Ajax-nieuweling Wöber is diep onder de indruk: 'Dat is ongelooflijk'

Ajax-nieuweling Wöber is diep onder de indruk: 'Dat is ongelooflijk'

donderdag 21 september 2017 om 21:47

Maximilian Wöber heeft het naar zijn zin bij Ajax. De Oostenrijkse verdediger vindt het niveau op de trainingen hoog en is blij dat hij woensdagavond zijn debuut mocht maken tijdens het bekerduel met SVV Scheveningen. 

"Het niveau en de snelheid tijdens de training is ongelooflijk", zegt Wöber in gesprek met het Oostenrijkse medium Heute. Tegen de amateurs uit Scheveningen stond de jonge verdediger voor de eerste keer in de basis. 

"Het was niet groots, maar toch een leuke ervaring. Ik was behoorlijk nerveus, want ik wilde de trainer laten zien dat ik altijd bij de eerste elf hoor", vervolgt Wöber, die merkt dat de Ajax-leiding vertrouwen in hem heeft.

"Het commentaar dat ik heb gekregen van de technische staf is erg positief. Zij hebben een concreet plan met mij. Mijn collega's zijn erg aardig. Ik had niet verwacht dat ze zo open zouden zijn."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 21:51
"Het niveau en de snelheid tijdens de training is ongelooflijk", aldus de verdediger die Sanchez moet vervangen.
Vind ik leuk
Diamant07 +4507
donderdag 21 september 2017 om 22:16
Ja dat belooft niet veel goeds. Heeft ook niet echt een beer naast zich staan. Laat m eerst maar een seizoen in Jong draaien.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:18
Het zorgwekkende vind ik vooral dat Overmars op een Sanchez scenario hoopte. Dan zit je er gewoon echt heel erg naast.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:23
Je kan het ook zo interpreteren. Hij komt van een club vandaan die qua alles van een lager niveau als Ajax is. Sanchez kwam van een club die de finale de zuid amerikaanse CL heeft gewonnen, oftewel die was idd meer gewend. Dan is zijn uitspraak niet gek. Om hem nu al af te serveren op een uitspraak vind ik een beetje raar. Na 10 wedstrijden kunnen we hem pas een beetje beoordelen.
Vind ik leuk
5697956 +1668
donderdag 21 september 2017 om 22:26
Zo zijn mensen. Vooral het volk dat hier op dit forum actief is.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3825
vrijdag 22 september 2017 om 10:15
Waar jij er 1 van bent.......
Vind ik leuk
5697956 +1668
vrijdag 22 september 2017 om 16:09
Ik denk dat dat wel meevalt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3825
vrijdag 22 september 2017 om 19:38
Je doet net of je er niet bij hoort terwijl je wel deel neemt met je 1254 "likes" , beetje arrogant zelfs;
"zo zijn mensen"........?
Vind ik leuk
5697956 +1668
vrijdag 22 september 2017 om 19:53
Ik hoor er ook niet bij. Is dat een probleem?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3825
vrijdag 22 september 2017 om 20:14
Ha,ha.....
Je doet mee, maar je hoort er niet bij........?

Of je doet niet mee en je hoort er niet bij.
Of je doet mee en dus hoor je erbij.







[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 20:14]
Vind ik leuk
5697956 +1668
vrijdag 22 september 2017 om 20:46
Dat tweede idd.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3825
vrijdag 22 september 2017 om 21:11
Ik ben het ook niet vaak eens met ,"ik weet niet hoeveel meningen en uitingen"
en ik doe mijn zegje, zo nu en dan, voor wat het waard is ( niks dus ha ha ).
Ik vind het dus leuk genoeg om soms mijn tijd daar aan te besteden kennelijk en dat maakt mij dus een onderdeel van dit forum .
Vind ik leuk
5697956 +1668
vrijdag 22 september 2017 om 23:28
Conclusies trekken en eenduidig communiceren behoren bepaald niet tot jouw sterke kanten.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3825
zaterdag 23 september 2017 om 09:33
Ha ha, eenduidig communiceren, prachtig !
Mijn conclusie is heel duidelijk, je bent er wel, je vindt je echter een beetje verheven, en toch blijf je deelnemen.
Conclusie: Hypocriet.
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 10:04
Het ging erom dat mensen hier de spelers te snel afschrijven. Volgens mij reageerde 5697956 daar op.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3825
zaterdag 23 september 2017 om 10:59
Het gaat om de misplaatste generaliserende en arrogante opmerking:
"Zo zijn mensen. Vooral het volk dat hier op dit forum actief is"

