Onana voelt kille sfeer in Arena: 'Iedereen is misschien een beetje boos'

Onana voelt kille sfeer in Arena: 'Iedereen is misschien een beetje boos'

woensdag 20 september 2017 om 14:54

André Onana vindt dat de fans van Ajax een beetje te streng zijn voor de ploeg. De doelman merkte een kille sfeer op tijdens het laatste duel in de Arena met PEC Zwolle (3-0).

"Bij de laatste thuiswedstrijd voelde de Arena een beetje leeg aan. Iedereen is misschien een beetje boos over de resultaten. Maar we hebben echt ons best gedaan", zegt Onana in het tweede deel van zijn interview met AT5. "Dat zal wel komen omdat we niet meer Europees spelen. Maar we zijn een team, we winnen en verliezen samen. We hebben ze nodig."

Onana was ruim een jaar geleden naar eigen zeggen nog heel ver verwijderd van een basisplaats bij Ajax, maar is nu niet meer uit het elftal weg te denken. "Ik speelde nog bij Jong Ajax, ik was eigenlijk de zevende keeper. Als Tim Krul niet geblesseerd was geweest, had ik geen kans gehad. Het was goed voor mij maar niet voor Krul. Ik heb veel van hem geleerd, echt een leuke gast. Maar ik heb veel geluk", aldus Onana.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

michelhx +2039
woensdag 20 september 2017 om 14:57
Dit jaar doet Onana het tot op heden in ieder geval beduidend minder dan vorig jaar.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 14:59
Vorig seizoen had hij nu geloof ik nog geen wedstrijd gespeeld. Misschien bij jong Ajax maar daar deed hij het ook niet top.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
woensdag 20 september 2017 om 15:07
32 van de 34 gespeeld vorig jaar dus alleen de eerste 2 niet.
Toen ie net over was van barcelona en in jong ajax stond was het lachen gieren brullen met hem.
Had dan ook grote hoop dat ie zo door zou gaan in het eerste maar hij heeft het gewoon goed gedaan natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:10
Na het vertrek van Jasper, heeft Onana alles gespeeld
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:11
Get used to it André!!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 14:58
Voor Ajax ook goed dat Krul geblesseerd raakte. Anders hadden ze nog meer punten ingeleverd. Goede keeper die Onana.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 14:58
Tja presteren is de voorwaarde. Gewoon winnen
Vind ik leuk
jaja_PSV +14837
woensdag 20 september 2017 om 15:06
Zo zie je maar:
Kille sfeer bij Ajax.
Warme sfeer bij PSV.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:08
Ja lekker man, dat uitfluiten van je eigen team toch ;-)
Vind ik leuk
jaja_PSV +14837
woensdag 20 september 2017 om 15:11
dat uitsluitend viel niet ogalee hoor. er is vaker "kom op PSV" gezongen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:09
Daarnaast is de sfeer ver te zoeken in de Arena, daar ben ik het wel mee eens.
Vind ik leuk
Lachie +98
woensdag 20 september 2017 om 15:46
In eindhoven minstens net zo hoor
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:47
Daar durf ik niet snel over te oordelen :-)
Vind ik leuk
Johan.l +3741
woensdag 20 september 2017 om 18:53
Nou daar worden de spelers soms nog midden in de nacht opgewacht op een warm onthaal dat kunnen we wederom van onze club niet zeggen toch
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:09
Hij speelde vorig seizoen waarschijnlijk met oordoppen in. Waarschijnlijk merkt hij na het uitdoen van z'n oordoppen dat er geen sfeer zit in de arena.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
woensdag 20 september 2017 om 15:10
Ja, maar als ze nou bij beiden die halve zolen met die trommels even buiten de deur kunnen houden kan ik het geluid weer aanzetten op mijn tv.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 15:11]
Vind ik leuk
Dicky +4639
woensdag 20 september 2017 om 15:14
Als het goed gaat wel. Alleen is het in de Arena ook wel erg moeilijk om sfeer te creëren. Slechte akoestiek daar.
Vind ik leuk
Drobtine +1862
woensdag 20 september 2017 om 17:34
Keloel
Vind ik leuk
Dicky +4639
woensdag 20 september 2017 om 17:50
Ja dat heb ik er meer van jouw soort horen zeggen. Maar iedereen die niks met jouw clubje heeft denkt daar anders over. Het ligt ook niet aan jullie supporters. Al zet je de fans van welke club dan ook in de Arena sfeer is er gewoon niet. Dat ligt aan het stadion. Zelfs tijdens de champignons league en Europa league finale was er geen sfeer. Het is ook niet voor niks dat Oranje liever in de Kuip speelt. Zelfde publiek, maar dan toch sfeer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 17:51]
Vind ik leuk
Johan.l +3741
woensdag 20 september 2017 om 18:54
Waar heb ik gezeten dan?
Vind ik leuk
Dicky +4639
woensdag 20 september 2017 om 18:56
Bij wijze van spreken maar ik dacht dat iedereen dat wel begreep.
Vind ik leuk
Barry10 +968
woensdag 20 september 2017 om 15:37
En de mooiste sfeer vind je nog altijd bij Feyenoord, in goede en slechte tijden.
Vind ik leuk
Drobtine +1862
woensdag 20 september 2017 om 17:35
Ernst Happels "allemaal keloel" is echter wel van toepassing. 2/3 van de tijd alleen ManCity supporterts gehoord
Vind ik leuk
Barry10 +968
donderdag 21 september 2017 om 07:42
Haha wat een reactie van een Ajax supporter, simpele ziel. Wat verwacht je als je 4-0 achter staat, de Arena zou al leeg zijn.

