'Hoe stoïcijns Dolberg ook mag zijn, dat idee zal hem niet onberoerd laten'

'Hoe stoïcijns Dolberg ook mag zijn, dat idee zal hem niet onberoerd laten'

donderdag 21 september 2017 om 21:13

Het feit dat er links en rechts wordt gesuggereerd dat de transferwaarde van Kasper Dolberg afneemt, nu Ajax-trainer Marcel Keizer hem in de Eredivisie op de bank heeft gezet, kan de Deense spits niet onberoerd laten. Dat denkt Henk Spaan. 

Onder meer Hugo Borst en Özcan Akyol schreven onlangs dat elke reservebeurt van Dolberg waarschijnlijk leidt tot waardevermindering van het talent. 'Deze jongen wordt weliswaar een stoïcijns karakter toebedacht, maar het idee dat een reservebeurt zijn transferwaarde met drie miljoen doet afnemen, zal een jongen van 19 jaar niet onberoerd laten, hoe stoïcijns hij ook mag zijn', schrijft Spaan in Het Parool. 

'En dan zal Huntelaar maar je concurrent zijn', vervolgt hij. 'Weliswaar wekt Klaas-Jan een wijzere en socialere indruk dan in, ik noem maar wat, 2012 - het interview met hem in VI is lezenswaardig genoeg - maar wat komt er allemaal bij hem opborrelen als de concurrentiestrijd een hoogtepunt bereikt?'

Woensdagavond stond Dolberg in de basis tijdens het KNVB Beker-duel met SVV Scheveningen. De Deen scoorde drie keer

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 21:14
Afgeserveerd voor een tweederangs schalke speler
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:16
Net zoals Luuk afgeserveerd is door een derde rangs PSV spits?
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 21 september 2017 om 21:19
Lefmeister aka de Huntelaar basher...
Vind ik leuk
jaja_PSV +19907
donderdag 21 september 2017 om 21:19
Volg de Keizer cursus:
Hoe vernietig ik 50mio transferwaarde in een half jaartje.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 21:21]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:31
Hoe vernietig je 50 miljoen?
Moet je hem daarvoor laten spelen?
Denk dat kampioenschap en beker belangrijker zijn.
Laat Dolberg maar een jaartje in de schaduw van Huntelaar meedraaien. Wordt de interesse even minder, kan hij zich beter doorontwikkelen en er vanaf volgend seizoen echt staan.

Sportieve belangen gaan soms voor en wie weet na volgend seizoen zijn waarde weer opgekrikt.
Vind ik leuk
darmianto +7892
donderdag 21 september 2017 om 22:37
Daar kan Keizer niet zo veel aan doen, kansen krijgt hij wel, wat minder dan eerst wellicht maar laat die knul ook eens een vormdip hebben, kan gebeuren, dat is iets anders dan de vormkloof van Luuk
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:55
Wat een onzin. Iedere jonge speler die als een komeet omhoog schiet krijgt op een gegeven moment een terugval door de druk van het MOETEN presteren. Daar doet Keizer echt niets aan, positief of negatief....
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:15
Ach hij heeft zelfvertrouwen opgedaan tegen Scheveningen.
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 21 september 2017 om 21:18
Jammer voor je oude clubje muahaha ;-p
Vind ik leuk
Gerro +3700
donderdag 21 september 2017 om 21:19
Kennelijk mag een speler van 19 geen mindere periode hebben en als ie dan een paar keer gepasseerd word word zijn transferwaarde er ook nog even bij gehaald. Nou ik denk dat zijn transferwaarde wel het laatste is waar die jongen mee bezig is op dit moment.
Vind ik leuk
JapAZ +143
donderdag 21 september 2017 om 21:46
Mindere periode? Een half jaar al minder. laat heel sporadisch wat zien. Kan tegen een VVV en PEC niet eens tot zijn 'talent' komen. Overrated spelertje.
Vind ik leuk
Gerro +3700
donderdag 21 september 2017 om 22:08
Luuk de Jong een ervaren spits bij een tobclub scoorde een jaar lang nauwelijks ,nou dan heeft Dollie over een heel jaar toch heel wat meer laten zien.Beide top wedstrijden tegen Lyon bewees ie zijn waarde nog en liet ie zijn grote klasse nog zien maar kennelijk heb jij na de winterstop geen voetbal meer gezien.
Maar goed jij dacht dat Monaco dacht laten we es gek doen en 50 M bieden op Dolberg.
Vind ik leuk
darmianto +7892
donderdag 21 september 2017 om 22:40
Een half jaar? Jij kan echt niet rekenen, uit tegen Lyon bijv. Op topniveau dus, heel chill een lobje, 0-1, Ajax in de finale.. daar zit geen 6 maanden tussen maargoed, je vond het lekker klinken zeker?
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
donderdag 21 september 2017 om 23:19
Haha hij is de weg kwijt joh, zegt half jaar en neemt pec en vvv als voorbeeld die wedstrijden waren afgelopen maand misschien nog wel korter...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:42
Hij was zonder doelpunten nog steeds best wel belangrijk.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 01:22
Precies, dit hoort er een beetje bij en gebeurt bij ieder talent die een snelle doorbraak beleeft. Het is echter wel zaak dat het niet te lang duurt en dat hij er sterker uit komt. Hij zal niet het eerste talent zijn bij wie dat niet lukt.
Maar voorlopig is er nog zeker niks aan de hand en draagt deze dip alleen maar bij aan zijn ontwikkeling.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:22
Out of topic;
Manchester United boekt recordomzet en houdt schuld van 241 miljoen over !

