'Barcelona had monstercontract van 10 miljoen euro netto klaarliggen'

'Barcelona had monstercontract van 10 miljoen euro netto klaarliggen'

donderdag 14 september 2017 om 12:15

FC Barcelona was vorige maand bereid om heel ver te gaan om Angel Di Maria te overtuigen van een transfer. De Catalanen hadden een contract van tien miljoen euro netto per jaar klaarliggen voor de 29-jarige Argentijn, meldt Marca.

Daarmee zou hij de op twee na best betaalde speler van de club worden, na Lionel Messi en Luis Suarez. Di Maria kon meer verdienen dan clubiconen als Andrés Iniesta en Gerard Piqué. Uiteindelijk ging de deal niet door omdat er geen akkoord werd bereikt tussen Barcelona en Paris Saint-Germain.

Barça weigerde de hoofdprijs te betalen aan PSG omdat de club de rivaal niet wilde helpen in de poging om aan de Financial Fair Play-regels te voldoen. De Spaanse club bevestigde onlangs een bod te hebben gedaan dat ver onder de waarde van Di Maria lag. Overigens vond Barça het geen enkel probleem om met PSG, dat Neymar wegkaapte uit Catalonië, zaken te doen. "Wat is er mis met een PSG-deal?", vroeg voorzitter Josep Maria Bartomeu zich af. "Er zijn clubs die op de ene manier handelen en clubs die het anders doen."

Plaats een reactie

Santi +12918
donderdag 14 september 2017 om 12:17
Goede speler

kan wel wat
Vind ik leuk
bits +3515
donderdag 14 september 2017 om 13:40
Jij moet analist worden bij Veronica of Ziggo.
Vind ik leuk
DubRtd +11834
donderdag 14 september 2017 om 12:20
Tsja, Barcelona moest inderdaad maar niet al te hard protesteren tegen het handelen van PSG.
Voorbeelden te over waarbij ze zelf alle regels die te breken zijn, braken met als "hoogtepunt" Fabregas in een barca shirt laten hijsen tijdens een Spaanse wk-titel viering.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:44
Alsof Barça daar iets mee te maken had.
Waren toch echt de spelers die hem in dat shirt hesen.
Vind ik leuk
DubRtd +11834
donderdag 14 september 2017 om 13:29
Puyol en Pique die dat deden en jij denkt dat Barcelona daar niets mee te maken had?
Hoe lang ben je al naief?

https://www.youtube.com/watch?v=jVtcKaT5wbk
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:34
Ja tuurlijk, Barcelona heeft ze instructies gegeven dat shirt aan te trekken.

Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:24
Lekker relevant.
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 12:20
Hoort barca psg niet te haten ondertussen? Zullen die gelachen hebben in Parijs..
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:22
Barca heeft gewoon te laat gehandeld
Vind ik leuk
Zippy +2449
donderdag 14 september 2017 om 12:24
Van Gaal vond hem maar een " zozo " speler.
Die kon het niveau van United niet aan, maar wel PSG en Barca.
Ach, ach, Van Gaal had altijd een neusje voor talent, maar zijn neus was 300 dagen per jaar verstopt.
Vind ik leuk
Cookee +2870
donderdag 14 september 2017 om 14:08
Van Gaal wil robots... die wil geen ster, die wil zelf de ster zijn.
Geen wonder dat toen bij Ajax al die talentjes gillend naar het buitenland vluchtten.
Ik denk dat ze in de wieg Louis zijn beertje afgepakt hebben... diegene heeft het op zijn geweten dat die aardige man die Louis had kunnen zijn is ontspoord.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:50
En heeft di Maria het gemaakt dan bij PSG? Nee! Staat ook daar lang niet altijd in de basis. Is overal na een mislukt avontuur weggegaan. Van Gaal heeft in deze dus volkomen gelijk!
Vind ik leuk
Eendracht +6329
donderdag 14 september 2017 om 16:32
Had v Gaal maar wat minder met Kieft om moeten gaan...
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:28
Denk dat het goed is dat dit niet is doorgegaan , nu kan dembele rustig wennen op zijn favoriete flank , messi lijkt nog beter te zijn dan dat hij al was en suarez begint langzaam weer zijn vorm terug te krijgen. Mochten iniesta , busquets , en de voorste 3 fit blijven dit seizoen zie ik ze alles winnen wat er te winnen valt
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:46
Het probleem ligt aan de verdediging. Met Pique en Macherano en umtiti ga je het tegen de topploegen niet redden als het erop aan komt.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:01
Pique en umtiti gaat de laatste weken redelijk , alba is aanvallend echt de beste back van de wereld en semedo is ook prima , enige echt zwakke schakel voor dit niveau vind ik ter stegen , 3e ! Keeper van duitsland.
In de winter zou ik proberen oblak te kopen en anders gaan voor de gea , al is het alleen al voor de gezichten in madrid
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:18
Galacticos hiermee ga ik niet akkoord Umiti doet dat goed op die plaats en Pique is een vaste pion in deze club en nu met Nelson Semedo erbij zie ik het goedkomen
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:32
Wees blij zoveel assists en goals maakt hij niet als je ziet hoeveel wedstrijden hij krijgt.
Goede voetballer maar zeker niet meer waard dan Iniesta en Pique.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:09
Hij is wel meer waard als Pique hoor...
Vind ik leuk
Zooitje +1426
donderdag 14 september 2017 om 12:32
Niet zo raar dat PSG niet verkoopt. Barca krijgt zelf wel de hoofdprijs van PSG, dan kun je andersom erop rekenen dat PSG hetzelfde verwacht.
En PSG niet willen helpen met de FFP regels is gelul.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:23
Zooitje hier kan ik even niet volgen bedoel je met de hoofdprijs die 222 miljoen € voor Neymar? indien ja vind ik dat PSG de hoofdprijs van Barcelona heeft gekregen, met Neymar in hun team hebben ze zich echt verrijkt hoor.
Vind ik leuk
Zooitje +1426
donderdag 14 september 2017 om 17:12
Ja dat bedrag bedoel ik, het is de afkoopsom dus dan moet het wel de hoofdprijs zijn. Als Barca dat niet vindt, dan hadden ze de afkoopsom maar hoger moeten maken.
Ik weet niet wat de afkoopsom voor Di Maria is, maar het is logisch dat PSG dat ook van Barca verlangt dat ze de hoofdprijs/afkoopsom betalen.

Echter zijn dergelijk bedragen natuurlijk complete waanzin.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 20:07
maar die hadden nooit verwacht dat die 222€ ook zou betaald worden he, natuurlijk kan je Di Maria niet vergelijken met Neymar. Sinds die absurde transfer prijs is doorgegaan is het hek helemaal van de dam . Als je nu leest 700 miljoen voor Isco??? kan het nog gekker, ik denk het niet , zoals jij zelf zegt complete waanzin
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:51
Meer dan niet meer als
Vind ik leuk
Marco S +2507
donderdag 14 september 2017 om 15:39
lekker monster..
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 16:09
Barcelona wilde niet meewerken aan een transfer omdat ze PSG niet aan FFP regels wilt helpen.

Wat een afgunst en nijd.

Barcelona dat het imago van een herenclub nastreeft in de jaren 80 is helemaal teniet gedaan.
Vind ik leuk
vrijdag 15 september 2017 om 01:01
Di Maria is een goede speler maar al veel te oud om op te bouwen. Barcelona moet weer jonge spelers inpassen en zo bouwen naar een nieuw team en wellicht eens kijken hoe Real het doet met aanwas van talenten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Barcelona had monstercontract van 10 miljoen euro netto klaarliggen'