'Als Ajax of PSV een speler wil kopen, is die solidariteit ineens ver te zoeken'

'Als Ajax of PSV een speler wil kopen, is die solidariteit ineens ver te zoeken'

vrijdag 22 september 2017 om 07:11

De discussie over de verdeling van het televisiegeld lijkt inzet te worden van de onderhandelingen in het kunstgrasdossier. Sportmarketeer Chris Woerts zet daar zijn vraagtekens bij.

De Eredivisie-clubs verdelen zo'n zeventig miljoen euro per jaar uit het contract met FOX Sports. "Je kunt de plakjes van de taart iets gelijker verdelen, maar dan worden de plakjes voor onze top en subtop nóg dunner", zegt Woerts in het Algemeen Dagblad. "Terwijl de topclubs uiteindelijk bepalend zijn voor de status en het niveau van het Nederlandse voetbal, niet de VVV's en de Sparta's."

Onder meer VVV-Venlo-preses Hai Berden pleit voor meer solidariteit bij de Nederlandse topclubs, maar ook dat tackelt Woerts. "En wat die solidariteit betreft: als Ajax of PSV een speler wil kopen van een andere Nederlandse club, dan vragen ze de hoofdprijs, omdat het Ajax en PSV betreft. Dan blijft er opeens weinig over van die solidariteit."

Volgens Woerts zijn er meer oplossingen denkbaar voor het 'kunstgrasprobleem'. "Zo krijgen de clubs samen elk jaar 3 miljoen euro méér van FOX Sports: dat zou je prima apart kunnen zetten voor een 'veldenpot'. Je zou ook nog een deel van je Eredivisie-aandelen kunnen verkopen, die constructie is niet eens zo heel ingewikkeld."

"En daarnaast kun je tal van partnerships bedenken met 'groene' bedrijven. Het is zeker niet zo dat alles valt of staat bij een herverdeling. Je moet in oplossingen denken, niet in problemen", besluit Woerts.

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 07:18
Slecht plan, gewoon kunstgras verbieden KNVB. Je maakt je eigen competitie kapot. Begroting moet je er maar lekker op aanpassen. Wat een belachelijk plan van die Berden. Zogenaamd solidariteit. Klopt helemaal wat hij over het kopen van die clubs zegt, altijd de hoofdprijs willen hebben en spelers van de topclubs voor niets willen huren. Donder toch op joh, calimerogedrag. Lekker objectief voorstel ook.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 07:23]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:36
Verbieden? Dat kan niet zomaar. Heb je het wetgeving rond eigendom weleens gelezen?
Als de club die grond in eigen bezit heeft dan mogen ze daarmee doen wat ze willen, wat de KNVB ook roept.
Zelfs als de grond niet in eigendom is, bijvoorbeeld van de gemeente, dan is het nog steeds geen eigendom van de KNVB.

Daarom heeft dit topic zoveel discussie nodig... omdat de kunstgras clubs ervan af moeten willen. Als het zo makkelijk was dat er met één regeltje een streep doorheen kon was dat al lang gebeurd.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:54
Ik denk wel dat de KNVB eisen kan stellen aan een veld om aan de competitie deel te nemen. Licenties kunnen worden ingetrokken.
Vind ik leuk
HanV +1830
vrijdag 22 september 2017 om 08:09
Hoe kun je denken dat zoiets kan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 08:09]
Vind ik leuk
mcmodd +10393
vrijdag 22 september 2017 om 12:10
Ja dat kan echt. Net zo goed als dat de UEFA of FIFA aan de velden eisen kunnen stellen zoals maatvoering etc. zelfs de lengte en breedte van het veld, de breedte van de lijnen, de maat van het doelgebied, alles moet aan de eisen voldoen. Een enkel regeltje over de gras en de grassoort is daaraan simpel toe te voegen. De stelling is: als je wilt deelnemen in deze competitie dan moet je veld voldoen aan de volgende conditie: .....
Vind ik leuk
El Lobo +1122
vrijdag 22 september 2017 om 08:18
Doen ze ook! Kunstgras voldoet daar aan...

Licenties intrekken is belachelijk dat je dat roept. De KNVB zit scherp op de financiele status bij clubs, dus logisch dat deze clubs kiezen voor een goedkoper alternatief.
Vind ik leuk
Jerome +1177
vrijdag 22 september 2017 om 07:54
Maar de KNVB kan ze wel een divisie lager laten voetballen. Nog beter misschien, minder bagger in eredivisie dus aantrekkelijkere wedstrijden en meer spanning. Het mes snijdt aan twee kanten. Doen!!!!!!!!
Vind ik leuk
El Lobo +1122
vrijdag 22 september 2017 om 11:47
Aantrekkelijke wedstrijden?
FC Oss tegen Achilles '29? Spakenburg tegen Rijnburgse Boys?

Dr zit amper 1000 man daar op de tribune, hoezo aantrekkelijk dan?

P.S Alle respect voor die clubs hoor;-)
Vind ik leuk
mcmodd +10393
vrijdag 22 september 2017 om 12:12
Als je niets doet gaan de eredivisiewedstrijden heel erg lijken op de wedstrijden die je hier benoemt. Het duurt misschien even, maar alle clubs gaan dan een keer voor de bijl.
Vind ik leuk
El Lobo +1122
vrijdag 22 september 2017 om 12:13
Klopt, maar niet alleen kunstgras is daar schuld aan!;-)

