Keizer wil meer 'Jong Ajax' bij eerste elftal: 'Er is een ding dat we niet hebben'

Keizer wil meer 'Jong Ajax' bij eerste elftal: 'Er is een ding dat we niet hebben'

donderdag 21 september 2017 om 10:37

Marcel Keizer maakte vorig seizoen met Jong Ajax indruk in de Jupiler League, maar dat goede spel is nog niet terug te zien bij het eerste elftal. De trainer wil daar wel zo snel mogelijk naartoe.

"Jong Ajax was een al overlapping en diepte-acties. Vanaf de zijkant. Dat proberen we in het eerste te krijgen", zei Keizer na het bekerduel met Scheveningen (1-5) tegen Ajax Life. "Er is een ding dat we niet hebben: opkomende backs. Kijk naar alle topclubs: opkomende backs zijn zo fijn om te hebben. Manchester City kocht er voor 120 miljoen euro drie van."

"Kan Orejuela onze opkomende back worden?", vraagt Keizer zich af. "Hij moet nog wat stappen maken in timing en kwaliteit. Dan kan het iets zijn. Hij is een aankoop en we moeten het nog zien. Daley (Sinkgraven, red.) komt nog terug, hij kampte vorige week toch weer met een klein terugslagje. Ik hoop dat hij nu door kan blijven gaan."

Keizer heeft een duidelijk idee van hoe hij nu wil spelen. "Ik wil de bal in het midden hebben en dan pas naar de zijkant. Dat lukte tegen ADO prima en dan heb je geen opkomende backs nodig. Dan spelen we net iets anders omdat we centraal meer inschuiven. Ajax is ook gewoon: overtal creëren op het middenveld. Dat doe je door inschuiven centraal, vroeger deed iedereen dat."

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 10:43
Die is van het pad af
Vind ik leuk
Youri99 +4971
donderdag 21 september 2017 om 11:21
Met Mitchel Dijks heeft hij toch al een aardige opkomende back
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:47
Nu nog een goede voorzet
Vind ik leuk
Youri99 +4971
donderdag 21 september 2017 om 11:57
Ik was sarcastisch
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:41
Duurt alleen best lang voordat ie weer terug is op z'n plek.
Vind ik leuk
_AJAX_ +1970
donderdag 21 september 2017 om 11:26
Was hij maar van z'n pad af, want zijn visie is veel te kortzichtig! Keizer moet maar eens een tijdje met Bosz meelopen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:09
Volgens mij is Bosz deels vertrokken omdat hij daar geen zin in had :p
Vind ik leuk
Adje80 +2399
donderdag 21 september 2017 om 12:23
Hij wil naar het spel van jong ajax dan is het niet zo moeilijk dan kan hij nooit weer trainer worden van jong ajax
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:49
1. Je moet als trainer je speelwijze aanpassen aan je materiaal. Heb je geen opkomende backs, dan moet je het anders doen.

2. Nu is zijn alternatieve plan om de bal vanuit het middenveld naar de flanken te krijgen. Prima, maar heel makkelijk te bestrijden. Zet als tegenpartij met 4-5 man vol druk op de Ajax creatieve middenvelders. Klaar
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:10
Zoals tegen ADO. Marcel heeft alleen de eerste helft gezien
Vind ik leuk
Djambo +2210
donderdag 21 september 2017 om 12:49
Richting de Jupiler dus, nou succes.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:44
Volgens mij moet jij ook nog behoorlijke stappen maken keizer!!!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:44]
Vind ik leuk
Bizzy +5792
donderdag 21 september 2017 om 10:44
Volgens mij willen de Ajax supporters maar 1 ding, namelijk resultaat zien. (althans als ik af ga op de verhalen binnen mijn vriendenkring).

Keizer en Cocu zijn beiden sitting duck. Wie van de twee haalt kerst ?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:45
Hoop allebei niet
Vind ik leuk
Feye1908 +5704
donderdag 21 september 2017 om 11:21
Tja, wie moeten dan de vervangers worden van deze 2?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:23
Frank de Boer is weer vrij?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:27
Waarom geen Bergkamp?
Die weet het allemaal toch zo goed?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 11:27]
Vind ik leuk
United FC +12710
donderdag 21 september 2017 om 11:55
Waarom geen Spaanse boer?
Die weet het allemaal veel beter toch?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:05
Amen!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:58
Dat klopt die Spaanse boer heeft er kijk op ;)
Ik zou Bert v marwijk en Van Bommel nemen voor PSV. Bij ajax moet Keizer mooi blijven. Gaat toch mooi zo
Vind ik leuk
Johan_D +3185
donderdag 21 september 2017 om 12:07
Bergkamp is de coach !

Keizer doet namelijk alles was Bergkamp zegt en hem opdraagt ...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:11
Ten Hag/vd brom/streppel of fraser?
Vind ik leuk
Feye1908 +5704
donderdag 21 september 2017 om 12:28
Denk dat je Ten Hag en Fraser wel kunt vergeten. Ten Hag is bezig met een mooi project bij FC Utrecht en Fraser is nog teveel Feyenoorder denk ik. Die wacht tot hij Gio kan opvolgen.

Wellicht wil inderdaad Van de Brom wel. Kan Frank de Boer naar AZ.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:02
Ik kan me niet voorstellen dat Ten Hag liever bij utrecht blijft. Het is een mooi project, daar niet van, maar het is gewoon een stap omhoog.
Datzelfde denk ik bij Fraser. Werken in de top is werken in de top. Koeman deed ook alledrie (al was dat niet echt een feyenoorder)
Vind ik leuk
Feye1908 +5704
donderdag 21 september 2017 om 13:15
Denk dat Ten Hag momenteel een grotere uitdaging heeft bij FC Utrecht. Laat hem daar nog maar een jaar 2 lekker werken voordat hij een volgende stap maakt.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:17
Trainer van Ajax is toch gewoon een grotere uitdaging?

En ja hij mag van mij nog wel een beetje oefenen, maar ik weet niet wie ik anders bij Ajax wil zien :p
Vind ik leuk
Feye1908 +5704
donderdag 21 september 2017 om 14:59
Ik vind doorgroeien met FC Utrecht een grotere uitdaging dan in een slangenkuil bij Ajax stappen. Bij FC Utrecht is hij de gevierde man en samen met Van Seumeren aan een goed project bezig.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:17
Oke dat kan. Ik denk dat de meeste trainers toch wel een stap omhoog willen als ze de kans krijgen. Voor utrecht hoop ik dat je gelijk hebt.
Hoelang blijft hij dan nog? Want utrecht kan eeuwig doorgroeien
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 13:17
Je wordt in de top ook snel afgebrand. Kijk naar de reacties op Keizer. Vorig seizoen zat alles mee, nu denken mensen dat Ajax ondermaats presteert.

"Ten Hag naar Ajax."
Ten Hag zet alles naar zijn hand bij Utrecht maar hoeveel invloed heeft ten Hag bij Ajax? Haalt Overmars de spelers en moet het hele THart meepraten?
Ik denk dat ten Hag te slim is om daar in te trappen. Die gaat liever over een paar jaar meteen naar een mooie club in Duitsland, zou ik denken.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:20
Vorig jaar zaten er inderdaad dingen mee. Maar ik vind het verschil tussen een trainer met een idee en een trainer zonder idee belangrijker dan de geluksfactor.