Schijnt zelf niet te beseffen dat hij ook deel uitmaakt van dat "volk" ,
hij voelt zich kennelijk verheven boven wat hij denigrerend het "volk"
noemt.
Vind ik leuk
5697956 +1668
zaterdag 23 september 2017 om 12:24
Ik maak ook deel uit van een volk maar niet van het volk dat hier ongenuanceerd uitspraken doet. Ga lekker een eindje wandelen gap en geniet van de zon. Succes met je club dit weekeinde.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3825
zaterdag 23 september 2017 om 16:28
Het volk dat ongenuanceerd etc.,?.haha. Als er iemand ongenuanceerd is bij jij het wel....., met "zo zijn mensen" en "het volk hier", je past dus uitstekend in het profiel wat jij schetst over het ongenuanceerde volk hier bij VP, dat moet ik je nageven..!
Lees eens wat een onzin je schrijft en kijk eens kritisch naar je zelf .
Vind ik leuk
5697956 +1668
zaterdag 23 september 2017 om 12:23
Als je zo doorgaat, krijg je eerdaags een ballon en een sticker.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:28
Ik serveer hem niet af. Hij mag van mij alle tijd krijgen om zich te ontwikkelen. Als hij nog niet goed genoeg is, maar toch 7.5 miljoen moest kosten kan het wel een heel groot talent zijn.
Ik vind het ook helemaal niet gek dat hij dit zegt. Hij komt van een niveau lager en Sanchez had inderdaad net deZuid-
Amerikaanse CL gewonnen. En juist daarom vind ik het ook zo gek dat Overmars op een Sanchez scenario hoopt. Die kwam van een ander niveau.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:00
Jaa zo oké. Je woordkeus gaf mij een beetje het idee dat je hem al afserveerde.
Miss is die wel beter dan sanchez, wie weet (ik hoop het iig haha)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:02
Mijn bedoeling was de hoop van Overmars af te serveren :p
Op termijn misschien wel, 7.5 miljoen is veel meer dan Ajax normaal betaalt voor iemand die nog niet goed genoeg is.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 02:25
Plus de type spelers zoals Sánchez liggen niet voor het oprapen.
Sánchez was gewoon een buitenkansje en tegelijk ook de jackpot wat goed uitpakte.
Ik denk dat overmars dat ook wel weet en gewoon gezicht heeft naar de beste alternatief.
Hopelijk vind deze jongen zijn draai en groeit hij lekker door.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 02:27]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:38
En toch heeft ajax van zijn oude club verloren
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:52
Als ik naar de laatste jaren kijk vind ik de top 2 in Oostenrijk sterker dan de top 3 in NL, alleen daaronder valt in Oostenrijk een enorm gat.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:25
Sanchez was ook zeldzame schot in de roos..
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:29
Ja, maar voor een directe versterking was Sanchez wel een stuk beter gemikt dan Wöber
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:33
Niet geschoten...ofzo

Laten we de beste man de tijd geven
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 22:34]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:36
Ja, hij mag zich van mij rustig ontwikkelen. Hij is niet beter dan hij nu is, kan hij ook niks aan doen :p
Maar Overmars had misschien kunnen weten dat iemand die net de CL heeft gewonnen in Zuid Amerika verder is dan iemand die net doorbreekt in Oostenrijk
Vind ik leuk
darmianto +7892
donderdag 21 september 2017 om 23:08
Ja want dat soort spelers (Sanchez) liggen voor het oprapen..

Ajax had het geluk dat hij voor ontwikkeling en speeltijd koos want hij kon toen al naar Barca hè, vergeet dat niet, de grotere (lees: beter betalende) clubs) hebben dit soort visvijvers ook allang gevonden dus moet je wat mazzel hebben dat ze niet gelijk daar voor kiezen.

Neemt niet weg dat Overmars dingen beter kan doen overigens maar je kan het hem niet alles kwalijk nemen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:12
Nee, absoluut niet, anders zou Overmars ze ook wel vinden.

Daar heb je ook helemaal gelijk in, en ik denk dat ze dat ook heel goed hebben gedaan.

