FC Utrecht zorgt voor eSports-primeur: speler weggekaapt uit Rotterdam

FC Utrecht zorgt voor eSports-primeur: speler weggekaapt uit Rotterdam

donderdag 21 september 2017 om 19:22

Een heuse eSports-primeur bij FC Utrecht. De formatie uit de Domstad maakt donderdag bekend dat het FIFA-speler Danny Hazebroek per direct overneemt van Excelsior. Daarmee is de eerste officiële transfer binnen de eDivisie een feit. 

"ESports gaan we dit seizoen inzetten als middel om onze supporters op te zoeken en om de band met onze achterban verder te versterken", laat Niek Amelink weten namens FC Utrecht. "Het dient als middel om onze online én offline community verder uit te bouwen. We gaan meerdere evenementen organiseren en een fancompetitie in het leven roepen."

Lode de Boo was afgelopen seizoen de enige eSporter van FC Utrecht. Hij gaat zich vanaf nu 'vooral richten op het creëren van content rondom zijn eigen persoon en de activiteiten van Hazebroek', meldt de club.

Eerder op de dag werd bekend dat Ajax een nieuwe eSporter heeft aangetrokken. De zeventienjarige Lev Vinken wordt door de Amsterdamse topclub direct gestald bij Sparta

Blijf ook op de hoogte over alles rondom FIFA eSports via @fifaesportsnl & Instagram @FIFAesports!

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 19:26
Naar verluidt een transfersom van 45 miljoen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:27
In fifa coins ;)
Vind ik leuk
Bizzy +5684
donderdag 21 september 2017 om 21:44
Zimbabwaanse dollars ?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:27
Zet dit non-nieuws op e.o.a. gamingsite..wat heeft voetbal te maken met een stel nerds die een computerspelletje doen!
Vind ik leuk
Santi +15369
donderdag 21 september 2017 om 19:33
Technisch gezien is voetballen ook een spelletje dat wordt gespeeld door vaak gespierde en arrogante Mannetjes.

Beiden een spel met een competitie. Hoe huilerig je erom kan doen zal daar niks in veranderen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:40
alleen van het ene spelletje krijg je meer spierpijn dan van het andere spelletje hehe
Vind ik leuk
Drobtine +1863
donderdag 21 september 2017 om 20:00
Als je zelf E.S. Biergaathalen hoef je niet te reageren je kunt duidelijk aan de titel zien of het iets is wat je interesseerd is dat het niet blijf dan weg !!!!
Vind ik leuk
HveenLFC +2617
donderdag 21 september 2017 om 19:41
Wat heb ik spijt dat ik niet eerder met FIFA begonnen ben zeg :(
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:53
Menen ze dit nu? Normaal was het 1 a 2 keer per week een bericht over een videospelletje, nu 2 a 3 per dag? Hoop dat dit stopt, gaat nergens over.
Is leuk voor de mensen die het spel spelen, maar die halen hun e-sports informatie zeker 100% ergens anders vandaan.
Vind ik leuk
milo +101
donderdag 21 september 2017 om 20:21
je wordt oud papa
Vind ik leuk
Andre As +4652
donderdag 21 september 2017 om 20:28
Gaat hij de nederlaag van afgelopen weekend wegspoelen?
Vind ik leuk
Alain2708 +2501
donderdag 21 september 2017 om 20:49
Ik denk dat ik makelaar van eSporters ga worden!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:54
Dat is best wel een idee denk ik.
Vind ik leuk
Alain2708 +2501
donderdag 21 september 2017 om 21:01
Echt hoor..
Vind ik leuk
feyeniels +15480
donderdag 21 september 2017 om 20:59
Ik speel zelf ook weleens FIFA, maar ik heb echt geen idee waarom dit soort onzin op deze site wordt vermeld. Heel leuk dat ze als clubs onderling een online FIFA competitie spelen, maar richt dat ook gelijk een website op voor die competitie, zodat wij er verder niet mee lastig worden gevallen.

En ja, ik weet dat ik er ook gewoon niet op kan klikken...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:02
Je kan er ook gewoon niet op klikken ;)
Vind ik leuk
feyeniels +15480
donderdag 21 september 2017 om 21:08
Mijn excuses :-p
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:11
Geeft niks. Ik speel zelf elke dag FIFA en ik snap niet waarom jullie dat gelul over voetbal zo leuk vinden. Ik wil veel meer eSportnieuws. Maar ik klik zelf ook weleens per ongeluk over iets dat dan over echt voetbal gaat, dus ik snap hoe het gebeurt
Vind ik leuk
feyeniels +15480
donderdag 21 september 2017 om 21:34
Haha, grapjas ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:17
Dus de transfer van de eSporter van Ajax naar Sparta was eerst......
Vind ik leuk
5by5 +484
vrijdag 22 september 2017 om 00:00
Het is de e-divisie dus who care?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:56
Ik denk dat e-sporters echt goed gaan verdienen. Vooral als er een WK komt. Barça zal echt niet met 10-0 willen verliezen van Real.
Hoeveel spelen er dit spel? 100 miljoen? En dat zullen er elke generatie meer worden.

En over 10 jaar is dit misschien wel leuker om te kijken. Op de computer kan Messi wel 10x per dag spelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 06:58]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Utrecht zorgt voor eSports-primeur: speler weggekaapt uit Rotterdam