En daar heb je misschien wel gelijk in. Maar je komt in Duitsland wel lekkerder binnen als je hier een topclub hebt getraind denk ik. Is denk ik niet anders dan met voetballers
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 13:53
Kezier zit er raar tussenin, hij is de kop van jut, maar vanuit alle geledingen hebben ze een mening. Ik vind het idee om Huntelaar erbij te zetten een goed idee. Verder speelt hij bijna met een identieke selectie als Bosz. Alleen was Dolberg vorig seizoen goudhaantje, zijn goaltjes lieten Bosz rustiger zitten dan Keizer.
Dat Dolberg vorm mist is toch niet Keizer zijn schuld.

Ja, daar kan jij gelijk in hebben want Bosz liep hier ook al jaren rond, maar pas vanaf Ajax durfde Dort het aan.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:59
Ja, maar als je kijkt naar zijn beslissingen en uitspraken vind ik het niet gek dat je de kop van jut wordt.
Ik vond het een slecht idee. Er is geen aanvoer voor twee spitsen. Er moest een verdediger of middenvelder uit. Tegen heracles zag je wat er gebeurt met 1-1 achterin. Dan worden ze eruitgecounterd. En met een middenvelder minder vallen er gaten tussen verdediging en middenveld. Pas toen ze 433 gingen spelen liep het weer.
Bovendien was Dolberg vorig jaar heel belangrijk met kaatsen waardoor Ajax op kon bouwen, dus had Dolberg ook nut als hij niet scoorde. Heb je ook niet met Dolberg op 10. Advocaat zei laatst ook nog dat je met een extra spits niet automatisch meer scoort.
Dus nee, niet zijn schuld. Hem verkeerd gebruiken is wel zijn schuld :p

Ja, je moet gewoon op een bepaald niveau iets bewijzen en dan kun je een hogere stap aan. Ten Hag zou van Ajax naar een betere Duitse club kunnen.
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 15:09
Dol+Hunt
Nou, Youness krijgt iets meer ruimte en Kluivert of Neres kan ook vanuit 4-4-2 ook opkomen, die kunnen dat wel belopen.
Maar zou jij liever kiezen voor Dolberg dan? Dan is de focus zo op dat hij uit vorm is, door Huntelaar hoeft hij niks maar mag hij wel scoren.
Youness kan toch ook afwisselend linksbuiten of linksmidveld zijn en Neres ook? Dan speel je toch 4-3-3?
Je hebt gelijk dat het meer vraagt van spelers.

Dat van Advocaat klopt, Janssen liet ruimte aan Propper en Robben.
Punt is dat als Huntelaar op de bank zit is dat wel een beetje zonde en dan is de druk op Dolberg nog groter als hij mist.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:23
Younes vind ik toch beter als hij linksvoor is. Hij heeft vooral een beweging en dat is naar binnen. En dat is vanaf linkshalf veel verder lopen. Neres en Kluivert redden zich wel. Maar bij slechts2 centrale middenvelders ging het fout. Die waren te kwetsbaar.
Als je Dolberg gebruikt om te kaatsen en van daaruit aanvallen op te zetten is hij ook zonder goals best nuttig. Anders kun je Huntelaar erinzetten, maar dan heb je een vervanger die uit vorm is. Je zag hoe het ging toen Huntelaar ineens toch niet scoorde. Mocht Dolberg er nog 5 minuten in. Dan kun je beter een scorende invaller hebben.
Persoonlijk denk ik dat dolberg er niet zo zwaar aan tilt als de rest van Nederland. Maar naast elkaar vind ik tactisch onverantwoord. Zo ziet het er althans uit. Bovendien heb je dan geen reservespits.. ja cassiera en siem..
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 17:01
Mm.. lijkt mij niet dat Fey en PSV die 2 graag t.o. hun CV willen zien.
Vergeet niet dat vorig seizoen Klaassen ook veel in de gaten dook, die is nu weg en die jonkies moeten het nog bewijzen. Dan kan je niet Huntelaar o de bank zetten. Hunt is scherp en dat is Dolberg niet en je lost meteen het probleem van aanvoerder op.
Je hebt wel gelijk dat het erg vol wordt centraal en misschien voorspelbaar.
We gaan zien wat hij doet tegen Vitesse.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:18
Nee dat klopt. Maar Vilhena, El Ahmadi en Toornstra tegen Ziyech en vd Beek zien ze wel zitten :p
Klopt, al moet Donny dat ook kunnen denk ik. Maar dan moet je daar wel duidelijk over zijn.
Huntelaar voor Dolberg kan ook best, KJ is een goede spits voor de eredivisie. Ik vind het alleen vreemd dat iemand 100x genoemd is als tweede spits. En Dolberg nog gewoon eerste. En toch speelt Huntelaar binnen een paar weken alweer basis.
Ik denk eerste helft zoals tegen ADO en tweede helft zoals tegen ADO ondat Fraser geen idioot is.
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 17:37
Haha, nee dat klopt, maar zoals ik zei als Kluivert iets zakt naar midveld, dan kan op dat moment Youness dieper staan en periodiek weer andersom, dan zit je toch met 3, het vraagt wel tactisch overzicht.
Denk niet dat Toornstra daar blij van wordt of Berghuis achter die gasten aan.
Ben wel met je eens, de logische weg is of kiezen voor H of voor D, want dan blijft de rest vh team gewoon staan. Maar die keuze is verdomd lastig. Dolberg een beetje dolend door de Vitesse verdediging, kan best zijn dat hij dan weer gaat scoren, want daar nemen ze nog wel eens slecht over zoals we zagen.
Je ziet dat ik er ook niet uit ben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 17:38]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:55
Dan zit je wel steeds met kluivert of younes op midmid. Dat vertrouw ik niet :p
En ja, moeilijke keuze talentvolle spits met crisis of ervaren spits.
Maar dat lijkt me de logische keuze, zomaar je systeem omgooien en hopen dat spelers dat onlogisch snel onder de knie hebben lijkt me echt de laatste optie. Helemaal als je verder geen spitsen hebt :p
En bovendien liet Huntelaar tegen ADO zien ook geen garantie te zijn voor goals. Ik zou net dolberg beginnen. Dan kun je als het nodig is altijd nog wisselen. Dolberg er aan het einde in heeft op dit moment geen zin volgens mij
Vind ik leuk
Cookee +3634
vrijdag 22 september 2017 om 14:43
Ja, ik ga toch maar met je mee, idd zoveel mogelijk laten staan en Dolberg die in de beker gedreven leek nog een kans geven.
Maar zijn krediet zal niet onbegrensd zijn.
Ik denk dat bij andere clubs hij al lang op de bank gezeten had.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:59
Hij moet wel even gaan scoren idd. Maar huntelaar is toch geen heel seizoen fit, en dat vind ik ook wel belangrijk voor een eerste spits :p
En qua krediet. Gio mocht blijven zitten na de slechtste reeks ooit en won de beker en werd kampioen. Als we de CL ooit nog willen winnen moet Dolberg blijven staan :p
Vind ik leuk
Cookee +3634
zaterdag 23 september 2017 om 13:30
Ik bewonder je rust, gezien zijn aflopende scoringsdrift. Denk dat veel supporters van andere clubs al lang verhaal hadden gehaald.

Ja, dat is waar, een trainer vervangen kost geld en gooit alles weer overhoopt, beste kan je 20 jaar dezelfde hebben.

"Als we de CL ooit nog willen winnen moet Dolberg blijven staan :p"
Hoe oud denk je dat Kasper wordt? :-)
Nee, das flauw, maar we gaan het zien, ik vind hem zo flegmatiek, net of hij niet scherp is. Huntelaar loert op elke kans. Niet dat dat nou een garantie is hoor?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:41
Ja hij scoort minder, maar hij is kwalitatief niet slechter geworden. Als je hem goed gebruikt is het een prima spits.
Supporters van andere clubs hebben niks met Dolberg te maken! Ik snap je hoor :p maar supporters zijn paniekzaaiers.

