Voormalig PSV-spits nu ineens verdediger in vierde klasse: 'Héérlijk zonder druk'

Voormalig PSV-spits nu ineens verdediger in vierde klasse: 'Héérlijk zonder druk'

woensdag 20 september 2017 om 17:30

Het leven als amateurvoetballer bevalt Danny Koevermans goed. De 38-jarige oud-spits van onder meer PSV en AZ is nu speler van de amateurs van SV Brandevoort, dat uitkomt in de vierde klasse. Koevermans was als profvoetballer spits, nu is hij verdediger.

"Ik kan daar de hele week zó ontzettend naar uitkijken. Héérlijk man, een potje voetballen zonder druk. Waarom ik zo kan genieten van dat verenigingsleven? In feite ben ik altijd een amateurvoetballer geweest, eentje die per ongeluk ook nog prof is geworden", zegt Koevermans in een interview met het Eindhovens Dagblad.

Koevermans speelde onder andere voor PSV, AZ, FC Utrecht en kwam zelfs uit voor Oranje. "Maar om het nou weer over dat verleden te hebben? Ik ben er uiteraard trots op, maar ik voel me nu een speler in de vijfde klasse. Hoewel, vorig seizoen zijn we natuurlijk gepromoveerd naar de vierde klasse. En van dat elftal was ik echt niet de belangrijkste schakel."

Koevermans heeft ook het schrijven van wedstrijdverslagen op zich genomen. "Tijdens één van die eerste wedstrijden, dacht ik: hier moet ik iets mee doen. De aftrap moest worden uitgesteld omdat iemand zijn broodje frikandel nog naar binnen moest werken. Sindsdien schrijf ik die stukjes. Ik ga daar een uur, anderhalf uur voor zitten. Kopje thee erbij. De meeste ploeggenoten komen dan wel aan de beurt. Maar ik neem mezelf ook niet zo serieus in die stukjes."

Plaats een reactie

Mo +8864
woensdag 20 september 2017 om 17:35
Haha man naar mijn hart
Vind ik leuk
HveenLFC +3142
woensdag 20 september 2017 om 17:37
Zou die speler ook zijn tijd hebben genomen? :D
Vind ik leuk
Objectief +2671
woensdag 20 september 2017 om 18:07
Broodje frikadel. Haha, dacht bijna dat Vd Vaart ook amateurvoetballer was geworden!
Vind ik leuk
jaja_PSV +19914
woensdag 20 september 2017 om 21:22
Op dat niveau is vd Vaart al wel beland.
Vind ik leuk
Leffe +970
woensdag 20 september 2017 om 17:39
Dan ben je 38-jaar.,, missschien wordt je straks wel keeper op je 40-tigste jaar.Ik dacht ook, ik moet hier iets mee doen.,,kopje thee erbij,
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:42
Ben benieuwd of hij het ook zo heerlijk druk vind als zijn bankrekening straks onder druk komt te staan;)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:44
Zondag 22 april komt hij op bezoek bij mijn cluppie. We slaan veel bier in voor Koef.
Vind ik leuk
Utca030 +2473
woensdag 20 september 2017 om 17:45
Leuke gozer. Psv zocht nog een verdediger????
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:49
"In feite ben ik altijd een amateurvoetballer geweest, eentje die per ongeluk ook nog prof is geworden"
Geweldige opmerking!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:52
Jezus wat is hij dik geworden zeg. Als ze het trouwens over frikandel hebben is die club ook wel iets voor Van der Vaart.
Vind ik leuk
Quareck +3363
woensdag 20 september 2017 om 17:56
Willems? Van beukering? Nee, niemand? :)
Vind ik leuk
Johan.l +4088
woensdag 20 september 2017 om 18:43
Van de Vaart loopt jou er nog 3x uit voor je überhaupt begonnen bent ventje
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:15
Als je goed kijkt zie je dat het een oude foto is, Robbie Alflen staat naast hem en die is al dik 2 jaar weg bij Utrecht
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:53
Topper!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:11
Aan dit soort jongens hebben we meer, dan aan al die verongelijkte omhooggevallen mannetjes met hun petje, zonnebril, koptelefoon en tattoos.
Vind ik leuk
Voebtal +346
woensdag 20 september 2017 om 23:14
Daar kun je alleen maar van houden!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Voormalig PSV-spits nu ineens verdediger in vierde klasse: 'Héérlijk zonder druk'