Kijk anders ff dit filmpje, wordt nog gewoon gezongen terwijl we 0-4 achter staan.

http://voetbalflitsen.nl/nieuws/2qxgar/beelden-feyenoordfans-blijven-achter-hun-team-staan-en-zingen-youll-never-walk-alone

Het is niet voor niks dat elke speler die bij Feyenoord heeft gespeeld zo onder de indruk is geweest.
Vind ik leuk
North +1781
woensdag 20 september 2017 om 17:54
Op de snelweg zeker, toen jullie allemaal alweer onderweg waren naar huis.

In de badKuip is het de afgelopen jaren doodstil..
Vind ik leuk
Barry10 +968
donderdag 21 september 2017 om 07:50
Huilie huilie
Vind ik leuk
Dicky +4639
woensdag 20 september 2017 om 17:55
Dat zagen we vorige week tegen City inderdaad. De sfeer van het Feyenoord legioen is de grootste overhypte onzin in het Nederlands voetbal. De Kuip is wel een stadion waar je sfeer kan maken. Enorm gedateer, maar het kan sfeervol zijn. Maar dat is het lang niet altijd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 17:56]
Vind ik leuk
Barry10 +968
donderdag 21 september 2017 om 07:50
Grappig dat ik reacties krijg van Ajax supporters en nu een Vitesse supporter, precies de stadions die of niet gevuld zijn, of leeglopen als ze achter staan. Liever een vol gedateerd stadion dan een half leeg nieuw stadion. Maar jij als Vitesse supporter hebt natuurlijk geen idee hoe een vol stadion is, jij kent alleen maar half volle stadions.

Kijk even dit filmje, dan weet je wel beter Dicky Dick.

http://voetbalflitsen.nl/nieuws/2qxgar/beelden-feyenoordfans-blijven-achter-hun-team-staan-en-zingen-youll-never-walk-alone
Vind ik leuk
Drobtine +1862
donderdag 21 september 2017 om 18:55
Hey tuinkaboutert als je niet in de Arena mag komen kun je m.i. weinig zeggen over hoe het daar iedere wedstrijd is.
Dat filmpje zegt mij weinig het is niet meer of beter dan de steun van het Ajax publiek tijdens de 0-4 nederlaag in de Champions League.
Vind ik leuk
Barry10 +968
vrijdag 22 september 2017 om 07:11
Haha hou toch op man droeftoeter, die Arena zou al helemaal leeglopen na 1 helft. Dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen dus doe nou niet of Feyenoord - en Ajax publiek hetzelfde is want dat is het niet.

En ow ja, is er niet een nieuwe regel met een voorstel dat je verplicht op moet komen dagen omdat er zoveel lege plekken zijn?

Haha, hou jij ff lekker iemand anders voor de gek.
Vind ik leuk
Drobtine +1862
woensdag 20 september 2017 om 17:33
Hete sfeer zelfs bij PSV zag dat supporters al de eerste galgen aan het bouwen waren in het bos naast de Herdgang
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:08
De sfeer is sowieso enorm slecht sinds ze het sfeervak bij de F-side probeerden te krijgen. Dat gaat gewoon niet werken! Heel jammer...
Vind ik leuk
Leeuw +2799
woensdag 20 september 2017 om 15:17
De Onana weken zijn aangebroken. Deze speelt minimaal 1 jaar in de Eredivisie.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:17
Toch wel opvallend:fans die op VP beweren hoe geweldige sfeer er heerst in de arena en een eigen speler die dan dit zegt.
Kan niet wachten hoe blufke dit gaat proberen recht te praten.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
woensdag 20 september 2017 om 15:29
riGGY-AFCA bevestigt anders volmondig Onana's beweringen
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:42
En hierbij nogmaals. Als vaste seizoenkaarthouder en Ajax supporter in hart en nieren doet het me echt wel een beetje pijn dat alleen bij wedstrijden tegen PSV & Feyenoord er een feestelijke sfeer hangt.