En vooral een beetje vertrouwen hebben als je denkt dat iemand iets kan en niet in paniek raken :p

Hahahaha ik denk dat hij blijft en bij ajax afsluit over 30 jaar

Huntelaar mag van mij best meedoen, maar dan heb je niemand op de bank die op dit moment makkelijk scoort, en bovendien is dan je eerste spits een gammele oude gast. Dan kun je denk ik beter Dolberg in vorm proberen te krijgen
Vind ik leuk
Cookee +3634
zaterdag 23 september 2017 om 14:56
Ik zal aan je denken als hij er straks 3 inknalt, dan heb je gelijk.
Maar punt is, dat wij dat makkelijk kunnen zeggen, maar Keizer zijn nek zit in de strop... en als Dolberg weer niet scoort dan trekt die strop ietsje vaster. Waarmee ik wil zeggen dat het knap is dat Keizer toch hem de hand boven het hoofd houdt, ondanks dat hijzelf de pineut ervan kan worden, met e.v. ontslag.
Als we zeggen, ga zo door, vaste opstelling, dan zou ik tegen Dolberg zeggen, 2e helft ga je er uit maar volgende week mag je weer 1 helft, dan houd je Hunt en Dol tevreden.
Ik ben wel met je eens dat een spits ook rendement kan hebben als zijn loopacties gaten trekken en als aanspeelpunt functioneert.
Maar nogmaals, de tijd dringt wel voor Kasper.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:24
Hand boven het hoofd houdt?
Hij ging eerst met 2 spitsen spelen en toen moest Dolberg eruit. Ookal is 100x gezegd dt KJ tweede spits zou zijn. Ik noem dat slachtofferen :p
En die strop kan mij niet strak genoeg zitten als ik eerlijk ben..

Beloftes over speeltijd per wedstrijd zou ik niet doen. Stel dat iemand supergoed speelt moet je of iemand wisselen die goed speelt of je woord breken.

Ja klopt, hij moet idd wel gewoon gaan scoren. Maar dat gaat ie ook wel. Keizer moet niet zo onzeker doen en hem laten staan :p
Vind ik leuk
Cookee +3634
zaterdag 23 september 2017 om 15:49
Hand boven hoofd, mmm vind ik wel. Sommige spitsen hoeven maar 1x te missen dan staan ze er weken naast.
Strop.
Keizer heeft niet een andere opstelling dan Bosz, de spelers laten het niet zien, hoe kan de trainer er nou schuld aan zijn dat Dolberg hem geen goals geeft. Trek die goals van vorig seizoen van Dolberg er vanaf dan is Bosz een heel matige trainer toch?
Wie moet er dan komen na Keizer?

Keizer moet ook aan zijn eigen aanzien denken, als hij iemand wisselt die 1 fout maakt dan zegt die speler ook en Dolberg dan?
Maar ik ga ervan uit dat Ajax over Vitesse heenwalst, das typisch voor Ajax als de nood hoog is... Vitesse kreeg wel een tikkie tegen amateurs.
En dan is alles weer mooi.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:57
Ja, maar Dolberg had na vorig jaar ook gewoon wel recht op krediet. En als je 100x zegt "hij is eerste spits" kun je daar niet na een paar gemiste kansen van afwijken.

Keizer wisselt van systeem en regelmatig van spelers. Tactiek lijkt me net zo belangrijk als de spelers?

Nee, bosz' kwaliteit is niet afhankelijk van de goals van Dolberg. Zijn kwaliteit zit in hoe hij teams laat spelen. Dortmund draait nu ook heerlijk.
Wie er moet komen? Iemand die aanleg heeft voor het beroep trainer en daarnaast zich heeft ontwikkeld tot een goede trainer. Dus het tegenovergestelde van keizer :p

Als je als trainer ook maar een heel klein beetje overwicht hebt gebeurt dat niet.

Ik denk dat het een zware wedstrijd wordt. Fraser jaagt ze dat veld over na Swift. En dan is Ajax fucked
Vind ik leuk
Cookee +3634
dinsdag 26 september 2017 om 11:44
Ik vond dat krediet meevallen, hij had een sterke periode maar ook een heel zwakke, het begon tegen Cambuur toen hij al geen bal raakte.
Af en toe nog een opleving, maar tobbend. Keizer zit met hele jonge kleuters die eraankomen maar niet elke week er staan.

Als Bosz niet de goals van Dolberg gekregen had, dan had Bosz nu weer bij Heracles gezeten. Spelers moeten even afdrukken dan helpen ze de trainer. Maar dit Ajax laat de trainer zakken, ik zie geen team dat knokt voor Marcel, met hun miljoenen op de bank zitten spelers safe.
Bosz' kwaliteit is dat hij diep durft te laten spelen, zo speelt Cambuur al sinds mensenheugnis, diep en afjagen, dat is ook Marcel zijn opdracht. Maar als één speler verzaakt... dan ga je nat en bij Ajax verzaken wel 2, waardeloze teamspirit van de miljonairs.
Ze waren ook vorig seizoen alleen te motiveren tegen Schalke, niet tegen Groningen. Je hebt gelijk dat Keizer dit niet meer omdraait, de spelers moeten het doen. Jij doet net alsof Ajax een droomteam heeft, er lopen 2 echte voetballers, Zyech en Sinkgraven, dat is weinig.
Als ik kijk naar spelersgroep dan vind ik zelfs Heereveen op cruciale posities betere spelers hebben. Maar als Ajax WIL dan kunnen ze best winnen. Viergever, de Jong, die back, de Ligt, Veltman, Kluivert het is allemaal bedroevend matig, maar als ze hard werken dan kunnen ze het aan.

Je had correct voorspeld van Fraser, het is duidelijk dat die spelers eergevoel hebben, Vitesse was gewoon de betere ploeg.
Ik had verwacht dat Ajax zou opstaan... niet dus, nou dan zondag maar tegen Heereveen, graag. Je wilt als Ajacied toch niet underdog zijn tegen de nr.2 van Nederland H'veen? :-)

Ik wens je sterkte met het zoeken naar een opvolger, mischien Laudrup die even in een dip zit, maar een toptrainer komt echt niet naar Ajax. En dan zit je straks weer met F de Boer, dan val je sinds Bosz weer terug in voetbal van de 20e eeuw.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 12:42
Ook als Dolberg niet scoorde was hij heel bruikbaar met kaatsen en daarmee de opbouw van aanvallen. Daarom bleef hij ook staan toen hij niet scoorde. Hij was toen nog steeds bruikbaar.

Als Dolberg niet had gescoord had Traoré in de spits gestaan. Die moest naar rechts omdat Dolberg het beter deed.
Dat Bosz zonder de goals Dolberg nu weer bij Heracles had gezeten is gewoon echt onzin. Ja, het hielp hem dat zijn spits scoorde. Maar dat zijn kwaliteiten daarvan af zouden hangen is echt niet waar.
Ajax speelde vorig jaar met een hele goede tactiek, Dortmund nu ook, dus de kwaliteiten van Bosz ophangen aan de goals van Dolberg is niet terecht.

En als het aan de spelers ligt, waarom verzaakten die vorig jaar onder Bosz dan allemaal niet, en nu onder Keizer wel? Zelfde miljonairs, maar nu ineens een waardeloze teamspirit.

Ik doe niet alsof Ajax een droomteam heeft, maar hun team is goed genoeg om niet dramatisch te presteren. Verliezen van Heracles, gelijk tegen ADO en thuis verliezen van Vitesse was allemaal niet nodig. Zo slecht is dit team ook weer niet.

