Cocu hint naar nieuwe rol voor Maher: 'Als hij paar jaar in de benen heeft'

Cocu hint naar nieuwe rol voor Maher: 'Als hij paar jaar in de benen heeft'

vrijdag 22 september 2017 om 07:20

Phillip Cocu sluit niet uit dat Adam Maher in de toekomst een andere rol krijgt bij PSV. De middenvelder is mede door zijn optreden tegen SDC Putten (0-4) op de weg terug. Maher scoorde twee keer en gaf een assist.

"Hij is een tijdje weggeweest bij ons (verhuurd aan Osmanlispor, red.). In de voorbereiding is hij teruggekomen. Hij is gebleven, er is geen transfer gekomen. Dan is het voor mij logisch dat hij bij de selectie blijft", zegt Cocu tegen FOX Sports. "Hij weet wat z'n positie in het team is, dus dat hij hard aan de slag moet om een kans te krijgen. We spelen iets anders. Dat is in zijn voordeel. Hij heeft een goede drive, plezier en de wil om te winnen."

Maher werd vorig seizoen verhuurd aan Osmanlispor. Dat is goed geweest voor hem, zegt Cocu. "Hij heeft zich bij ons en in Turkije echt ontwikkeld. Als hij nú bij ons was gekomen, was het misschien anders gelopen. Hij is verder in z'n ontwikkeling", aldus Cocu, die niet uitsluit dat Maher in de toekomst op de plek van Hendrix gaat spelen. "Dat zou hij in de toekomst wel kunnen. Als hij nog een paar jaar in de benen heeft, kan hij ook in een controlerende rol spelen."

Het contract van Maher loopt af. Cocu zegt dat er in de winterstop opnieuw naar zijn situatie wordt gekeken. "We hebben daarover gesproken. We gaan lekker aan het werk en hard trainen. In de winterstop bekijken we de situatie. Dan zien we wel verder."

Poll

Moet Maher in de basis bij PSV?

(1278 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 07:23
Gewoon jaartje verlengen...
Vind ik leuk
Romario9 +5077
vrijdag 22 september 2017 om 07:36
Die jongen gaat echt niet willen bijtekenen als z'n rol zo beperkt blijft als ie nu is. En gelijk heet ie.
Vind ik leuk
Mad Max +5757
vrijdag 22 september 2017 om 08:23
Eens. En laten we wel wezen: controleur? Maher? Wat een wartaal van Cocu. Dat is hetzelfde als Ziyech als verdedigende middenvelder neerzetten. Wat een brevet van onvermogen, deze uitspraak van Cocu.
Vind ik leuk
Romario9 +5077
vrijdag 22 september 2017 om 10:46
Ik zie dat ook totaal niet in hem, maar ik heb hem lang niet zien spelen. Misschien is ie afgelopen jaar een man geworden. In zijn vorige periode stond hij iig niet bepaald bekend om zijn duelkracht. Ik vond hem altijd nogal een slapjanus.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 10:47]
Vind ik leuk
Bertus +1862
vrijdag 22 september 2017 om 07:39
Kan me niet voorstellen dat hij dat wil, aan het eind van het seizoen transfervrij en dan komt er echt wel een club voor hem.
Mocht de kans zich voordoen dat hij toch bij wil tekenen dan direct doen natuurlijk, ik heb me helemaal suf gevloekt op gast. Zo veel talent maar alles op 80% denken af te kunnen. Misschien heeft hij dan toch het licht gezien en weet hij nu dat je in de top ook gewoon 100% moet geven om uit te blinken. Eén potje tegen een amateurclub zegt natuurlijk niet veel maar wie weet is dit een signaal voor de komende tijd.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:25
Hij verdient nu een kans, zou mooi zijn als PSV die ook werkelijk geeft.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:52
PSV verdient eerder een kans om de schade van hun bankrekening te beperken.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:21
Kansen genoeg gehad. Belletje naar het gemeentehuis?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:04
Gemeente huis zit ook niet zo goed in de slappewas heel Brabant ligt er heel beroerd bij. De meeste economische vluchtelingen hier bij ons komen ook uit Brabant volgens de laatste cijfers.