Zijn teveel factoren
Vind ik leuk
mcmodd +10393
vrijdag 22 september 2017 om 12:22
Eens!
Vind ik leuk
Feye1908 +5695
vrijdag 22 september 2017 om 08:02
De knvb verbied dan ook geen kunstgras maar stelt echt gras als verplichting voor licentie om betaald voetbal te spelen. Is heel iets anders maar komt uiteindelijk tot hetzelfde resultaat. Clubs konden jaren, zoniet tientallen jaren, op gewoon gras voetballen en nu is dat ineens een probleem. Kwestie van onjuiste bedrijfsvoering als je geen gewoon gras kunt onderhouden.
Vind ik leuk
HanV +1830
vrijdag 22 september 2017 om 08:24
Hoezo is dat nu een probleem? Je bedoelt waarom is het nu opeens na meer dan 10 jaar voetballen op kunstgras een probleem.
Net alsof de top3 hun spelers graag voor een schappelijk bedrag laten vertrekken naar het buitenland als een buitenlandse club die speler wel wil hebben. Er waren zelfs opmerkingen dat clubs Hoogma en van Drongelen naar een Nederlandse club hadden moeten laten gaan in plaats van voor het hoogste bod te kiezen. Samen de binnenlandse top sterker maken.
Vind ik leuk
mirkoff +1707
vrijdag 22 september 2017 om 08:44
Omdat de spelers nu een aantal jaar op voetballen en merken dat kunstgras velden klote velden zijn.
Vind ik leuk
Korm +20586
vrijdag 22 september 2017 om 09:20
Omdat voetbal op echt gras hoort te zijn. Net zoals in Engeland, Duitsland of Spanje!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:47
Goed punt. Als je kunstgras zou verbieden bedenken ze iets goedkopers :p
Vind ik leuk
Feye1908 +5695
vrijdag 22 september 2017 om 12:24
Al verzinnen ze zand...zonder echt gras geen licentie om betaald voetbal te spelen. Net als dat een stadion, verlichting en 2 verschillende tenue’s verplicht zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:26
Ja, maar dan is het dus belangrijk dat je idd echt gras verplicht stelt. En niet per ongeluk kunstgrs verbiedt :p
Vind ik leuk
Feye1908 +5695
vrijdag 22 september 2017 om 12:28
Dat staat toch ook in mijn reactie?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:33
Ja, klopt.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
vrijdag 22 september 2017 om 08:50
Tuurlijk kan je het wel verbieden. Je stelt echt gras gewoon verplicht.
KNVB stelde nog niet zo lang geleden drainage en veldverwarming verplicht voor eredivisie ploegen.
Nou begon de ellende van kunstgras op dat moment precies door die regel maar als je veldverwarming kan verplichten, kan je ook echt gras verplichten.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:20
Vriendje, KNVB kan je gewoon uitsluiten van betaald voetbal dus ga niet zo interessant lopen doen over irrelevante wetgeving.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:16
kunnen ze niet!!!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:04
Kunnen ze wel. Opnemen in de licentievoorwaarden en dan gewoon gaan straffen en boetes opleggen. Moet je zien hoe snel er dan echt gras ligt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:06
voor de licentie voorwaarden hebben ze de stemmen van alle clubs nodig. die krijg je op deze manier nooit.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:26
Nee dat heb je niet.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:12
De KNVB heeft voor veranderingen van de regels de stemmen nodig van de clubs. Het is geen dictatoriale instelling, maar een democratische.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:26
Geen dictatoriale instelling? Je weet niet wat zegt piemel. Werk je bij de KNVB.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:32
Grondwet? Gaat hier over de regels die de KNVB maakt voor het voetbal in de Eredivisie. De KNVB kan de beslissing nemen om clubs in de Eredivisie te verplichten om op normaal gras te spelen i.p.v. dat dramatische kunstgras. De grondwet heeft daar niks mee te maken.. Natuurlijk is en blijft de grond van de club/gemeente, maar als Ajax in de Arena besluit om het gehele veld te asfalteren zal er ook niet gespeeld worden.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 08:29
Waarom moeten de kleinere clubs hun talenten voor een appel en een ei verkopen aan de top 3 dan?
Die krijgen al onterecht de grootste bedragen uit de oneerlijke verdeling van tv-geld.

Voorbeeld van drongelen. De top-3 hadden jnteresse getoond en afeyenoord heeft het hoogste bod gedaan van 1,2 miljoen.
HSV 3,5 miljoen en bonussen.

Volgens jou en meneertje Woerts, aka de Kwal, zou Sparta hem dus voor 1,2 verkocht moeten hebben? Want dan maken we onze competitie sterker?? Haha. Denk na joh!

Alsof Nederland het gat met bijv. engeland kan dichten. Gaat nooit lukken.

Je zal je competitie sterker en aantrekkelijker moeten maken, want europees hebben de nederlandse clubs NIETS te zoeken.

Eerlijkere verdeling van tv-geld Orgt voor een sterkere competitie met amusementswaarde.

CL als voorbeeld; ieder jaar winnen dezelfde clubs. Het wordt eentonig en niemand interesseert zich ervoor.
Dat staat onze competitie ook te wachten als de top-3 ieder jaar met 20 punten voorsprong eindigt op de nr 4.

Eerlijkere verdeling kan hier “iets” aan doen.
Vind ik leuk
Nistel +924
vrijdag 22 september 2017 om 09:03
"Die krijgen al onterecht de grootste bedragen uit de oneerlijke verdeling van tv-geld."

Serieus? Naar clubs als Sparta en VVV kijkt geen hond, behoudens wat lokale fans. De kijkcijfers worden gemaakt door de grote 3, niet door de opvulploegen eronder. Het is voor de kijkcijfers echt om het even of Sparta, Den Bosch, Cambuur of Willem II in de Eredivisie spelen. Dat levert geen euro extra op.

Dat er nog zoveel TV geld naar de kleine clubs vloeit is een solidariteitsgeste van de grote clubs naar de kleinere. Chris Woerts heeft hier volkomen gelijk.
Vind ik leuk
El Unicum +1387
vrijdag 22 september 2017 om 09:04
Je was me net voor, en verwoord het beter :)
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:05
Haha. Volledig in je eigen wereldje blijven leven joh!

Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:15
Jij leeft in je eigen wereldje.
Zelfs de amateurs hebben echt gras en als jou clubje dat niet kan betalen horen ze niet in het betaalde voetbal thuis.
En dan nog een opmerking, moet solidariteit niet van allebei de kanten komen?
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:19
50% van de bvo’s (ere en jupiler) speelt op kunstgras.

Zorg eerst dat je de feiten kent voordat je gaat lopen bleren!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 09:19]
Vind ik leuk
Nistel +924
vrijdag 22 september 2017 om 09:24
Wat denk je met de kijkcijfers gebeurt als:

A. De top 3 (A/P/F) uit de Eredivisie stapt en de 3 plaatsen met JL clubs worden opgevuld

of

B. Sparta, VVV en Willem II uit de Eredivisie stappen en de 3 plaatsen met JL clubs worden opgevuld

????

Clubs als Sparta en VVV zijn als de Europa League die geen hond interesseert. De CL is waar het gebeurt en waar dus het grote geld naar toe gaat, ook al is het zo voorspelbaar als de neten en maken steeds dezelfde clubs de dienst uit.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:31
Als de top-3 eruit stappen wordt de eredivisie een super spannende competitie. Eentje waar men graag naar kijkt.
Vind ik leuk
Nistel +924
vrijdag 22 september 2017 om 09:37
Uiteraard, lol. Net zoals men massaal naar de Tweede Divisie kijkt bedoel je. En de JL... Of de kelderklasse 5A Zuid.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:41
http://www.voetbalzone.nl/inbeeld.asp?uid=296630

Bovenstaande link heb ik even, ongegeneerd, gekopieerd van een ander forumlid.

481.000 mensen die naar PSV kijken en 272.000 kijken er naar Sparta. Wow, wat een verschillen zeg.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 09:43]
Vind ik leuk
inimini +1440
vrijdag 22 september 2017 om 11:30
Deze cijfers slaan helemaal nergens op, dit is gewoon een gemiddelde. zonder de wedstrijden tegen Excelsior, Willem II e.d. heeft de Top3 een veel hoger gemiddelde.

En zonder de Top3 zullen alle andere clubs een lager gemiddelde hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 11:31]
Vind ik leuk
Thobar +2439
vrijdag 22 september 2017 om 11:40
Dit is natuurlijk geen onzin maar geeft aan hoe een competie werkt, daar heb je namelijk tegenstanders voor nodig. Volgens jou criteria doet zeg maar het rechter rijtje en JLeague er niet toe. Met 10 clubs heb je echt geen interessante competitie en worden we een soort schotland
Vind ik leuk
inimini +1440
vrijdag 22 september 2017 om 11:54
Ik zeg niet dat ze er niet toe doen, wat jij aangeeft is op sportief vlak en waar ik het over heb is het artikel over de kijkcijfers.