Je spelers hard laten werken is het werk van de coach. Kijk naar VVV 'zelfs' Maurice Steyn kan het.

Ik wil inderdaad liever niet de underdog zijn tegen Heerenveen, maar dat is nu wel even het geval.

Nee, een toptrainer die nu een toptrainer is niet, maar dat geldt voor voetballers ook. Ik ben voor een trainer die onderweg is naar de top. Iemand die toe is aan de volgende stap. Zoals Bosz vorig jaar.
Vind ik leuk
Cookee +3634
dinsdag 26 september 2017 om 14:07
Het is te vroeg om zijn slagen bij Dortmund al bewijs te maken.
Er hoeft maar 1 tegenstander te zijn die eroverheen walst en ook Bosz krijgt tegenwind. Zoiets als Nice met Ajax deed, dan sluipt de twijfel in het team.
Teamspirit.
Dat komt vaak na succes dan denkt iedereen dat hij de ster is, Schalke was een teamprestatie maar Groningen niet, als ze denken te kunnen voetballen dan zakken ze door de ondergrens.

VVV
Die club weet dat ze het zwakke broertje zijn, dus die werken keihard, elke promovendus heeft dat. En na een jaar zit nog steeds dezelfde trainer daar en dan kunnen ze het niet meer.
Als een trainer voor motivatie moet zorgen dan is het treurig gesteld.

Twente was tegen Utrecht ineens geweldig, nu weer niet, waarom kan Ajax zich niet oprichten? Willen ze echt Marcel eruitwerken? Want daar leek het op.
Tegen H'veen vol op de aanval spelen dan geef je hun voorin wel erg veel speelruimte.

Ja, H'veen heeft vorm nu, en veel spelers die een wedstrijd kunnen beslissen. Ook Huntelaar kan dat en Zyech ook dat zal vast weer komen. Beide kennen de nare kant van H'veen en zullen zich willen laten zien.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 14:36
Dus het voetbal dat Dortmund laat zien is op geen manier het gevolg van hoe Bosz ze wil laten voetballen?

Teamspirit ontwikkel je inderdaad makkelijk als het goed gaat.
Maar succes ontwikkel je met een sterke tactiek en tactische discipline. Zoals vorig jaar.

Nee, die spelers werken keihard omdat Maurice Steyn ze genadeloos op hun flikker geeft als ze verzaken.

Beide gaan niet uit de verf komen als het plan wederom waardeloos is.
Vind ik leuk
Cookee +3634
woensdag 27 september 2017 om 15:00
Dortmund speelt op een niveau waar tegenstanders ook geen knurften zijn, die trainers maken een tegenplan. Ik wacht nog even af met het prijzen van Bosz, mijn waardering had hij al, doordat hij dit land liet zien dat we nog iets kunnen, maar Dmnd is ander niveau.

Ik zag ook dat spelers Keizer laten vallen, ze volgden zijn opdracht diep te staan maar voerden niet het vervolg uit door scherp op de tegenstander te dekken. En dan heb je gelijk dan draaien spelers Marcel Keizer de nek om en dan gaat zijn kop rollen.

Maar spelers moeten ook snappen dat als F de Boer komt, dan is het mooie voetbal weer voorbij, dan staan er 2 controleurs en 1 echte voetballer hooguit, dus ik zou nog even nadenken voor je Keizer als speler verraadt.

Joh, spelers op hun flikker geven hoe lang denk je dat dat werkt?
Keizer is juist een trainer van strakke lijn. Bosz liet ook conditietraining doen met de bal, die was niet van het geestdodend hard werken.

Het plan is niet anders dan Bosz, want toen Keizer wegging bij Cambuur voerde die club hetzelfde plan uit, hoog pressing en jagen. Bij Cambuur liep toen Rob Maas uit de Bosz school, maar als 1 of 2 spelers verzaken... dus ook Cambuur moest hem ontslaan.
Toen namen de assistenten het over en toen werkte het wel... ik vraag me altijd af, had men langer gewacht zou het dan ook ook gewerkt hebben?

Maar zoals ik zei, het lijkt erop dat Ajaxspelers hem vermoorden, dan geef ik je gelijk verlos Marcel dan uit zijn lijden, geef hem een paar miljoen mee.

Ik vermoed dat Marcel bij Cambuur weer zo een baan krijgt binnen de club.
Vind ik leuk
woensdag 27 september 2017 om 15:12
Dat is zo, we gaan het inderdaad zien. Zijn idee is dat Plan A zo goed moet zijn dat je wint. Aan het eind van het seizoen weten we het. Al zou dat al winst zijn, want met Bayern weet je het meestal al voor het eind :p

Nou, als je team uit elkaar valt doordat een deel naar voren wil en een deel niet kun je daar als speler individueel weinig aan doen. Het komt door de tactiek en tactische discipline dat het gebeurt, dus dan zou ik zeggen dat het ligt bij de trainer. Die is verantwoordelijk voor die twee.

Liever F de Boer dan Keizer. Liever een betere trainer dan Frank de Boer, maar 10x liever De Boer dan Keizer.

Nou, als het duidelijk is dat je ernaast komt te staan als je niet hard genoeg loopt is komt de boodschap wel over.
Leuk voorbeeld, had ik niet aan gedacht. Meer met de bal = meer spelplezier = meer teamspirit.

Nou, Bosz zei bij in begin bij Ajax "Dit is het plan, wie er niet in mee wil mag weg", omdat er altijd spelers afhaakten bij zijn vorige clubs.

Het plan is af en toe anders doordat Keizer zijn team met andere tactieken, opstellingen en wissels verzwakt.
Of misschien waren de assistenten toch beter :p Een trainer uit de Bosz school, als dat iets is, is niet perse een goede trainer denk ik?

Ik denk dat hij het aan zichzelf te danken heeft. Of aan het feit dat hij een baan kreeg aangeboden die hij niet aan kan. Ik hoop dat hij wat leuks doet met het geld.

Dat kan, dat lijkt me ook veel realistischer voor een trainer met weinig ervaring.
Vind ik leuk
Arbee +1136
donderdag 21 september 2017 om 12:29
Ten Hag is net als Bosz iemand die zich niet zomaar de wil van Bergkamp laat opleggen. Dat is dus helaas bij voorbaat al kansloos bij Ajax
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:04
Bosz heeft een jaar lang gewoon vooral zijn eigen keuzes gemaakt volgens mij?
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 14:05
Denk ik ook, maar die had ook Kruzen nog bij zich.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:12
Ja, maar zowel bergkamp als kruzen legde hem niks op
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 13:21
Is dat een vermoeden over Bergkamp of is dat echt bewezen? Waarom zouden niet ook Overmars en vd Sar inpraten op de trainer?
Lijkt nu wel een hetze tegen Dennis, die op mij, via de media, altijd als een intelligente jongen overkwam, geen rat zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Jozef +19198
donderdag 21 september 2017 om 14:03
Het is net als altijd: mensen praten elkaar ongelofelijk na bij dit soort dingen.

Hier ging toch jaren het gerucht dat Dennis niet kon praten? Hoe is het dan mogelijk dat hij nu ineens bij Keizer zijn ideeën influistert?
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 14:14
Precies. Weet je nog Jozef een tijdje terug toen moest Overmars hangen? Meen dat wij toen precies hetzelfde zeiden? Nu is er weinig kritiek meer op Marc, hoewel ik niet vind dat hij het de hoofdtrainer makkelijk maakt.

Misschien fluisterde Dennis Frank de Boer wel hele verstandige dingen in? Dat Frank daarom zonder Dennis niet meer kan presteren?
Het komt mij vreemd voor dat Keizer de verantwoordelijkheid draagt en Dennis alles bepaalt, dan zou Ajax Keizer immers in een onmogelijke positie brengen?

