'Barça komt na chaos tot conclusie en intensiveert De Ligt-belangstelling'

    'Barça komt na chaos tot conclusie en intensiveert De Ligt-belangstelling'

    woensdag 20 september 2017 om 13:26

    De chaotische transfermarkt van deze zomer heeft FC Barcelona geleerd dat het spelers op tijd moet aantrekken, voordat zij de hoofdprijs kosten. Volgens Mundo Deportivo heeft de Catalaanse club daarom de interesse in Matthijs de Ligt (Ajax) en Dayot Upamecano (RB Leipzig) geïntensiveerd.

    Barcelona ziet in De Ligt en Upamecano (beiden 18) het verdedigingscentrum van de toekomst en wil het duo snel aantrekken. Door nu al te handelen hoeft de club later niet de transfermarkt op om De Ligt en Upamecano voor de hoofdprijs bij hun clubs op te pikken en kunnen de verdedigers zo getraind worden dat ze exact klaargestoomd worden voor het voetbal van de Catalanen.

    De Ligt zou Barcelona zijn opgevallen tijdens het scouten van Davinson Sánchez, die ook in de serieuze belangstelling stond. Hij verkaste echter naar Tottenham Hotspur. Een andere optie om de defensie voor de toekomst te versterken is Malang Sarr, een achttienjarige verdediger van Nice. Barcelona zou ondertussen ook op zoek zijn naar een verdediger die de defensie met onmiddelijke ingang kan versterken. Alessio Romagnoli (AC Milan), Aymeric Laporte (Athletic Bilbao), Inigo Martinez (Real Sociedad) en Virgil van Dijk (Southampton) komen daarvoor in aanmerking.

