Eredivisie-topscorer oogst lof: 'Geweldige spits, hij maakt ook echt mooie goals'

Eredivisie-topscorer oogst lof: 'Geweldige spits, hij maakt ook echt mooie goals'

vrijdag 22 september 2017 om 07:37

Wout Weghorst is wervelend aan het seizoen begonnen. De 25-jarige Tukker gaat met zes goals aan de leiding in het topscorersklassement en droeg in het bekerduel met MVV tot zijn tevredenheid voor het eerst de aanvoerdersband.

"Ik heb veel vertrouwen en krijg ook veel vertrouwen. Bij afwezigheid van Ron Vlaar was ik aanvoerder en dan moet je de verantwoordelijkheid nemen en opstaan als we het als team lastig hebben zoals tegen MVV. Gelukkig heb ik dat kunnen doen", zegt Weghorst in De Telegraaf.

AZ-coach John van den Brom prijst zich gelukkig met Weghorst. "Wout maakte weer het verschil. Hij is een geweldige spits, die werkt en sleurt, balvast is en het elftal laat doorvoetballen. En hij scoort. Ook nog eens echt mooie goals. Als je het nou hebt over echte spitsengoals. Ik kan genieten van Wout op dit moment. Hij ontwikkelt zich zo goed. Ik heb hem ook tweede aanvoerder gemaakt, omdat hij het voortouw neemt op de training en in de wedstrijden."

Weghorst legt de lat dit seizoen hoog voor AZ. "Dat we na vijf wedstrijden mede bovenaan staan, is een bevestiging dat we echt mee willen gaan doen. AZ heeft de ambitie om altijd in de top vijf te spelen, maar we willen ook de top drie eens serieus aanvallen. Als we de absolute wil hebben om elke wedstrijd voor elke meter te vechten, dan gaan we ver komen."

"Voetballend heb ik er geen enkele twijfel over. Dat kunnen we heel goed. Ik denk dat er dit seizoen in Nederland weinig ploegen zijn geweest die beter hebben gevoetbald dan wij. We zijn echt op de goede weg", besluit de spits.

Plaats een reactie

Andre As +4652
vrijdag 22 september 2017 om 07:43
Zijn presteren zegt veel over het niveau van het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:51
Waarom?
Vind ik leuk
Andre As +4652
vrijdag 22 september 2017 om 08:01
Ronaldo, Suarez, Romario, Van Basten, Bergkamp, Huntelaar, Janssen, Depay, Bony, V Nistelrooij, Weghorst...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:42
vergeet kezman niet :D
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:12
Finnbogason, Vleminckx en Alves niet te vergeten. Die hebben pas naam gemaakt mij Real Madrid en Barcelona na hun vertrek uit de Eredivisie.
Vind ik leuk
DubRtd +13435
vrijdag 22 september 2017 om 10:24
Finnbogason is voor de verandering wel eens met een goede periode bezig op het moment.
Vind ik leuk
3ismo +2875
vrijdag 22 september 2017 om 11:54
en zlatan kluivert kanu makaay
Vind ik leuk
Koeien +1487
vrijdag 22 september 2017 om 12:57
Melvin Platje...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:59
Dikke tros sigaren in je bek stouwen. Wat een machtig feest.
Vind ik leuk
Andre As +4652
vrijdag 22 september 2017 om 08:19
Davidoff Yamasa  graag
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:30
Hahah wtf, geweldig!
Vind ik leuk
Sideburnn +1312
vrijdag 22 september 2017 om 10:02
Ik denk dat dit deze jongen laat zien wat je met een goede instelling de juiste mentaliteit en de wil tot winnen kan bereiken.
Zijn talent is misschien niet groot maar de rest is top.
Veel spelers mogen een voorbeeld nemen....zelfs van Derksen krijgt hij waardering om zijn drive en aangeleerde " kunnen"
Vind ik leuk
Sil Meijer +12041
vrijdag 22 september 2017 om 07:45
Weghorst in NL!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:11
Hij is niet beter dan Bas Dost maar je hebt wel meer aan Weghorst.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:13
Zo zo een Cruijjffie
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:45
Haha echt waar, maar wel onbedoeld eruit gekomen :D
Vind ik leuk
United FC +12224
vrijdag 22 september 2017 om 11:39
Dan heb je meer gemeen met Amsterdam dan je dacht ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:46
Johan was van ons allemaal.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:49
Hij is wel beter dan Locadia en die flapdrol zit er wel bij.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:50
Hij is zeker beter dan Locadia, hij werkt ook nog eens veel harder.
Vind ik leuk
Barry10 +944
vrijdag 22 september 2017 om 07:51
Goeie stand-in voor Jorgenson bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Lvdd99 +407
vrijdag 22 september 2017 om 07:59
Denk dat we beter een ander type spits kan halen. Een kleine snelle, zodat het nadat ze tegen Jørgensen hebben gespeeld moeten schakelen. In het eind van de wedstrijd is dat vrij lastig om je opeens aan te passen. Een type Haisselbaink van Excelsior bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:39
In mijn ogen is het al een compleet andere spits dan Jorgensen. Weghorst is met vooral een afmaker, terwijl Jorgensen veel mee voetbalt en veel assists geeft. Dus ik zeg: ideale stand-in. Maar denk eerlijk gezegd niet dat Weghorst als 2e spits wil komen.
Vind ik leuk
Barry10 +944
vrijdag 22 september 2017 om 08:58
Denk ik ook niet. Weghorst zou een stand in kunnen zijn, maar wat Lvdd99 zegt zit ook wel wat in. Ik weet nog dat Koeman een aantal keer Ruben Schaken in de spits zette, voor een snelle omschakeling etc. Het zou niet verkeerd zijn om zo'n type spits er ook bij te hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:02
Klopt, maar dan kun je ook zoals tegen PSV de tweede helft Boetius als tweede spits gebruiken. Zelfde format als Schaken destijds.
Vind ik leuk
Barry10 +944
vrijdag 22 september 2017 om 08:59
Zit wat in, Koemen zette Ruben Schaken weleens in de spits als er een snelle omschakeling nodig was. Pakte soms erg goed uit.
Vind ik leuk
De Hout +640
vrijdag 22 september 2017 om 08:56
AZ en Wout doen het uitstekend en dan te bedenken dat sterspeler Stengs meteen geblesseerd raakte. AZ heeft wekelijks nog zo'n 6 zelf opgeleide spelers in het team staan. Lang leve AZ Alkmaar. Fantastisch bezig.
Vind ik leuk
mchollie +2284
vrijdag 22 september 2017 om 09:23
AZ en Wout zijn lekker bezig qua punten en stand, maar om nou te zeggen dat het voetballend heel goed is, ehhh nou nee. Maar als je niet goed speelt en toch de punten pakt dan ben je een kampioenskandidaat.

Als AZ nou meer de kansen afmaakt en dus meer scoort wordt het achterin niet meer zo billen knijpen, en voor ons supporters natuurlijk. En het geeft ook meer vertrouwen in het elftal, dan kom je in een positieve spiraal.

Zondag winnen van Excelsior, als het geen 3-3 wordt..., en je doet goede zaken.

Forza AZ.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:38
Ook al maakt hij 100 goals het is mijn spits niet en zal het ook niet worden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:24
Klopt, het is ook de spits van AZ.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eredivisie-topscorer oogst lof: 'Geweldige spits, hij maakt ook echt mooie goals'