Maar die was zeker wel nice! Maar het blijft smerig en laf om te doen.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2078
    donderdag 14 september 2017 om 17:27
    ik had niet anders verwacht, dit was zelfs al nooit een zaak. uit beelden vanaf de tribune bleek de afstand al zeker een meter of zeven te zijn.
    Vind ik leuk
    Spartan +5762
    donderdag 14 september 2017 om 17:39
    Verder gaat het wel goed met je?
    Vind ik leuk
    piet potlood +2078
    donderdag 14 september 2017 om 17:46
    het gaat fantastisch, dank je. je ziet wat je ziet of je ziet wat je wilt zien. dit was geen zaak.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17910
    donderdag 14 september 2017 om 11:19
    Jammer dit! Gaan we weer niet scoren zondag.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10441
    donderdag 14 september 2017 om 11:20
    Haha prima voor Feyenoord,goed punt!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 11:28]
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    donderdag 14 september 2017 om 13:24
    Wil de KNVB ook dit jaar dat Feijenoord kampioen wordt?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10441
    donderdag 14 september 2017 om 19:18
    Ter ere van de nieuwe voorzittert ;)

    Maar serieus ik mag hopen van niet, we moeten wel ergens op kunnen blijven afreageren.
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    vrijdag 15 september 2017 om 13:06
    Ik vertrouw er op dat de KNVB alles doet om ons kritisch op de bond te laten zijn.
    Er zijn genoeg politici die nog een babbel-functie zoeken.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:26
    Ben er inderdaad niet rouwig om:
    Dus namens FC Utrecht: BEDANKT !!
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 11:43
    of juist de Matchwinner.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:20
    Je kunt het niet goed zien op tv. Dus het is niet te bewijzen. Het feit dat dumfries reageert is geen bewijs. Hoe erg het er ook op leek
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +501
    donderdag 14 september 2017 om 12:45
    Ga jij eens gauw naar de opticiens of psychiater
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 14:26
    Hoezo? Zag jij het wel? Je ziet dat locadia spuugt in beeld 1 en in beeld 2 reageert dumfries. Dat is dus niet voldoende.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10441
    donderdag 14 september 2017 om 19:21
    Feitelijk heb je helemaal gelijk we zien 1 en dan 3 de rest, 2 vult je inbeeldings vermogen aan. Dat nemen we dan voor de waarheid aan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 19:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 19:28
    Inderdaad en dat is precies wat ik bedoel. Grote kans dat hij hem heeft bespuugd maar niet bewezen.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8512
    donderdag 14 september 2017 om 13:17
    Als alleen de tv beelden tellen dan was er dus ook geen vooronderzoek nodig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 13:17]
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8824
    donderdag 14 september 2017 om 11:33
    Hahahaha!
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 11:34
    hahahahahah
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8824
    donderdag 14 september 2017 om 11:40
    Ja sorry hoor moest er ook om lachen ( Lama ) :0)
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 11:41
    :)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:07
    Zou Cocu sieren als hij hier zijn afkeur over spreekt. Spugen vind ik zo smerig en laag. Liever een doodschop dan dit.
    Vind ik leuk
    groninger +1137
    donderdag 14 september 2017 om 11:35
    naar iemand spugen is wel zo minderwaardig.
    Vind ik leuk
    JOJO +1647
    donderdag 14 september 2017 om 12:42
    Wel grappig dat de KNVB obv de beelden niet kan bewijzen dat hij daadwerkelijk Dumfries raakte en dus doelbewust richting hem spuudge. Maar dat de PSV haters op deze site hem op die zelfse beelden wel veroordelen.

    Terecht dat hij niet wordt geschorst, zoals ik al eerder aangaf. Het is door Blom beoordeeld en die heeft er niks aan gedaan en de beelden spreken hem dus vrij. Klaar.

    Overigens zal Lozano waarschijnlijk ook worden vrijgesproken. De beelden zijn duidelijk - sporen van uitglijden zijn duidelijk te zien - en zelfs het 'slachtoffer' Dumfries heeft een ontlastende verklaring afgelegd.