Wanneer Ajax 4 keer in het jaar tegen Feyenoord en PSV speelt, zullen hier ook 4 keer zo'n 500/600 duizend man naar kijken. Of dat de competitie leuker maakt is een andere vraag.
Vind ik leuk
Thobar +2439
vrijdag 22 september 2017 om 12:18
Topclubs die 8x per jaar tegen elkaar spelen betekent afvlakkende kijkcijfers.
Een oninteressante competitie betekent minder tv gelden
Gezeik over verdeling zal blijven want andere 7 zullen zich misdeelt voelen
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:54
Maar als het de competitie minder leuk zou maken, dan zou er toch ook minder worden gekeken, zelfs naar de topwedstrijden...?
Vind ik leuk
inimini +1440
vrijdag 22 september 2017 om 22:04
Ik geef aan dat het een andere vraag is, ik heb geen idee of het daadwerkelijk minder leuk is als ze met 11 ploegen verder ipv 18. Spelen ze 2 keer meer tegen elkaar.

De aanhang van de topclubs is sowieso groot dus die aantallen blijf je altijd houden. Denk je dat celtic rangers minder populair is geworden?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:19
Ja, maar wedstrijden worden voor een gedeelte ook gewoon door neutrale voetbalkijkers bekeken. Welk deel van de kijkers tot welke groep hoort en wie er allemaal eventueel af zou haken, is nauwelijks te bepalen en alleen te ondervinden.

Celtic tegen Rangers is moeilijk als vergelijk te gebruiken, aangezien de Schotse competitie al minimaal 20 jaar met maar 12 teams speelt. En ondanks hun kleinere competitie (die volgens een aantal mensen de oplossing zou zijn om het niveau van de Eredivisie omhoog te krijgen) tellen ook de Schotse clubs in Europees opzicht al een hele tijd niet meer mee.
Vind ik leuk
mcmodd +10393
vrijdag 22 september 2017 om 12:26
Dit is een heel wijze opmerking die het verdient om ingelijst te worden. Zonder tegenstander speel je hooguit gelijk, en tevens tegen jezelf. Dat schiet ook niet op.
Vind ik leuk
robery +2084
vrijdag 22 september 2017 om 09:57
Hey jij ook weer hier? Onze eigen Don Quichot. Prachtig man dat gezeur van je hier. Volhouden kerel. Lach me kapot om jou.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 10:02
Ik krijg huilbuien van jou. Waar moet het heen met deze wereld, als er figuren zoals jij in het openbaar rondlopen?
Vind ik leuk
robery +2084
vrijdag 22 september 2017 om 10:10
Prachtig, goed om te weten dat jij huilt om mij. Mijn dag is weer goed. Ga lekker door met onzin roeptoeteren. Mijn zegen heb omdat ik nu weet dat je een huilbaby bent.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 10:13
Die laatste zin leest lekker weg zeg!
Dat is waarom ik me nou druk maak dat er types zoals jij vrij rond lopen.
Vind ik leuk
robery +2084
vrijdag 22 september 2017 om 10:22
Kijk uit voor je hart. Of hebben internet trollen geen hart? Denk het niet eigenlijk. Anyway... altijd lachen met jou.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 10:31
Fijne dag he jongen!
Vind ik leuk
El Unicum +1387
vrijdag 22 september 2017 om 09:03
Hoe is het eerlijk dat een Sparta of VVV evenveel uit de televisiegeldenpot krijgt als Ajax of Feyenoord? Je snapt toch hopelijk zelf ook wel dat er 10x meer mensen naar een pot van Ajax/Feyenoord kijkt dan naar Sparta? Is het dan niet JUIST eerlijk dat zij een groter deel krijgen aangezien ze er ook het meest aan bijdragen in die zin?
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:08
Ik zeg toch ook niet dat ze net zoveel moeten krijgen?
De verdeling moet evenrediger.

Vind ik leuk
El Unicum +1387
vrijdag 22 september 2017 om 09:37
Dat zeg ik ook. Het ís evenredig, aangezien de grote clubs de grootste bijdrage leveren, en daardoor dus ook het grootste stuk van de taart.

Ik snap je punt best hoor, daar niet van. Maar snijden in de televisiegelden zie ik niet als het juiste middel om jouw doel te bereiken. Daar zullen best andere mogelijkheden voor zijn. Welke? Geen flauw idee, is het nog te vroeg voor.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:22
10x? Het ligt wat genuanceerder. Er zijn genoeg 'kleine' ploegen die beste nog veel kijkers hebben!

http://www.voetbalzone.nl/inbeeld.asp?uid=296630
Vind ik leuk
El Unicum +1387
vrijdag 22 september 2017 om 09:38
Is natuurlijk ook wat overdreven, snap ik wel. Wel interessant linkje, dank!
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:47
En zo is de verdeling van tv-geld dus ook overdreven!
Vind ik leuk
El Unicum +1387
vrijdag 22 september 2017 om 10:40
Zoals je in de reactie hieronder aangeeft, kan ik je niet anders dan gelijk geven. TV gelden zouden verdeeld moeten worden naar wie het meeste daaraan bijdraagt in de vorm van kijkers. Ik wist niet dat Sparta in verhouding zo weinig TV geld krijgt als dat wat ze aan kijkers opleveren. Dat Sparta zoveel kijkers trekt had ik ook niet verwacht.

Alsnog, blijft het wel gerechtvaardigd dat Ajax, PSV en Feyenoord het grootste deel krijgen. Groningen zou wel fiks moeten inleveren afgaande op de bron van voetbalzone.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 10:51
Ik zit niet op de stoel van sparta, ook al ben ik een ras spartaan. Gaat mij om het deit dat de verdeling heel erg uit de pas loopt naar mijn mening.

Los vh feit of Sparta wel of niet veel kijkers heeft.

Maar goed. Vele supporters leveren vele meningen en daar is niets mis mee.

We wachten wel af wat de “wijze heren” in de voetballerij zullen besluiten.

Wij blijven toeschouwers en kijken vanaf de zijlijn mee.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:39
Kijken 2x zoveel mensen naar Ajax, dan naar sparta.
Sparta staat gewoon 8e op deze ranglijst, dus obv de reacties van velen hier zou Sparta de helft aan tv-geld moeten krijgen van wat Ajax opstrijkt.

Dus ruim 4,5 miljoen ipv 1,6 miljoen.

Sparta lees je mee? Geef je rekeningnummer even door!!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:30
Hahaha, wat een geweldige rekensom. Raakt kant noch wal, maar goed.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 11:45
Dat was hetgeen veel forumgebruikers hier als argument gebruiken voor de huidige verdeling.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:19
Ook dit heeft twee kanten. Als je kijkt dat Ajax sowieso uitgezonden wordt ook l is het tegen een niets zeggend amateurploegje. Waarom niet voor een andere wedstrijd gekozen?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:25
Ik sluit aan bij Nitsel. Je kraamt zoveel onzin en wartaal uit. Het gaat niet om het het feit dat clubs een speler voor een habbekrats moeten verkopen, maar als de top drie zich meldt wordt de vraagprijs verdrievoudigd. Terwijl dit niet gebeurd als een buitenlandse subtopper zich meldt. Overigens is de verdeling van de tv-gelden uitermate zorgvuldig berekend en is daar niets oneerlijk aan. Oneerlijk is de competitievervalsing met kunstgras.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:33
Wordt helemaal niet verdrievoudigd. Want buitenlandse clubs kopen en bieden die bedragen.
Zou een beetje raar zijn om dan niet aan die buitenlandse club te verkopen he.

