'Mentaliteitsprobleem bij Marokkaanse spelers': Nouri liet zien hoe het wél moet

'Mentaliteitsprobleem bij Marokkaanse spelers': "Nouri liet zien hoe het wél moet"

donderdag 21 september 2017 om 07:05

TV-maker Ajouad El Miloudi heeft het laatste interview met Abdelhak Nouri gehouden, voordat het Ajax-talent op tragische wijze permanente hersenschade opliep. El Miloudi onderzoekt in de serie 'Kaaskop of mocro' de mentaliteit van Marokkaans-Nederlandse voetballers.

"Juist bij Nouri ontdekte ik hoe het wél moet", aldus El Miloudi in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Hij was altijd heel bescheiden, had op geen enkele manier een grote mond. Hij vertelde dat hij kritiek op zijn persoon altijd bij zichzelf zoekt en nooit anderen de schuld gaf. Daarom was hij ook zo ontzettend populair bij Ajax." Nouri wilde dat zijn vader meeging op vakantie, zodat hij beschermd bleef tegen 'foute invloeden van buitenaf'. "Als je zo redeneert, dan ben je toch bijzonder? Echt heel erg verdrietig wat er daarna gebeurde, want hij is het perfecte rolmodel voor de Marokkaanse gemeenschap."

Dat Marokkaanse voetballers vaak moeite hebben met de Nederlandse voetbalcultuur, blijkt uit een gesprek dat Nouri met Gertjan Verbeek voerde. "Hij legde uit dat het zo lastig is voor trainers om hen direct aan te spreken terwijl de rest van de groep erbij is. Dan voelen ze zich toch aangetast in hun eer. Ik geloof wel dat het goed is als trainers daar rekening mee houden, je kunt iemand apart even toespreken als het niet goed is, maar er is wel sprake van een mentaliteitsprobleem."

Het interview tussen El Miloudi en Nouri wordt donderdagavond om 21.45 uur uitgezonden op NPO 3.

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 07:22
Geen speld tussen te krijgen. De man heeft 100% gelijk.
Wat blijft het toch zó ontzettend wat er gebeurd is met Nouri.
Vind ik leuk
Diamant07 +4507
donderdag 21 september 2017 om 07:53
Echt he! Klap jij ook nog steeds Ab? Ik ben maar gestopt met aanmoedigen 'voor Nouri' omdat ajax tegenwoordig alleen nog van amateurs wint.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:59
Ja, en het is zo hypocriet als wat want er zijn heel veel jonge mensen die iets vreselijks overkomt, bovendien ken ik hem helemaal niet persoonlijk, maar in alles straalde het joch uit dat het een oprecht goed mens is. En dan zijn fabelachtige techniek....
Kan er nog niet over uit.

Blijf wel van mening dat dit onderbewust meespeelt bij de spelers van ajax en invloed heeft op hun prestaties.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:17
Mooie gozer. Maar ik vind Amrabat ook een goede instelling hebben.
Vind ik leuk
13 +2531
donderdag 21 september 2017 om 11:21
En El Ahmadi natuurlijk.
Vind ik leuk
djk1 +185
donderdag 21 september 2017 om 12:42
Inderdaad, El Ahmadi en Amrabat zijn beiden geweldige Marokkaanse rolmodellen.

Verder is het vreselijk verdrietig dat dit juist deze topper in de dop Nouri moest overkomen. Hopelijk kijken veel mensen naar dat interview vanavond.
Vind ik leuk
13 +2531
donderdag 21 september 2017 om 14:58
Ik zal juist niet kijken omdat ik het zo verdrietig vind allemaal. Ben stiekem wel benieuwd of e.e.a. diepgaand geëvalueerd is, of dit nou iets was wat helaas nou eenmaal kan gebeuren en waar je dus helemaal geen invloed op hebt, of dat de medische sportwereld hier toch lering uit kan trekken.
Vind ik leuk
Beulen +940
donderdag 21 september 2017 om 07:22
Zeer benieuwd ga zeker kijken.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:41
hoe is het eigelijk met hem op dit moment? Weet iemand daar wat van?
Vind ik leuk
Diamant07 +4507
donderdag 21 september 2017 om 07:54
Nee ik schrijf geregeld brieven maar krijg geen reactie. Het enige wat we nog steeds kunnen doen is bidden en klappen.
Vind ik leuk
Sargon +548
donderdag 21 september 2017 om 07:42
Wel typisch dat toen Sinouh hetzelfde zei, hij van alle kanten kritiek kreeg...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:49
Klopt. Alleen richtte de kritiek van Sinouh zich op Labyad. En die reageerde daar nogal fel op.