Gewoon Europese noodhulp pakket ala Griekenland haha
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:05
Mag de rest van NL weer bijdragen aan PSV 1...Het is een zotte wereld...
Vind ik leuk
Mad Max +5757
vrijdag 22 september 2017 om 08:24
Op basis waarvan verdient Maher een kans? Op basis van 1 aardig potje tegen de amateurs? Ga toch weg. Misschien een leuke reden om je in de basis te spelen bij FC Kutje Bef 3, maar bij PSV gelden andere normen lijkt me.

Maher heeft de jaren hiervoor best wat kansen gehad, maar hij kon het niet aan. Prima, maar verkas dan lekker naar Heerenveen, Zwolle of Utrecht oid.
Vind ik leuk
Korm +20437
vrijdag 22 september 2017 om 09:14
Helemaal mee eens! Maher heeft volop kansen gehad maar heeft hem niet gepakt. Een stapje lager is inderdaad de beste oplossing
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:20
Laten we wel wezen ga jij eens dag in dag uit met een klote gevoel naar je werk...hij is ouder en wijzer dan ooit..ik ga met jullie mee hoor hij had het eerder moeten laten zien..maar geef hem een kans..6 wedstrijden en je weet genoeg...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:22
Op basis van het feit dat Ajax kampioen moet worden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:57
dan moeten die andere 17 clubs een jaar staken ...das ook nogal wat vind je niet?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:40
Dan hoeft PSV alleen Maher een kans in de basis te geven. Tenminste wel een niet-gehuurde speler en in volledig eigendom. Vrij zeldzaam voor PSV begrippen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 11:40]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:44
ja want buiten van ginkel behoort de rest van de 30 A selectie spelers toe aan de albert heijn in eindhoven.....

pfffffff zeldzaam is inderdaad een prima omschrijving van jou reacties hier
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:59
Hap, hap...Hap, hap, hap, hap...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:22
wat ik al zei : zeldzaam
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:53
Ik heb toch nog altijd een (onverklaarbare) vertrouwen in Maher, Misschien teer ik teveel op het verleden, maar hij zal het toch niet verleerd zijn? Zijn kansen waren voor deze wedstrijd nihil, geef hem dan in ieder geval af en toe 30 minuten in een wedstrijd om zich te bewijzen. Mocht het dan mislukken, dan is afscheid het beste.
Vind ik leuk
mcmodd +10304
vrijdag 22 september 2017 om 12:51
Als hij in jouw ogen niet de norm van PSV kan halen, waarom denk je dat dan FC Heerenveen, PEC Zwolle of FC Utrecht hem zou willen kopen? De laatste drie genoemde clubs willen ook doorgroeien naar het niveau dat tot voor dit seizoen nog bij PSV aanwezig was, dan hebben ze niks aan iemand die toen kennelijk niet het niveau van PSV had.

Aan de andere kant: Maher moet wel een kans hebben en PSV is hevig op zoek naar evenwicht en kwaliteit, dus Maher die vorig jaar het PSV-niveau ontsteeg bij Osmanlispor, zou wel eens die aanjager kunnen zijn die hem vroeger zo typeerde in dit team.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:27
Uiteraard verlengen! Misschien kan je er dan nog iets aan verdienen. Kind van de rekening is, zoals gewoonlijk, Jorrit Hendrix. Komt net tekort voor het niveau van PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:30
Maher zou een goede vervanger zijn voor Nouri bij Ajax.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 07:30]
Vind ik leuk
Romario9 +5077
vrijdag 22 september 2017 om 07:37
En waar is dat? Bij jong Ajax? Op de bank?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:58
Naast hem op de bierfiets.
Vind ik leuk
Jerome +1177
vrijdag 22 september 2017 om 07:47
Hint maar naar een andere baan!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:51
Serieus putten...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:58
Dan lijkt dus Hendrix weer de klos te worden. Hoezo eigen jeugd?
Vind ik leuk
Korm +20437
vrijdag 22 september 2017 om 09:15
Hendrix komt sowieso te kort voor het niveau wat psv nastreeft...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:54
Mensen zijn alleen dol op Hendrix omdat het eigen jeugd is, hij wordt toch ruim overschat in mijn ogen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:13
Waarom blijft iedereen zaniken over eigen jeugd bij PSV? Als een speler uit de jeugd tekort komt in de Basis van PSV, Ajax, Feyenoord of welke club dan ook dan is het gewoon jammer maar helaas.
Puur naar Hendrix kijkend. Hij speelt dit seizoen nog onder niveau en mist sterke verdedigers achter hem, waardoor je zekerder kunt voetballen als VCM.
Maher zie ik graag toch nog eens een keer op 10 een kans krijgen. Dát is zijn positie en daar heeft hij in mijn ogen te weinig de kans gekregen.
Vind ik leuk
Morris +13681
vrijdag 22 september 2017 om 08:12
"Hij heeft zich bij ons en in Turkije echt ontwikkeld. Als hij nú bij ons was gekomen, was het misschien anders gelopen. Hij is verder in z'n ontwikkeling", aldus Cocu, die niet uitsluit dat Maher in de toekomst op de plek van Hendrix gaat spelen. "