    Een terechte schorsing zou op zijn plaats zijn voor de wispelturige en ongeschikte scheidsrechter Blom. Spelers weten niet waar ze aan toe zijn. Laat eerst 2 duidelijke overtredingen door PSV en Heerenveen lopen, om direct daarna rood te geven voor uitglijden...
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +501
    donderdag 14 september 2017 om 12:47
    Jij doet je naam wel erg veel eer aan
    JOJO
    Vind ik leuk
    JOJO +1647
    donderdag 14 september 2017 om 12:50
    Hoezo? Kijk de beelden er maar op terug. Het enige wat je dan kunt, is concluderen dat ik gelijk heb en beiden vrijgesproken moeten worden. De enige jojo hier is Blom.
    Vind ik leuk
    Bdog +5002
    donderdag 14 september 2017 om 11:07
    De KNVB dacht, ach lama
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12835
    donderdag 14 september 2017 om 11:09
    Met Locadia erbij gaat PSV zondag zeker winnen! ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:12
    Ja Alain,
    als ze ooit een kans maken, dan is het nu, tegen een aangeslagen ploeg als F.
    Dat is misschien wel de redding voor Cocu, die nu een extra nederlaag bespaard blijft...
    Groeten
    Jan
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12835
    donderdag 14 september 2017 om 11:31
    Dus dat!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 12:11
    Want PSV is niet meer aangeslagen na afgelopen zondag?? hahahahaha. Gewoon belachelijk dit! Als iemand dit bij doet in een wedstrijd pak ik met liefde een rode kaart. En hier zijn gewoon camerabeelden van!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 12:11
    Want PSV is niet meer aangeslagen na afgelopen zondag?? hahahahaha. Gewoon belachelijk dit! Als iemand dit bij doet in een wedstrijd pak ik met liefde een rode kaart. En hier zijn gewoon camerabeelden van!!!
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8512
    donderdag 14 september 2017 om 13:20
    En jij denkt serieus dat Feyenoord ook maar enigszins verwacht had te winnen van City? Het is de media die er tracht Feyenoord een complex aan te praten. Geen enkele Nederlandse club had gisteren van City gewonnen. Het krachtsverschil was nog groter dan tussen een amateurclub en een topclub uit de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2660
    donderdag 14 september 2017 om 11:11
    Dit is wel vreemd te noemen. De KNVB keurt dit gedrag dus goed? Niet bewezen? Koop een bril zou ik zeggen..
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:13
    Inderdaad ja...
    Schandalig.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4960
    donderdag 14 september 2017 om 11:14
    Ik vraag mij ook af of hij richting Dumfries heeft gespuugd. Zie ik nergens terug.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2660
    donderdag 14 september 2017 om 11:18
    Je ziet dat hij wegloopt, omdraait, richt en een spervuur aan spuug richting Dumfries lanceert.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11212
    donderdag 14 september 2017 om 11:29
    Dat richten zie je dus niet
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:32
    Dan vraag ik mij af waarom Anco Janssen toen wel 4 wedstrijden kreeg. Terwijl op video beelden geen fluim te zien was. En zijn medespelers en tegenstanders verklaarden dat ze hem niet hadden spugen.
    KNVB meet met 2 maten. Soms met 3 of 4.
    Je ziet Dumfries toch op zij shirt wijzen en je ziet er een klodder hangen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:12
    Die van Benthem krijgt het ook elke keer voor elkaar zeg...

    Feyenoord kan opgelucht ademhalen nu Locadia wel inzetbaar is!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:13
    hahaha..
    goeie hoor!!!
    Vind ik leuk
    robin1010 +194
    donderdag 14 september 2017 om 11:12
    Lozano schorsen en dit seponeren. Dat verschil snap ik dan niet en als PSVer vind ik het nog jammer ook had het liever andersom gehad
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:14
    Evenals Gods wegen, is ook de KNVB ondoorgrondelijk... toch?
    Vind ik leuk
    Quaresma +5264
    donderdag 14 september 2017 om 11:14
    De knvb kon zich niet motiveren om de beelden te bekijken.
    Vind ik leuk
    Madrileen +313
    donderdag 14 september 2017 om 11:15
    Op de foto te zien lijkt die ook echt een maniak, spugen is z'n ding (lama).
    Vind ik leuk
    United FC +11499
    donderdag 14 september 2017 om 11:52
    Huntelaar 2.0
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:16
    Het lijkt mij overduidelijk dat hij op Dumfries gespuugd heeft maar ik denk dat ze in Zeist beelden willen hebben waar duidelijk te zien is dat de roggel op Dumfries terecht komt. Bestaan die beelden?
    Vind ik leuk
    DubRtd +15223
    donderdag 14 september 2017 om 11:16
    Geen idee wat voor beelden ze hebben zitten kijken maar als het enige beeldbewijs dat clipje is uit het gelinkte artikel hier https://twitter.com/VadervanOzil/status/906852553463386112 dan snap ik de vrijspraak wel.
    Zelf heb ik geen ander beeld gezien dus weet niet hoe duidelijk het was.

