Oranje weer verlost van historisch dieptepunt: zeven plekken gestegen

Oranje weer verlost van historisch dieptepunt: zeven plekken gestegen

donderdag 14 september 2017 om 11:20

Het Nederlands elftal is op de wereldranglijst zeven plaatsen gestegen, naar plaats 29. Dat meldt de FIFA donderdag bij de uitgave van het nieuwe klassement.

Oranje bereikte vorige maand een historisch dieptepunt, toen het afzakte naar de 36ste plaats. De thuiszege op Bulgarije (3-1) doet echter wonderen. De ploeg van bondscoach Dick Advocaat is door de extra punten teruggekeerd in de top-30.

Het Nederlands elftal bevindt zich nu tussen de Verenigde Staten en Egypte in de nieuwe rangschikking van de FIFA. Landen als Peru (12), Wales (13), Noord-Ierland (20) en Iran (25) staan nog boven Oranje.

In 2011, na de finaleplek op het WK in Zuid-Afrika, voerde het Nederlands elftal de lijst nog even aan. Duitsland is de nieuwe koploper. Die Mannschaft neemt die plek over van Brazilié. België blijft de nummer vijf en is daarmee virtueel groepshoofd op het WK van volgend jaar.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

donderdag 14 september 2017 om 11:23
't lek is boven
Vind ik leuk
Ricklek +1378
donderdag 14 september 2017 om 11:25
oja ben ik boven?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:34
lol
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:58
Boven wotter ja?
Vind ik leuk
kcim +1909
donderdag 14 september 2017 om 11:44
"Fantastic game" Ruud wist het al ;-)))
Vind ik leuk
HJR +3504
donderdag 14 september 2017 om 11:23
gelukkig maar
Vind ik leuk
Nick Kools +11590
donderdag 14 september 2017 om 11:24
Top 30 ........ joepie :)
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:25
Haha,... laat me niet lachen.
Oranje zakt steeds verder weg,.... let maar op na de 2 volgende wedstrijden.

Helaas stellen we (Nederland) steeds minder voor internationaal.
Vind ik leuk
Roekoe +3663
donderdag 14 september 2017 om 11:26
WE WORDEN GEK!!!! JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:58
We gaan JUICHEN!!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:29
Die lijst wordt steeds lachwekkender
Vind ik leuk
Sanders +1108
donderdag 14 september 2017 om 11:30
Zwitserland 7e pfoe..
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:33
Ja en dan zijn ze nog 3 plaatsen gezakt ook.
Vind ik leuk
DubRtd +11834
donderdag 14 september 2017 om 11:39
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-25134584

Lees daar waarom.
Ze verspillen hun tijd niet aan nutteloze vriendschappelijke shit.
Vind ik leuk
Santi +12918
donderdag 14 september 2017 om 12:42
Eigenlijk moet je ook die hele vriendschappelijke potjes niet meetellen wegensn dit. Slim gespeeld van Zwitserland!
Vind ik leuk
DubRtd +11834
donderdag 14 september 2017 om 13:26
En Wales.
Flikten hetzelfde geintje voor de ek in 2016
Vind ik leuk
John M. +2582
donderdag 14 september 2017 om 17:13
Ja, jammer dat ze drie plaatsen gezakt zijn. Staan fier op kop in hun groep met acht zeges (waaronder 2-0 tegen europees kampioen Portugal) uit acht partijen. En dan zijn er nog VPreageerders die vonden dat het zwitserse voetbal niks is, zonder ooit een wedstrijd gezien te hebben. Wij moeten het eenvoudig accepteren dat ons land hoogstens nog middelmaat is.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:32
Vreemd als je bedenkt dat je van Frankrijk met 4 - 0 verliest en moeite hebt met Bulgarije.
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 11:33
Lijst slaat nergens op...
Vind ik leuk
Tafkaz +3811
donderdag 14 september 2017 om 11:37
Nog vreemder is dat je de vorige ranking zakte naar plek 36 terwijl je net 2 keer met 5-0 gewonnen had.
Vind ik leuk
DubRtd +11834
donderdag 14 september 2017 om 12:01
Die vriendschappelijke 5-0 tegen ivoorkust kostte nog net geen punten.
Vriendschappelijk voetbal levert geen fuck op voor die lijst.
En die ander was tegen Luxemburg. levert ook geen drol op.
Vind ik leuk
Liwwadder +3249
donderdag 14 september 2017 om 11:32
Tussen VS en Egypte...op naat volgend decenia.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:32
Bijzonder dat Polen op 6 staat. Maar wel leuk voor die mensen daaro.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:33
Oké, duidelijk. We moeten kappen met internationaal voetbal en ons gaan richten op dingen waar we in Nederland echt goed in zijn. Vol inzetten op: wk theeleuten, wk wegkijken, wk voordeuren bekladden, wk knuffelen, wk pamperen etc
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:34
wk zwartepietendiscussie
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:36
wk kabinetformeren
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:37
Reactie op Boertange


En niet te vergeten... werk werk werk...
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 12:20]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:41
Gai koomt zeker nie oit Hellimond, matje!!!
Vind ik leuk
John M. +2582
donderdag 14 september 2017 om 17:16
En vergeet onze hooligans niet, die kunnen er ook wat van.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:35
Dat je met één overwinning weer in de top 30 komt illustreert enkel hoe weinig punten verschil er in die regionen aanwezig is. Door het niet meedoen met het WK straks zal ons wel weer verder daar vanaf zetten.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:35
Dat geeft hoop... een hele hoop zelfs... Nederland vecht zich naar de top...
Ja, dit is echt een opsteker hoor...
Maar ja, om Nederland te zien schitteren zullen we nog ff moeten wachten vrees ik... zo rond 2024?

