Van Oostveen vindt nieuwe baan: We zochten een inspirerende leider

Van Oostveen vindt nieuwe baan: "We zochten een inspirerende leider"

vrijdag 22 september 2017 om 09:30

Bert van Oostveen heeft een nieuwe baan. De voormalig directeur van de KNVB wordt directeur-bestuurder van Kenniscentrum Sport, bevestigt die organisatie.

"We zochten een inspirerende leider en slagvaardig verbinder en zijn ervan overtuigd dat Bert van Oostveen deze rol kan vervullen. Hij heeft een prachtig netwerk in de sport, brengt veel bestuurlijke ervaring mee en weet uit ervaring hoe belangrijk de toepassing van kennis is bij de kwaliteitsverbetering in het hele domein van sport en bewegen'', stelt Marcel Wintels, voorzitter van de Raad van Toezicht van Kenniscentrum Sport.

Van Oostveen, die toernooidirecteur was van het EK vrouwen dat in de zomer in Nederland plaatsvond, begint op 1 december aan zijn nieuwe job. Kenniscentrum Sport wil 'de economische en maatschappelijke impact van sport en bewegen vergroten'. "Als we alle ambities van ons sportgekke land richting willen geven, is het verbinden van onderzoek, beleid en praktijk echt noodzakelijk."

"Ik zie een mooie uitdaging in het verder positioneren van Kenniscentrum Sport, met praktisch toepasbare dataverzameling, -analyse en advies in de sport", besluit Van Oostveen.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Butsbal +4966
vrijdag 22 september 2017 om 09:32
Hahaha, had maar verder gezocht. Wat die vent heeft aangericht...
Vind ik leuk
Nick Kools +12197
vrijdag 22 september 2017 om 09:34
"We zochten een inspirerende leider"

laat me aub niet lachen!
Ongelooflijk dat deze man nog zo makkelijk een nieuwe baan vind.
Vind ik leuk
T&T +9921
vrijdag 22 september 2017 om 09:57
Ja duidelijk...maar "ons"..
Kent "ons" vriend.

Zo blijven ze elkaar baantjes toe schuiven.
Om eng van te worden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:10
En iemand die verbind hahaha
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:02
Als ze iemand zochten die verbindt hadden ze beter iemand met een EHBO diploma kunnen nemen....
Vind ik leuk
Koeien +1593
vrijdag 22 september 2017 om 12:53
hahahahaha ja, lag ook dubbel toen ik "We zochten een inspirerende leider en slagvaardig verbinder" las.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 09:34
Sport is eigenlijk ook niet heel anders dan de politiek.
Je kan nog zo hard falen, er is altijd wel weer een nieuw plekje op het pluche te vinden voor je.
Vind ik leuk
Leedz +3689
vrijdag 22 september 2017 om 09:35
En dan kies je voor van Oostveen....

Slimme mensen daar, NOT
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:42
Ongelooflijk, elkaar de hand boven het hoofd houden is tegenwoordig ook een sport. Daar zijn ze goed in.
Vind ik leuk
T&T +9921
vrijdag 22 september 2017 om 12:29
Precies...macht ...wordt NOOIT afgestaan....maar alleen afgepakt...zoniet , dan wordt het gewoon "rond gedeeld" ..zoals in dit geval.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:46
Ze zochten een inspirerend leider als het om beweging gaat....

raar dat ze niet bij mij uitgekomen zijn.......
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:53
de polsen trainen vind ik geen beweging ;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:55
Een goed getrainde pols en dito slokdarm zijn goud waard
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:47
Vriendjes helpen vriendjes. Wat een kliek is het toch. Inspirerende leider hahaha geweldig en ze geloven er zelf ook nog in
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:51
''directeur-bestuurder van Kenniscentrum Sport''

Whahaha een lachertje zeg.
Vind ik leuk
wilheimus +1138
vrijdag 22 september 2017 om 09:54
"We zochten een inspirerende leider en slagvaardig verbinder, maar hebben genoegen genomen met Van Oostveen."
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:59
Rip
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:05
Ze moeten hem daar zo lang mogelijk per week bezig houden met zaken die geen enkel belang hebben, zodat hij niet toekomt aan activiteiten die de sport werkelijk schade toebrengen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:07
Zeer inspirerende leider inderdaad, inspireert je hele organisatie kapot!!!
Onbegrijpelijk dit!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:08
hahahahaha........hahahahaha..... wat een giller zeg!
Vind ik leuk
derksen +7137
vrijdag 22 september 2017 om 10:12
Kenniscentrum
Kenniscentrum
????
Van Oostveen en kennis?
Hele rare combinatie!
Vind ik leuk
Sanders +1766
vrijdag 22 september 2017 om 10:13
Onrecht.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:19
Ik wil de beelden erbij zien.