Dat Keizer wil luisteren naar de legende Dennis snap ik weer wel, maar volgens mij is Keizer geen watje hoor? Het is wel duidelijk dat hij nu zoekend is omdat het onrustig is, maar in de ED is het duo Dol-Hunt een prima oplossing.
Maar het is niet zo dat Keizer Messi op de bank houdt, ik vind niet dat hij zulke gekke beslissingen neemt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 14:22]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:17
Ze zullen heus hun mening geven, maar dat is dan geen opleggen toch?
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 14:35
Ja maar het werkt wel beter als je met 2 assistenten praat, dan zit je meer op 1 lijn, dan met vd Sar, Overmars, Bergkamp en die andere namen ken ik niet.
Maar we gissen nu allemaal, men zegt, die Keizer komt van Cambuur dus dat is een lichtgewicht, dus dan zal Dennis alles wel bepalen. Nou als een lichtgewicht zo kwam hij hier niet over hoor?
Hij speelde voor Cambuur, maar liet zich toen in de kleedkamer ook al horen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:39
Ja dat bergkamp alles zou bepalen is volgens mij een soort complottheorie :p
Alsof trainers daar ook op zitten te wachten.
In hoeverre hij zich liet horen in de kleedkamer van cambuur heb ik geen idee van. Daarvoor is het net te ver weg :p
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 15:14
:-)))
Hah, ja ik praat ook maar na wat ik hoor.
Mijn oren halen dat ook niet.

Ja, maar die complottheorie, die beschadigt Keiz en Berg.... dat kan toch niet? Het is het ene of het ander. Keizer is de baas of Bergkamp! Maar nu zijn er 2 verdacht.
Vind ik leuk
mcmodd +10417
donderdag 21 september 2017 om 14:12
#Keizerout... out.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:15
Supercool man
Vind ik leuk
daaheej +537
donderdag 21 september 2017 om 11:58
allebei niet denk ik
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:14
Ik hoop Keizer niet.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:45
Tja, opkomende backs... Je had er 1 en die werd verkocht, en dat je die aan de andere kant niet hadden was al maanden bekend. Als je dan niemand haalt met zoveel geld op de bank...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:51
Je kunt ook je geld gewoon weggooien aan iets wat geen toegevoegde waarde heeft en wat betreft de andere jongens die zijn vertrokken... die wouden zelf omdat ze het geduld niet op konden brengen. Maar goed ... jij denkt nog dat Messi, Alves en dat soort jongens gehaald kan worden... ik heb een verrassing voor je, die willen niet en de toegevoegde waarde die komen echt niet in Nederland spelen. Dus ja dan hou je geld over en moet je hopen op talenten die je zelf aan het opleiden bent. Het is niet anders
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:52]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:35
Nee, dat denk ik juist niet. Dat denken Marc en Sar. Daarom kopen ze niemand. Zeggen ze zelf, dus volgens mij moet je het omdraaien. Ik ben hier niet de naïeveling.
Ze vinden Haps niet goed genoeg voor de Europese top.
Nou, dat is ie ook niet. Maar hij is, by far, de beste linksback die er momenteel in de top drie rondloopt.
Dus wie heeft nu de beste zaak gedaan?
Je gaat 'm inderaad niet voor 20 mln doorverkopen aan een topclub.
But who cares? Je wordt er wel kampioen mee.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:40
Je leeft nog in een fantasie wereld en dat is (-; abnormaal
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:10
Want? Populistische uitspraak of ga je het onderbouwen? Volgens mij moet jij Overmars en vd Sar verwijten waar je mij van beschuldigt. Dat weerleg ik en je komt met dit?
Is uitleggen te lastig voor je? Of zijn dit je standaard reacties als je grip op de discussie verliest?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:14
Je weet al genoeg als iemand zegt "mensen denken dat messi en alves komen" neem aan dat je dat ook niet denkt ofwel? :p
Vind ik leuk
Stranger +1370
donderdag 21 september 2017 om 12:26
Zo'n reactie is normaal bij een aantal personen hier op VP.
Er zijn er ook nog bij gaan gaan lopen schelden;-)
Vind ik leuk
United FC +12710
donderdag 21 september 2017 om 13:00
We weten allemaal dat je graag scheld Stranger ;-)
Vind ik leuk
Stranger +1370
donderdag 21 september 2017 om 13:44
Doet mijn naam , maar de meeste wisten het nog niet. Jij hebt ze wakker gemaakt .
Klikspaan!;-)
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 14:38
Ik ben wel met je eens dat ze bij Ajax niet echt gis zijn.
Er komen spelers waar iedereen meteen al twijfel bij heeft.
En die ze niet halen doen het prima.
Maar vergeet niet, 1 jaar terug vonden we van Geel dom.
Nu lijken Brands en Overmars dom en is van Geel de held.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:59
Klopt over Van Geel zeker.
Over Overmars roep ik het al jaren, over vd Sar ook al even. Komt omdat zij niet leren van hun fouten en dat doet Van Geel wel.
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 15:20
Nou ik vermoed dat je gelijk hebt.
Heb ook het gevoel dat Cruyff goed voor vrienden was en het idee van ex-spelers is ook wel goed. Maar de een leert het nu eenmaal nooit en de ander ziet het wel.
Hoe moet Cruyff beoordelen welke kwaliteiten een directeur nodig heeft? Ik denk wel dat de naam Sar iets meer krediet geeft dan een topman van ABN.
Maar ook Sar zal wel moeten presteren. En nu zitten er wel veel kapiteins.
Wat Sar doet.... geen idee... directeur, wat doen die?
Overmars... is dat een dagtaak?

Je zegt van Geel leert nu. Maar kan ook zijn dat spelers nu graag naar Fey komen omdat die CL speelt. Ajax en PSV voorronden... dat klinkt ietsje onzekerder.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 15:23]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:45
Nouri
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:46
Oh god
Vind ik leuk
Itsese +1571
donderdag 21 september 2017 om 10:47
Lekker dan, nu weet iedereen dat Ajax bezig is om door het midden te spelen!
Vind ik leuk
Johan.l +3758
donderdag 21 september 2017 om 11:18
En Jo denk dat al die tegenstanders liggen te slapen
Vind ik leuk
Nick Kools +12143
donderdag 21 september 2017 om 10:47
Ja met jong Ajax in de J.L was t een stuk makkelijker.
Vind ik leuk
RedNas +2061
donderdag 21 september 2017 om 10:49
Juist, De Jong (of over een tijdje Eiting) gewoon opstellen als libero met daarvoor 3 middenvelders met de punt naar voren, zodat we ook weer een ouderwetse nummer 10 hebben. We hebben de spelers ervoor dus waarom niet?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:16
idd zeg in deze competitie moet je gewoon overheersen en zeker niet met 4 verdedigers blijven spelen. gewoon een middenveld met vd beek/Schone/zyech en frenkie de Jong en achterin 1 op 1.

