'Galatasaray wil niet wachten tot 2018 en ontbindt contracten van Nederlands duo'

'Galatasaray wil niet wachten tot 2018 en ontbindt contracten van Nederlands duo'

donderdag 14 september 2017 om 14:30

Ryan Donk en Nigel de Jong staan op de nominatie om te vertrekken bij Galatasaray. De Turkse grootmacht is van plan om de contracten van de twee Nederlandse tribuneklanten te ontbinden.

Donk en De Jong mochten tijdens de zomerse transferperiode al vertrekken uit Istanbul, maar slaagden er niet in om een nieuwe club te vinden. Diverse Turkse media, waaronder Milliyet, melden nu dat Cim Bom Bom in onderhandeling is met het duo om hun contracten te ontbinden. Zowel Donk als De Jong heeft een contract dat nog doorloopt tot het einde van het huidige seizoen.

Wanneer het tweetal Galatasaray eenmaal heeft verlaten, lijken ze ieder een andere kant op te gaan. De Jong is naar verluidt van plan om terug te keren naar de Verenigde Staten, waar hij eerder uitkwam voor LA Galaxy. De controlerende middenvelder werd eerder deze zomer nadrukkelijk gelinkt aan een rentree bij Ajax, maar bleek niet nodig in Amsterdam. Donk lijkt zijn zinnen te hebben gezet op een terugkeer naar Spanje, waar hij één seizoen voor Real Betis speelde.

Plaats een reactie

donderdag 14 september 2017 om 14:33
Iets voor psv?
Vind ik leuk
Guusman +410
donderdag 14 september 2017 om 14:34
Nop.
Vind ik leuk
5697956 +1260
donderdag 14 september 2017 om 15:12
Terechte ontbinding der contracten. Galatasaray had Donk en De Jong sowieso niet moeten aantrekken. Leeft Donk nog? Wat de neuk!!? RKC heeft vast nog wel plek voor hem.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 15:12]
Vind ik leuk
AFC +2641
donderdag 14 september 2017 om 15:30
Ze moeten jouw inhuren als TD... Maar dan wel om achteraf conclusies te trekken...
Vind ik leuk
5697956 +1260
donderdag 14 september 2017 om 16:00
Conclusies trekken doe je meestal achteraf (niet vooraf). Tautologie? Als ik daar TD was, had ik jou aangetrokken. Zou je zo aan het werk hebben gezet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 16:00]
Vind ik leuk
AFC +2641
donderdag 14 september 2017 om 16:30
Meestal maar niet altijd.. En achteraf conclusies trekken kan iedereen.. Als je even een transfersom overmaakt aan me werkgever dan is er geen probleem
Vind ik leuk
Rodajc +1500
donderdag 14 september 2017 om 16:34
Als je vooraf conclusies trekt, waar trek je dan een conclusie over?
Vind ik leuk
AFC +2641
donderdag 14 september 2017 om 16:41
Als jij iemand scout met t idee om hem te halen..Maar bij nader inzien ben je tot de conclusie gekomen dat hij niet goed genoeg is..
Vind ik leuk
5697956 +1260
donderdag 14 september 2017 om 17:49
Bij het scouten gaat het om een veronderstelling met daaraan gekoppeld een verwachting. Evalueren en concluderen maken deel uit van een proces. Je kunt inderdaad wel vooraf tot de conclusie komen dat personen niet goed genoeg worden bevonden op basis van een scoutingsactiviteit. Ik snap wat je bedoelt. Maar ik heb geen conclusies getrokken hoor.
Vind ik leuk
AFC +2641
donderdag 14 september 2017 om 18:31
Als je spelers op de tribune terechtkomen is de conclusie dat je ze niet moest halen tuurlijk makkelijk.. Maar een babel doet t juist weer onwijs goed.. Het is altijd afwachten.. HSV haalt er 1 van Sparta .. blijkt ineens een Goude greep te zijn.. Je weet t maar nooit..
Vind ik leuk
mablo46 +516
donderdag 14 september 2017 om 19:08
ik trek de conclusie dat hier heel wat conclusies geconcludeerd zijn!
Vind ik leuk
AFC +2641
donderdag 14 september 2017 om 19:56
Dat s een juiste conclusie
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:30
Donk kunnen ze best gebruiken in Eindhoven. Middenveld is vol genoeg bij PSV, maar wel een buitenkansje. Maar zal niet gebeuren lijkt mij.
Vind ik leuk
Guusman +410
donderdag 14 september 2017 om 14:33
Welkom in de Hollandsche school.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:34
Naja, lekker naar Los Angeles...