Dit hebben ze vast niet met droge ogen kunnen zeggen...
Vind ik leuk
mylife +463
vrijdag 22 september 2017 om 10:21
"We zochten een inspirerende leider"
En dan kom je bij van Oostveen uit? Ben benieuwd naar wat voor inspiratie ze dan wel niet zochten.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:22
Dan heb je de lat niet hoog liggen als je Van Oostveen inspirerend vindt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:29
Onbegrijpelijk dat men zo'n mislukte veelverdiener aanstelt! Dat heet vriendjespolitiek en daar staan Bobo's bekend om. TRIEST!!
Vind ik leuk
gustare +255
vrijdag 22 september 2017 om 10:32
Een nieuwe baan bij het Kenniscentrum Sport. En dat terwijl van Oostveen als geen ander bewezen heeft dat hij niet gehinderd wordt door enige kennis. Het old boys network blijft elkaar lekker de bal toespelen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:39
Hij braakt aan een stuk management clichés, dus spreekt de taal van collega bestuurders en zal hierdoor altijd in dit stoelendans circuit zijn zetel vinden. Wat hij nu voor baanbrekende werkzaamheden heeft uitgevoerd in zijn arbeidsleven is mij een raadsel, maar dat zal hij prima weten te verwoorden aan eenieder die daarnaar wil luisteren. Nou Bertje, het ga je goed, ik hoop dat je in de anonimiteit oplost en dat ik die kop van je nooit meer hoef te aanschouwen. Succes ermee!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:39
Ons kent ons.. En dan nog komen ze uit bij deze pannenkoek.. Succes ermee!
Vind ik leuk
HansVites +2210
vrijdag 22 september 2017 om 10:40
Die gast moet wel een hele goeie kruiwagen hebben en zo gaat ook Kenniscentrum Sport naar de kloten.
Maar gelukkig is hij de de KNVB weg die zakkenvuller.
Vind ik leuk
Bizzy +8600
vrijdag 22 september 2017 om 10:51
In de polder houden we van de gemiste kansen te benoemen ipv geboekte successen. Het is mij te gemakkelijk om Bert van Oostveen met de grond gelijk te maken. Waarschijnlijk zal ik de enige hier wel zijn die zo over denkt.
Het zij zo. Dat het Nederlands voetbal in terminale staat verkeerd is niet alleen te wijten aan Dhr v. Oostveen.

Zoek een stok om mee te slaan en je zult hem altijd vinden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:14
Ik kan me deels wel vinden in je uitleg. De eerste 3 jaar van zijn functioneren bij de knvb was er ook geen enkele wanklank te horen van iemand (anders dan dat hij een voetbalachtergrond zou missen). De laatste fase heeft hij wel een paar verkeerde inschattingen gedaan en verkeerde beslissingen genomen waardoor zijn positie onhoudbaar was. De manier waarop hij dat heeft aangevlogen vind ik niet chique.

Maar ik denk dat het een prima bestuurder is en wellicht dat sport in het algemeen wel gebaat is bij zijn aanpak. De toekomst zal het leren.

En je moet dat ongefundeerde gezever hier op VP niet als landelijk gemiddeld beschouwen hoor. Ala dit echt een correcte afspiegeling zou zijn van de Nederlandse maatschappij zou ik me echt zorgen gaan maken.
Vind ik leuk
kees ee +303
vrijdag 22 september 2017 om 10:53
inspirerend leider ?? hoe kunnen mensen zich zo vergissen ??
Vind ik leuk
_AJAX_ +2134
vrijdag 22 september 2017 om 11:44
Kijk em er staan op die foto. Om blij van te worden...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:44
U was de zwakste schakel, tot ziens!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:19
Baantjescarroussel rolt weer
Vind ik leuk
pico323 +3450
vrijdag 22 september 2017 om 16:34
Weer een organisatie naar de kloten helpen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:34
Blijft hij daarnaast ook nog secretaris-generaal bij de knvb?? Of moet hij daar ontslag nemen? Van mag hij heel veel advies gaan geven aan alle sporten. Advies, daar hoef je verder niets mee te doen, als je een andere visie hebt als sportbond zijnde. Laat hem zijn visie maar delen met de wereld, ben benieuwd of er ook echt mensen zijn uit de voetbalwereld die er ook maag iets mee doen.
Vind ik leuk
Degraaf +10287
vrijdag 22 september 2017 om 16:47
"We zochten een inspirerende leider en slagvaardig verbinder en zijn ervan overtuigd dat Bert van Oostveen deze rol kan vervullen".


Dan hebben ze natuurlijk in hun blindheid niet gezien wat voor een ongelofelijk puinzooi hij er bij de KNVB heeft gemaakt. Mede door zijn beleid en schuld is het Nederlandse voetbal op een dieptepunt. Jullie komen er nog wel achter Marcel Wintels ;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Oostveen vindt nieuwe baan: "We zochten een inspirerende leider"