'Galatasaray wil niet wachten tot 2018 en ontbindt contracten van Nederlands duo'

    'Galatasaray wil niet wachten tot 2018 en ontbindt contracten van Nederlands duo'

    donderdag 14 september 2017 om 14:30

    Ryan Donk en Nigel de Jong staan op de nominatie om te vertrekken bij Galatasaray. De Turkse grootmacht is van plan om de contracten van de twee Nederlandse tribuneklanten te ontbinden.

    Donk en De Jong mochten tijdens de zomerse transferperiode al vertrekken uit Istanbul, maar slaagden er niet in om een nieuwe club te vinden. Diverse Turkse media, waaronder Milliyet, melden nu dat Cim Bom Bom in onderhandeling is met het duo om hun contracten te ontbinden. Zowel Donk als De Jong heeft een contract dat nog doorloopt tot het einde van het huidige seizoen.

    Wanneer het tweetal Galatasaray eenmaal heeft verlaten, lijken ze ieder een andere kant op te gaan. De Jong is naar verluidt van plan om terug te keren naar de Verenigde Staten, waar hij eerder uitkwam voor LA Galaxy. De controlerende middenvelder werd eerder deze zomer nadrukkelijk gelinkt aan een rentree bij Ajax, maar bleek niet nodig in Amsterdam. Donk lijkt zijn zinnen te hebben gezet op een terugkeer naar Spanje, waar hij één seizoen voor Real Betis speelde.

    Plaats een reactie

    Kanthee +43
    donderdag 14 september 2017 om 14:33
    Iets voor psv?
    Vind ik leuk
    5697956 +3059
    donderdag 14 september 2017 om 15:12
    Terechte ontbinding der contracten. Galatasaray had Donk en De Jong sowieso niet moeten aantrekken. Leeft Donk nog? Wat de neuk!!? RKC heeft vast nog wel plek voor hem.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 15:12]
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    donderdag 14 september 2017 om 15:30
    Ze moeten jouw inhuren als TD... Maar dan wel om achteraf conclusies te trekken...
    Vind ik leuk
    5697956 +3059
    donderdag 14 september 2017 om 16:00
    Conclusies trekken doe je meestal achteraf (niet vooraf). Tautologie? Als ik daar TD was, had ik jou aangetrokken. Zou je zo aan het werk hebben gezet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 16:00]
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    donderdag 14 september 2017 om 16:30
    Meestal maar niet altijd.. En achteraf conclusies trekken kan iedereen.. Als je even een transfersom overmaakt aan me werkgever dan is er geen probleem
    Vind ik leuk
    Rodajc +11250
    donderdag 14 september 2017 om 16:34
    Als je vooraf conclusies trekt, waar trek je dan een conclusie over?
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    donderdag 14 september 2017 om 16:41
    Als jij iemand scout met t idee om hem te halen..Maar bij nader inzien ben je tot de conclusie gekomen dat hij niet goed genoeg is..
    Vind ik leuk
    5697956 +3059
    donderdag 14 september 2017 om 17:49
    Bij het scouten gaat het om een veronderstelling met daaraan gekoppeld een verwachting. Evalueren en concluderen maken deel uit van een proces. Je kunt inderdaad wel vooraf tot de conclusie komen dat personen niet goed genoeg worden bevonden op basis van een scoutingsactiviteit. Ik snap wat je bedoelt. Maar ik heb geen conclusies getrokken hoor.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    donderdag 14 september 2017 om 18:31
    Als je spelers op de tribune terechtkomen is de conclusie dat je ze niet moest halen tuurlijk makkelijk.. Maar een babel doet t juist weer onwijs goed.. Het is altijd afwachten.. HSV haalt er 1 van Sparta .. blijkt ineens een Goude greep te zijn.. Je weet t maar nooit..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81974
    donderdag 14 september 2017 om 15:30
    Donk kunnen ze best gebruiken in Eindhoven. Middenveld is vol genoeg bij PSV, maar wel een buitenkansje. Maar zal niet gebeuren lijkt mij.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17236
    donderdag 14 september 2017 om 14:34
    Naja, lekker naar Los Angeles...