Ik neem Overmars ook niet kwalijk dat hij Wöber heeft gehaald, maar als je hoopt op een Sanchez scenario vind ik dat wel echt heel erg hoopvol, gezien hun prestaties op het moment dat ze kwamen.
Vind ik leuk
Guust +3827
donderdag 21 september 2017 om 23:47
Overmars moet ze niet vinden maar de scouting van Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:51
Klopt. darmianto zei oprapen. En dat bedoelde ik eigenlijk ook. Want de scouting vindt ze, maar Overmars moet ze oprapen. of kopen.
Het ging over de haalbaarheid en kwaliteit, dus dat is Overmars' taak denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:33
Klopt.....dat is een kerel met een"jonge"man vergelijken
Vind ik leuk
Youri99 +6065
vrijdag 22 september 2017 om 09:34
Het zorgwekkende vind ik dat je na 5 competitiewedstrijden al Keizerout heet terwijl je hier tegelijkertijd aangeeft dat hij met minder materiaal als Bosz moet werken.

Bosz had de eerste weken ook nodig om zijn visie door te voeren en kreeg ook de tijd. Het enige verschil is het mislopen van de Europa League en dat is dus te verklaren door het verschil in kwaliteit in de selectie.

Even ter vergelijking voor jou:

Klaassen of Van de Beek
Sanchez of Viergever
Dijks of Sinkgraven/Viergever/Riedewald
Dolberg vormdip (Normaal voor zo'n jonge gast)

Nee, ik vind dat dit vooralsnog niet op keizer af kan schuiven maar goed eenieder mag natuurlijk zijn/haar mening hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 09:35]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:40
Ik heette een paar speelrondes geleden ook al zo. Maar dat vind je vast niet beter :p

Ik ben het er zeker mee eens dat het zonder sanchez en klaassen moeilijker gaat. En als dat het probleem zou zijn zou ik hem dat ook zo vergeven. Maar hij is tactisch ook niet sterk, kijk naar heracles, kuwas was al gevaarlijk en dan ga je 1 op 1 spelen? Da's gewoon dom. Bij ADO kon Groenendijk in de rust iets omzetten en was het middenveld van ajax compleet zinloos door de lange ballen.

Ik neem Keizer de selectie niet kwalijk. Wel zijn tactische keuzes, opstellingen, Neres die van basis naar bank naar tribune gaat, Veltman die VM moet spelen tegen rosenborg. Ik kan nog wel even doorgaan. Of vind jij dat hij tactisch verstandige keuzes maakt?

En over Bosz' beginperiode:
Hij gaf aan "wat ik wil kost even tijd" dus hij had een visie en wist dat dat even ging duren. Keizer kon gewoon voortborduren. Toch?
Vind ik leuk
Youri99 +6065
vrijdag 22 september 2017 om 11:50
Hij is zoekende, dat is duidelijk maar goed daarvoor moet hij tijd krijgen. Helemaal na zo'n voorbereiding.

Tegen Heracles vond ik het juist prijzenswaardig dat hij aanvallend durfde te wisselen want Ajax moet altijd willen winnen, ik zat die wedstrijd in het stadion en kon maar 1 ding concluderen. Heracles was het helemaal kwijt en die tegentreffer van Kuwas hing totaal niet in de lucht. Als Castro niet de dag van zijn leven had stond het op het moment van die goal van kuwas al 3 of 4-1.

Wat betreft die hoge ballen, daar was Ajax afgelopen seizoen ook niet weerbaar tegen maar dat heeft meer te maken met de selectie. Keizer heeft een ongebalanceerde selectie, deze transferzomer had Ajax behoefte aan duelkracht maar Keizer werd opgezadeld met jongens die er vooral fysiek niet klaar voor waren (Wober, De Jong). En dat is nou ook precies waarom Ajax straks van Feyenoord gaat verliezen, die worden weggeblazen door El Ahmadi, Vilhena en Toornstra, Jorgensen en Botteghin.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 11:51]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:57
Hij is zeker zoekende. Ik heb alleen het gevoel dat Bosz wist waar hij naar zocht en Keizer niet.

Ik keek de wedstrijd op tv en vond het een slecht idee. Heracles is snel in de omschakeling en met 4 verdedigers zag het er al niet heel betrouwbaar uit. Je kunt ook willen winnen met 4 verdedigers trouwens. En ze hadden 5 minuten daarvoor 1-1 gemaakt, dus zo slecht liep het ook niet. Als je vervolgens verliest was het dus ook geen goed idee.