Ook niet verkeerd toch?
Vind ik leuk
Guusman +410
donderdag 14 september 2017 om 14:35
Again?
Vind ik leuk
DubRtd +11834
donderdag 14 september 2017 om 14:37
Ze waren daar en in de hele MLS blij dat ze van hem af waren.

http://ftw.usatoday.com/2016/07/nigel-de-jong-red-card-after-yet-another-horror-tackle
Vind ik leuk
feyeniels +14589
donderdag 14 september 2017 om 14:36
Hopelijk doet Fenerbahce bij Van Persie hetzelfde. Dan kan hij bij Feyenoord de rest van de eerste seizoenshelft meetrainen en dan in de winterstop aansluiten bij de wedstrijdselectie.
Vind ik leuk
Och jeh +869
donderdag 14 september 2017 om 14:39
Ik was eerst ook helemaal voor de terugkeer van van persie, maar na het zien van die wedstrijd van NL werd me duidelijk dat van Persie, einde verhaal is. Die moet snel stoppen na dit seizoen. Jammer
Vind ik leuk
DubRtd +11834
donderdag 14 september 2017 om 14:45
De enige kans die niet toevallig kwam, kwam van zijn voet.
Die pass op Robben.
Blessure liep hij op in een ongelukkig duel

Gisteravond had ook hij geen potten lopen breken maar in Nederland is hij nog steeds zo veel beter dan de rest.
Vind ik leuk
AFC +2641
donderdag 14 september 2017 om 15:33
Daar zou k me geld niet op zetten.. Van persie kan t niet bijbenen.. zal alleen ze kansjes afwachten zoals een kramer..
Vind ik leuk
DubRtd +11834
donderdag 14 september 2017 om 15:38
Toch vreemd dan dat ie toch opgeroepen wordt voor Oranje door de man die vorig seizoen een heel seizoen met hem werkte.
Weliswaar kieskeurig met wanneer hij hem hele wedstrijden liet spelen maar dat waren wel altijd de toppers.

Hij is nooit een Kuyt geweest die 90 minuten zich het snot voor de ogen rent.
Zie hem nog steeds graag komen. maar als hij niet komt is het ook goed.

Vind ik leuk
Cookee +2870
donderdag 14 september 2017 om 16:40
Je kan ook Larson of Boetius een kans blijven geven toch?
Ik zou van Persie graag zien, maar hij zal nog misschien 1 jaar meedoen of 2, wil je daarvoor 2 jonge ventjes kansloos maken?
Vind ik leuk
DubRtd +11834
donderdag 14 september 2017 om 16:43
Op de vleugels hoeven ze zich geen zorgen om hem te maken.
Komt voor spits of achter de spits.
Als hij komt.
Vind ik leuk
Cookee +2870
donderdag 14 september 2017 om 17:11
Kijk als hij topfit is dan zou het geweldig zijn voor de ED, dan kunnen alle mensen in alle Nederlandsche stadions zijn grootheid nog even aanschouwen. Maar als hij tobbent is dan zou het treurig zijn. Een de ene week wel fitte Robin en dan weer niet heb je ook niks aan.
Al denk ik dat Robin achter de spits wel heel aanvallend is voor Gio, durft ie dat?
Vind ik leuk
United FC +10334
donderdag 14 september 2017 om 15:39
Van Persie kan tenminste voetballen ;p
Vind ik leuk
feyeniels +14589
donderdag 14 september 2017 om 14:51
Ik denk dat Van Persie nog prima mee kan in de Eredivisie. Huntelaar had ook al jaren niks meer laten zien en is nu ook gelijk weer zeer belangrijk voor Ajax.
Vind ik leuk
Och jeh +869
donderdag 14 september 2017 om 14:52
huntelaar was wel veel fitter dan van Persie
Vind ik leuk
Fredsjhe +2024
donderdag 14 september 2017 om 15:11
Dat Huntelaar fitter was de afgelopen seizoenen, is een fabeltje:

Van Persie speelde in seizoen 2015/2016 en 2016/2017 75 wedstrijden voor Fener.

