Keizer spreekt over Nouri en pakt media aan: 'Nooit als excuus gebruikt'

Keizer spreekt over Nouri en pakt media aan: 'Nooit als excuus gebruikt'

vrijdag 22 september 2017 om 14:01

Ajax-trainer Marcel Keizer heeft vrijdag op de persconferentie verteld hoe het gaat met zijn spelers, twee maanden na het verschrikkelijke nieuws van Abdelhak Nouri. De coach vindt het niet juist dat de Amsterdammers zo kritisch benaderd werden in het begin van het seizoen, terwijl het verdriet nog altijd zo groot is.

"Op momenten is het nog steeds zwaar. Gisteren was er weer iets van Appie op televisie, het was prachtig om hem zo te zien", zegt Keizer tijdens de persconferentie over het programma Kaaskop of Mocro, waarin Nouri zijn laatste interview gaf. "Dan weet je ook weer hoe zwaar het is. Het is gewoon niet makkelijk, zo simpel is het."

"Maar wij hebben het nooit als excuus gebruikt", vervolgt Keizer. "Ik vind wel dat men dan in de media snel heel erg kritisch is op deze groep spelers, daar heb ik wel wat moeite mee. Je moet het niet onderschatten. Omdat wij er geen excuus van maken, denkt iedereen dat je er zomaar overheen kan stappen. Zo makkelijk gaat dat echt niet. Nu voelen we ons wel beter dan twee maanden geleden, maar twee maanden geleden hoor je het slechtste nieuws wat je kan krijgen. Een dag later staan diezelfde spelers op het trainingsveld, twee dagen later spelen ze een wedstrijd, omdat ze weten dat ze tien dagen later in de Champions League spelen. Dat is niet normaal, volgens mij. Als je daar een spelersgroep op beoordeelt, dat vind ik nog wel wat."

Keizer gaat af en toe nog langs bij Nouri. "Ik ben in het ziekenhuis hier geweest, nu is hij even ergens anders. De spelers kiezen zelf of ze langs gaan of niet. Dat is iedereen hun eigen keuze. De steun vanuit ons is er nog steeds voor Appie en zijn familie", aldus Keizer.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 14:03
Goed gesproken Keizer. Appie mag nooit een excuus zijn. N-O-O-I-T!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 14:08]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:13
Helemaal mee eens. Het speelt natuurlijk wel mee. Maar inderdaad sterk van Ajax om het niet telkens als excuus aan te grijpen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:45
Ik geloof onmiddelijk dat het allemaal niet makkelijk is. Maar zou het matige verdedigen tegen bv Rosenborg nu echt het gevolg zijn van het verdriet om Nouri?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:08
Het speelt altijd mee denk ik. Het kost een deel van je energie op een dag. Het is niet direct het verschil tussen 1-0 of 0-0, maar wel in het leveren van een topprestatie denk ik
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:57
Wat belachelijk. Het speelt misschien mee in de zin dat ze juist voor hem een goede prestatie wouden leveren. In die zin is het eerder een voordeel dan een nadeel, hoe cru ook.

Eigenlijk zegt Keizer: ik gebruik het niet als excuus, maar spelers hard beoordelen mag niet (is wel gebruiken als excuus). Hij spreekt zichzelf bijna wekelijks tegen. Echt te licht bevonden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:10
Ik denk dat je beter kunt presteren zonder ellende dan met.

Hij gebruikt het nu inderdaad toch als excuus. Best dom
Vind ik leuk
harryp +922
vrijdag 22 september 2017 om 16:49
Ik denk dat het ook wel een opstapeling is van..
Je krijgt eerst dat nieuws, anderhalve week later vlieg je echt wel mede daardoor uit de cl. Dan denk je ook van, pfffff.
Dan zit het ook niet even mee. Ik denk niet dat het helpt allemaal. Al is het alleen maar omdat je voorbereiding hevig verstoord wordt met verschrikkelijk nieuws. En zeg nou zelf, hoe belangrijk is voetbal dan nog?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 16:50]
Vind ik leuk
Leffe +970
vrijdag 22 september 2017 om 16:48
Het was juist wel het verschil met 1-0 of 0-0 toch!. Die selectie is gewoon niet goed genoeg om van middenmoot clubs in EU te kunnen winnen helaas!!,. En dat geeft niet maar geef dat dan toe en ga niet dingen zeggen die in je voordeel uitpakken.,, arrogantie noem ik dat.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:09
Hoe bedoel je dingen die in je voordeel uitpakken?

