Keizer wijst naar omstandigheden na winst op amateurs: 'Dat helpt niet mee'

Keizer wijst naar omstandigheden na winst op amateurs: 'Dat helpt niet mee'

woensdag 20 september 2017 om 21:46

Marcel Keizer was niet tevreden na afloop van het bekerduel met SVV Scheveningen. De amateurs werden met 1-5 opzij gezet, maar bij vlagen was het spel van de Amsterdammers heel matig, concludeerde Keizer. 

"We hadden zelf ook wel in een hoger tempo kunnen spelen, maar het veld helpt niet mee", doelt Keizer bij FOX Sports op het gortdroge veld in Den Haag. "Het is zo wel heel lastig om tempo te maken. Ik hoopte voor de wedstrijd dat we leuk spel konden spelen, met een lekker tempo. Maar dat is moeilijk op dit veld. Maar we zijn niet elke keer van de excuses, dus nu ook niet."

Er heerste in de rust geen feeststemming in de Ajax-kleedkamer, ondanks de voorsprong. "Ik vind dat wij het maximale moeten eisen van elkaar. In de rust was het niet echt vrolijk, zeg maar. Na de wedstrijd haal je er wat goede punten uit, maar het is niet zo dat we goed gespeeld hebben of zo", aldus een strenge Keizer. 

Lees meer over:KNVB bekerAjax

Plaats een reactie

woensdag 20 september 2017 om 21:51
We waren ook schrikbarend slecht vandaag dus het lag niet alleen aan het veld maar dat het mee heeft gespeeld geloof ik direct.
Vind ik leuk
Lurton +1542
woensdag 20 september 2017 om 22:16
Excuses maken en daarna niet van de excuses zijn.

Keizer toch, man man man.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:36
Ja ik had liever Ten Hag gezien
Vind ik leuk
mcmodd +10304
woensdag 20 september 2017 om 21:54
Ja, het was zeer matig vanavond. Maar om nu te zeggen dat het veld niet meehelpt? Als je het veld aan je kant wil hebben moet je maar sneller spelen. Dat was gewoon mogelijk want Scheveningen speelde soms twee keer zo snel als Ajax. Door dat trage kon Scheveningen steeds makkelijk terugkomen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 21:54]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:55
Tof om eerst komt met excuses om vervolgens te zeggen dat je niet met excuses komt. Misschien je team niet op 11 plekken wijzigen ofzo
Vind ik leuk
Sanji +583
woensdag 20 september 2017 om 22:23
Wat een onzin, zelf met dit veld en met 11 wissels moet een fucking profclub met mensen die dit als werk doen, genoeg capaciteiten, kwaliteiten en techniek hebben om over een amateurclub te walsen.

Stel je voor een ingenieur van een brug zou zeggen: hey ik ben gewend om in nederland bruggen te bouwen, dus dat deze brug kraakt en piept, kan ik ook niks aan doen. Die heuvels in spanje ook pfoe.

Zelfs bij een andere topsport zou je meteen de klasse van een prof tegenover een amateur zien. Een mma-er die op straat in een gevecht beland, gaat echt niet klagen dat hij normaal niet op tegels vecht en daardoor een klap heeft geincasseerd. Nee die heeft de techniek om de tegels lekker te gebruiken.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:26
Ik ben het ook volledig met je eens dat ze het beter hadden kunnen en moeten doen, maar voetballen gaat gewoon makkelijker in een bekende samenstelling. Of in ieder geval een beetje gewenning.

Ik vind een slecht veld ook geen argument hoor. Ik vind het gewoon leuk dat hij eerst klaagt over het veld en dan zegt dat ie geen excuses gebruikt

Ik weet niet of een mma-er de techniek heeft om de tegels te gebruiken. Geen vestand van. Wel genoeg verstand om te denken dat een mma-er daar sowieso niet over zou klagen. Dat zijn niet echt mietjes meestal.