groeten
Jan
Vind ik leuk
Olfie +2284
donderdag 14 september 2017 om 14:29
Groetjes terug
Vind ik leuk
John M. +2582
donderdag 14 september 2017 om 17:19
Waar haal jij het optimisme vandaan? In 2024 staan we 68e, want dan hebben we de EKs en WKs daartussen gemist en zakken steeds verder.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 17:35
Kom Kom John, er staan wel weer nieuwe sterren op...
Die spelen bij goeie buitenlandse clubs en leren daar hoe je ECHT moet voetballen...
En al die nieuwe talenten vormen dan weer een goed Nederlands elftal...
Mooi sprookje toch... ooooiiiitttt

groet
Jan
Vind ik leuk
John M. +2582
donderdag 14 september 2017 om 17:44
Ik help het je hopen, maar wie van de jonge talenten speelt in een goede buitenlandse club?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 19:11
Zij moeten nog geboren worden...
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:35
Polen en Zwitserland in top 10, eerst was Roemenie daar ook naar. Wat een onzin lijst manman
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:48
JAAAAAAAAA
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:00
Nederland verliest de meeste wedstrijden maar stijgt op de FIFA lijst, vraag mij af of er LSD in het spel was bij de nieuwe ranking
Vind ik leuk
Rodajc +1500
donderdag 14 september 2017 om 12:10
Polen op 6 en Italie op 17, Yeah right...
Vind ik leuk
Zooitje +1426
donderdag 14 september 2017 om 12:24
Misschien is de plek op de lijst geen dieptepunt, maar het de wedstrijden laten toch duidelijk het tegenovergestelde zien.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:27
Finale 2010 niet 2011
Vind ik leuk
Santi +12918
donderdag 14 september 2017 om 12:42
Pas in de metingen van 2011 was NL nr 1
Vind ik leuk
United FC +10334
donderdag 14 september 2017 om 16:16
Het kan snel gaan...
Vind ik leuk
Strijp +5396
donderdag 14 september 2017 om 12:47
Hoger dan dit verdienen we ook niet op het moment..
Vind ik leuk
Korm +18989
donderdag 14 september 2017 om 13:21
nou ik schat ons echt wel hoger in dan een Peru (12), Wales (13), Noord-Ierland (20) en Iran (25)
Vind ik leuk
Strijp +5396
donderdag 14 september 2017 om 13:24
Vanuit de historie wel, echter zou ik op een potje nederland - noord ierland mn geld niet durven zetten
Vind ik leuk
Olfie +2284
donderdag 14 september 2017 om 14:31
Nederland - Noord Ierland nog wel, maar Noord Ierland -Nederland en Peru - Nederland... zou ik ook ff overslaan.
Vind ik leuk
Santi +12918
donderdag 14 september 2017 om 16:47
Iran is goed ,niet onderschatten
Vind ik leuk
Korm +18989
vrijdag 15 september 2017 om 09:42
ga weg man, daar moeten wij gewoon van winnen
Vind ik leuk
Santi +12918
vrijdag 15 september 2017 om 17:42
Dat ontken ik niet. Alleen Iran heeft een heel grote verbetering gehad de laatste jaren. Leuk team
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:57
Poeh gelukkig zijn we Egypte weer voorbij, nu Iran nog voorbij zien te komen.
Vind ik leuk
mablo46 +516
donderdag 14 september 2017 om 13:08
Ik sliep al een stuk beter, dat was het dus! Thx Dickie
Vind ik leuk
Korm +18989
donderdag 14 september 2017 om 13:20
Dit gaat toch werkelijk helemaal nergens over???
Vind ik leuk
Cookee +2870
donderdag 14 september 2017 om 13:53
Fifa nog wel.. dacht eerst UEFA. Oké, we stijgen das mooi.
Laten we niet meteen naast onze schoenen gaan lopen.
1 Zwaluw maakt nog geen zomer.
Maar laat dit feit voldoende zijn dat er vanmiddag honderduizenden ventjes zich voor voetbal opgeven.
De kans dat je Oranje haalt is nog nooit zo groot geweest... een bal kunnen stoppen en recht vooruitspelen dan ben je al binnen in dit land.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:53
We moeten - vanaf nu - alles zetten... op dat we alle wedstrijden moeten winnen.
Vind ik leuk
Cookee +2870
donderdag 14 september 2017 om 14:00
Een filosoof erbij... wees welkom. Zo simpel is het inderdaad.
U bent toch die mijnheer van die koek-fabriek?
Nou wij slikken deze wijsheid voor zoete koek.
Niet meer praten over herstructurering, speelsystemen, in kaart brengen van talent, hervormen van trainers-opleiding.
Nee... winnen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:44
Er zijn al zoveel oplossingen aangedragen en weer afgevoerd, dat ik ook niet meer weet hoe het NL elftal echt goed kan stijgen op deze lijst. Dan maar meneer koekfabriek inderdaad.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:05
Het is maar een lijstje. Niet teveel waarde aan hechten. Ik denk wel dat we nog bij de eerste 20 horen. Maar hoe lang nog??
Vind ik leuk
Cookee +2870
donderdag 14 september 2017 om 15:49
We kunnen nét een team samenstellen.
Als er weer wat blessures zijn dan heb je een probleem.
Maar laat ik positief eindigen.
Even een depressie... des te meer genieten we straks weer als er weer eens succes komt.
Maar ik denk eerder dat het van de Leeuwinnen komt dan van jongetjes, ik zie in mijn buurt vaker meisjes voetballen dan jongens.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 22:21
We kunnen ons nu bijna meten met landen als Iran. Dat is mooi.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranje weer verlost van historisch dieptepunt: zeven plekken gestegen