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +35447
    woensdag 20 september 2017 om 13:39
    Voor een toptalent bij Ajax wordt natuurlijk geen hoofdprijs gevraagd :-)
    Sanchez is slechts een van de duurste verdedigers aller tijden gebleken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 13:41]
    Vind ik leuk
    Korm +29778
    woensdag 20 september 2017 om 13:42
    Toptalenten betaal je vaak minder dan gearriveerde spelers
    Vind ik leuk
    Roekoe +4237
    woensdag 20 september 2017 om 13:54
    Maar de ligt is geen toptalent
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    woensdag 20 september 2017 om 13:59
    Ga jij ff achter de duiven aan... De ligt is 1 van de grootste talenten van Europa
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 14:13
    Hij zal wel net onder gescheten zijn;)
    Vind ik leuk
    Barry10 +1261
    woensdag 20 september 2017 om 15:34
    Ik moet ook lachen, maar dan om die 2de opmerking. De Ligt 1 van de grootste talenten van Europa, laat me niet lachen man. Leuk dat hij hier en daar op een lijstje staat, maar het niveau in Nederland kun je natuurlijk niet vergelijken met dat van andere competities in Nederland, dus laat hem het eerst maar bewijzen in een topcompetitie.
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1022
    woensdag 20 september 2017 om 15:59
    dat dacht ik ook al waarom is hij niet genomineerd voor de talent volste voetballer dan omdat hij dat niet is
    Vind ik leuk
    Mari +5582
    woensdag 20 september 2017 om 15:52
    Haha, lache.
    Ik las gisteren dat een Belg zijn topduif voor een topprijs had verkocht aan een Chinees. € 400.000 . De duif had goede genen, zijn zus was vorig jaar ook net als hij (de duif dus, haha) kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15055
    woensdag 20 september 2017 om 17:24
    Ach laat ze toch ff genieten AFC, wat zullen ze straks voor lul staan als de Ligt straks op zijn top is ;-)
    Vind ik leuk
    abraksas +1066
    woensdag 20 september 2017 om 15:38
    Waarom niet? Omdat zijn debuutwedstrijd voor Oranje geen groot succes was? Omdat hij nog niet foutloos speelt?
    Vind ik leuk
    Roekoe +4237
    woensdag 20 september 2017 om 16:09
    Pff net als el ghazi zeker, en bazoer, riedewald, kishna en al die andere geweldenaren die zo fantastisch waren. Alle exceptionele talenten van Ajax waren buitenlands de laatste jaren en geen Nederlanders. Klaassen was fantastisch bij Ajax maar ook hij lijkt nu in t buitenland door de mand te vallen. Stop met dat geprijs en laat het ze eerst maar eens laten zien. En ja ik ben een duif
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13144
    woensdag 20 september 2017 om 16:14
    Dan noem je de mislukkelingen. Kijk anders naar Eriksen, Zlatan, Suarez, Vertonghen, Alderweireld, Maxwell, Van der Vaart, Sneijder, Huntelaar en dan hebben we nog niet eens de jongens voor 2000.
    Vind ik leuk
    Roekoe +4237
    woensdag 20 september 2017 om 16:21
    Dat zijn op Vd vaart en Sneijder en Huntelaar na toch allemaal buitenlandse jongens of niet soms? Daarnaast is Huntelaar niet bij Ajax opgeleid maar gekocht voor 9 mil. Net als Suarez en Zlatan btw. Punt was dat de Nederlandse talenten al heel lang floppen in t buitenland, iets wat trouwens niet alleen bij Ajax gebeurt. De ligt is best een leuke speler hoor maar dat is geen barca materiaal en ik denk ook niet dat hij dat gaat worden
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13144
    woensdag 20 september 2017 om 17:47
    Dat zijn EL Ghazi en Bazoer ook als ik me niet vergis.....
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13144
    woensdag 20 september 2017 om 17:49
    Heb je moeite met lezen??
    Vind ik leuk
    Just dekler +1141
    woensdag 20 september 2017 om 17:26
    Huntelaar is door PSV opgeleid he vriend. Nou niet doen of dat eigen jeugd is. Talentjes van PSV.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13144
    woensdag 20 september 2017 om 17:48
    Jij kan echt niet lezen. BAZOER EN EL GHAZI ZIJN TOCH OOK GEEN EIGENJEUGD EM WAAR ZEG IK EIGENJEUGD WIJS HET IS AAN ALS JE HET ZO GOED WEET!!
    Vind ik leuk
    Just dekler +1141
    woensdag 20 september 2017 om 21:53
    Jemig, je hoeft niet zo te schreeuwen. Huntelaar was een toptalent van PSV en is gekocht door ajax.Je zegt nergens dat ie eigen jeugd is maar dat hoor je hier te zeggen. Regel 1 op vp maak een eigen jeugd grap, irriteer je vast iemand mee. ; )
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35447
    woensdag 20 september 2017 om 15:12
    Sanchez was ook nog geen gearriveerde speler.
    Vind ik leuk
    Thobar +3627
    woensdag 20 september 2017 om 15:27
    In de ogen van die Spanjaarden is er voor Sanchez niet de hoofdprijs betaald, blijkbaar heeft Mark een paar euros laten liggen. Een doorverkooppercentage is niet afgesproken maar daar moet je met Tottenham sowiezo mee oppassen (ivm betrokkenheid ruildeal Vorm)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35447
    woensdag 20 september 2017 om 15:49
    In de ogen van die Spanjaarden? Waar baseer je dat precies op?
    Vind ik leuk
    Thobar +3627
    woensdag 20 september 2017 om 15:59
    Hoe komen ze anders aan het idee dat ze nu de hoofdprijs niet hoeven te betalen aan Ajax en Leipzig.
    Vind ik leuk
    Bdog +4928
    woensdag 20 september 2017 om 13:42
    Die jeugdopleiding van Barca floreert ook als nooit tevoren geloof ik.
    Vind ik leuk
    harrie v. +668
    woensdag 20 september 2017 om 13:42
    Mijn god pfff.... de Ligt??? Rot toch op voetbalprimeur ,de Ligt is zwaar overschat. Kan met pijn en moeite mee in de eredivisie. Moet die gehyped worden omdat die uit de Ajax school komt ofzo??
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    woensdag 20 september 2017 om 14:02
    Hahahahah Harrie Harrie Harrie toch.. jaloezie komt uit je oren.. Belangstelling voor de ligt is al maanden bekent.. ik weet dat t vervelend is dat er bij fey geen toptalenten zijn maar het is niet anders
    Vind ik leuk
    harrie v. +668
    woensdag 20 september 2017 om 15:13
    hahaha een Feyenoorder?? Ik ben voor die amateurclub uit Kerkrade
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4777
    woensdag 20 september 2017 om 13:43
    Dan hadden ze Davinson Sanchez moeten halen he
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 13:43
    Zou wel handig zijn om beide aan te trekken en dan weer uitlenen zodat ze zich kunnen verder ontwikkelen. Of als Barca paar verdedigers kwijt raakt, kan een van hun wel mee doen met het eerste redelijk vaak. Wie weet, misschien worden het goede verdedigers
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 13:44]
    Vind ik leuk
    Richard020 +12863
    woensdag 20 september 2017 om 13:43
    Gelukkig heeft de Ligt pas zijn contract verlengt en lijkt het mij een jongen die zich niet snel gek laat maken.
    Vind ik leuk
    Strijp +8053
    woensdag 20 september 2017 om 13:44
    een echt product uit de voetbal school
    Vind ik leuk
    rik.bless +174
    woensdag 20 september 2017 om 13:45
    Prima talent die de Ligt hoor, maar (nog) niet goed genoeg voor een club als Barcelona. Deze generatie Nederlandse talenten kunnen ze beter overslaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 13:46
    Wel grappig dat je een van je grootste verdedigende talenten uit de jeugd laat vertrekken en nu naar verdedigende talenten zoekt
    Vind ik leuk
    robson81 +2123
    woensdag 20 september 2017 om 13:49
    De ligt zou opgevallen zijn tijdens het scouten van Sánchez?die deligt staat al jaren op hun scouting lijst en die van vele andere topclubs.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 13:50
    Af en toe denk ik dat VP beheert word door Sjaak Swart. Geloof niets van dit bericht. Als de Ligt slim is en dat is hij geloof ik ook, dan blijft hij nog minimaal 4 jaar bij Ajax. Nu nog vaak veels te onregelmatig maar dat zal met de loop der jaren hopelijk verdwijnen.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4777
    woensdag 20 september 2017 om 13:52
    Inderdaad, beetje dezelfde weg als Davy Klaassen afleggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 13:52
    Hallo
    Edit: Oeps, kon net niks posten 500 error of iets. Dit was een test.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 13:53]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81731
    woensdag 20 september 2017 om 13:52
    @VP

