Amrabat: 'Dan ben ik heel teleurgesteld, dat is logisch en dat moet'

Amrabat: 'Dan ben ik heel teleurgesteld, dat is logisch en dat moet'

donderdag 21 september 2017 om 09:21

Sofyan Amrabat speelde woensdag tijdens het bekerduel van Feyenoord met ADO Den Haag op het middenveld, na zijn avontuurtjes op de rechtsbackpositie. De Feyenoorder stelt duidelijk waar zijn voorkeur ligt.

"Ik ben gewoon een middenvelder", zegt Amrabat in gesprek met Voetbal Inside. "Tegen City speelden we met vijf verdedigers en kwam ik als back ook vaak op het middenveld. Maar dit is natuurlijk niet mijn lievelingspositie. Ik speel gewoon het liefst op het middenveld, maar ik speel waar de trainer me nodig heeft."

Amrabat hoopt dat hij komend weekend in de Eredivisie tegen NAC Breda weer mag starten. "Als ik tegen NAC niet speel ben ik heel teleurgesteld, dat is logisch en dat moet ook. Maar je hebt het te respecteren. Het gaat om het team. Ik hoop dat ik speel, ik denk dat ik het ook goed doe, maar de trainer maakt de keuzes."

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 09:33
Hij verdiend een plek op het middenveld. Denk dat Toornstra in de plaats van Berghuis komt dan kan hij op het middenveld erbij
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 09:36
Ben je ook automatisch geschorst na 2x geel?
Volgens mij niet, anders had hij zijn schorsing met de bekerwedstrijd uit moeten zitten.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
donderdag 21 september 2017 om 09:37
Alleen schorsing direct rood geldt voor beker en competitie.
2x geel geldt voor de competitie waarin het gebeurt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 09:37]
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 09:44
Ok duidelijk, dank u.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:38
Nee. Alleen bij direct rood telt het ook voor de beker. Zie Lozano. Bij 2x geel ben je geschorst voor de volgende competitie wedstrijd.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:34
Hij mag van mij wel op RB blijven staan tot Nieuwkoop het over kan nemen, dan gaat hij ook de slag op het middeveld wel winnen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 09:34]
Vind ik leuk
Feye1908 +5703
donderdag 21 september 2017 om 09:39
Ik zou anders St Juste wel eens RB willen zien.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:43
Dat is ook geen gek idee inderdaad.
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 09:34
Hij is zeker, een drijvende kracht op het middenveld en zou hem graag op de plek van Postbode Vilhena zien.
Vind ik leuk
The Rock +1186
donderdag 21 september 2017 om 10:15
Vilhena is allang geen postbode meer. speelt juist veel slimmer tegenwoordig.

lekker met Amrabat, Vilhena, KEA en Toornstra op middenveld spelen zolang Jorgensen er uit ligt en dan met twee snelle vleugels die naar binnen komen . Bilal als berghuis geschorst is. viel goed in gister, Bilal
Vind ik leuk
jeepee +743
donderdag 21 september 2017 om 17:22
Mee eens. Met Jens als meest aanvallende middenvelder annex valse spits.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:35
Het is gewoon belangrijk voor deze jongen dat hij veel speelt. Heeft vorig seizoen een stormachtige ontwikkeling ingezet en kan een hele goede worden.
Vind ik leuk
Makis +870
donderdag 21 september 2017 om 09:37
Jongen verdient een basisplaats. Je ziet aan alles dat deze jongen groter word dan een Vilhena en Ahmadi, sowieso beter dan Jens.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:39
Tegen NAC met 3 verdedigers en hij erbij op het middenveld
Vind ik leuk
Mo +6388
donderdag 21 september 2017 om 09:39
'Ik speel waar de trainer mij nodig heeft'
Grootste cliché in de voetbalwereld
Vind ik leuk
Quaresma +1883
donderdag 21 september 2017 om 10:35
Was de beste voetballer aan de kant van feyenoord gister. Denk dat hij een grote kans heeft om Vilhena uit de basis te spelen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:15
Ik denk eerder Jens Toornstra totaal uit vorm...
Vind ik leuk
Jerome +1177
donderdag 21 september 2017 om 12:39
Ik zou niet weten waarom hij niet zou starten. Samen met Karim de twee beste middenvelders. Bilal begint ook te draaien! Mooi.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 12:43]
Vind ik leuk