    Als er betere beelden zijn hoor ik het graag.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4146
    donderdag 14 september 2017 om 11:17
    Ik snap niet dat mensen het niet eens zijn met de uitspraak. Je ziet geen gespuug op de beelden. Je ziet Locadia en Dumfries niet eens tegelijk in beeld of bij elkaar in de buurt. Het enige wat je ziet, is Locadia die achteruit loopt, en daarna een shot van Dumfries die naar zijn shirt wijst.

    Als ik tijdens PSV-Feyenoord naar mijn shirt wijs, moet Berghuis dan rood krijgen? Nee, natuurlijk niet. Dit hele verhaal slaat nergens op.
    Net als de rode kaart van Lozano. Net als het feit dat een beroep áltijd na de eerstvolgende wedstrijd dient, waardoor de speler de eerstvolgende wedstrijd kan spelen, behalve nu die eerstvolgende wedstrijd tegen Feyenoord is.
    PSV wordt weer eens genaaid, Feyenoord wordt weer eens bevoordeeld.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15223
    donderdag 14 september 2017 om 11:36
    "Net als het feit dat een beroep áltijd na de eerstvolgende wedstrijd dient,"

    Pertinent niet waar.

    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    donderdag 14 september 2017 om 12:20
    Ach je weet toch, speler speelt bij verkeerde club en DUS is hij hoe dan ook bij voorbaat schuldig en moet worden gestraft (bewijs of geen bewijs). Zo werkt dat bij het gros van de supporters...
    Vind ik leuk
    cheeks +3417
    donderdag 14 september 2017 om 11:21
    Terecht. Op geen enkel filmpje is te zien dat EN Locadia spuugt EN dat de spuug op Dumfries terecht komt en dat in 1 beeld.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15521
    donderdag 14 september 2017 om 11:22
    De aanklager betaald voetbal maakt zich natuurlijk volstrekt belachelijk en ongeloofwaardig, dit zal een vrijbrief zijn voor alle lama's in het land en zeker bij de amateurs.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11212
    donderdag 14 september 2017 om 11:32
    De aanklager heeft bewijs nodig en dat is niet te vinden op de beelden
    Vind ik leuk
    Nistel +3568
    donderdag 14 september 2017 om 12:23
    Ik zie per wedstrijd honderden fluimen vliegen. Ik vind het ook smerig om in beeld te hebben, maar om iedereen dan maar te schorsen gaat ook wat ver. En er valt vast altijd wel met een kronkel te redeneren dat die fluimen op enige wijze richting een speler gaan.

    Ik heb nog geen filmpje gezien dat er onomstotelijk op wijst dat Locadia Dumfries bespuugd heeft.
    Maar hij zal wel bij de verkeerde club spelen....
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:25
    BELACHELIJK
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:26
    Goed voorbeeld voor de Jeugd
    Vind ik leuk
    Morris +21941
    donderdag 14 september 2017 om 11:27
    Wat kan locadia eraan doen dat hij een snotneus is ;-)
    Vind ik leuk
    AFC +3516
    donderdag 14 september 2017 om 11:36
    Hahaha
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 12:53
    hij kan zeker wat aan doen het is hier geen speeltuin dacht hij.