Wat een arrogante misplaatste opmerking.. Daarnaast maakt hij zich nog eens belachelijk ook. PSV heeft hem dus te vroeg gekocht. ondanks dat heeft oa PSV hem veeeeel beter gemaakt.
ondertussen mag maher op de tribune plaats nemen.
Als ik Maher was, kon Cocu een hele dikke vinger krijgen..

wat een eikel.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:56
Cocu praat hier toch echt wartaal, Maher is ruim over zijn jeugdigheid heen en heeft geen zin om nog een paar jaar te wachten. Hendrix wordt zwaar overschat.
Vind ik leuk
Guust +3548
vrijdag 22 september 2017 om 08:30
Hij speelt goed tegen amateurs, ineens is hij dus verder in zijn ontwikkeling nu, alle eerdere weken was dat nog niet opgevallen bij Cocu. En dan gaan zeggen dat hij wel op de plek van Hendrix kan spelen, van de week was Hendrix nog 1 van de dragende spelers, ik vind Cocu steeds vreemder in zijn bewoording en beslissingen. Stel hem in de competitie dan eens op, kijken of hij het dan wel laat zien. Het is net als bij Ajax met Dijks, elke keer afgeserveerd en nu weer terug uit armoede. Het is eigenlijk triest dat het zo is bij de Nederlandse topclubs, opleiden is dus niet gelukt en de scouts doen hun werk ook niet goed.
Vind ik leuk
Smash +205
vrijdag 22 september 2017 om 08:36
Stel Maher alstublieft snel op! Man met techniek en overzicht. Hendrix lekker op de bank. Die kan alleen een balletje afpakken. Daarna moet hij hem snel inleveren, want man o man, wat is het een beperkte voetballer.
Vind ik leuk
Korm +20437
vrijdag 22 september 2017 om 09:16
Inderdaad, en dan waren er mensen vorige jaar die Hendrix op de plek van guardado wilde hebben.... die zijn pas blind hahaha
Vind ik leuk
United FC +12221
vrijdag 22 september 2017 om 11:31
Spelers worden te gemakkelijk opgehemeld.
Vind ik leuk
Snuck +459
vrijdag 22 september 2017 om 15:24
Spelers worden ook makkelijk afgemaakt!;-)
Vind ik leuk
United FC +12221
vrijdag 22 september 2017 om 15:30
Precies! Dan wordt het niks ;p
Vind ik leuk
Snuck +459
vrijdag 22 september 2017 om 15:31
Ik vind Maher eigenlijk een voorbeeld van beide!;-)
Vind ik leuk
United FC +12221
vrijdag 22 september 2017 om 15:35
Klopt! Hij verdient dit seizoen een kans. Ook al heeft hij eigenlijk al genoeg kansen gehad. Ik denk dat als je hem op 10 zet hij het prima kan doen. Als je hem maar wat langer laat staan.
Vind ik leuk
Snuck +459
vrijdag 22 september 2017 om 15:38
Ik denk dat hij een goede vervanger voor Labyad zou zijn. Die gaat waarschijnlijk voor een hoop centjes de deur uit.
Vind ik leuk
United FC +12221
vrijdag 22 september 2017 om 15:46
Ik denk dat Ten Hag hem ook wel weer aan de praat krijgt. Hij gaat toch anders met zijn spelers om. Op een goede manier.
Vind ik leuk
orion73 +648
vrijdag 22 september 2017 om 08:52
Op de weg terug omdat hij aardig speelt tegen een club op de 12e plaats uit de Hoofdklasse B Zaterdag. De waan van de dag zullen we maar zeggen.
Vind ik leuk
Garinsha +2486
vrijdag 22 september 2017 om 09:31
Het is ook nooit goed he.. je moet toch ergens beginnen.. men klaagt altijd van Jaa tegen amateurs zijn profs niet gemotiveerd.. nu laat maher dat zien met 2 goals en een assist.. dan is het "maar het is tegen amateurs.. " liever gemotiveerd en winnen van amateurs dan gedemotiveerd zijn en verliezen van amateurs.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:26