Ik ben wel benieuwd naar dat interview met Nouri.
Vind ik leuk
furgist +1455
donderdag 21 september 2017 om 07:53
Volgens mij trok Sinouh het breder en praatte hij over 'Voetballers met Marokkaanse origine', maar misschien zit ik ernaast. Ik heb het eigenlijk vluchtig meegekregen
Vind ik leuk
furgist +1455
donderdag 21 september 2017 om 07:50
De kritiek kan nog komen, maar als dat uitblijft heb je zeker een punt man
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:18
Een serie die Kaaskop of Mocro heet?
Denk dat ik maar eens naar de commissie voor rechten van de mens stap.
Had andersom moeten wezen, was de wereld weer te klein geweest.
Vind ik leuk
slaski +1819
donderdag 21 september 2017 om 08:25
Precies, ons mag je gerust uitschelden, maar andersom dan staat de hele wereld op zijn achterste poten.
Vind ik leuk
Bizzy +8641
donderdag 21 september 2017 om 09:06
Je mag niemand uitschelden en op je achterste poten lopen doen we alleen in het circus. Dit zijn de uitwerkingen van een mislukte integratie. Niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland, Frankrijk en Spanje. De kloof tussen de westerse en islamitische cultuur is simpelweg niet overbrugbaar. Appie was een uitzondering. Ik heb me daarbij neergelegd nu onze naïeve overheid nog.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 11:41]
Vind ik leuk
Leffe +970
donderdag 21 september 2017 om 11:29
Je hebt gelijk,wij passen ons te veel aan,daarom zijn wij watjes/ mietjes in de ogen van de islamitische-cultuur.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:23
Kaaskop doelt hier duidelijk op iemand van Marokkaanse origine... dus mogen ze volgens jouw Marokkanen geen kaaskop noemen?
Vind ik leuk
Garinsha +2831
donderdag 21 september 2017 om 09:56
Precies... Even onderzoek doen voor je wat roept en zielig loopt te doen.. Want dit gaat duidelijk over marokkanen en heeft niets te maken met Nederlanders.. omdat je kaaskop leest.. kaaskop staat voor verwesterse Marokkaan.. En mocro staat voor een echte Marokkaan in hun ogen..
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:31
Ik doe niet zielig. Het is ook met een knipoog. Maar dan nog, even onderzoek doen voordat? Kijk alle dingen er maar op na de laatste jaren wat niet meer mag wat betreft bijnamen en karikaturen. Zelfs al deed men onderzoek, er werd standvastig vastgehouden aan de racismekaart.
Vind ik leuk
Garinsha +2831
donderdag 21 september 2017 om 11:48
ik heb het over onderzoek doen naar de naam van het programma.. verder praat ik niet over racismekaart. want dat is niet van toepassing.

Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 21 september 2017 om 11:52
Kaaskop was, voor die culturele natte droom van links ons door de strot werd gedrukt, nooit echt een positieve benaming geweest voor de Nederlander. Veelal gebezigd door Belgen.
Denk je dat een Marokkaan die "kaaskop" wordt genoemd door zijn eigen gemeenschap dit als compliment moet zien? Of zou het zo zijn dat ie eigenlijk als verrader wordt gezien, een nsb'er zo je wilt?

Wie denk je dat er beter voor staat bij dat volk, Badr de crimineel of Dries Boussatta die het stadion werd uitgefloten door marokkanen tijdens een vriendschappelijke pot NL - Marokko jaren geleden, omdat ie het had aangedurfd om voor Nederland te kiezen? De eerste komt voor marokko uit, de 2de was nu kaaskop genoemd na zo'n actie.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:31
In deze hebben ze het over een MAROKKAAN
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 12:33]
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 21 september 2017 om 12:33
JE CAPS LOCK STAAT AAN
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:42
Meen je niet snap je nog niet wie ze een kaaskop noemen?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 21 september 2017 om 19:44
Ja. Hun ver-Nederlandste landgenoten. En dan bedoelen ze dat niet als compliment.
Lees mijn stukkie nog een keer dan
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:01
Oké je bent er zo één, zeg het dan gelijk!

Doei
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 08:53
Ja.... want je zal eens een discussie met argumenten aangaan ipv meteen linksom hard wegrennen, hè?
Vind ik leuk
De Hout +741
donderdag 21 september 2017 om 09:15
Was dat mentaliteitsprobleem er alleen maar bij Marokkaanse voetballers... Dan waren de problemen in Nederland nog wel te overzien.. Maar criminaliteitscijfers liegen niet.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:22
Hmmm hoe zou dat toch komen...


O ja het is zelfs in de tweede kamer geen probleem om ongegrond alle Marokkaanse kinderen voor crimineel en erger uit te maken...


En wat Nouri liet zien was dat het niet met afkomst maar met sociale klassen te maken had! Of vergeten we het feit dat ze vader een heel succesvolle Marokkaanse ondernemer is... waarom luistert niemand naar de hoogopgeleide wetenschappers. Schijnbaar hebben die ongeschoolde blonde dollie en bn’ers meer verstand van sociale wetenschap haha
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 09:30]
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 21 september 2017 om 10:18
Kaaskop in de titel van een tv-programma?
Serieus?

Vind ik leuk
Leffe +970
donderdag 21 september 2017 om 11:24
Bekijk maar eens eerdere afleveringen met Kaaskop of Mocro met Ajouad.Altijd maar over respect, en eer.,, maar niet kunnen en willen begrijpen dat je die juist krijgt door een ander te laten zijn om wie zij/hij is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Mentaliteitsprobleem bij Marokkaanse spelers': "Nouri liet zien hoe het wél moet"