    Ook niet verkeerd toch?
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    donderdag 14 september 2017 om 14:37
    Ze waren daar en in de hele MLS blij dat ze van hem af waren.

    http://ftw.usatoday.com/2016/07/nigel-de-jong-red-card-after-yet-another-horror-tackle
    Vind ik leuk
    Duckhunt +38
    donderdag 14 september 2017 om 14:42
    Donk zou een aanvulling voor PSV zijn. Lijkt mij beter dan Schwaab. Nigel bij Ajax niet nodig, teveel middenvelders. Amerika goede optie voor hem om af te bouwen, ligt er alleen aan welke clubs hem willen hebben. Ze zijn daar nog steeds verbaasd over zijn eerste periode.

    Overigens ook heel slecht beleid van Galatasaray, die gasten krijgen behoorlijk wat geld mee..
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2115
    donderdag 14 september 2017 om 14:43
    Nigel de jong zou fantastisch zijn voor dit jonge fc twente.
    Denk dat als hij nog een echte uitdaging asn wil gaan dit er een is.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3146
    donderdag 14 september 2017 om 14:46
    Lijkt mij ook een fantastische versterking!
    Vind ik leuk
    Janjan +425
    donderdag 14 september 2017 om 14:48
    Ze zijn welkom bij AJAX.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 15:08
    Weet je t zeker ? Je wil toch wel kampioen worden dit seizoen ?
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3146
    donderdag 14 september 2017 om 14:51
    Ophalen FCT! Nigel kan dit team op sleeptouw nemen.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1659
    donderdag 14 september 2017 om 14:58
    Verdient iets te veel voor het salarishuis van twente
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3146
    donderdag 14 september 2017 om 15:01
    Kan best inleveren...
    Vind ik leuk
    Zultkop +3208
    donderdag 14 september 2017 om 15:14
    Kunnen ja, maar ook echt doen......
    Vind ik leuk
    Galacticos +1659
    donderdag 14 september 2017 om 19:23
    Dat zal niet snel gebeuren.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 15:11
    Hebben jullie wel keihard nodig ja. Wel twente onwaardig, 0 uit 4
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1536
    donderdag 14 september 2017 om 14:56
    Ik hoop dat Nigel NOOIT meer terugkeert op NL velden of welke voetbalveld dan ook. Deze gozer is gewoon een benenbreker die allang levenslang verbannen had moeten worden. Je mag van mij best een beuker zijn, maar het bewust proberen te blesseren van medespelers is iets wat niemand in een stadion wil zien. Ik moet me niet indenken dat mijn zoontje van 7 Nigel de Jong een karatetrap zoals aan Xabi Alonso ziet uitdelen.
    Vind ik leuk
    TdoubleU +1434
    donderdag 14 september 2017 om 15:16
    p.s.v. heeft een speler als de Jongecht wel nodig na het vertrek van Guardado
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 15:16]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    donderdag 14 september 2017 om 15:24
    Gelukkig voor deze mannen hoeven ze om het geld niet meer te voetballen. Ik zou ze willen zeggen: ga lekker vrijwilligerswerk doen, misschien bij de vrijwillige brandweer voor Donk en Nigel de Jong als hulpje van de gipsmeester van het plaatselijke ziekenhuis?
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    donderdag 14 september 2017 om 15:37
    Ajax kom er maar in!
    Vind ik leuk
    Sil95 +9398
    donderdag 14 september 2017 om 16:09
    Nigel is wat mij betreft van harte welkom. Is een speler met gif die weet wat er op topniveau gevraagd wordt. Ik zou hem met open armen ontvangen als Ajax zijnde.
    Vind ik leuk
    Farmer +10244
    donderdag 14 september 2017 om 16:53
    Nigel de Jong leek niet nodig te zijn bij Ajax..

    Zo.. zout in een wond strooien is 1 ding, maar dit is een nieuw ontwikkelde vorm van sarcasme zeker?
    Vind ik leuk
    Bizzy +16969
    donderdag 14 september 2017 om 16:58
    Kan Nigel ook als back spelen ? Zo ja dan kan psv een gokje wagen
    Vind ik leuk
    Obl93 +1890
    donderdag 14 september 2017 om 19:47
    Begint een beetje op een Nederlandse boycot te lijken in Turkije, kan mij niet voorstellen dat al deze jongens te min zijn voor deze clubs.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Galatasaray wil niet wachten tot 2018 en ontbindt contracten van Nederlands duo'