Waar heb je het over joh??

[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 17:05]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:36
Dit gaat niet om 1 spelertje van jouw kleine clubje. Kom eens onder die steen vandaan.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 11:46
Dat kleine clubje brengt meer talenten voort dan het grote clubje PSV bijvoorbeeld!

Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:00
Wat kan mij PSV schelen?
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 17:06
Ook meer dan Zwitserland!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:25
Wat kan mij Zwitserland schelen?
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 18:21
Jij bent gewoon neutraal. Ik snap het!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:25
Eindelijk.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 23:53
Gender neutraal neem ik aan.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:25
Ook.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:50
Hij vindt niet dat ze die spelers voor weinig moeten verkopen.
Maar als je vindt dat anderen solidair moeten zijn en minder geld pakken en je dat dan zelf niet doet.. heb je niet echt een argument :p en daar heeft Woerts denk ik wel gelijk in
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 11:53
Is een totaal verkeerde vergelijking.
Een speler is eigendom van een club en daar heeft alleen de club zelf iets over te vertellen en niet een andere club.

Tv-rechten heb je gezamenlijk verkocht (de knvb). Obv prestaties vindt de verdeling plaats.
De verdeelsleutel is niet correct.

Dus waar heb jij het over door appels
Met perwn te vergelijken??
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 11:55]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:59
Ik zei alleen dat Woerts niet vindt dat vvv of sparta talenten voor weinig moet verkopen. Of het een goed argument is zeg ik niet :p
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 12:05
Hij zegt dat er geen solidariyeit is vanuit de kleinere clubs tov de top-3 omdat ze de hoofdprijs vragen voor hun spelers. Dat is gewoon de marktwaarde van die spelers. Heracles verkoopt ahoogma voor 3 miljoen aan Hoffenheim. Als Psv hem wilde kopen hadden ze gewoon ook 3 miljoen moeten bieden. Dan vraagt een club toch niet de hoofdprijs?? Is gewoon marktwerking.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:12
Ja, maar de verdeling van het tv geld is ook gebaseerd op marktwerking. Mensen kijken meer naar de top 3. Dus in beiden gevallen zou je uit solidariteit geld afstaan
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 12:35
Maar niet in de verhouding op basis waarvan de verdeling plaatsvindt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:52
Hoe bedoel je
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 12:53
Verdeelsleutel die wordt toegepast.
Nr 1 ruim 9 miljoen en nr 18 net een miljoen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:23
Maar er kijkt geen hond naar de nr 18. Alleen als ze spelen tegen het linkerrijtje wordt het interessant. Dus dat klopt wel. Die link met kijkcijfers interpreteer jij heel anders dan dat de werkelijkheid is.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 15:35
Oh hoe interpreteer ik ze dan?
En hoe interpreteer jij ze? Met de bril op van je eigen cluppie?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:09
Nee, die cijfers zijn juist de werkelijkheid. Dat zijn werkelijke kijkcijfers, datgene waar jij je op wilt baseren is juist giswerk en kan dus nooit de basis zijn voor een verdeelsleutel.
Vind ik leuk
Feye1908 +5695
vrijdag 22 september 2017 om 12:28
Ze hoeven ook niet voor een appel-en-een-ei te verkopen maar je kunt niet enerzijds een topprijs vragen voor je spelers en anderzijds verwachten dat de top 3 mee gaat betalen aan een grasmat in je stadion.

Feyenoord wil een nieuw stadion. Betalen VVV en die andere kleine clubs daar ook aan mee? Ze hebben er tenslotte zelf ook 1x per jaar gebruik van de verbeterde faciliteiten.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 12:33
Nee daar betaalt de gemeente volop aan mee.
Gemeenschapsgeld, vanuit belastingen die iedere rotterdammer (ook ik) betaal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 12:36]
Vind ik leuk
Feye1908 +5695
vrijdag 22 september 2017 om 12:36
De gemeente betaald niet mee maar staat garant voor een deel van de kosten.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 12:38
Is hetzelfde.
Zonder de gemeente komt er geen nieuw stadion.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:23
"calimerogedrag"hahaha briljant
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:47
En de Nederlandse topclubs vragen niet de hoofdprijs wanneer een buitenlandse topclub een speler van ze wil. Maar deze Woerts heeft of had iets met Feijenoord te maken geloof ik. Dus daar zal de schoen wel wringen. Met objectiviteit heeft het verder niets te maken wat deze Woerts zegt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:38
De Nederlandse topclubs vragen aan buitenlandse clubs ook geen 'solidariteitsvergoeding', hahaha...
Vind ik leuk
JanTa48 +1449
vrijdag 22 september 2017 om 10:00
Volgende keer willen ze een percentage van de transferopbrengsten omdat de betrokken spelers in de eredivisie gespeeld hebben. De geschiedenis herhaalt zich, heel lang geleden opperde een oud voorzitter van PEC Zwolle ook al eens de voorstel dat Ajax een deel van de Europacup winsten w.o. TV rechten etc. etc. af moest dragen aan de overige eredivisieclubs. Het moet niet gekker gaan worden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:43
Solidariteit werkt twee kanten op. Kan me nog een wedstrijdje Heracles herinneren aan het begin van het seizoen. Kunstgras, niet sproeien in de hitte. Laat ze lekker de tyfus krijgen met hun solidariteit. Alles dat ze doen is de betere clubs dwarszitten wanneer het kan.
Vind ik leuk
JanTa48 +1449
vrijdag 22 september 2017 om 11:52
Heb je de uitwedstrijd tegen VVV gezien waarbij ook het plastic veld bewust droog gehouden werd, de rubberkorrels om de oren opsprong bij iedere stap en bij een sliding je meteen een bek vol had met die troep.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:02
En nu komt die Berden smeken om een paar centen. Het is simpelweg chabtage. Of jullie betalen ons of wij houden lekker kunstgras. Het is echt bizar dat de KNVB dit tolereert. Voor de KNVB zijn de grote clubs en NL elftal de enige uithangborden, wordt tijd dat ze dat eens gaan inzien.
Vind ik leuk
Thobar +2439
vrijdag 22 september 2017 om 11:25
Er worden hier 2 problemen aan elkaar gekoppeld, kunstgras en verdeling van tv gelden
In weze gaat het om peanuts. Het hebben van een grasveld kost op jaarbasis 4 ton, kunstgras 1 a 2 ton. Wanneer er van de tv gelden 7,2 mln wordt gereserveerd voor een grasveldpot zal de verdeling ook nauwelijks worden aangetast.
In de toekomst zullen de verschillen toch weer gaan oplopen doordat prijzen en prijsniveau omhoog zullen gaan
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:44
Je moet als eredivisieclub toch zeker wel 2 ton kunnen reserveren voor een echte grasmat? Daar hoeven de topclubs toch niet voor op te draaien?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:20
Ja en je kan ook zeggen ' eredivisie echt gras punt'.
Clubs komen kunnen dat financieel heus wel aan!
Vind ik leuk
Drobtine +1863
vrijdag 22 september 2017 om 07:31
Uitstekend stukje dit !!!!
Vind ik leuk
Paul1982 +6645
vrijdag 22 september 2017 om 07:56
Ben ik het helemaal mee eens!!
Vind ik leuk
HanV +1830
vrijdag 22 september 2017 om 08:11
Ze hebben nog een Feyenoord-fan gevonden om zijn al bekende mening te geven.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:25
Het azijn smaakt weer goed zo te lezen.
Vind ik leuk
HanV +1830
vrijdag 22 september 2017 om 08:51
Foei, Feyenoord neerzetten als azijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:34
Willen ze nou serieus meer dan een miljoen om een fucking grasveld te onderhouden
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:38
En dat elk jaar. Dus anderen mogen het financieren en zelf betalen ze niks.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:49
Veldverwarming, drainage en sproeilinstallatie aanleggen en onderhouden, een paar man personeel voor onderhoud, dan kom je er wel aan. Dat is wat je nodig hebt om een echt goed grasveld te hebben zoals bijvoorbeeld Feyenoord en AZ hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:37
geen geld voor gras, geen ere divisie.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:54
Precies, als je geen geld voor een normale grasmat hebt dan ben je als club zijnde niet eens eredivisie waardig.
Kunstgras is competitievervalsing, eruit met die rotzooi.
Vind ik leuk
Bizzy +5770
vrijdag 22 september 2017 om 07:38
Meer geld van Fox = abbo geld verhoging