Sinds het sfeervak pleitte is komt het zelfs wel eens voor dat het uitpubliek te horen is ;-) dat was een poosje geleden niet mogelijk, en zelfs niet in de Amsterdam Arena :-)!
Vind ik leuk
DubRtd +13567
woensdag 20 september 2017 om 15:44
Oplossing daarvoor hebben ze al een paar keer uitgevoerd: geen uitsupporters meer toelaten. Wat denken ze wel.... herrie maken in een bibliotheek.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:45
Hahaha, ho ho... ;-)
Vind ik leuk
DubRtd +13567
woensdag 20 september 2017 om 15:48
Maar echt serieus, ik heb de stream uitgegooid tijdens Ajax - Groningen vanwege die randdebielen met die trommels. Je zal dat schorum naast je hebben zitten.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:49
Ja denk dat je dan ook een gratis seizoenkaart krijgt ;-) hehe...

Ik zit aan de andere kant zowat, heb daar geen last van.

Maar zoals ik al eerder zei, Ajax heeft er zelf een beetje voor gezorgd dat de sfeer pleitte is. Erg jammer maar komt ook wel weer een keertje goed hoor :-)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:19
Andre "Murphy"Onana
Vind je het gek,het niveau is gewoon bagger!!
En de resultaten blijven uit.
Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

wel een leuke gozer trouwens
Vind ik leuk
Bennie498 +1004
woensdag 20 september 2017 om 15:28
Wat ze daar ook verzinnen de successupporters zijn nu weg hé en er is een op kom plicht dus als je geen zin hebt moet je komen ....
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:30
Weet je wat het is, ik kom iedere thuiswedstrijd in de ArenA. Ik merk het verschil in sfeer ook t.o.v. vorig seizoen. Maar ik vind het niet gerechtvaardigd dat spelers altijd zeggen dat de fans hoe dan ook achter ze moeten blijven staan. Als je verdomme niet eens Europees hebt kunnen halen tegen Rosenborg, verliest van Heracles en bagger spel op de mat legt, mogen dan de mensen die enorm veel geld betalen om naar hun te komen kijken, kritisch zijn? Zij krijgen absurde bedragen om bagger spel te spelen, wij betalen absurde bedragen om bagger spel te zien. Supporters mogen kritisch zijn (en natuurlijk zie ik ook het liefst dat er 90 minuten lang sfeer is, maar soms verdienen de spelers dat gewoon niet).
Vind ik leuk
frankn27 +3897
woensdag 20 september 2017 om 15:39
Tja dat zal denk ik altijd wel de discussie blijven en Ajax supporters denken daar anders over dan Twente, Feyenoord, Nac Supporters.... garanties heb je in het voetballen nooit volgens mij, maar indd van een club als Ajax verwacht men 3 punten EN mooi voetbal, tja ik weet niet of dat nog van deze tijd is. Ajax is uiteraard nog een hele grote naam in het voetbal, maar echt teams van wie je EN wekelijks 3 punten mag verwachten EN wekelijks voetbal tja dat was een andere tijd he (1995) maar goed in de ogen van Twente, Feyenoord en NAC supporters blijf je je team ten alle tijden steunen en aanmoedigen en als het dan een kutseizoen is dan hoop en wens je op betere tijden en denk je terug aan die fijne seizoenen maar je bent er gewoon altijd, en je support je club gewoon elk weekend weer op dezelfde manier...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:45
Zeker! Het hoeft van mij ook niet wekelijks mooi voetbal te zijn hoor. Maar vooralsnog hebben ze mij in de competitie niet kunnen bekoren. En dan speel je tegen ploegen als PEC Zwolle en VVV. Het klasse verschil is, met alle respect, gewoon heel groot. Daar moet je toch minimaal 60 minuten overheen denderen. In plaats daarvan blijft het beperkt tot een half uur.

Moedeloze balletjes terug, mislukte voorzetten van Dijks en het dramatisch afronden van Younes en Dolberg. En dan heb ik Veltman nog niet eens genoemd... Als ik naar Feyenoord kijk, is het voetbal niet altijd even goed, maar zie ik wel een drive die ik bij Ajax niet zie.