    lol
    Vind ik leuk
    Morris +21941
    donderdag 14 september 2017 om 12:57
    Hij heeft geen zakken voor zakdoekjes.. Dan maar opsnuiven en weg spugen
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14354
    donderdag 14 september 2017 om 11:29
    PSV zou er goed aan doen om hem vanuit de club te straffen en duidelijk maken dat dit niet kan. Dat de KNVB niks doet slaat al nergens op maar als een speler van je eigen club zoiets doet en je vindt het allemaal prima moet je even achter je spreekwoordelijke oortjes krabben wat voor spelers je in je team hebt. Lange zin zonder interpunctie zeg.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4960
    donderdag 14 september 2017 om 11:31
    Ik heb geen verklaring van Dumfries gelezen en als de KNVB geen beelden heeft dat dit echt zo is, dan is er geen zaak.
    Vind ik leuk
    Vp128 +589
    donderdag 14 september 2017 om 13:35
    Wat interpunctie had er ook best bijgemogen hoor ;-)
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 11:31
    gelukkig maar!
    Vind ik leuk
    groninger +1137
    donderdag 14 september 2017 om 11:31
    Nu mag iedereen ongelimiteerd spugen naar een ander.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4960
    donderdag 14 september 2017 om 11:35
    Het is de vraag of dat ook het geval is. Als er geen bewijs is, dan kan de aanklager ook niks beginnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:32
    Geweldig dat mensen nu denken dat PSV in het voordeel is, want Feyenoord is aangeslagen hahha. Nee PSV is in vorm, kansloos verloren van Heerenveen en dit seizoen 3 x gewonnen en 3 x verloren en dat zonder een goal te maken. De enige mazzel die PSV heeft is dat de grootste thuisfluiter van Nederland deze wedstrijd fluit. Feyenoord zal echt 100% goals moeten scoren en een strafschop krijgt de uit spelende ploeg sowieso nooit van Kuipers.
    Vind ik leuk
    cheeks +3417
    donderdag 14 september 2017 om 12:50
    Dan wordt het een gelijkspel want ook PSV heeft Kuipers zelden mee. Een penalty heeft Kuipers nog nooit aan PSV gegeven.
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    donderdag 14 september 2017 om 13:05
    inderdaad
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    donderdag 14 september 2017 om 13:04
    hahaha trieste reactie man, lekker sportief ook! succes zondag... en als je verliest, laat de smoesjes maar achterwegen
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6062
    donderdag 14 september 2017 om 11:35
    Geen bewijs geen schorsing simpel niet zo aanstellen allemaal, het leven is niet rechtvaardig get over it!
    Vind ik leuk
    plein19 +1411
    donderdag 14 september 2017 om 11:36
    De scheidsrechter had moeten kijken toen de speler het spuug liet zien. Je kan een speler niet veroordelen op basis van beelden waarop het neerkomen van het spuug niet te zien is
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    donderdag 14 september 2017 om 13:05
    die zag de scheids ook niet op zijn shirt...
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    donderdag 14 september 2017 om 11:41
    Dit is de straf van de KNVB, Locadia niet schorsen
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:46
    Jammer. Nu blijft hij die grote bek houden
    Vind ik leuk
    remakil +4881
    donderdag 14 september 2017 om 11:47
    Probleem is dat Locadia wel gespuugd heeft en dat Dumfries wel boos wordt en zijn shirt laat zien, maar de tv beelden hebben de vlucht van de fluim niet geregistreerd. Je ziet hem wel spugen, maar je ziet de klodder niet door de lucht vliegen naar het shirt van Dumfries. Daarom kan het dus niet bewezen worden..
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4874
    donderdag 14 september 2017 om 12:02
    Echt grote onzin. Je ziet gewoon dat hij spuugt richting dumfries. Je ziet ook aan dumfries reactie dat hij geraakt wordt. En ik neem aan ook in dumfries verklaring.

    En of dumfries nu wel of niet geraakt wordt is niet eens interessant. Spugen naar iemand is een schorsing waard.
    Vind ik leuk
    remakil +4881
    donderdag 14 september 2017 om 12:37
    Tja, je zegt precies wat ik zeg... je ziet hem spugen en je ziet dat Dumfries reageert. Maar je ziet niet de fluim door de lucht gaan en op het shirt landen en dat is van essentieel belang bij het bewijzen van de daad.