Bovendien vind ik het raar dat hij z'n elftal zo vaak wisselt getuigt niet echt van vertrouwen in zn team.
Vind ik leuk
Garinsha +2504
donderdag 21 september 2017 om 10:49
Er is een ding dat we niet hebben: opkomende backs. Maar aanvallend is Veltman een kei van een speler.... toch...... nu zelf bevestigd door keizer. NOT!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:49
Keizer kan wel meer willen, maar tot nu toe komt er nog weinig van terecht.
Zijn wisselbeleid komt het team in mijn ogen ook niet ten goede en als je nu al over je
" nieuwe R.B" zegt dat je het nog moet zien betekend dat Veltman nog vaak te "bewonderen" is.
Vind ik leuk
Sanuk +207
donderdag 21 september 2017 om 10:54
Hij kan beter snel terug gaan naar jong ajax of beter nog naar een amateurclubje.
Vind ik leuk
Dee79 +1755
donderdag 21 september 2017 om 10:56
"Er is 1 ding wat we niet hebben"...yep een knappe trainer missen we.
En de volgende is dennis de rotte appel!
Vind ik leuk
Leeuw +2798
donderdag 21 september 2017 om 10:56
Siem de Jong is op verkeerde moment teruggekomen. Die is gewoon te goed voor de bank bij Ajax.
Vind ik leuk
Cookee +3634
donderdag 21 september 2017 om 17:27
Niet met je eens dat Siem de laatste jaren nog goed is.
Maar wat ik niet begrijp is waar Ajax hem denkt te gaan gebruiken, of vermoed men dat Zyech in de winter verkast?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:00
Jupiler is toch anders dan de eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:03
Hij zit al weken op de praatstoel. Hij borrelt van de ideeën.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:11
Dat lukte tegen ADO prima??
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:08
De eerste helft werden jullie inderdaad zoek gespeeld. Denk dat hij daar op doelt. Maar ja met keizer weet je het nooit.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:21
Zoek gespeeld is overdreven maar dan kijken wij beide gekleurd ;)

Ging het dan goed door 1 helft? Je eindigt de wedstrijd in een gelijkspel dus dan spreek je niet over dat het lukte. De eerste en tweede helft was een wereld van verschil.
Vind ik leuk
Hyena +18414
donderdag 21 september 2017 om 11:13
Dus we hebben geen opkomende backs tot onze beschikking, maar blijven toch heel het systeem erop afstemmen?

Ten eerste spelen we dus nu met twee backs, die niet fatsoenlijk aan kunnen vallen. Een daarnaast maken we het daardoor de buitenspelers moeilijker, omdat zij voortdurend naar binnen worden gedrukt. De flankspelers zijn juist de spelers die de acties moeten maken, niet die manke backs.
Vind ik leuk
hantayo +731
donderdag 21 september 2017 om 11:36
De beste aanval is een goede voorzet van de zijkant, vaak. Als de backs er nog niet zijn, moet je inderdaad wat anders. Maar oefenen op voorzetten, dat moet toch niet zo moeilijk zijn. En altijd F. de Jong opstellen. Laat Keizer maar zijn weg gaan, hij is bijdehand genoeg, en straks gaat het wel lopen. Bosz had ook tijd nodig, en eerlijk gezegd heb ik me vaak doodgeërgerd aan hem, ook toen het beter liep.
Vind ik leuk
Jozef +19198
donderdag 21 september 2017 om 14:06
Iedereen is blijkbaar vergeten dat het exact een jaar terug op zijn zachtst gezegd nog niet echt lekker liep onder Bosz. Bosz heeft in heel de EL nimmer meer geluk gehad dan bij PAOK uit... en de oorwassing uit bij die Russen ben ik ook nog niet vergeten, evenals het verlies van vijf punten thuis tegen Roda JC en Willem II.....

Misschien moeten we inderdaad wat geduld hebben met Keizer, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik zijn wissels vaak niet snap.

Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:40
En je maakt het je spits moeilijk. Want buitenspelers die naar binnen komen is vooral handig als je ook backs hebt met een voorzet.
Vind ik leuk
Hyena +18414
donderdag 21 september 2017 om 13:14
Precies. En Ajax heeft helaas geen enkele back met een fatsoenlijke voorzet in de benen. Tijd voor een andere manier van neerzetten en spelen dus.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:15
Cool, bel jij Marcel en Dennis?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:16
Sinkgraven heeft een voorzet! :p
Vind ik leuk
Jozef +19198
donderdag 21 september 2017 om 14:09
Het is ook hier mode om Sinkgraven te verketteren, terwijl ik oprecht vind dat Ajax afgelopen jaar verreweg de beste wedstrijden speelde met Sinkgraven erbij linksachter. Verdedigend laat hij, net als alle verdedigers in de Eredivisie trouwens, nogal eens een steek vallen, maar qua aanvallende impulsen voor het team is hij een verademing.

Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:13
Vind hem niet minder dan haps. Verdedigend een beetje, maar dat compenseert ie met kunnen voetballen
Vind ik leuk
derksen +6306
donderdag 21 september 2017 om 11:17
Persoonlijk vond ik petertje nooit bij ajax passen Maar dat maakt geen reet uit

Maar ajax is Denk ik de eerste club ter wereld die een trainer eigenlijk ontslaat omdat hij succes heeft en dat door wil trekken met andere staf leden
Hoe je het ook draaid het is hele apparte beslissing geweest van ajax
Maar ja petertje was geen meeloper en geen hielen likker en daar houd bergkamp niet van volgens jonk...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:49
Wake up.. als de verhoudingen allemaal goed waren geweest was Peter Bosz ook gewoon naar Dortmund gegaan hoor... en geef hem eens ongelijk.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:41
Oh? Knap dat je dat weet. Ze hadden hem gewoon aan z'n contract kunnen houden.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:43
Ja en met trainers/ spelers kostten wat het kost aan hun contract houden schiet je wat mee op.. is in het verleden ook heel vaak gebleken.

Daarnaast is Bosz geen Ajacied pur sang en zal dus bij een top aanbieding eerder gaan. Daarnaast heeft Ajax er nog een goede afkoopsom voor gevangen.

Nogmaals anders was hij ook gewoon gegaan.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:53
Nou bij spelers is dat vaker een probleem dan bij trainers. Spelers gaan vaak vervelend doen of willen ineens niet trainen. Ik kan me geen voorbeelden herinneren van trainers die er met de pet naar gingen gooien. Jij wel?

Ja, dat is zo. Met meer clubliefde blijf je waarschijnlijk langer. Maar dat iemand sneller weg zou gaan betekent niet dat iemand ook daadwerkelijk gaat. Dus dat voegt niet heel veel toe.

Ja, goede transfersom.. kijk hoe goed die man het doet en wij hebben marcel fucking keizer. Supergoede transfersom. Die transfersom kwam overigens alleen omdat ze hem ook aan het contract hadden kunnen houden.

En nogmaals. Superknap dat je dat weet. Zijn jullie bevriend? Of oud-klasgenoten?
Hij had een aanbieding van dortmund en kon toen eisen stellen bij Ajax. Daar wilden ze helaas niet naar luisteren en toen ging hij weg
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:02
Nee natuurlijk ken ik hem niet persoonlijk. Maar nee hij had dortmund niet laten lopen, FDB liet toen der tijd spurs lopen maar dat is wel een Ajax- man... dus is wel degelijk een verschil..

Peter Bosz is een toptrainer: absoluut
is Peter Bosz een Ajacied: Absoluut niet.

Kan het ook omdraaien, jij weet dus zeker dat hij wel gebleven was als er geen problemen waren??

Ik vraag met oprecht af of Bosz al niet van de belangstelling wist, en de problemen de wereld in geholpen heeft om makkelijker te kunnen vertrekken? ik zou niet verbaas zijn.. Wellicht zag Bosz ook al aankomen dat er een aantal sterkhouders zouden vertrekken?..