En misschien zijn we vorig seizoen wel iets te veel verwend onder Peter Bosz. Leggen we de lat voor de groep te hoog. Maar in eigen huis tegen PEC Zwolle etc. verwacht ik gewoon attractief voetbal. Dat spreken ze zelf ook uit, dus ze scheppen zelf die verwachtingen.
Vind ik leuk
frankn27 +3897
woensdag 20 september 2017 om 15:47
Ik denk dat je PEC thuis kon wijten aan het nieuwe systeem, toch altijd onwennig als er in de voorbereiding nagenoeg niet op getraind is en je ineens ermee geconfronteerd wordt, toen hij terugviel op oude systeem liep het weer.... denk dat Keizer keuze moet maken tussen Dolberg/Huntelaar... Dolberg gigantische dip, maar naar die 50 miljoen kan je ook fluiten als je hem op de bank laat zitten... lastige keuze
Vind ik leuk
frankn27 +3897
woensdag 20 september 2017 om 15:41
De 1 zegt: er zal een geweldige sfeer zijn als de acteurs (spelers) goed voetbal laten zien, en de ander zegt: van een goede sfeer gaat een speler net stapje verder en voelt hij de vermoeidheid net wat minder.... zeg het maar ;)
Ik zelf denk het 2e...

En dat van de absurde bedragen betalen voor onze cluppies ik denk dat dat nog wel meevalt, staat in ieder geval in het niets vergeleken met de salarissen die de heren verdienen dus een reden: ja ik mag fluiten en zeiken omdat ik hun salaris betaal is onzin, want je betaald misschien 5 minuten van hun salaris ofzo
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:48
Ik zeg ook niet dat ik hun salaris betaal. Maar een seizoenskaart is heel veel geld hoor. Maar het ging om het feit dat spelers niet moeten vergeten dat wij veel geld betalen om ze te komen supporten. Als ze zelf passie erin gooien en de supporters zien dat, dan maakt het voetbal niet eens zo heel veel uit. Als er maar hard gewerkt word.
Vind ik leuk
Foebele +32437
woensdag 20 september 2017 om 15:32
Ze zijn niet boos op jou of het team, maar op de directie die het voor elkaar hebben gekregen om al het goede van vorig jaar compleet kapot te maken en ons andermaal op te zadelen met een totaal uitgeklede selectie.
Vind ik leuk
frankn27 +3897
woensdag 20 september 2017 om 15:43
Ik denk dat dat inherent is aan de Nederlandse competitie, alleen het wrange misschien voor Ajax supporters is dat Ajax genoeg geld op de bank heeft om er ook wat voor terug te halen?
Maar kon weleens nadelig zijn dat als Ajax spelers voor wereldbedragen weg doet (Sanchez) en Dolberg (had gekund) dan zegt elke andere club ook bij wie Ajax wil shoppen: 15-20 miljoen! :)
Vind ik leuk
Foebele +32437
woensdag 20 september 2017 om 15:54
Ja, het vertrekken van goede spelers is inherent aan de eredivisie's positie in de markt, maar dat wat ze er voor terug halen is keer op keer te matig, alleen maar jeugd wat voor de toekomst is gehaald (letterlijk en figuurlijk).

Nooit eens een speler met bewezen kwaliteit, altijd de smoes dat die niet haalbaar zijn terwijl de concurrentie in Nederland het tegendeel bewijst.

Ze zijn gewoon niet capabel genoeg om een goede, gebalanceerde selectie bij elkaar te brengen, dat mogen we na meerdere jaren inmiddels wel concluderen. Je kunt namelijk niet ieder jaar roepen, soms lukt het en soms niet, want dan is het dus niet meer een incident maar jaarlijks terugkerend fenomeen...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:57
Ben je er weer ouwe? ;-)
Vind ik leuk
Foebele +32437
woensdag 20 september 2017 om 16:01
Ben nooit weg geweest, heb alleen niet zoveel tijd op dit moment, ben nogal druk!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:03
Hehe oké! :-)
Vind ik leuk
Mari +981
woensdag 20 september 2017 om 15:55
Sympathieke vent. Hopelijk zorgt Ajax voor meer begeleiding buiten het veld om. (anders zal Raiola in deze niche springen). Je verdient deze extra kosten gemakkelijk terug
Vind ik leuk
Pinda +46
woensdag 20 september 2017 om 17:27
Bem benieuwd hoe van Leer het zou doen. Dan weet Onana dat hij beter zijn best moet doen denk dat hij zeker is van zijn plaats!!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:54
Ze doen het allemaal minder dan vorig seizoen de schuld van Bergkamp en van de Sar met hun Keizer als trainer en als het dan niet loopt is Appie de schuldige terwijl ze juist voor Appie een stap extra zouden moeten zetten!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 01:02
Boos is nog zacht uitgedrukt ik ben kwaad!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onana voelt kille sfeer in Arena: 'Iedereen is misschien een beetje boos'