'Barcelona had monstercontract van 10 miljoen euro netto klaarliggen'

    'Barcelona had monstercontract van 10 miljoen euro netto klaarliggen'

    donderdag 14 september 2017 om 12:15

    FC Barcelona was vorige maand bereid om heel ver te gaan om Angel Di Maria te overtuigen van een transfer. De Catalanen hadden een contract van tien miljoen euro netto per jaar klaarliggen voor de 29-jarige Argentijn, meldt Marca.

    Daarmee zou hij de op twee na best betaalde speler van de club worden, na Lionel Messi en Luis Suarez. Di Maria kon meer verdienen dan clubiconen als Andrés Iniesta en Gerard Piqué. Uiteindelijk ging de deal niet door omdat er geen akkoord werd bereikt tussen Barcelona en Paris Saint-Germain.

    Barça weigerde de hoofdprijs te betalen aan PSG omdat de club de rivaal niet wilde helpen in de poging om aan de Financial Fair Play-regels te voldoen. De Spaanse club bevestigde onlangs een bod te hebben gedaan dat ver onder de waarde van Di Maria lag. Overigens vond Barça het geen enkel probleem om met PSG, dat Neymar wegkaapte uit Catalonië, zaken te doen. "Wat is er mis met een PSG-deal?", vroeg voorzitter Josep Maria Bartomeu zich af. "Er zijn clubs die op de ene manier handelen en clubs die het anders doen."

    Plaats een reactie

    DubRtd +15223
    donderdag 14 september 2017 om 12:20
    Tsja, Barcelona moest inderdaad maar niet al te hard protesteren tegen het handelen van PSG.
    Voorbeelden te over waarbij ze zelf alle regels die te breken zijn, braken met als "hoogtepunt" Fabregas in een barca shirt laten hijsen tijdens een Spaanse wk-titel viering.
    Vind ik leuk
    Spookyboy +16
    donderdag 14 september 2017 om 13:24
    Lekker relevant.
    Vind ik leuk
    chicken +10496
    donderdag 14 september 2017 om 12:20
    Hoort barca psg niet te haten ondertussen? Zullen die gelachen hebben in Parijs..
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 12:22
    Barca heeft gewoon te laat gehandeld
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2340
    donderdag 14 september 2017 om 12:28
    Denk dat het goed is dat dit niet is doorgegaan , nu kan dembele rustig wennen op zijn favoriete flank , messi lijkt nog beter te zijn dan dat hij al was en suarez begint langzaam weer zijn vorm terug te krijgen. Mochten iniesta , busquets , en de voorste 3 fit blijven dit seizoen zie ik ze alles winnen wat er te winnen valt
    Vind ik leuk
    Galacticos +1668
    donderdag 14 september 2017 om 12:46
    Het probleem ligt aan de verdediging. Met Pique en Macherano en umtiti ga je het tegen de topploegen niet redden als het erop aan komt.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2340
    donderdag 14 september 2017 om 13:01
    Pique en umtiti gaat de laatste weken redelijk , alba is aanvallend echt de beste back van de wereld en semedo is ook prima , enige echt zwakke schakel voor dit niveau vind ik ter stegen , 3e ! Keeper van duitsland.
    In de winter zou ik proberen oblak te kopen en anders gaan voor de gea , al is het alleen al voor de gezichten in madrid
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2844
    donderdag 14 september 2017 om 13:18
    Galacticos hiermee ga ik niet akkoord Umiti doet dat goed op die plaats en Pique is een vaste pion in deze club en nu met Nelson Semedo erbij zie ik het goedkomen
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6062
    donderdag 14 september 2017 om 12:32
    Wees blij zoveel assists en goals maakt hij niet als je ziet hoeveel wedstrijden hij krijgt.
    Goede voetballer maar zeker niet meer waard dan Iniesta en Pique.
    Vind ik leuk
    030_Joep +151
    donderdag 14 september 2017 om 14:09
    Hij is wel meer waard als Pique hoor...
    Vind ik leuk
    Zooitje +1502
    donderdag 14 september 2017 om 12:32
    Niet zo raar dat PSG niet verkoopt. Barca krijgt zelf wel de hoofdprijs van PSG, dan kun je andersom erop rekenen dat PSG hetzelfde verwacht.
    En PSG niet willen helpen met de FFP regels is gelul.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2844
    donderdag 14 september 2017 om 13:23
    Zooitje hier kan ik even niet volgen bedoel je met de hoofdprijs die 222 miljoen € voor Neymar? indien ja vind ik dat PSG de hoofdprijs van Barcelona heeft gekregen, met Neymar in hun team hebben ze zich echt verrijkt hoor.
    Vind ik leuk
    Zooitje +1502
    donderdag 14 september 2017 om 17:12
    Ja dat bedrag bedoel ik, het is de afkoopsom dus dan moet het wel de hoofdprijs zijn. Als Barca dat niet vindt, dan hadden ze de afkoopsom maar hoger moeten maken.
    Ik weet niet wat de afkoopsom voor Di Maria is, maar het is logisch dat PSG dat ook van Barca verlangt dat ze de hoofdprijs/afkoopsom betalen.

    Echter zijn dergelijk bedragen natuurlijk complete waanzin.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2844
    donderdag 14 september 2017 om 20:07
    maar die hadden nooit verwacht dat die 222€ ook zou betaald worden he, natuurlijk kan je Di Maria niet vergelijken met Neymar. Sinds die absurde transfer prijs is doorgegaan is het hek helemaal van de dam . Als je nu leest 700 miljoen voor Isco??? kan het nog gekker, ik denk het niet , zoals jij zelf zegt complete waanzin
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 12:51
    Meer dan niet meer als
    Vind ik leuk
    Marco S +4135
    donderdag 14 september 2017 om 15:39
    lekker monster..
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 16:09
    Barcelona wilde niet meewerken aan een transfer omdat ze PSG niet aan FFP regels wilt helpen.

    Wat een afgunst en nijd.

    Barcelona dat het imago van een herenclub nastreeft in de jaren 80 is helemaal teniet gedaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Barcelona had monstercontract van 10 miljoen euro netto klaarliggen'