Waarom ben je nu al zo tegen Keizer(zelfs je naam)?
Mij heeft hij ook nog niet 100% kunnen overtuigen, maar het lijkt me ook te vroeg om zo snel een oordeel te vellen of gaan we op de Crystal Palace tour?
Begin van het seizoen is heftig geweest(Nouri) en wie weet hoe erg dat doorwerkt op heel de groep. Daarnaast heeft Ajax in Klaassen en Sanchez 2 van de belangrijkste spelers laten gaan en is er weinig voor terug gekomen.. Kan Keizer hier wat aan doen? nee..
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:11
Spurs had De Boer als tweede keus. Maar hij bleef wel toen Liverpool kwam. (Of ik vergis me en het is andersom, either way bleef hij een keer en daar heb je gelijk in. Maar dat ontkende ik ook niet. Ik zei alleen dat de beslissing er niet van afhangt. Een ajax man kan vertrekken en een niet ajax man kan blijven.)

Hij wist denk ik wel van de belangstelling. Dan kun je namelijk naar het bestuur stappen en zeggen "hey, ik kan ook naar dortmund, dus of jullie maken het hier beter, of ik ga."
Ajax weigerde zijn eisen en toen ging hij weg. Dus hij had een uitdaging. Gaf Ajax de kans hem ook een uitdaging te geven (stappen vooruit in staf en selectie) en koos toen de leukste optie
Dat hij problemen wou veroorzaken om weg te komen kan ook. Maar ik denk dat hij gewoon vooruit wilde. En dat had bij Ajax ook gekund, vandaar de (flinke) eisen.

De situatie rond Nouri en het vertrek van die twee en karige vervangers kon hij niks aan doen.
Maar, tot nu toe zijn de opstellingen warrig, de wissels slecht, de tactiek (424 ) ondoordacht en hij heeft geen enkele ervaring, geen succesvolle manier van werken ontwikkeld. Het was een gok en vooralsnog een hele slechte. Bosz zei gelijk "wat ik wil gaat even duren" hij wist wat het proces was. Keizer zegt dat dingen gewoon beter moeten. Daarom wil ik hem weg hebben.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:39
Maar goed was het realistisch wat hij dan als doel bij de Ajax directie heeft neergelegd? Topspelers komen nu eenmaal niet naar Amsterdam.. Daarnaast wist hij al dat Klaassen zou gaan en dat Sanchez/ Dolberg waarschijnlijk ook zouden gaan..

Ik denk dat hij de interesse gebruikt heeft om zijn punt te maken(wat overigens zijn goed recht is als hij weg wil).

Dortmund is voor Bosz natuurlijk wel een van "de"droomclubs.. Ambitieus veel goede technische voetballers en ze spelen al jaren leuk aanvallend voetbal en zullen dus redelijk snel wennen aan zijn speelwijze.. Daarnaast wordt het hem niet kwalijk genomen als hij tweede eindigt achter Bayern...

Waarschijnlijk is het uiteindelijk de oorzaak geweest van vele dingen.. daar zijn we het dan wel weer over eens;)

Wat Keizer betreft, deels met je eens. Maar Ajax heeft hem in het diepe geflikkerd en moeten hem dus ook nu de tijd geven in mijn ogen.. Je kunt niet iemand in het diepe gooien en dan naar 1,5 maand met wisselende resultaten d'r uit bonjouren alla FDB
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:47
Nou hij wilde vooral wisselingen in de staf en goede spelers erbij.
Dat is niet heel onrealistisch vind ik. Zo hoog heb ik hennie spijkerman en carlo l'ami niet zitten :p
En geld was er ook. Als je ziyech en sanchez kunt halen kun je ook wel andere goede spelers vinden. Moet je alleen wel betalen.

Ja dortmund is natuurlijk wel schitterend voor bosz dus je kunt ook best wel gelijk hebben. Aan de andere kant heeft Ajax de eisen ook niet ingewilligd, dus of hij daarvoor zou zijn gezwicht weten we niet. En ik denk dat het wel meegespeeld heeft. Als je de EL finale wint wil je stappen vooruit en niet achteruit, dus dat je dan eisen stelt om te blijven snap ik ook.

En ik bedacht me net, hij was geen Ajax man. Maar wel een Cruijffman. En dan is Ajax ook wel weer wat mooier :p (niet mooi genoeg om te blijven trouwens :p)

En over keizer heb je wel gelijk dat het naar zou zijn om hem er nu uit te wippen. Maar als je een fout hebt gemaakt vind ik het verstandig om die zsm te herstellen. Ook als dat lullig is voor iemand.
Als ze een hele goede reden hadden om hem aan te stellen die er nu nog helemaal niet uitkomt zou ik hem laten zitten. Als het idd een gok was dan was het een slechte en zou ik ermee ophouden
Vind ik leuk
Jozef +19198
donderdag 21 september 2017 om 14:11
Vervolgens gaat Bosz naar de rechter die hem in het gelijk stelt.
A. vanwege forse positieverbetering
B. vanwege een arbeidsklimaat dat onwerkbaar was geworden.

Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:14
Noem me één situatie (in een normaal voetballand) waarin een trainer dat heeft gedaan.
Vind ik leuk
Jozef +19198
donderdag 21 september 2017 om 20:04
Dergelijke situaties deden zich in het verleden inderdaad meer voor bij voetballers. Zo vaak gebeurt het tegenwoordig niet dat een trainer van een club uit een klein voetballand zo goed presteert, dus zo vaak zal deze situatie zich niet voordoen.


Ik denk dat Bosz de boel op ontploffen heeft gezet om bij arbitrage sterker te staan dan alleen maar met argument A....
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:11
Je zegt 'meer bij voetballers', maar ik weet niet één voorbeeld van een trainer die herrie ging schoppen, omdat hij een stap niet mocht maken. En een arbitragezaak dus ook niet.

Overigens denk ik dat zo'n zaak een veel te groot risico is. Als speler zit je misschien tot de volgende periode in het tweede als je verliest. Als coach moet je werken met een groep spelers die denken 'fuck you' :p