Huntelaar speelde in seizoen 2015/2016 en 2016/2017 64 wedstrijden voor Schalke.

Correctie: Van Persie speelde in deze twee seizoenen 82 wedstrijden en scoorde daarin 36x.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 15:35]
Vind ik leuk
mcmodd +9635
donderdag 14 september 2017 om 15:19
Dat heeft natuurlijk niet alleen met fitheid te maken Fredshe, maar ook met de keuze van de trainers.
Vind ik leuk
Och jeh +869
donderdag 14 september 2017 om 16:00
hsahaha jaja zo lust ik er nog wel een paar. Huntelaar zat op de bank omdat de trainer een andere keuze maakte, van Persie was veelal geblesseerd
Vind ik leuk
Fredsjhe +2024
donderdag 14 september 2017 om 16:21
Huntelaar was van eind oktober 2016 tot begin februari 2017 geblesseerd en miste alleen toen al 14 wedstrijden....
Vind ik leuk
RedNas +1927
donderdag 14 september 2017 om 15:10
Huntelaar vorig jaar veel geblesseerd geweest maar nog wel 24 wedstrijden en 5 goals. Het jaar daarvoor 40 wedstrijden en 16 goals. En we hebben het in zijn geval over de Bundesliga he.. Al jaren niks meer laten zien slaat echt nergens op.
Vind ik leuk
feyeniels +14589
donderdag 14 september 2017 om 15:16
Wat betreft twee jaar terug heb je gelijk, maar de Huntelaar van afgelopen seizoen was niet zoals we hem kennen. Dat dit deels aan blessures te wijten is zal best, maar ook toen hij fit was stond hij weinig meer in de basis.
Vind ik leuk
RedNas +1927
donderdag 14 september 2017 om 15:25
Die Burgstaller deed het gewoon boven verwachting goed. Dat hadden ze in Gelsenkirchen ook niet verwacht (volgens mij kostte hij iets meer dan 1 miljoen) maar als zo iemand dan 1 op 2 loopt in de Bundesliga haal je hem er niet zo makkelijk meer uit. Als Huntelaar daar was gebleven had hij dit seizoen echt zijn kans wel weer gehad.
Vind ik leuk
Quareck +1763
donderdag 14 september 2017 om 15:26
Want een beetje spits is blij met 5 doelpunten in 24 wedstrijden.. dat zijn cijfers waar zelfs Luuk de jong zijn neus voor ophaalt. Volgens jou laat de jong dus genoeg zien?
Vind ik leuk
RedNas +1927
donderdag 14 september 2017 om 15:47
De Jong heeft in 2 seizoenen Bundesliga 6 goals gemaakt... 0 uit 14 in zijn 2e seizoen en dat zonder noemenswaardige blessures. Jij denk serieus dat hij zijn neus ophaalt voor de statistieken van Huntelaar?!
Vind ik leuk
Quareck +1763
donderdag 14 september 2017 om 15:56
Je snapt toch wat ik bedoel? Je komt met statistieken die aan moeten tonen dat Huntelaar goed presteerde, maar 5 uit 24 is op elk niveau ter wereld te weinig voor een spits! Ik doelde trouwens op de jong in dezelfde tijdsperiode, niet dezelfde competitie.. maar zijn Duitste cijfers zijn idd nog slechter dan die van huntelaar
Vind ik leuk
RedNas +1927
donderdag 14 september 2017 om 16:06
Ik reageerde op 'Huntelaar had ook al jaren niks meer laten zien'. En gezien zijn blessures vorig seizoen vind ik dat in ieder geval meer dan niks. Van die 24 waren er heel veel invalbeurten tenslotte.
Het seizoen daarvoor was bovendien prima zoals ik ook schreef.
Vind ik leuk
Quareck +1763
donderdag 14 september 2017 om 16:10
Laten we elkaar tegemoet komen en zeggen dat hij redelijk gepresteerd heeft :)
Vind ik leuk
Enden +1567
donderdag 14 september 2017 om 15:08
Alas AJAX supporter kan ik dat alleen maar hopen. Lekker die onrust erin brengen en een luie speler binnen het werkvoetbal van Feyenoord zetten
Vind ik leuk
feyeniels +14589
donderdag 14 september 2017 om 15:14
Prima toch? Dan zijn wel allemaal blij ;-)
Vind ik leuk
Enden +1567
donderdag 14 september 2017 om 15:50
Tekenen dus
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:42
Donk zou een aanvulling voor PSV zijn. Lijkt mij beter dan Schwaab. Nigel bij Ajax niet nodig, teveel middenvelders. Amerika goede optie voor hem om af te bouwen, ligt er alleen aan welke clubs hem willen hebben. Ze zijn daar nog steeds verbaasd over zijn eerste periode.