Slecht plan....next
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:49
Hoezo ruim 70% is Ajacied van hun abonnees. Wil je nu in eens ons geld niet meer?
Vind ik leuk
HanV +1830
vrijdag 22 september 2017 om 08:26
Nee, ze willen de koek anders verdelen, dus FOX hoeft geen groter koekje te geven. Dus daardoor geen abonnementsverhoging.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:48
Hou toch op Ajax gaat weer het meeste betalen... let maar op ook in verhouding dat doen we nu ook al.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:56
Niks mis mee toch. Als je zo trots als een aap staat pronken met je cash. Petaluh pannekoek. Zorg maar dat de ere sterker wordt. Zo gaat dat in Nederland.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:13
Is goed met je poffertje
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:21
Belachelijk als jij 10duizend euro per maand meer hebt dan mij ga jij toch ook niet elke maand nieuwe kleren voor mij kopen? Waarom moeten Ajax Psv en Feyenoord clubs als VVV onderhouden?? slaat totaal nergens op de logica van die clubs.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:10
Waarschijnlijk koop ik indirect wel kleren voor jou.
Als de grote clubs succesvol willen zijn moeten ze deelnemen aan een sterke competitie. Eens? Als de financiele positie van heel veel clubs in die competitie geen echt veld mogelijk maakt moet je toch met zijn allen kijken hoe je dat oplost. Ze lenen toch ook spelers uit aan die clubs. Is ongeveer hetzelfde.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:29
Oh vertel..? heb altijd best dure kleren;)

Nee maar dat de competitie sterker moet worden om ooit Europees iets te betekenen ben ik absoluut met je eens. Maar dan is dit niet de manier, want in principe ga je als topclub inleveren waardoor je in principe minder goede spelers kunt halen.

Speler uit lenen vindt ik heel iets anders, speler leen je uit met de intentie/hoop hem beter en als aanvullende waarde terug te krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:58
Vraag me ook af waar sommige clubs het lef vandaan halen om te roepen dat de TV gelden eerlijker moeten worden verdeeld?
Sommige clubs mogen blij zijn dat ze er überhaupt iets van krijgen aangezien ze daar bijna geen bijdrage aan hebben geleverd.
Vind ik leuk
Nistel +924
vrijdag 22 september 2017 om 09:06
De kleine clubs liggen aan het infuus van de topclubs. Anders hadden ze amper bestaansrecht. En dan nog praatjes hebben ook..
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:00
Het zijn ook de clubs die het meest worden bekeken
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:03
De top 3 moet eens beseffen dat ze een begroting hebben, wat al 10x zo groot is dan de andere clubs. Dat de meeste clubs met spelers spelen, die niemand meer wil hebben. Dat heel veel clubs, geen eens geld hebben voor een trainingsveld.

De top 3 eist alle aandacht op. Dan is het vrij logisch, dat er voor de andere clubs geen wachtrijen staan met sponsors. In NL klagen wij over de oneerlijkheid in de CL. Maar in de ere divisie gebeurd precies hetzelfde. Die Woerts praat net zo stom. Die vult ook alleen maar zijn zakken, met onzin te verkopen.

Anders gaan we in NL net zolang door, totdat er nog 10 profclubs zijn. Dan heeft iedereen zijn zin. Dan heb je 10 rijke clubs. Leuk ... dan speel je 4x per jaar tegen elkaar. Laten we het een super League noemen. Goed idee.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:50
helemaal eens, de rijken worden rijker en de armen armer...... Zeuren over weerstand maar andere clubs geen kans geven om weerstand te bieden
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:13
Hehe, eindelijk iemand die het ziet en begrijpt!!
En uiteraard ben jij dat Hup Wim Jansen!

Blijkbaar is het voor veel mensen, waaronder kwalletje Woerts, erg moeilijk om er vanaf een afstandje objectief naar te kijken.

Dank voor je reactie!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:03
Kunstgras clubs hebben jaar in jaar uit zowel financieel als sportief geprofiteerd van hun kunstgrasveldje. Dus als er compensatie betaald moeten worden dan het is door de kunstgras clubs, maar zeker niet voor de kunstgras clubs.
Gewoon verbieden dat kunstgras en elke bvo moet dit gewoon zelf kunnen oplossen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:05
Je kan ook vragen hoe sommige Jupiler clubs wel een grasmat hebben
Vind ik leuk
Guust +3582
vrijdag 22 september 2017 om 08:13
Zelfs amateur clubs.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:17
50% van de bvo’s hebben kunstgras!
Waarom? Omdat de KNVB het toelaat.
Omdat dit financieel meer ruimte biedt om de rekeningen te kunnen betalen, enz. Enz.

Jong PSV speelt bijv ook op kunstgras.
Hier hoor je nooit iemand over.

Voor alle duideijkheid, ook ik wapg van kunstgras en wil het liever gisterwn dan vandaag vervangen voor echt gras.

Maar houd allemaal op met dat hypocriete gedoe en puur en alleen naar eigen belangen te kijken!
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 08:11
Deze man is de grootste engnek in de voetballerij. Altijd ikke, ikke, ikke!

Zonder de VVV’s en de Sparta’s (waar hij het over heeft) heb je geen competitie.

