Bosz maakt naam in Duitsland: winnend Dortmund zonder tegengoals aan kop

    Bosz maakt naam in Duitsland: winnend Dortmund zonder tegengoals aan kop

    woensdag 20 september 2017 om 22:20

    Het gaat trainer Peter Bosz voor de wind in Duitsland. Ook in de vijfde Bundesliga-wedstrijd van het seizoen bleef Borussia Dortmund ongeslagen: 0-3 zege op Hamburger SV.

    Door de overwinning blijft Dortmund de trotse koploper van de Bundesliga, met dertien punten uit vijf wedstrijden. Dat is er één meer dan de eerste achtervolger Bayern München. Extra knap: de ploeg van Bosz incasseerde het hele seizoen nog geen enkel doelpunt.

    De overwinning op HSV kwam woensdagavond redelijk simpel tot stand. Shinji Kagawa opende in de eerste helft de score uit een corner en na rust was het de beurt aan Pierre-Emerick Aubameyang, die in de tegenstoot zijn vijfde doelpunt van zijn Bundesliga-seizoen maakte.

    Tien minuten voor tijd viel de beslissing. Supertalent Christian Pulisic, die in de basis mocht beginnen van Bosz, tekende voor de 0-3 en opnieuw drie punten voor Dortmund. Als BVB nog wat secuurder was geweest in de afronding, had de topclub nog meer aan het doelsaldo kunnen werken.

    Overige uitslagen Bundesliga:
    Freiburg - Hannover 1-1
    Hertha BSC - Bayer Leverkusen 2-1
    Mainz - Hoffenheim 2-3

    Plaats een reactie

    afca34 +456
    woensdag 20 september 2017 om 22:23
    Ohw, het gaat eigenlijk best goed met het nederlandse voetbal
    Vind ik leuk
    Metal +2378
    woensdag 20 september 2017 om 22:31
    Je bedoelt met de nederlandse trainers :)
    Het voetbal stelt niets meer voor
    Vind ik leuk
    lexy88 +1222
    woensdag 20 september 2017 om 22:54
    Trainer.
    -s.

    De trainer van AVV Swift ff niet meegerekend..
    Vind ik leuk
    Ricklek +1758
    woensdag 20 september 2017 om 23:44
    Koeman?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22985
    donderdag 21 september 2017 om 01:05
    Die gaat niet heel goed
    Vind ik leuk
    Herr Fristi +1290
    donderdag 21 september 2017 om 05:02
    Staat ondanks alle versterkingen die hij mocht binnenhalen op een degradatieplek met Everton...
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 08:34
    Ja dan weet je niet waar je over praat eigenlijk he. Hebben Chelsea, Manchester United en spurs gehad in de eerste 4 wedstrijden. Komende weken blijkt pas hoe everton er voor staat
    Vind ik leuk
    Herr Fristi +1290
    zaterdag 23 september 2017 om 09:33
    Dat is zeker zo. Maar we hadden niet mogen verwachten dat ze zo stroef zouden beginnen met de Europa League...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +36679
    woensdag 20 september 2017 om 22:50
    zodra je ajax verlaat gaat het een stuk beter.

    Ajax naar de finale loodsen in de EL en dan nog zijn er stafleden ontevreden; terecht dat hij vertrok.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 22:52]
    Vind ik leuk
    chicken +10155
    woensdag 20 september 2017 om 22:54
    Hopelijk geldt dat voor Cocu ook :D
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1127
    donderdag 21 september 2017 om 07:01
    En vooral voor frankie
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2763
    woensdag 20 september 2017 om 22:24
    Dat van drongelen sprookje is nu ook wel over, zat niet eens bij de selectie. Of was die geblesseerd?
    Vind ik leuk
    Aistern +355
    woensdag 20 september 2017 om 22:35
    Geblesseerd
    Vind ik leuk
    james89 +521
    woensdag 20 september 2017 om 22:28
    Geweldig voor Bosz, hopelijk wordt Bor.Dortmund kampioen , en wint die Bosz eens wat.
    Vind ik leuk
    Metal +2378
    woensdag 20 september 2017 om 22:33
    Dortmund heeft dan ook een geweldige technische staf. Men koopt daar spelers die passen in het team. Veelal ook nog jonge talenten die nog groeipotentie hebben. Superbeleid en dito scouting.
    Voor Bosz moet dit een heerlijke werkomgeving zijn.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19860
    woensdag 20 september 2017 om 22:50
    Prachtige ontwikkelingen voor Bosz in de Bundesliga. Laten we hopen dat hij nog een poosje vóór Bayern München kan blijven staan, dat maakt het daar ook lekker spannend.
    Vind ik leuk
    Verratti +1741
    woensdag 20 september 2017 om 22:57
    Knap hoor, hij liet Heracles, Vitesse en Ajax beter voetballen met zijn doordachte systeem. Dat hij ook zo goed presteert in Duitsland (en bij een topteam) had ik niet verwacht. Verdomde knap en misschien zit er nog meer in. Mooi. Doel was Barcelona.
    Vind ik leuk
    Gerro +5507
    woensdag 20 september 2017 om 23:01
    Bosz aan kop in Duitsland maar das logisch.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12557
    woensdag 20 september 2017 om 23:04
    Toen Bosz werd aangesteld door Ajax werd hier direct geroepen, hij haalt de kerst niet.
    Toen Bosz werd aangesteld door Bor Dortmund werd hier direct geroepen dat hij de eerste trainer zou worden die eruit vliegt.

    Peter Bosz is gewoon "The Bosz".
    Het zou mooi zijn als hij nog eens bondscoach zou worden van Nederland.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 23:05]
    Vind ik leuk
    Nashua +6549
    woensdag 20 september 2017 om 23:35
    Prijzen, prijzen komt dat zien . . . .
    Vind ik leuk
    Makis +1026
    woensdag 20 september 2017 om 23:43
    Is wel lekker hoor als je ineens beschikking hebt over zulke toppers
    Vind ik leuk
    stratumseind +139407