    Probeer wat te doen aan de accountnamen. Het is zeer betreurend dat men een account kan aanmaken met woorden die je liever niet ziet.

    Als jullie er niets aan doen dan wordt het alleen maar erger en erger.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 13:55
    Zijn vaak kinderen of stoere binkies met een IQ van 0
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81731
    woensdag 20 september 2017 om 13:58
    Dat maakt hierin even niet uit, ik heb het nu over het bedrijf VP die zelf hieraan wat kan veranderen.
    Vind ik leuk
    rik.bless +174
    woensdag 20 september 2017 om 14:06
    En ook iets aan de kinderachtige reacties die hier te vaak voorkomen, van bekvechten tot clubs bashen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81731
    woensdag 20 september 2017 om 14:07
    Is ook vervelend maar ik vind dit wat ik aangeef wel een issue.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 14:29
    Jaa al die namen met ajax erin kan echt niet;p
    Zou verboden moeten zijn
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1996
    woensdag 20 september 2017 om 14:48
    Parrrdon
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 14:57
    Hahah
    Vind ik leuk
    K V ASSEL +187
    woensdag 20 september 2017 om 13:58
    Ja natuurlijk, en sinterklaas blijft dit jaar in Spanje want die moet 6 december bij Barca rechtsback spelen.....
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1996
    woensdag 20 september 2017 om 14:48
    Hij kan toch 5 december gewoon met het vliegtuig naar huis
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 14:48]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +20077
    woensdag 20 september 2017 om 14:10
    Alsof die jongens nu al minuten gaan maken in de hoofdmacht. Die mogen 2 jaar rijpen bij jong-barcelona. lijkt me iig erg verstandig, de ligt heeft nog 2 jaar nodig om domme foutjes uit z'n spel te halen denk ik.
    Vind ik leuk
    Nouwske +2059
    woensdag 20 september 2017 om 14:23
    volledig eens met stelling 2, met 1 eigenlijk ook, maar weet daar inhoudelijk te weinig van. Heb enorm veel respect voor de persoon Gullit, bovendien is hij socialmedia-geil, wat de hele kinder-bueno generatie vandaag de dag ook is. ook daar weet ik weer te weinig van :')
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3857
    woensdag 20 september 2017 om 14:33
    Martinez en Laporte zouden voor Barcelona geweldige aanwinsten zijn. De Ligt zou er goed aan doen om nog even bij Ajax te blijven, is in zijn speel nog weinig consequent en maakt wat foutjes hier en daar, dat mag hij is nog jong, maar dan kan hij beter bij Ajax spelen dan in Barça B. Belangrijk voor hem is dat hij in ieder geval die handelingssnelheid nog even wat opkrikt.
    Vind ik leuk
    Tfoe +713
    woensdag 20 september 2017 om 14:39
    Broodje aap verhaal.
    Als de Ligt gaat dan kost ie toch al de hoofdprijs.
    Wat een slecht artikel.
    Het gaat gewoon zo dat een speler pas interessant is als hij goed presteert .
    Ja ook een inkoppertje.
    En dan liggen die spelers allang langer vast bij hun club waardoor voor die club zijn begrippen de hoofdprijs word betaald.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2790
    woensdag 20 september 2017 om 14:44
    De Ligt is te licht. Wordt er ook 1 die heel jong het goed doet, maar uiteindelijk red hij het niet.
    In ieder geval als hij nu al richting Barcelona zou gaan.
    Misschien als hij nog een jaar of 5 bij ajax blijft.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 15:24]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 14:45
    Het grote nadeel van een talent is: je denkt iets te zien maar weet niet of het er uit komt. Spelers worden veelal door de media gehypet en vallen in het echt vaak tegen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1950
    woensdag 20 september 2017 om 14:48
    De ligt mist een ervaren snelle sterke verdediger naast hem om te kunnen excelleren. Vorig jaar kan hij door Sanchez voldoende mee opkomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 15:01
    Snel verkopen nu er nog goed op staat bij Barcelona. Ik verwacht dat zijn waarde snel gaat zakken.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6167
    woensdag 20 september 2017 om 15:03
    Is te begrijpen maar Umtiti is toch ook pas 23?