Ajax ligt overal uit en heeft een vermogen van ..... miljoen!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:25
Als er schulden zijn hoeft dat niet te betekenen dat ze in het rood staan. Als jij een koophuis hebt dan heb je toch ook schuld.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:30
Nee, toevallig niet.
Heb geen hypotheek, dus geen schuld.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:38
Hij zei 'als' dus hij heeft toch gelijk
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:48
Een ruk antwoord.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:55
Hij zegt ook schuld. Een Lening in welke vorm dan ook, is er sprake van schuld. Als rood staat heb je een lening bij de bank dus al met al is het 1 pot nat alleen de rente percentage die je betaalt is anders.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:25
Ik kan me niet voorstellen dat Dolberg ook maar een seconde bezig is met hoeveel hij op dat moment zou moeten kosten.
Henk Spaan is toch ook niet continu bezig met hoeveel mensen hem op dat moment een malloot vinden?

En dan zal Hugo Borst maar je concurrent zijn. Weliswaar wekt Hugo met zijn grijze baard en moeder een wijzere en socialere indruk dan in, ik noem maar wat, 2012, maar wat komt er allemaal bij hem opborrelen als de concurrentiestrijd een hoogtepunt bereikt?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:35
;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:57
het feit dat er aan waardevermindering en niet de vorm wordt gedacht zegt eigenlijk alles over de verziekte tijdsgeest. Gelukkig zijn Denen en Scandinaviërs over het algemeen vrij nuchter en niet gek te krijgen, maar als je niet goed speelt sta je er naast, simpel. Dolberg en anderen tekenen bij Ajax omdat je daar kansen krijgt als jongeling. Maar ook zij weten dat je er naast gaat als je niet scoort
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:05
3-tonig (tatutata), alle notoire zeikers met Henk Spaan voorop zijn weer uitgerukt!!!! Snel scoren over de rug van een achttien jarige jochie
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:34
Ik hou niet zo van dit gezeur. We zien wel hoe dit zich ontwikkelt. Ik denk ook dat hij ook veel van Huntelaar kan leren. Zijn waarde is toch iets wat bij elke speler niet constant is. Daarbij blijft er altijd wel een ondergrens tot welk bedrag zijn waarde daalt, ik bedoel lager dan 25 miljoen zakt hij echt niet. Als hij binnenkort weer zijn vorm terugvindt is er niets aan de hand. Ondertussen stijgen andere spelers wel in waarde, dus binnen Ajax is altijd een behoorlijke waarde binnen de selectie.
Vind ik leuk
5by5 +482
vrijdag 22 september 2017 om 01:01
Hoe stijgt de waarde van de rest van de Ajax selectie als ze allemaal zo belabberd spelen?
Vind ik leuk
5by5 +482
vrijdag 22 september 2017 om 00:32
Keek gisteren naar een interview met dolberg na de wedstrijd, had de hele tijd het gevoel of ze zijn aan knopje nog niet hadden omgezet. Wat een robot is die gast zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:32
Denk dat het gebrek aan Europees voetbal zijn transferwaarde meer 'schaadt'.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 07:55
ik ben Ryan Jeremy bij naam.Ik woon in Verenigde Staten,ik wil dit medium gebruiken om alle leningzoekers te waarschuwen,omdat ze overal oplichter zijn.Enkele maanden geleden was ik financieel gespannen en door mijn wanhoop was ik bedrogen door meerdere online kredietverstrekkers.Ik had bijna de hoop verloren tot een vriend van mij meende naar een zeer betrouwbare kredietverlener genaamd globalprovissioncompany SMART FROM SPAIN,die mij een onbeveiligde lening van $50.000 onder 3 uur leen zonder enige stress.Als je iets nodig hebt van de lening gewoon contact opnemen met globalprovissioncompany@gmail.com Ik gebruik dit medium om alle leningzoekers te waarschuwen vanwege de hel die ik doorgegeven in de handen van die frauduleuze kredietverstrekkers.En ik wil niet dat zelfs mijn vijand door die hel gaat doorgeven dat ik doorgegeven in de handen van deze frauduleuze online kredietverstrekkers, wil ik u ook helpen mij deze informatie te verstrekken aan anderen die ook een lening nodig hebben nadat u ook uw lening van Global Providence Company FROM SPAIN hebt ontvangen,ik bid dat God schou Ik geef ze lang leven contact,globalprovissioncompany@gmail.com
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 13:17
Geschäftsdarlehen, Brauchen Sie einen Kredit von 500.000 US-Dollar auf 150 Millionen US-Dollar, um ein Unternehmen zu gründen oder Rechnungen zu bezahlen? Wenn ja, schicken Sie uns eine E-Mail Ihre Informationen unten.

Ganze Namen:

Land:

Zustand:

Stadt

Telefonnummer:

Arbeitsplatz:

Besetzung:

Alter:

REMEMBER - E-Mail-Informationen an (financialsupport@zoho.com) & Ihre Darlehensüberweisung erfolgt 4 Stunden nach der Genehmigung Ihres Darlehensantrags. E-Mail an financialsupport@zoho.com, Telefon: (240) 203-8683
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Hoe stoïcijns Dolberg ook mag zijn, dat idee zal hem niet onberoerd laten'