Drie 'dubbele' namen bij Oranje en Jong Oranje: 'Het liefst zie ik ze niet'

Drie 'dubbele' namen bij Oranje en Jong Oranje: 'Het liefst zie ik ze niet'

vrijdag 22 september 2017 om 11:20

Bondscoach van Jong Oranje Art Langeler heeft in de voorlopige selectie weer een plekje ingeruimd voor Riechedly Bazoer. De middenvelder van VfL Wolfsburg werd een aantal keer niet opgeroepen omdat hij in maart zich niet wilde melden bij de Oranje-beloften.

'Nadat Riechedly er in maart voor koos om bij zijn club te blijven, in plaats van mee te gaan naar Spanje, hebben we hem twee periodes niet uitgenodigd', schrijft Langeler in een blog op de website van de KNVB. 'Na een goed gesprek, waarin Riechedly aangaf graag weer te willen komen, hebben we hem weer opgenomen in de (voorlopige) selectie.'

Ook in de voorselectie zitten drie spelers die ook zijn opgenomen in de voorlopige groep van het grote Oranje: Matthijs de Ligt, Donny van de Beek en Timothy Fosu-Mensah. 'Het liefst zie ik ze niet en krijgen deze mannen speelminuten bij het 'grote' Oranje! In de vorige interlandperiode startte Timothy Fosu-Mensah in de basis tegen Frankrijk. Dat was mooi voor hem en een goed signaal dat je via Jong Oranje het Nederlands elftal kan bereiken', aldus Langeler.

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 11:27
Zo is het maar net al volwassen mannen uitpraten en Bazoer laat maar zien wat je kan betekenen voor Jong Oranje!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:35
heeft Andries Jonker toch maar mooi voor elkaar gekregen.
Toptrainer !
Vind ik leuk
Bizzy +5792
vrijdag 22 september 2017 om 12:13
Wolfsburg staat 13e in de bundesliga en Jonker is de laan uitgestuurd. Toptrainer ?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:35
enige cynisme is jouw blijkbaar vreemd.
Vind ik leuk
Mad Max +5862
vrijdag 22 september 2017 om 12:17
Dat Bazoer koos om niet voor een zinloos oefenpotje naar Jong Oranje te komen maar te gaan voor zijn plek bij Wolfsburg, vind ik volstrekt begrijpelijk. En dar heeft Jonker niets mee te maken. Jij probeert nu een link te zeggen tussen 2 zaken die niets met elkaar te maken hebben. Mijn advies: doe maar niet.
Vind ik leuk
HansVites +1678
vrijdag 22 september 2017 om 11:27
Ik zou hem nooit meer oproepen die Riechedly Bazoer ja nu die op de tribune mag gaan zitten bij Wolfsburg wil die wel weer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 11:28]
Vind ik leuk
ajax1973 +1340
vrijdag 22 september 2017 om 11:53
club hoort ook altijd voor die onzin dingen te gaan als een nationaal team zeker als het ook nog een jong elftal is
Vind ik leuk
Thobar +2457
vrijdag 22 september 2017 om 12:10
Niemand was boos toen Onana koos voor Ajax en niet voor Kameroen want dat werd als een verstandig besluit gezien. Bazoer wilde zich concentreren op Wolfsburg waar hij moet vechten voor een plek en dan is het een over het paard getilde kapsonelijer.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:23
derde keeper...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:33
Bazoer zou nu echt meer ijzers uit het vuur moeten halen wil hij nog écht slagen en in de toekomst in aanmerking komen voor het NL elftal, nu zal hij het moeten beperken tot jong oranje. Zo jammer van zo'n talentvolle jongen.
Vind ik leuk
mcmodd +10417
vrijdag 22 september 2017 om 13:05
Eigenlijk is het onbegrijpelijk. De club waar je van afhankelijk bent en die je salaris betaalt zou moeten wijken voor een 'mogelijke' plaats in Jong Oranje? Als jouw club het op prijs stelt en je wijst op jouw eigen belang om die club voorrang te geven, moet je geen moment wachten en voor je club kiezen. Op het moment dat de belangen gaan schuiven en als speler kan je niet rekenen op een basisplaats bij een club, kies je natuurlijk voor Jong Oranje of het grote Nederlands Oranje.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:18
Nu hij op een soort zijspoor is beland na het ontslag van Jonker heeft hij zeeën van tijd voor Jong Oranje, kan hij daar laten zien dat hij wat meer verdiend dan een tribuneplek bij Wolfsburg. Niet dat Jong Oranje echt een podium heeft waar Wolfsburg zich ook maar iets van aantrekt. Het beste is van de winter te transfereren mocht hij daadwerkelijk geen kansen meer krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:49
Wat een gezeur joh. Die jongen speelde net bij een nieuwe club in een nieuwe omgeving. Logisch dat ie even bij Wolfsburg wilde blijven
Vind ik leuk
plein19 +199
vrijdag 22 september 2017 om 11:52
Timothy Fosu-Mensah heeft Jong Oranje echt niet nodig om Oranje te bereiken.
Vind ik leuk
El Lobo +1122
vrijdag 22 september 2017 om 11:59
Stel dat Oranje het WK haalt. Wie nemen we dan mee naar Rusland?

Roep maar.... (ben benieuwd).
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:04
Rare opmerking: dat je via jong oranje het grote oranje kan halen.......lijkt mij logisch
Vind ik leuk
mcmodd +10417
vrijdag 22 september 2017 om 13:07
Het geeft misschien wel aan dat er wordt bedoeld dat niet iedereen die in Jong Oranje speelt goed genoeg is voor het Nederlands elftal?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 13:08]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:04
Volgens mij horen al deze spelers in Jong Oranje thuis... Bij het "grote" Oranje hebben ze niks te zoeken... Eerst maar eens ervaring op doen en jezelf bewijzen...
Vind ik leuk
Paul1982 +6679
vrijdag 22 september 2017 om 15:08
Wie had jij als rechtsback opgesteld dan?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:13
Janmaat bijvoorbeeld... Maar ik begrijp je punt... een RB bij gebrek aan andere kan ik begrijpen... Maar de rest heeft geen toegevoegde waarde... Dat moet een speler wel zijn naar mijn mening... een toegevoegde waarde voor een team...
Vind ik leuk
reggie +643
vrijdag 22 september 2017 om 13:17
Sinds zijn vertrek bij PSV is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
Vind ik leuk
Paul1982 +6679
vrijdag 22 september 2017 om 15:07
Omdat Bazoer een keer weigerde voor vriendschappelijke wedstrijden (omdat hij bij zijn club net een basisplaats had verovert), nodigen we hem 2 keer niet uit, lekker puh!!

Beetje kinderachtig en amateuristisch gedrag van Langeler, maar we zijn de laatste jaren niet anders gewend bij de KNVB.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:24
"Dat was mooi voor hem en een goed signaal dat je via Jong Oranje het Nederlands elftal kan bereiken"

Oh, en ik maar denken dat het via het Belgische team 10x makkelijker was
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Drie 'dubbele' namen bij Oranje en Jong Oranje: 'Het liefst zie ik ze niet'