De selectie is niet goed in balans, maar dat is geen reden om slecht te wisselen of andere systemen te proberen en te denken dat spelers dat na een paar keer trainen ook direct goed kunnen. Dat is gewoon een beetje naïef.
Vind ik leuk
Youri99 +6065
vrijdag 22 september 2017 om 12:01
Waarom denk je dat Dolberg, Ziyech en ook De Ligt veel minder renderen.

Omdat door het verlies van Klaassen en Sanchez veel meer fysieke arbeid op hun bord komt. En als je daar je energie in moet steken, ben je aan de bal minder.

Snap daarom ook voor geen meter dat Overmars Nigel de Jong niet heeft opgepikt. Die had zich helemaal weggecijferd voor Ziyech.

En Sanchez maakte De Ligt afgelopen seizoen zo goed en niet andersom.

En Dolberg presteerde zo goed omdat Klaassen er constant overheen denderde en zodoende 1 verdediger meetrok.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:04
Dit ben ik allemaal met je eens. Maar dat de selectie niet in orde is maakt Marcel Keizer nog niet automatisch een goede trainer.
Vind jij dat hij tot nu toe indruk maakt met verstandige keuzes?
Vind ik leuk
Youri99 +6065
vrijdag 22 september 2017 om 12:08
Hij maakt geen rare onverklaarbare keuzes. Een trainer is zo goed als zijn materiaal, anders werd Heracles of Utrecht wel kampioen want die hebben 1 van de betere trainers van Nederland (Zonder grap).
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:21
Oh dan zijn we het daarover oneens. Ik vind er wel vrij veel zwakke momentjes tussen zitten.

En een trainer heeft volgens mij wel een beetje invloed. Je kunt het slecht doen, gemiddeld of goed.
En ja, is Stegeman een hele goede trainer? Ik vind hem zo erg op een buurtslager lijken dat ik daar nooit op heb gelet :p maar ze doen het meestal goed dus daar kun je best gelijk in hebben.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:36
"Ik was behoorlijk nerveus, want ik wilde de trainer laten zien dat ik altijd bij de eerste elf hoor"

Dit vind ik veel belangrijker, hij wil zichzelf bewijzen en voor zijn plek in de basis knokken.
Hij is tenminste een eerlijke gozer met een goede mentaliteit, dat siert hem.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:41
Dat is ook heel positief, maar dat hij het niveau en snelheid ongelooflijk vindt is denk ik belangrijker voor hoe goed hij op dit moment is en of hij een directe versterking is.
Daar ging het me om.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:59
Vergeleken met Rapid ligt het niveau en de snelheid op de trainingen waarschijnlijk ook een stuk hoger, maar dit zegt hij ook alleen maar om positief te zijn over zijn nieuwe werkgever dus ik denk dat je het niet groter moet maken dan dat het is ;-).
Ik hoop dat als ie er klaar voor is de kans krijgt in het centrum samen met de Ligt, dan kan Viergever op linksback gaan spelen zodat Dijks (eindelijk) op de bank kan plaatsnemen.
Of Sinkgraven op linksback als ie weer fit genoeg is, dan kan Viergever in het centrum blijven en zou Wöber toch nog even moeten wachten.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:09
Ik heb het Sanchez nooit horen zeggen. Wil je zeggen dat Sanchez een lul was? :p ja, je hebt ook wel gelijk. En misschien moet 'ie even wennen en staat 'ie er over een paar weken in.
Aan de andere kant, als hij had gezegd 'nou, dit niveau kan ik makkelijk aan' had was het een schitterend compliment voor de scouts geweest :p