    Dat je Piqué wilt vervangen kan ik fan wel weer begrijpen :)
    Vind ik leuk
    DrDeef +1167
    woensdag 20 september 2017 om 15:13
    Zou wel tekenend zijn voor het tanende transferbeleid en dito scouting van een eens zo grote club. Ze hebben op dit moment echt geen idee wat ze aan het doen zijn, dat moment duurt helaas al 2 jaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 15:15
    ja blijkt weer dat barselona poppenstront in hun ogen hebben. ja hoor het is toch een nieuw manier om geld wit te wassen dus tja
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 15:20]
    Vind ik leuk
    baron69 +83
    woensdag 20 september 2017 om 15:24
    huntelaar nog niet in de belangstelling van barca
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    woensdag 20 september 2017 om 15:39
    Als het de bedoeling van Barça is om De Ligt te halen om hem klaar te stomen voor het eerste team, moeten ze snel zijn. Hij ligt nog een aantal jaren onder contract, wachten maakt hem steeds duurder, Ajax kennende. Eigenlijk zou hij met de winterstop dan al wegmoeten, maar ik denk dat dit Ajax in kwaliteit veel zal kosten. Daar zal minimaal een groot talent uit hun jeugd moeten komen die het niveau goed aankan, anders moeten ze toch als koopclub de wintertransferwindow in. De Ligt is nog niet klaar voor het niveau daar, maar ik verwacht dat de mensen bij Barça best wat van hem kunnen maken. Dat beetje talent kan wellicht in de exploirermachine, dan wordt het nog een hele grote.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 15:45
    de chaos is nu echt compleet daar :P
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 16:04
    Zoooow, even een bakje popcorn en dan mogen alle azijnzeikertjes en ajaxhatertjes hun wel overwogen mening weer geven!
    Vind ik leuk
    hantayo +926
    woensdag 20 september 2017 om 16:15
    Dan sta je daar reserve. Niet doen. Stap voor stap naar een betere ploeg met de garantie dat je speelt.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1055
    woensdag 20 september 2017 om 20:11
    Gewoon iedereen verkopen, raar dat er geen clubs zijn die Overmars bellen of Hennie Spijkerhol te koop is????
    Vind ik leuk
    Gerro +5466
    woensdag 20 september 2017 om 23:04
    Bazoer hadden ze ook geïntensiveerd een jaartje geleden was al zo als zeker op weg naar spanje als we de berichten destijds mochten geloven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Barça komt na chaos tot conclusie en intensiveert De Ligt-belangstelling'