Trouwens, in wat voor situatie zou hij klagen? Ik zie nooit interviews of nabeschouwingen bij straatgevechten :p
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:55
Dit is het niveau van het Nederlandse voetbal momenteel.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:59
Dan zit het met het amateurniveau wel goed
Vind ik leuk
Spartan +2552
woensdag 20 september 2017 om 21:56
Ze zijn niet van de excuses, maar het moet toch weer even gemeld worden. Is niet de eerste keer...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:11
Ja, hoe eerder die plastic rommel eruit gaat hoe beter
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:12
dan moet er betaald worden.......
Vind ik leuk
Nuance +1221
woensdag 20 september 2017 om 22:21
Dan gaan we betalen. Wegwezen met die plastic sprieten en vooral met die smerige zwarte korrels.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:08
die wat zogenaamd kankerverwekkend zouden zijn? dat spul van autobanden waar de autootjes elke 2 jaar 4 stuks van verslijten en de lucht in strooien? die zwarte korrels bedoel je?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:23
ja, stel je voor dat die kinderen allemaal met die zwarte korrels in contact zouden komen.......
Vind ik leuk
Nuance +1221
woensdag 20 september 2017 om 23:52
Nee ik bedoel dat ik het een bijzonder irritant en lelijk gezicht vind als bij elke stap en bij elke stuit een wolk van die korrels te zien zijn. Het leidt af.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 01:28
ik vind het geen gezicht als alle weersinvloeden worden uitgeschakeld. ook dat is een vorm van competitievervalsing. oh, het regent, laten we het dak dicht maken. ook dat is kunstmatig. voetbal is een allweather sport, omstandigheden horen niet altijd hetzelfde te zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 01:52]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:58
1-5
Waar hebben we het over.
Ronde verder, klaar.
Vind ik leuk
RDB2402 +1798
woensdag 20 september 2017 om 22:06
Ajax was dramatisch slecht ! Mag gerust aangekaart worden !
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 22:06]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:59
Pleur toch op man dit was gewoon een drama om te zien
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:02
Het is moeilijk op dit veld, maar we zijn niet van de excuses. Dat hebben we nu al 2x gezien in korte tijd op dit veld
Vind ik leuk
Andre As +4652
woensdag 20 september 2017 om 22:05
Het veld hielp niet mee, maar ook de trainer niet.

Dan bedoel ik de trainer van Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:12
Ajax wint met 1-5.
Op een droog kunstgrasveld.
Tempo hoefde echt niet omhoog, zondag weer Vitesse.
En de mensen die vinden dat het tempo omhoog moet, voor wie doen we het dan? Voor ons eigen publiek wat er niet was.

Lekker ontspannen naar een 1-5 overwinning.
Ronde verder, Dolberg weer een beetje vertrouwen.
Geen blessures, klaar.
Vind ik leuk
Gerro +2839
woensdag 20 september 2017 om 23:13
Wat loopt die Keizer nou te zeuren over dat veld hij was er juist met zijn ploeg mee in het voordeel t.o.v. Scheveningen want zondag hadden ze er ook al op gespeeld.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:00
Ajax heeft deze wedstrijd ook op de automatische piloot uitgespeeld wat logisch is, ze konden zich niet optrekken aan deze tegenstander. Ik vind deze wedstrijd dan ook geen maatstaf om er een oordeel over te geven.
Vind ik leuk
ajax1973 +1322
donderdag 21 september 2017 om 07:43
niet zo raar dat spelers en staf zich tegen amateurs niet hellemaal kunnen motiveren en het is maar de beker
Vind ik leuk
Bals +58
donderdag 21 september 2017 om 15:00
Keizer laat de aanval teveel over links gaan. Zo ga je de investering van 12 miljoen nooit laten renderen. Schöne én Siem zijn te traag geworden voor de top. Ze sjokken en wandelen, lage handelingssnelheid en weinig creativiteit. De passes van Siem komen vaak niet aan en Lasse draait teveel de drukte in. Afserveren en doorselecteren! De verdediging oogde weer niet goed. Het spel dit jaar is niet de top waardig, maar Keizer en ook Spijkerman oogt heel tevreden. In Dortmund lachen ze daar schamper om..... Er is niets over van een team dat voor elkaar door het vuur gaat, de tegenstander bij de strot grijpt en nooit meer los laat, een verdediging die solide oogt en bij een foutje er een schep of twee bovenop gooit. Inspiratieloze groep individuen die vergeten zijn dat verdedigen begint bij hoog druk zetten en de tweede bal veroveren. Johan hoeft dit gelukkig allemaal niet meer aan te zien. Helaas de supporters wel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer wijst naar omstandigheden na winst op amateurs: 'Dat helpt niet mee'