En zonder weerstand in de competitie is er totaal geen amusementswaarde.
Dat is nu precies hetgeen er gaande is in de CL. Niemand heeft er nog interesse in meneertje Woerts!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:24
Met alle respect hoor want vindt vooral Sparta een hele mooie club..

Maar hoe kun je denken dat VVV en Sparta er voor zorgen dat er weerstand is in de competitie? dat is natuurlijk niet zo, en het is ook niet zo dat de Eredivisie anders niet zou bestaan want een hoogste divisie met 14 of 16 clubs kan ook prima..

Het zijn BVO's en meneer Berder verwacht dat de grote clubs gaan betalen om de kleintjes te onderhouden.. dat is toch zo krom als wat.. jij betaalt toch ook niet elke maand de helft van het verschil wat iemand anders minder verdient??
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 08:30
Zonder geld geen weerstand nee. Als er ieder jaar miljoenen te weinig verdeeld wordt over de clubs is de weerstand er idd niet.

Dat is juist mijn hele punt.

Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:35
Maar wat zie je dan voor je dat de Eredivisie een of ander communistisch gebeuren wordt? Je hebt nu eenmaal clubs die een stuk groter zijn en groter zullen blijven.. Het gat met de Europese top is nu al zo goed als onoverbrugbaar.. en dan zou onze top geld in moeten leveren om de kleintjes te onderhouden.....

Als Sparta - man snap ik dat je extra geld wilt .. .maar dit lijkt me niet de manier..
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 08:39
Hoezo de grote de kleintjes onderhouden???
Het geld is er voor alle clubs he en niey voor de top-3 die de kleintjes wat geven uit barmhartigheid.

De rechten van de eredivisie zijn verkocht.

De verdeling is onevenredig.
Lees dit even aub.


http://www.itwm.nl/artikel.php?t=Ingezonden:+verdeling+TV-gelden+rechtvaardig?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:56
Het geld is zeker voor alle clubs, en is naar mijn inziens prima verdeeld.. De link die je geeft zegt mij niet zo veel.. hier wordt een vergelijking met Engeland gemaakt, dat is helemaal niet realistisch.. hoe meer het totaal bedrag is hoe meer iedere club krijgt en hoe eerder ze tevreden zullen zijn..

Dus dat stukje met al die percentages enzo is allemaal heel leuk, maar een club gaat er eerder akkoord mee als hij een x percentage van een veelvoud krijgt natuurlijk.

Draai het is om dan? als je geen clubs als de top 3 in Nl had gehad met zo'n enorme achterban hadden er ook veel minder mensen fox sports gehad en had je als kleine club automatisch nog minder gehad. Noem maar iets he maar Ajax heeft bijvoorbeeld 1 miljoen volgers via fox sports, deze betalen elke maand een behoorlijk bedrag om Ajax te zien spelen.. Als Ajax stopt met voetballen zal 80% van deze mensen opzeggen.. Dan is het toch ook realistisch dat Ajax zo'n groot deel krijgt..

Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:01
Ze krijgen toch ook gewoon meer dan de rest? De verhouding is gewoon zoek.

En wat Woerts aka de Kwal zegt...
Als een top-3 club een talent wil kopen vragen de nederlandse clubs teveel??? Terwijl buitenlandse clubs dit WEL beyalen voor de talenten.

Hij zegt dus eigenlijk dat de kleinere clubs de talenten voor weinig af moeten staan aan de top-3 om de top-3 in leven te houden. Omdat die zorhen voor de marketingwaarde van de eredivisie?

Laat me niet lachen zeg.

Een objectieve blik is bij veel mensen zoek. Het is allemaal ikke, ikke, ikke en zoveel logelijk alles in eigen straatje lullen.

Er is 0,0 solidariteit en dus zal het nooit wat worden met de eredivisie en al helemaal niet op europees niveau.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:22
Is totaal niet waar wat je zegt, Nl -clubs vragen altijd meer als bv Ajax komt omdat ze weten dat ze veel financiële middelen op de bank hebben. Er wordt ook nergens gezegd dat hij voor minder naar een NL- topclub zou moeten gaan..

Solidariteit is mooi, maar wel tot op bepaalde hoogte. Zoals ik al eerder zei jij betaalt ook niet de helft van het verschil wat jij meer verdient aan iemand die dat niet heeft. Wil toch niet zeggen dat je geen solidariteit hebt..

Als de clubs met meer geld zouden zeggen we investeren eenmalig om al het kunstgras er uit te helpen en onderhouden is voor de club zelf.. dat is solidair en ook nog eens redelijk lijkt me. Maar je kunt niet verwachten dat ze jarenlang alles wegbrengen.

Maar goed we kunnen deze discussie eeuwig blijven voeren en zullen het wat dit betreft toch niet eens worden. Ieder zijn mening ieder zijn recht. was in ieder geval wel een een fatsoenlijke discussie en die zijn af en toe ook zeldzaam op vp;)
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 09:30
We gaan het idd niet eens worden. Hoeft ook niet, want wij samen beslissen er niet over.

Obv prestatie, aantallen toeschouwers die afstemmen op bepaalde clubs hebben sommige clubs zeer zeker recht op meer geld. Ik beweer ook niet dat dat niet zo moet zijn.

Alleen de rato/evenredigheid is volstrekt zoek. Dat vind ik en velen met mij.

Dat anderen dat niet vinden (vaak omdat ze supporters zijn van een top-3 club) is prima.

In de CL zien we nu wat het risico is van een oneerlijke verdeling.

Real, Barca, juve winnen de CL en de rest heeft er niets te zoeken.
Amusementswaarde wordt 0,0. Dat gaat in de eredivisie ook gebeuren. Top3 eindigt met 20 pntn voorsprong op de nr 4.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:04
Houd maar wat loon in bij alle profs, volgens mij kun je daar meer van onderhouden dan alleen een grasveld.

Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:38
Uhm, jawel hoor, dat heet belasting.
Vind ik leuk
Nistel +924
vrijdag 22 september 2017 om 09:08
Heb je niet gezien hoe de kijkcijfers in elkaar zakten in de jaren dat Sparta en VVV gedegradeerd waren? :P
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:11
Typisch gevalletje van sportmarketitis. Hoop blabla in het eigen straatje en gokken met andermans toekomst. Nooit meer aan beginnen, dit soort figuren.
Vind ik leuk
Guust +3582
vrijdag 22 september 2017 om 08:12
Er zijn genoeg bedrijven die heel veel verstand van gras hebben, leg de velden dan allemaal bij 1 bedrijf neer, geen onderscheid dus. Gaat het niet goed dan is dat bedrijf ook aansprakelijk.
Vind ik leuk
Jordanees +8194
vrijdag 22 september 2017 om 08:15
Sorry maar dit vind ik onzin, hoezo moeten clubs solidair zijn qua transfersom als Ajax of Psv op de stoep staan voor hun beste speler.
Dit staat toch los van de tv gelden, ik vind een sterke Eredivisie belangrijk, van mij mag alles gelijk getrokken worden iedereen even veel tv gelden, punt..
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:27
Totaal niet realistisch.. als 70% elk weekend afstemd op Ajax/Feyenoord of PSV. en 30% op de rest is het toch niet te verwachten dat dat tv geld anders verdeeld wordt? Om nog maar niet te spreken over het feit wat de supporters die fox voor hun club aangeschaft hebben hier van vinden.. Zij betalen nu indirect aan hun club en vinden het dus prima, dan betalen ze indirect aan de complete eredivisie.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 08:33
Laat de top-3 hun eigen rechten maar verkopen dan.
Dan zal je zien dat dit geen drol waard is zonder medewerking van de andere clubs.