Overigens ook heel slecht beleid van Galatasaray, die gasten krijgen behoorlijk wat geld mee..
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:43
Nigel de jong zou fantastisch zijn voor dit jonge fc twente.
Denk dat als hij nog een echte uitdaging asn wil gaan dit er een is.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:46
Lijkt mij ook een fantastische versterking!
Vind ik leuk
Janjan +241
donderdag 14 september 2017 om 14:48
Ze zijn welkom bij AJAX.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:56
Op de tribune ja.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:08
Weet je t zeker ? Je wil toch wel kampioen worden dit seizoen ?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:51
Ophalen FCT! Nigel kan dit team op sleeptouw nemen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:58
Verdient iets te veel voor het salarishuis van twente
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:01
Kan best inleveren...
Vind ik leuk
Zultkop +1823
donderdag 14 september 2017 om 15:14
Kunnen ja, maar ook echt doen......
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 19:23
Dat zal niet snel gebeuren.
Vind ik leuk
mablo46 +516
donderdag 14 september 2017 om 19:09
Jan van Halst weg? Schijnt 8ton te schelen ;)
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:11
Hebben jullie wel keihard nodig ja. Wel twente onwaardig, 0 uit 4
Vind ik leuk
19AZ82 +872
donderdag 14 september 2017 om 14:56
Ik hoop dat Nigel NOOIT meer terugkeert op NL velden of welke voetbalveld dan ook. Deze gozer is gewoon een benenbreker die allang levenslang verbannen had moeten worden. Je mag van mij best een beuker zijn, maar het bewust proberen te blesseren van medespelers is iets wat niemand in een stadion wil zien. Ik moet me niet indenken dat mijn zoontje van 7 Nigel de Jong een karatetrap zoals aan Xabi Alonso ziet uitdelen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:16
p.s.v. heeft een speler als de Jongecht wel nodig na het vertrek van Guardado
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 15:16]
Vind ik leuk
mcmodd +9635
donderdag 14 september 2017 om 15:24
Gelukkig voor deze mannen hoeven ze om het geld niet meer te voetballen. Ik zou ze willen zeggen: ga lekker vrijwilligerswerk doen, misschien bij de vrijwillige brandweer voor Donk en Nigel de Jong als hulpje van de gipsmeester van het plaatselijke ziekenhuis?
Vind ik leuk
United FC +10334
donderdag 14 september 2017 om 15:37
Ajax kom er maar in!
Vind ik leuk
Sil95 +2053
donderdag 14 september 2017 om 16:09
Nigel is wat mij betreft van harte welkom. Is een speler met gif die weet wat er op topniveau gevraagd wordt. Ik zou hem met open armen ontvangen als Ajax zijnde.
Vind ik leuk
Farmer +4459
donderdag 14 september 2017 om 16:53
Nigel de Jong leek niet nodig te zijn bij Ajax..

Zo.. zout in een wond strooien is 1 ding, maar dit is een nieuw ontwikkelde vorm van sarcasme zeker?
Vind ik leuk
Bizzy +4453
donderdag 14 september 2017 om 16:58
Kan Nigel ook als back spelen ? Zo ja dan kan psv een gokje wagen
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 18:32
Ik weet niet hoe goed Donk nog is maar als ie nog op 80% van zijn tijd bij AZ en Brugge zit dan moet PSV hem gelijk halen.
Vind ik leuk
Obl93 +536
donderdag 14 september 2017 om 19:47
Begint een beetje op een Nederlandse boycot te lijken in Turkije, kan mij niet voorstellen dat al deze jongens te min zijn voor deze clubs.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Galatasaray wil niet wachten tot 2018 en ontbindt contracten van Nederlands duo'