Bosz maakt naam in Duitsland: winnend Dortmund zonder tegengoals aan kop

Bosz maakt naam in Duitsland: winnend Dortmund zonder tegengoals aan kop

woensdag 20 september 2017 om 22:20

Het gaat trainer Peter Bosz voor de wind in Duitsland. Ook in de vijfde Bundesliga-wedstrijd van het seizoen bleef Borussia Dortmund ongeslagen: 0-3 zege op Hamburger SV.

Door de overwinning blijft Dortmund de trotse koploper van de Bundesliga, met dertien punten uit vijf wedstrijden. Dat is er één meer dan de eerste achtervolger Bayern München. Extra knap: de ploeg van Bosz incasseerde het hele seizoen nog geen enkel doelpunt.

De overwinning op HSV kwam woensdagavond redelijk simpel tot stand. Shinji Kagawa opende in de eerste helft de score uit een corner en na rust was het de beurt aan Pierre-Emerick Aubameyang, die in de tegenstoot zijn vijfde doelpunt van zijn Bundesliga-seizoen maakte.

Tien minuten voor tijd viel de beslissing. Supertalent Christian Pulisic, die in de basis mocht beginnen van Bosz, tekende voor de 0-3 en opnieuw drie punten voor Dortmund. Als BVB nog wat secuurder was geweest in de afronding, had de topclub nog meer aan het doelsaldo kunnen werken.

Overige uitslagen Bundesliga:
Freiburg - Hannover 1-1
Hertha BSC - Bayer Leverkusen 2-1
Mainz - Hoffenheim 2-3

Plaats een reactie

afca34 +389
woensdag 20 september 2017 om 22:23
Ohw, het gaat eigenlijk best goed met het nederlandse voetbal
Vind ik leuk
Metal +1982
woensdag 20 september 2017 om 22:31
Je bedoelt met de nederlandse trainers :)
Het voetbal stelt niets meer voor
Vind ik leuk
lexy88 +1086
woensdag 20 september 2017 om 22:54
Trainer.
-s.

De trainer van AVV Swift ff niet meegerekend..
Vind ik leuk
Ricklek +1435
woensdag 20 september 2017 om 23:44
Koeman?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 01:05
Die gaat niet heel goed
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 05:02
Staat ondanks alle versterkingen die hij mocht binnenhalen op een degradatieplek met Everton...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:34
Ja dan weet je niet waar je over praat eigenlijk he. Hebben Chelsea, Manchester United en spurs gehad in de eerste 4 wedstrijden. Komende weken blijkt pas hoe everton er voor staat
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:33
Dat is zeker zo. Maar we hadden niet mogen verwachten dat ze zo stroef zouden beginnen met de Europa League...
Vind ik leuk
jaja_PSV +19907
woensdag 20 september 2017 om 22:50
zodra je ajax verlaat gaat het een stuk beter.

Ajax naar de finale loodsen in de EL en dan nog zijn er stafleden ontevreden; terecht dat hij vertrok.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 22:52]
Vind ik leuk
chicken +6529
woensdag 20 september 2017 om 22:54
Hopelijk geldt dat voor Cocu ook :D
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:01
En vooral voor frankie
Vind ik leuk
Pvdsluis +2426
woensdag 20 september 2017 om 22:24
Dat van drongelen sprookje is nu ook wel over, zat niet eens bij de selectie. Of was die geblesseerd?
Vind ik leuk
Aistern +357
woensdag 20 september 2017 om 22:35
Geblesseerd
Vind ik leuk
james89 +342
woensdag 20 september 2017 om 22:28
Geweldig voor Bosz, hopelijk wordt Bor.Dortmund kampioen , en wint die Bosz eens wat.
Vind ik leuk
Metal +1982
woensdag 20 september 2017 om 22:33
Dortmund heeft dan ook een geweldige technische staf. Men koopt daar spelers die passen in het team. Veelal ook nog jonge talenten die nog groeipotentie hebben. Superbeleid en dito scouting.
Voor Bosz moet dit een heerlijke werkomgeving zijn.
Vind ik leuk
mcmodd +12100
woensdag 20 september 2017 om 22:50
Prachtige ontwikkelingen voor Bosz in de Bundesliga. Laten we hopen dat hij nog een poosje vóór Bayern München kan blijven staan, dat maakt het daar ook lekker spannend.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:57
Knap hoor, hij liet Heracles, Vitesse en Ajax beter voetballen met zijn doordachte systeem. Dat hij ook zo goed presteert in Duitsland (en bij een topteam) had ik niet verwacht. Verdomde knap en misschien zit er nog meer in. Mooi. Doel was Barcelona.
Vind ik leuk
Gerro +3700
woensdag 20 september 2017 om 23:01
Bosz aan kop in Duitsland maar das logisch.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:04
Toen Bosz werd aangesteld door Ajax werd hier direct geroepen, hij haalt de kerst niet.
Toen Bosz werd aangesteld door Bor Dortmund werd hier direct geroepen dat hij de eerste trainer zou worden die eruit vliegt.

Peter Bosz is gewoon "The Bosz".
Het zou mooi zijn als hij nog eens bondscoach zou worden van Nederland.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 23:05]
Vind ik leuk
Nashua +5737
woensdag 20 september 2017 om 23:35
Prijzen, prijzen komt dat zien . . . .
Vind ik leuk
Makis +865
woensdag 20 september 2017 om 23:43
Is wel lekker hoor als je ineens beschikking hebt over zulke toppers
Vind ik leuk