Vind ik leuk
mirkoff +1707
vrijdag 22 september 2017 om 08:51
Weet wel zeker dat het veel waard is en dat dan de meeste mensen daar naar zullen kijken.
Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 08:53
Ja?
Als Ajax zijn rechten verkoopt en ze spelen tegen utrecht, die de rechten NIET verkocht heeft. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren??
Dan mag die wedstrijd niet uitgezonden worden! Want dat laat Utrecht niet toe.

Vind ik leuk
Spartan +2606
vrijdag 22 september 2017 om 08:54
Verhouding is bij lange na niet 70%-30%.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 08:54]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:54
Geen keus, tot dit seizoen altijd psv op fox 1 om 19.45 op zaterdagavond. Mensen met het basispakket hebben fox 1 en 3 en kunnen dus op zaterdag kiezen uit PSV en er staat vaak een, met alle respect, kleine wedstrijd tegenover geprogrammeerd...... Op vrijdag speelt er nooit een top 3 ploeg........
Vind ik leuk
HanV +1830
vrijdag 22 september 2017 om 08:30
Juist omdat hij dit erbij sleept zie je dat hij het vanaf een kant bekijkt. Als meeloper moet je natuurlijk wel meelopen met de juiste clubs.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:22
Slimme vent die Woerts!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:46
Wat een reactie je aandelen verkopen voor gras is die wel helemaal lekker
Daar schiet een club niks me op
De top wilt het kunstgras weg dan moet je er ook wat voor over hebben en niet van de kleintjes blijven plukken
Tv gelden eerlijker verdelen beste oplossing
Europees kan je het vergeten woerts word is wakker
En toevallig is sparta een grondlegger van het nederlandse voetbal en wij leggen niet zomaar kunstgras neer eikel
Het gras was om te janken elk jaar
Wat een kwal is dat
Hij is door de minder grote clubs tijd geleden terug geroepen met ze plannen kan die niet hebben
Iedereen wilt gras dus iedereen betaalt zo simpel is het
Vind ik leuk
peinke +420
vrijdag 22 september 2017 om 08:46
Waar heeft deze sportmarketier z'n diploma gehaald, op de spinazie-academie? Wat een onzin kraamt deze man uit. Dat topclubs bepalend zijn voor de status van het NL voetbal zien we in Europa en de Landencompetitie. Wat een onzin als je dit beweerd.
De discussie van kunstgras versus gras is nu al besmet met allerlei onzinnig geleuter van mensen die zich belangrijk vinden in de voetbalwereld. Als reeds eerder gezegd, het wordt niets. Die kunstgrasvelden blijven bestaan, simpelweg omdat tob-clubs en wat sub-tobbers wel schreeuwen, maar inderdaad geen enkele solidariteit tonen als het wat geld kost.
Dat de voetbalwereld heel veel geld UIT de voetballerij laat vloeien door al die waanzinnige sportmarketiers, managers, makelaars, begeleiders, buro's en ga zo maar door, hoor ik niemand over. Is het voetbal in Nederland nog wel te redden? Ik heb er een zwaar hoofd in in deze ego-sector! Succes krijg je door samen te werken, maar dat lukt zeker niet in de voetballerij. Kansloos dus!

[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 08:52]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:00
Wellicht zou je je eens kunnen verdiepen in de kennis en kunde van deze man. Met provinciaaltjes uit Zwolle en hun plastic afval veld komt het sowieso niet goed!
Vind ik leuk
peinke +420
vrijdag 22 september 2017 om 11:57
GAE dan weet ik al genoeg! Gedegradeerd en weer onderaan! Tja, heb je niets aan zo'n mooi grasveldje!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 11:59]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:50
Ooit lag er op al deze velden een echte grasmat, vervolgens is er door de clubs zelf besloten om de gelden voor het onderhoud weg te bezuinigen en in te zetten voor andere doeleinden.

Soms werden de kunstgrasvelden ook mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de gemeente.
Om nu te stellen dat andere clubs mogen lappen om zelf gemaakte problemen op te lossen is waanzin. Maar hey, in de wereld van voetbal is alles mogelijk!

Kwestie van keuzes maken!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:55
Woerts slaat de spijker op de kop, al die clubjes die met, al dan niet. gesponsord ku(ns)tgras begonnen de laatste jaren, willen nu ineens miljoenen? Pleur dan gewoon ff lekker op naar de 1e of 2e divisie als je niet wil investeren in echt gras!
Vind ik leuk
peinke +420
zaterdag 23 september 2017 om 09:26
Kunnen jullie beter in spelers doen. Wederom onderaan in de JL. Misschien een aardig grasveldje, maar ja, volgend jaar in de ,,amateurdivisie''. Dus de eerste terug ganger is al onderweg!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 09:27]
Vind ik leuk
Andre As +4655
vrijdag 22 september 2017 om 08:56
Waarom zou een natuurlijke schifting niet kunnen?

Kijk naar financiën en toeschouwersaantal. Dan is het duidelijk dat sommige BVO's onvoldoende bestaansrecht hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:27
Soms vind ik het wel fijn dat er clubs zijn die wat minder bestaansrecht hebben..

Feitelijk denk ik wel eens, wat zou er gebeuren als Feyenoord,Sparta en Excelsior samen zouden gaan.

Qua sponsorinkomsten, toeschouwers en exploitatiekosten etc..zou dat zomaar eens een hele grote kunnen worden dan.

Gaat nooit gebeuren hoor, daarvoor zijn de bestuurlijke verschillen en het verschil in identiteit te groot.

En daar ben ik als ik hier zo over nadenk als Ajacied best blij mee!
Vind ik leuk
DubRtd +13567
vrijdag 22 september 2017 om 09:03
Vooral opvallend dat de ploegen en supporters die net weer even met de grote jongen mee mogen doen het hardst om die solidariteit lopen te jammeren.
Werken voor je poen. Zorg maar voor meer publiek in je eigen stadion, meer sponsors.