Wat ik raar vind is dat als Pereiro niet speelt dat hij niet op 10 speelt. Ik vind hem zelfs beter dan Pereiro. Die vind ik te staties. beweegt te weinig naar mijn zin voor iemand op die positie. Ik vind ook dat hij voor een jaar moet verlengen en het dit seizoen aankijken met invalbeurten achter Pereiro. Als het er nog niet uitkomt dan weer verkopen, dan is hij in ieder geval een beetje in de etalage geweest. Nu weten mensen niet wat ze aan hem hebben en wordt hij daarom niet verkocht. Los van zijn eigen eisen natuurlijk dat hij niet overal naartoe wilt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:36
Cocu snapt het niet. De kracht van Maher ligt op de positie kort achter de spitsen. Zou prima in het systeem van Utrecht passen.
Opvolger van Labyad als die een goed seizoen draait ?
Vind ik leuk
JanTa48 +1408
vrijdag 22 september 2017 om 09:50
Speelt 1 wedstrijd goed tegen een stelletje amateurs en meteen word Maher de hemel in geprezen. Hoe bedoel je met opportunisme.
Vind ik leuk
dhrwobo +7901
vrijdag 22 september 2017 om 09:56
Cocu... hou toch op. Ik ben PSV-fan, maar PSV kan niet zeggen dat ze veel bij hebben gedragen aan de ontwikkeling van Maher. Ik begin Cocu echt zooo moe te worden hè
Vind ik leuk
HansVites +1587
vrijdag 22 september 2017 om 11:25
Paar jaar in de benen hij zit toch al een paar jaar bij PSV? en daar heeft hij laten zien dat hij het niveau niet aan kan en nu speelt hij een keer goed tegen een amateur club en nu doen ze net of ze hem opnieuw ontdekt hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:32
Probeer hem eens op de positie van Pereiro!
Vind ik leuk
Foebele +32129
vrijdag 22 september 2017 om 12:02
Cocu kan dat wel gebruiken, dat hij een reeds afgedankte speler weer laat opbloeien en die zijn waarde weer gaat hebben voor PSV. Zou voor beide partijen alleen maar mooi kunnen zijn.
Vind ik leuk
Smash +205
vrijdag 22 september 2017 om 18:16
Ik heb Boëtius na zijn vertrek bij Feijenoord ook twee jaar lang zien schutteren. Die leeft nu ook weer op, dus waarom zou dat niet met Maher kunnen?
Vind ik leuk
Foebele +32129
vrijdag 22 september 2017 om 18:18
Ik vond dat al een optie afgelopen zomer toen bleek dat PSV niet al te dik in de middelen zat. Gewoon een kans geven die jongen, hij is ouder, wijzer en kan echt nog wel tegen een balletje trappen. Hij is nog steeds 'slechts' 24, dus als hij hem aan de praat krijgt kan hij ook zomaar ineens weer voor een mooi bedrag verkocht worden (mits hij nog een lopend contract heeft natuurlijk).
Vind ik leuk
Axim +120
vrijdag 22 september 2017 om 12:48
Misschien nog niet, maar bonkt wel erg hard op de deur !!! Dus ja binnenkort !
Vind ik leuk
Snuck +459
vrijdag 22 september 2017 om 15:23
Gewoon volgend jaar naar Utrecht komen. Dan zijn Ayoub en Labyad waarschijnlijk weg.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:23
Bij PSV heeft hij zich ontwikkelt beweerd Cocu, denk dat hij het dan heeft over het zitvlees dat Maher heeft moeten ontwikkelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu hint naar nieuwe rol voor Maher: 'Als hij paar jaar in de benen heeft'