Ik denk niet dat hij naar de rechter zou gaan. Dat heeft nog nooit een trainer gedaan, deels door dat risico denk ik. En daarnaast als hij zelf die onwerkbare situatie veroorzaakt vindt een rechter dat denk ik geen sterk argument.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:19
Hij heeft gelijk, maar dan vooral de vleugelspelers Neres en Cerny vervangen voor Dennis Johnsen en Mateo Cassierra.En Viergever vervangen door Wober of Orejuela.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:21
Viergever deed het uitstekend vorige jaar als back! En onze aanvoerder kon mij ook bekoren als back.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:16
En Dolberg vervangen door Sierhuis.. en Onana vervangen door Van Leer.. Viergever door doekhi.. uiteindelijk heb je dan jong Ajax in het veld staan... keizer ook weer blij!
Vind ik leuk
_AJAX_ +1970
donderdag 21 september 2017 om 11:22
Ik vindt dit allemaal veel te doorzichtig, maar goed, Ajax wil niet luisteren...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:34
Dus ook aankoop Orejuela is net als Neres gewoon een dure miskoop. En waar blijft die Duitser? Ajax koopt wel, maar Keizer stelt ze gewoon niet op. Gebrek aan kwaliteit? Heb laatst even naar Jong Ajax gekeken met een aantal van die nieuwelingen en ik moet bekennen dat ik denk dat Keizer in deze gelijk heeft: het was niet om over naar huis te schrijven wat de 'aanwinsten' lieten zien...
Vind ik leuk
hantayo +731
donderdag 21 september 2017 om 11:38
Jee. Laten we aannemen dat ie er kijk op heeft. Peter had dit niet altijd.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
donderdag 21 september 2017 om 11:38
Nou.... Afdelinkje zakken dan maar.
Ik hoop dat ie beseft dat er een verschil is tussen alles mag maar niks moet wat voor Jong Ajax gold en wat er van Ajax I wordt verwacht.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:40
Wat eten we vanavond?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:27
t bone tje 750 gram lekker man
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:36
Ik zit nu ff aan een zeevruchten pasta.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:39
ok lekker
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:41
Jaja, als het maar vers is. Ben een keer in een hut terecht gekomen die allemaal diepvries rommel door die pasta deed. Bleh
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:45
dat is wel een voordeel van mijn luiheid , de vrouw van mijn bierleverancier kookt hier alles vers of ik leg wat op die bakplaat buiten
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:56
;-) lekker hoor
Vind ik leuk
Och jeh +967
donderdag 21 september 2017 om 11:42
Moet je Tete verkopen als je met opkomende backs wil spelen, pffff wanbeleid daar in 020
Vind ik leuk
Iggy +1671
donderdag 21 september 2017 om 12:11
Ow ja joh?!
Vind ik leuk
Jozef +19198
donderdag 21 september 2017 om 14:14
Nee, och jeh...;-)
Vind ik leuk
Mari +993
donderdag 21 september 2017 om 11:46
Als je meer " jong Ajax" wil hebben, ga jong Ajax trainen
Ajax had een opkomende back, die hebben ze net verkocht
Meer door het nidden, net als tegen ADO:daardoor werd het spel supervertraagd.Spelers moesten wachten totdat zyech er was. Niet zijn schuld overigens. Hij kan niet overal tegelijk zijn.
Vind ik leuk
renemar +134
donderdag 21 september 2017 om 11:52
Weer grote onzin van die kale. Dijks komt 100 keer per wedstrijd op. Alleen zijn voorzetten zijn van treurig niveau. Orejuela moet nog stappen maken in timing en kwaliteit volgens Keizer. De timing krijgt hij niet op de bank en ook niet op trainingen. Wat de kwaliteit betreft, dat kun je alleen in wedstrijden beoordelen. Laat hem dan eerst eens 5 wedstrijden staan. Hetzelfde zegt die niksnut van Neres. Die moet eerst zogenaamd leren verdedigen.
Die lult alsof voetbal hogere wiskunde is. Zeker een speler als Neres voetbalt zoals bijna alle vleugelspelers op intuïtie. Je moet die jongens niet met onzinnige opdrachten opzadelen. Als Neres echt goed is gaat zijn back echt niet in de aanval. Het spontane gaat helemaal uit het voetbal bij trainers als Keizer. Trouwens die twee halve zolen naast hem zijn hetzelfde. We willen creatief voetbal zien en niet weer het heen en weer geschuif zoals onder De Boer.
Vind ik leuk
Makis +870
donderdag 21 september 2017 om 11:55
Laat de man lekker experimenteren en er een systeem in proberen te krijgen joh, je weet maar nooit misschien werkt het wel en misschien niet, is toch een tussenjaartje dit seizoen.
Vind ik leuk
daaheej +537
donderdag 21 september 2017 om 12:00
dan haal je toch lekker de hele selectie van jong ajax erbij dat gaat werken
Vind ik leuk
Leffe +816
donderdag 21 september 2017 om 12:06
Die haalt de kerst wel, bij gebrek aan beter.Ik vraag mij serieus wel eens af wat een Overmars, en of Bergkamp de hele dag doen en denken. Dan heb je zoveel poen op de bank, maar je kan/ kunt er eigenlijk niks mee,..das toch wel heel triest!!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:16
Ajax is beter af zonder Keizer .
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:24
Ontslag aanvraag is verstuurd, Keizer!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:30
Tete kopen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:31
Dus lopen de spelers van Ajax binnenkort met pampers en papflessen over het veld ?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:34
die keizer heeft volgens mij een trap van een paard gehad , hij wil een nieuw systheem invoeren die halve haan
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:44
Het lijkt me dan het verstandigste dat hij teruggaat naar jong Ajax. Deze man kan er echt helemaal niets van.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:49
mischien moeten keizer en reiziger even ruilen van team
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:12
Komt goed
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 13:18]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:16
Jong Ajax vorig jaar... Man wees nou nie zo kortzichtig.
Er zaten geweldige potjes tussen hoor. Maar tegen wie? Tegen - met alle respect - echt matige clubjes. En dan vooral thuis. Vooral op de momenten dat Ajax veel ruimte kreeg wist het middenveld met Nouri, vd Beek, de Jong en/of Eiting te excelleren.

Er zaten ook enorm matige en saaie potjes tussen. Ik weet PSV thuis nog. Bah wat was dat zaai. Alleen toen Kluivert er in kwam gebeurde er iets. Maar zeker niks denderends.
Vind ik leuk
hans59 +135
donderdag 21 september 2017 om 13:20
En ja hoor, daar komt Bosz weer, diezelfde Bosz die een slachting heeft aan gericht in de selectie. Of zijn we vergeten wie er door hem zijn vertrokken.
Diezelfde Bosz die zijn eigen technische staf om zich heen wilde vormen als een soort Bosz BV.
Diezelfde Bosz die zodra er ergens met miljoenen wordt gezwaaid geen moeite heeft om zijn hielen te lichten en zijn BVtje ook mee neemt.

Als echte supporter kijk je naar de mogelijkheden die we hebben.
Vergeet ook niet dat het vertrek van Sanchez en Klaassen een gapend gat in de as van het veld heeft geslagen.

Onder getekend een Ajax supporter in voor en tegenspoed!
Vind ik leuk
Jozef +19198
donderdag 21 september 2017 om 20:07
Eens.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:57
Zit er in O19 geen opkomende back !
Ik hoor dat daar wel een talent volle links back speelt .Mitchel Bakker
Vind ik leuk
klaas +147
donderdag 21 september 2017 om 17:11
ja dat lukte prima tegen den haag !!!!! 1-1 geloof ik ,2 punten ingeleverd vriend
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:12
Wie is die man
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:13
Eerst maar eens buiten spelers opstellen die een doelpunt kunnen maken, en een normale voorzet kunnen geven! En spelers opstellen die niet steeds geel krijgen, en hun zelf belangerijk vinden!
Vind ik leuk
rinirat +735
donderdag 21 september 2017 om 17:29
Ajax heeft geen backs,die nieuwe van afgelopen bekerwedstrijd kan er een worden.
Dijks is niet van het niveau Ajax en Veltman absoluut ook niet.
Geen snelheid, geen goede voorzet ,en ze brengen beide te weinig voetbal.
Daarbij is Veltman te slordig en Dijks veel te gemakzuchtig zie doelpunt uit bij Den Haag,daar liep Dijks te snurken.
Vind ik leuk
pinkelman +2509
donderdag 21 september 2017 om 19:58
Ik ben zeer tevreden over Svensson en Ouwejan die met regelmaat aan de zijlijn opkomen maar verdedigend ook nagenoeg geen steken laten vallen. En als stand-ins Wijndal en van Rhijn.
Goed genoeg om bovenin de eredivisie met de traditionele te kunnen meestrijden en die slechts een paar knaken kosten dan de bedragen waar Keizer het over heeft. Goed hoeft niet altijd duur te zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 20:03]
Vind ik leuk
_AJAX_ +1970
vrijdag 22 september 2017 om 07:19
Als je het spel van jong Ajax wil, met alle respect, maar dan doe je iets niet goed. Je moet naar een hogere plan werken, een visie hebben, zoals Bosz of een Zidane bij Madrid bijvoorbeeld. Maar toch niet een plan A en B, en als dat al helemaal niet lukt, een plan C.
Dus hiermee win je geen prijzen mee en schiet je er helemaal niks mee op.
Nu kun je dit seizoen een keer kampioen worden omdat andere clubs als los zand aan elkaar hangt, maar nu heb je er een waardeloze trainer eraan staan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 07:22]
Vind ik leuk