    Kan jij het wel onzin vinden en ik ben met je eens dat het smerig is en ik hem graag geschorst zou zien. Maar als het om rechtspraak gaat, dan zul je toch echt op de beelden moeten zien dat die klodder spuug door de lucht gaat en precies op dat shirt landt en dat zie je niet...
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4874
    donderdag 14 september 2017 om 13:39
    De beelden en een aanvullende verklaring van dumfries is juridisch genoeg.
    Vind ik leuk
    cheeks +3417
    donderdag 14 september 2017 om 15:03
    Kijk eens naar het filmpje op fcupdate.nl . daar zie je dat op het moment dat Locadis spuugt hij al op minimaal 6 meter afstand staat van Dumfries. Nu ken ik niemand die zo ver kan spugen. Oftewel geen opzet en Dumfries is niet geraakt.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +501
    donderdag 14 september 2017 om 12:38
    Tot toch op man
    Vind ik leuk
    remakil +4881
    donderdag 14 september 2017 om 13:05
    Ik neem aan dat je "rot toch op man" bedoelt?

    Tja, ik kan er niets aan doen dat het wat rechtspraak zo werkt. Zelfs in de voetballerij moet iets bewezen worden en als je de klodder spuug op beeld tussen spugen en landen niet hebt, dan sta je machteloos. Hoe graag je iemand ook wilt schorsen...

    Ik geef alleen aan hoe het werkt en waarom hij dus niet geschorst kan worden. Dan kan je wel zeggen "rot toch op man", maar dat slaat nergens op. Ik geef tenslotte niet mijn mening, maar leg uit hoe de procedure werkt en daar kunnen we niets aan veranderen. Kan je mij dus niet verwijten hè, dat het zo werkt..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 13:08]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3457
    donderdag 14 september 2017 om 11:47
    Schandalig . Lozano verdiende maar een straf en dat is seponeren en Locadia verdiend het om 3 wedstrijden te brommen.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4874
    donderdag 14 september 2017 om 11:57
    Klassenjustitie !
    Vind ik leuk
    michelhx +3161
    donderdag 14 september 2017 om 12:02
    Het bewijs was ook flinterdun, dus een terechte beslissing.
    Ik heb nergens beelden gezien die 100% bewijzen dat Locadia willens en wetens richting Dumfries heeft gespuugd.

    Dus alle PSV en Locadia haters kunnen weer rustig gaan slapen.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13923
    donderdag 14 september 2017 om 12:16
    amen
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 12:32
    Jij spoort niet helemaal
    Vind ik leuk
    michelhx +3161
    donderdag 14 september 2017 om 14:21
    Ik baseer me, in tegenstelling tot andere mensen hier, puur op de beelden die ik op TV heb gezien. Dus niet op de reactie van Dumfries, niet op de reacties hier van mensen die beweren op rij 1 te hebben gezeten en het voorval hebben gezien en ook niet op andere meningen.
    Mijn conclusie was meteen al dat hij gezien de afstand tussen beide personen nooit de intentie gehad kan hebben om Dumfries sowieso te raken en het mijns inziens ook onmogelijk is om zover te spugen als je achteruit loopt.
    De beelden waren in ieder geval niet overtuigend genoeg om Locadia te betichten van hetgeen waarvan hij werd beschuldigd.