Als Wöber Viergever eruitspeelt is het toch ook goed? :p
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:52
Klasse herkent klasse.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:54
Zij geloven in mij
Zij zien toekomst in voor ons allebei
Zij vragen nooit maak je voor mij eens vrij
Want zij weten, dit gaat voorbij
Ik schrijf m`n eigen Ajax lied
Tot dat iemand mij in Jong Ajax ontdekt en ziet
tot een ieder van mijn kwaliteiten geniet
Zij vertrouwen op mij
Ze geloven in mij
Vind ik leuk
Gerro +3702
donderdag 21 september 2017 om 22:10
En nu live
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:54
Dit zijn toch nog kleuters of wat.
Vind ik leuk
ficusje +1116
donderdag 21 september 2017 om 21:58
Jij ook dus,grote kleuter.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:46
Prima. Jij bent er blij mee? Maar vertel eens wat heeft Ajax nu gekocht om het elftal te verbeteren. Deze valt af want alles gaat te snel.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3825
vrijdag 22 september 2017 om 21:14
HUNTELAAR !!!!!!!! ( niet jouw vriend ha ha netjes uitgedrukt....... )
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:01
En die gaat het beter doen dan Dolberg vorig jaar? Punt is alleen dat Dolberg door dit jaar wat achterblijft in zijn ontwikkeling.
Vind ik leuk
Iggy +1948
donderdag 21 september 2017 om 22:15
Aldus de opper kleuter met zijn gefrustreerde geleuter.
Vind ik leuk
Diamant07 +4507
donderdag 21 september 2017 om 22:17
Kleuters is wat overdreven maar ze ontstijgen idd pas net de pubertijd.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:43
Deze was toch als een versterking gehaald. Echt waar. Lees eens wat hij zegt. Wennen. Wat gaan ze snel. Pffff verschrikkelijk. Ik haat jeugdvoetbal
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 09:24
Er zit zoveel haat in jou...
Vind ik leuk
rpaulp50 +3825
vrijdag 22 september 2017 om 21:16
Daarom is deze site en de ( a ) sociale media zo'n heerlijke uitlaatklep.........
Vind ik leuk
5697956 +1668
zondag 24 september 2017 om 08:43
Pas je wel bij.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:02
Nee joh. Alleen die berichten over jeugdspelers die haat ik.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:20
"Ze hebben een concreet plan met mij ..."

Dan zal hij de 1e zijn ...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:22
Met winst doorverkopen. Hoe concreet wil je het hebben?
Vind ik leuk
daaheej +534
donderdag 21 september 2017 om 22:32
hoe speelde die de eerste wedstrijd?
Vind ik leuk
Mari +2252
donderdag 21 september 2017 om 22:36
"Ik was behoorlijk nerveus, want ik wilde de trainer laten zien dat ik altijd bij de eerste elf hoor".
Laat ik nou denken dat hij, gelet op de zeer zwakke verdediging gehaald was om direct in het eerste te spelen.
Stom, hij moet eerst zijn kwaliteit, op basis waarvan hij gekocht is kwijt raken, daarna zich het "Ajax systeem"eigen maken en vervolgens wegzakken tot het niveau van de anderen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:41
Eigenlijk heeft deze jongen een type Sanchez naast zich nodig.. Hij is, net de Ligt, nog te jong en te onervaren voor een basisplaats bij Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:07
Wie ?
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
donderdag 21 september 2017 om 23:16
Aldus, Ola Toivoinen
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:31
Toch ken je me
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 09:25
Dat was toch die prutser van PSV? ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:29
Ik ben toch heel benieuwd naar deze jongen. Natuurlijk is het niveau bij Ajax hoger en zal hij zijn ogen uitkijken. Maar dat wil niet zeggen dat hij geen goede voetballer kan zijn.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2137
vrijdag 22 september 2017 om 07:29
Wat moet dat worden als hij in het buitenland bald?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 07:29]
Vind ik leuk
orion73 +704
vrijdag 22 september 2017 om 08:54
Tussen de regels door zegt hij eigenlijk dat hij het niveau (nog) niet aan kan. Goed om te weten ook voor de technische staf.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3825
vrijdag 22 september 2017 om 20:22
Wober is zo'n snelle aankoop na een verkoop op het laatste moment voor het einde van de transferperiode.
Duidelijk geen Sanchez en een min of meer "last minute" geforceerde aankoop.
Ajax heeft het goed gedaan met Huntelaar, anticiperen op een mogelijk vertrek van Dolberg.
Men had dat ook met het oog op Sanchez moeten doen......"al iemand klaar hebben staan" dus.
De wil om die investering te doen is helaas niet aanwezig en dan is Ajax steeds weer gedwongen vaak ongelukkige paniek aankopen te doen op het laatste moment. Ajax gaat met Wober in kwaliteit achteruit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-nieuweling Wöber is diep onder de indruk: 'Dat is ongelooflijk'