Advocaat: 'Diep in mijn hart denk ik dat Van Gaal en ik beter weten'

Advocaat: 'Diep in mijn hart denk ik dat Van Gaal en ik beter weten'

donderdag 21 september 2017 om 16:44

Dick Advocaat weet niet of het bondscoachschap van Oranje zijn allerlaatste klus wordt als trainer. De Hagenaar, die volgende week 70 jaar wordt, denkt dat hij het vak simpelweg te leuk vindt om er definitief mee te stoppen. 

"Als ik stop en er belt niemand meer, heb ik er vrede mee. Maar ze zullen wel weer bellen. Ze hebben namelijk altijd gebeld. Dat is toch bijzonder?", zegt De Kleine Generaal in gesprek met Voetbal International. 

"Als je ziet van hoe ver ik ben gekomen en wat ik uiteindelijk allemaal heb gepresteerd, dan is mijn carrière een succesverhaal. En of dat nou eindigt na deze termijn bij Oranje? Ik word volgende week zeventig, ik mag allang met pensioen, maar wil eerst met Oranje naar het WK. Daarna? Ik weet het niet."

"Laat ik voor één keer Louis van Gaal maar kopiëren, die laatst in het AD zei dat-ie in principe zijn laatste club had getraind, maar dat je het nooit zeker weet", vervolgt Advocaat. "Diep in mijn hart denk ik dat we allebei wel beter weten. Stoppen, ik weet niet of ik dat zou kunnen."

Lees ook: Advocaat: 'Ik zag hem bij PSV. Schiet ik bijna vol, het maakt me verdrietig'

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Gaat Oranje het WK 2018 nog halen?

(9000 stemmen)

Plaats een reactie

J Kiprich +8612
donderdag 21 september 2017 om 16:50
Pffffff, kijk je uit Dickie. Als je je nog harder op de borst slaat loop je nog risico op een klaplong......
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 16:51]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:00
Hij zegt niks geks toch? Heeft een prima trainerscarriere achter de rug en het is nou niet bepaald dat hij profiteert van zijn naam die hij heeft opgedaan als voetballer.
Vind ik leuk
robery +2705
donderdag 21 september 2017 om 17:45
Dankzij advocaat wonnen jullie de beker.
Vind ik leuk
Aistern +357
donderdag 21 september 2017 om 16:51
Lekkere clickbait weer hoor.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:53
Ik dacht inderdaad ook dat Advocaat had gezegd dat we weer derde worden op het komende WK.
Vind ik leuk
Aistern +357
donderdag 21 september 2017 om 17:04
Meer dat hij hetzelfde systeem als LvG zou gaan gebruiken.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:58
3e in de poule bedoeld die
Vind ik leuk
Axim +225
donderdag 21 september 2017 om 16:51
Kom op Dickie, je laatste grote stunt zou het WK halen zijn :-))
Vind ik leuk
RocknRoll +1000
donderdag 21 september 2017 om 16:52
En daarna met pensioen gaan!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:54
Het WK winnen s.v.p.!
Vind ik leuk
Hammers96 +1218
donderdag 21 september 2017 om 16:51
Zou een droom scenario zijn om LvG aan het roer te zien bij fc twente.
The new red army!!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:08
Nou nee
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:53
Diep in mijn hart ... vind je ook nog wel een paar dubbeltjes.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:55
Het is gewoon klaar en over met deze twee trainers, hopelijk flikt Dick nog één kunstje door NL naar het WK te brengen. van Gaal moet gewoon lepeltje lepeltje met Truus gaan liggen in Portugal en Dick moet lekker investeren in een geldtelmachine om zijn favoriete bezigheid op hoog niveau te kunnen blijven doen: geld tellen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:57
Geld is de drijfveer!
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
donderdag 21 september 2017 om 19:50
Geld zal altijd de drijfveer zijn..maar...het is ook gevaarlijk voor een gewone werkers als Dick op zijn 70ste nog kan werken.
Wat zal de 2de kamer dan wel niet denken..heey Dickie kan nog werken op zijn 70ste..Laten we dan maar de pensoen grens optrekken naar 70 jaar
Vind ik leuk
Axim +225
donderdag 21 september 2017 om 17:00
de bal is rond anders was het een voetblok :-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:03
Gewoon lekker links en rechts adviesjes geven tegen een kleine vergoeding! Voldoende oud-werkgevers die daar interesse in hebben lijkt me!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:03
Het WK halen is een utopie en dat weet Dickie maar al te goed. Dus dit zie ik als een verkapte sollicitatie
Vind ik leuk
Dee79 +2001
donderdag 21 september 2017 om 17:22
"Als je ziet van hoe ver ik ben gekomen en wat ik uiteindelijk allemaal heb gepresteerd, dan is mijn carrière een succesverhaal"
Dat vind ik behoorlijk overdreven!!
Vind ik leuk
Johan.l +4080
donderdag 21 september 2017 om 19:09
Het blijf een mooi ventje
Vind ik leuk
pinkelman +2910
donderdag 21 september 2017 om 19:41
WK halen, Gullit wieberen, Louis binnen halen, om vervolgens samen met Dickie de slappe boel op scherp te zetten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 19:41]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:09
Zo'n goede verstandhouding hadden ze in het veld soms niet. Toen NAC (das war einmal) in de stromende regen met 5-0 over Sparta heenwalste, scholden de midmid en het voorstoppertje van Sparta elkaar helemaal verrot ! Heerlijk. 3x Wanny.
Vind ik leuk
furgist +1455
donderdag 21 september 2017 om 20:51
welk hart?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat: 'Diep in mijn hart denk ik dat Van Gaal en ik beter weten'