    Waarvan akte.
    Vind ik leuk
    King080 +167
    donderdag 14 september 2017 om 12:02
    Belachelijke beslissing
    Vind ik leuk
    Marco S +4135
    donderdag 14 september 2017 om 12:12
    Was de fluim positief correct? Apart..
    Vind ik leuk
    Foebele +51482
    donderdag 14 september 2017 om 12:20
    Prima, met Locadia is PSV niet sterker dan zonder.
    Vind ik leuk
    Quareck +6746
    donderdag 14 september 2017 om 12:24
    En over die klodder gleed lozano uit..
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    donderdag 14 september 2017 om 12:28
    En dan nog vind ik dat PSV een standpunt moet maken. Dit wil je niet op de velden zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 12:31
    Had vijf wedstrijden moeten krijgen die spugende lama.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +501
    donderdag 14 september 2017 om 12:37
    Schande ze breng het spel in diskrediet KNVB
    Vind ik leuk
    EdwinG +176
    donderdag 14 september 2017 om 12:40
    Toornstra leegde gisteren in de wedstrijd tegen Manchester City zijn neus en er stonden 11 City-spelers in de buurt waarvan hij er misschien wel één geraakt heeft. UEFA, schorsen deze speler.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 12:40]
    Vind ik leuk
    United FC +11499
    donderdag 14 september 2017 om 16:14
    Ziet er wel onsmakelijk uit ;p
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 12:52
    Is het seizoen uitzitten met cocu en die andere clowns daar een niet veel ergere straf dan 3 wedstrijden schorsing? ;-)
    Vind ik leuk
    deltiaan +1093
    donderdag 14 september 2017 om 12:55
    hij speeld bij psv
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    donderdag 14 september 2017 om 13:06
    *Speelt
    Vind ik leuk
    deltiaan +1093
    donderdag 14 september 2017 om 13:14
    leuke reaktie ha ha ha
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    donderdag 14 september 2017 om 13:17
    dank je ;)

    Als je nou in hele zinnen een d of t vergeet vind ik niet zo erg..
    maar de basis hij speelt mag je wel goed doen hoor ;)
    Vind ik leuk
    frankn27 +5271
    donderdag 14 september 2017 om 13:16
    bizar zeg hoe duidelijk wil je het hebben en dan niet bewezen... zal wel aan mijn televisie hebben gelegen dan
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 13:25
    Het sepot is een volkomen terecht besluit en bovendien uitstekend onderbouwd. Er was, zoals eerder geventileerd, uiteraard geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat sprake was van een weloverwogen onoirbare actie.


    Locadia heeft meer fatsoen dan de gemiddelde primeurpassant in hun onfrisse heksenjacht.

    Fijne dag nog!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 14:00
    PSV hoeft Jürgen Locadia uiteraard niet ter verantwoording te roepen. De ongenuanceerde schreeuw roept beelden op van Middeleeuwse volksgerichten zonder vorm van proces om het gepeupel te behagen.

    Fijne dag nog!

    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 14:13
    Hij kan zo bij de lama's
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 14:16
    Dus ook wanbeleid bij de knvb.
    Gek he dat het nederlandse voetbal afglijd.
    Als de leiding al geen goed voorbeeld geeft.
    Locadia had tot aan de winterstop geschorst moeten worden.
    Dit gore gedrag moet stoppen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 14:49
    Ik hoop als PSV supporter dat PSV Locadia schorst, om 2 redenen: je hoort niet te spugen en bovendien hebben we zondag zonder Locadia meer kans.
    Vind ik leuk
    cheeks +3417
    donderdag 14 september 2017 om 15:07
    Iedereen kijken op fcupdate. Daar staat een heel duidelijk filmpje. Locadia loopt inmiddels uit beeld bij Dumfries, loopt nog enkele stappen achteruit en spuugt dan pas. Oftewel op minimaal 6 meter afstand. Niemand kan zo ver spugen. Dumfries is dus helemaal niet geraakt en geen opzet. Vrijspraak terecht.
    Vind ik leuk
    gratje +488
    donderdag 14 september 2017 om 15:47
    Weer kan de koninklijke Nederlandse maffia bond geen goede besluit nemen deze smerige spuug clown had 10 wedstrijden moeten hebben
    Vind ik leuk
    stratumseind +147758
    donderdag 14 september 2017 om 18:35
    en terecht
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 19:09
    Wanneer wordt lozano beoordeeld vandaag ?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 19:17
    Er staan maar 4 korte alinea's in dit artikel.
    Hoe leest u ?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 19:16
    KNVB kan eigen risico voor scheidsrechtersbrillen niet meer opbrengen ?
    Wat een armoe, zelfs zonder close up (die ze daar zelfs nog wel zullen helpen) was het overduidelijk spugen.
    Ook een verklaring van die Heerenveen speler gevraagd ?
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    vrijdag 15 september 2017 om 09:09
    Oh op TV hebben ze het filmpje achterste voren gedraaid. LOCOdia zoog die fluim juist op zodat hij niet op het shirt van Dumfries zou blijven zitten. KNVB tja wat moet je ermee
    Vind ik leuk
    Sup +5