Feyenoord en Ajax komen ieder al op visite zodat je stadion ook eens vol zit terwijl die clubs ook even gezellig de prijzen verhogen voor die potjes.
Die verhoogde prijzen..... is dat ook solidariteit?
Vind ik leuk
mchollie +2284
vrijdag 22 september 2017 om 09:27
Met dat laatste ben ik het volledig eens.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:35
Het maakt natuurlijk geen ene bal uit of op zondagmiddag een wedstrijd van de zogenaamde "topclubs" Ajax, Feijenoord en PSV òf een wedstrijd van een "kleinere" club op Fox wordt vertoond. Wanneer dringt het nu eens eindelijk door tot iedereen dat het voetbal in en van Nederland helemaal NIETS voorstelt. Niets, noppe, niente. Nederland HEEFT GEEN topclubs. Gewoon opheffen die hele professionele voetbalbranche. En het daardoor uitgespaarde geld aan de amateurclubs overmaken. Daar waar voetbal nog sport is!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 09:36]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:44
Lekker nivelleren
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 09:58]
Vind ik leuk
robery +2084
vrijdag 22 september 2017 om 09:54
Het moet toch niet zo moeilijk zijn? Voetbal hoort op gras. Als je kunstgras gebruikt dan moet je maar een zaalvoetbalclub worden. Kan mij niet interesseren het gehuil van supporters waarvan hun club op kunstgras speelt. Het is gewoon een schande.
Vind ik leuk
scRzorz +523
vrijdag 22 september 2017 om 10:03
En deze meneer zegt alsof het allemaal heel erg simpel is.
Vind ik leuk
JanTa48 +1449
vrijdag 22 september 2017 om 10:13
De geschiedenis lijkt zich te gaan het herhalen. Lang geleden deed een oud voorzitter van PEC Zwolle het voorstel dat Ajax een financiële solidariteit afdracht moest doen op de Europacupinkomsten aan de overige eredivisieclubs. Het argument was toen, Ajax behaalde zijn succes mede dankzij dat ze in de eredivisie speelde en daarom moeten de armlastige clubs mee kunnen profiteren. Als je nu naar dit voorstel kijkt komt het over1 met dat oude voorstel en is eigenlijk een vorm van chantage. Nog ff en deze hobbyclubs gaan eisen dat de topclubs een deel van hun transferinkomsten moeten gaan afdragen zodat zij zo kunstmatig in stand te gehouden worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 10:41]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:16
Hij geeft het zelf al aan Ajax en Psv betalen een hogere prijs bij een binnenlandse transfer. Als je dan zo`n bedrag krijgt voor een transfer dan zou je dat wellicht kunnen gebruiken voor een goed grasveld?

Daarnaast zou je als een zogenaamd armere club ook gewoon 2 spelers minder in je selectie kunnen houden, waardoor je in mijn beleving gewoon geld genoeg hebt voor een normaal veld.

Ik heb er niets op tegen dat alle clubs wat storten om dit probleem op te lossen, maar ik mis hier toch wel de KNVB.

Ten eerste slagen ze er wederom niet in om een oplossing te vinden of iets van besluitvaardigheid te tonen. Ten tweede zou de KNVB evenals de clubs in de Eredivisie zelf ook financieel bij kunnen dragen?

Ze betalen duizelingwekkende bedragen aan medewerkers, zoals van Oostveen die er gewoon een puinhoop van hebben gemaakt. Dus daar hebben ze wel geld voor, maar dit duidelijke probleem moet maar weer opgelost worden door de clubs. Lekker makkelijk KNVB.

Doe eens wat! Maak beslissingen Nederlandse voetbalbond! Daar zijn ze kennelijk niet capabel toe, terwijl de meeste mensen in de bond meer verdienen dan de minister president. Echt heel slecht.
Vind ik leuk
mylife +457
vrijdag 22 september 2017 om 10:19
Gewoon een nieuw onderdeel binnen de knvb opzetten welke de velden beheerd. Overal gewoon gras en elke club betaald naar rato
Vind ik leuk
dhrwobo +7914
vrijdag 22 september 2017 om 10:19
Helemaal mee eens. Aan de ene kant willen die kleine clubs graag meer cashen, maar tegelijkertijd willen ze dat de topclubs het in Europa zo goed mogelijk doen. Alles draait om geld. Geef die kleine clubs vanuit de KNVB maar betere begeleiding om commercieel succesvoller te zijn, zodat ze hun eigen gras kunnen betalen. Dat was vroeger altijd al zo, toen had iedereen gras. Kunstgras is een keuze geweest in het verleden... kies nu voor gras en leg je prioriteiten binnen de club maar anders.
Vind ik leuk
Toppert +1047
vrijdag 22 september 2017 om 10:41
Weet je wat we doen, we geven gewoon alles aan PSV, Ajax en Feyenoord. Zei bepalen tenslotte de status EN het niveau van NL voetbal volgens Woerts. Maar... als ze dan Europees falen zoals PSV en Ajax (en mogelijk Feyenoord ook nog) dit jaar, dan moeten ze alles terugbetalen en mogen de andere clubs de 70 miljoen lekker onderling verdelen. Weet zeker dat er onder de streep meer overblijft voor de andere clubs aangezien vrijwel altijd 2 van de 3 faalt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:01
Deze man haalt me telkens weer het bloed onder de nagels vandaan met zijn gepleit om de topclubs nog rijker te maken en de kleine clubs het liefst persoonlijk de nek om te draaien. Schokkend ook dat een groot gedeelte van de reacties op eenzelfde conclusie uitkomt. Een Eredivisie met alleen Ajax, PSV, Feyenoord kijkt ook zo lekker weg he. 10x per seizoen dezelfde tegenstander. De VVV's en Sparta's zijn ze immers liever vandaag dan morgen kwijt. Het scheelt niet veel of Woerts zou de KNVB adviseren om grote talenten bij andere clubs een transfervrije status te geven zodra de top drie interesse heeft. Alles om de top zo sterk mogelijk te houden. De top die -ondanks dat ze de afgelopen jaren miljoenen euro's gegenereerd hebben- helemaal NIETS meer voorstellen in Europa. Zou dat niet ook kunnen liggen aan het feit dat de tegenstand in de competitie zo matig is? Zou dat er op zijn beurt dan weer niet aan kunnen liggen dat die genoemde tegenstand véél minder geld heeft om zich daadwerkelijk te versterken. Laat staan versterken én daarbij te voldoen aan een grasmat met verplichte veldverwarming? Verdeel het geld eerlijker, stel een regel in dat talenten niet te jong naar het buitenland kunnen vertrekken en zorg er op die manier profvoetbal-breed voor dat alles sterker wordt. Ja meneer Woerts, ook dan komt uiteindelijk voordeel voor de top drie boven water. Zoals u het graag zou zien.
Vind ik leuk
_AJAX_ +1959
vrijdag 22 september 2017 om 11:37
Ga toch fietsen jatten, man. Opgesodemieterd met dat kunstgras!!!
Vind ik leuk
DuWijk +114
vrijdag 22 september 2017 om 12:12
Ik vind de opmerking van Chris Woerts wel ergens op slaan. Hij geeft de realiteit van het moment aan en slaat precies de spijker op zijn kop.

Of zijn oplossing(en) voor het kunstgras probleem een goede optie zou zijn kan ik moeilijk zeggen. Maar wel fijn dat er iemand meedenkt aangezien we uit Zeist weinig horen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:04
als je als betaald voetbal vereniging geen gras veld kunt onderhouden moet je ophouden met een betaalde vereniging te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:56
voetbal hoor je te spelen op gras en niet op plastic heb je geen gras krijg je nog minder tv-geld is gewoon competitie vervalsing nog buiten de blessures en dan maar gek vinden dat het niveau zo bedroevend is ligt niet aan dat kunstgras maar heeft er wel mee te maken,zelfs amateur clubs in de Knvb-beker spelen op gras
Vind ik leuk