Wat ik wilde zeggen is dat de invloed van een situatie als Nouri niet direct zit in wel of niet een doelpunt maken. Maar de invloed zorgt er wel voor dat je niet optimaal presteert. Wat dan indirect invloed heeft op de score
Vind ik leuk
Leffe +970
vrijdag 22 september 2017 om 19:48
En dat is juist t verschil tussen prof kunnen zijn, of denken dat je goed bent als prof. Ze zijn gewoon niet goed, ondanks het trieste geval met Nouri.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:04
Sorry ik snap niet wat je bedoelt.
Zou de situatie geen invloed moeten hebben, bedoel je dat?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:16
Mooie keal die Appie. Blikje bier erbij, hoppa.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 16:16]
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 16:57
Gast hou gewoon je mond over Appie. Slaat nergens op wat jij nu doet. Je bent erg zielig bezig op topics.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:11
Non-alcoholische dranken mag ook hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:40
Media is ookwel erg kritisch! Sensatie zoekers.

Een bepaalde meneer Derksen zei na RONDE1 "een bepaald team heeft het kampioenschap gekocht"

Tuurlijk joh. Noncense
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:42
Ik wijt de slechte start van Ajax meer aan het zwakke anticiperen op de markt en het zwalkende technische beleid van de staf in de eerste wedstrijden en het late ingrijpen in wedstrijden. Het lijkt wel of de staf de wedstrijden niet leest en daardoor telkens te laat is met wisselen etc...
Vind ik leuk
_AJAX_ +2134
vrijdag 22 september 2017 om 16:23
Ook voor het aanstellen van een verkeerde trainer...
Vind ik leuk
Leffe +970
vrijdag 22 september 2017 om 16:42
Oké, maar wie heb je dan willen hebben, wat rieel is dan.,,
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:31
Volgens mij was Laudrup reëel. Lijkt me een betere keuze
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 22 september 2017 om 14:10
De kritiek is op de directie gericht die weer een beperkte selectie heeft samengesteld en met jou een zeer grote gok genomen heeft door een trainer aan te stellen die geen enkele ervaring heeft in de top en in 12 jaar trainerschap vooral slecht gepresteerd heeft met JPL ploegen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:22
Goed gezegd
Vind ik leuk
kcim +2043
vrijdag 22 september 2017 om 14:55
Helemaal gelijk. Verder erger voor hem is deze drama met Nouri ah begin van zijn klus bij Ajax. Is voor een onervaren trainer niet lekker.
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 22 september 2017 om 15:13
Denk dat het voor iedereen lastig is en ik vond eigenlijk wel dat Keizer daar goed mee om ging, maar daarna ging hij de ene na de andere fout maken op gebied van het managen van het team, door zogezegd steeds te spreken over mokerslagen, dan praat je je groep een crisis aan!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:15
Tegelijk stellen dat het geen excuus is, maar de kritiek op zijn spelers wel benoemen. Dat is dubbel en onjuist.

Het is een zeer pijnlijke situatie, maar AJAX is en blijft een topclub waar gepresteerd wordt. De kaartjes zijn tenslotte ook niet goedkoper geworden door het Nouri-gebeuren. Staat geheel los van elkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:29
Kleine aanpassing, Ajax is en blijft een topclub waar gepresteerd MOET worden! Kan dit seizoen tot nog toe niet echt een prestatie aanwijzen. Geen Europees voetbal,een verliespartij en een gelijkspel. En dan moeten de echte krachtmetingen nog komen!
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 22 september 2017 om 14:32
Precies, Heracles uit en ADO uit, twee wedstrijden die je eigenlijk niet mag verliezen, de eerste echte test van het seizoen moet nog komen en wel liggen inderdaad al uit Europa en staan al op achterstand in de competitie.

Probleem is dat wanneer je altijd alleen maar spelers voor de toekomst haalt, terwijl je nu kwaliteit nodig hebt dan zullen de prestaties ook altijd in de toekomst liggen en nooit in het nu!! Oftewel, dan win je nooit wat zoals we al meer dan 3 jaar bewijzen!
Vind ik leuk
_AJAX_ +2134
vrijdag 22 september 2017 om 16:27
De finale dan? Maar dat kwam omdat je een fatsoenlijke trainer eraan had staan die het bij een andere club ook voor een record zorgt.
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 22 september 2017 om 18:14
Die hebben we toch ook gewoon verloren of vind jij het bereiken van een finale al een prijs? Ik in ieder geval niet, als je een beetje de historie van onze club kent dan weet je dat een finale halen op geen enkele wijze gezien kan en mag worden als een prijs!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:41
Juiste aanpassing ja!
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 22 september 2017 om 14:30
Sowieso vind ik Keizer keer op keer bewijzen dat hij niet geschikt is, als je bij Ajax trainer bent en gaat janken over kritiek (die inderdaad los staat van Nouri) dan zit je niet op de juiste plek, bij Ajax krijg je altijd kritiek en veel meer dan bij welke andere club.

Tevens vind ik hem tactisch ook nog steeds geen wereld wonder, maar ja, met de beperkingen van onze selectie wordt het hem ook niet echt makkelijk gemaakt...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:57
Zonder die beperkingen zou het wel beter gaan. Maar kale Keizer was nog steeds een slechte trainer
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 22 september 2017 om 15:16
Het is geen Bosz nee, het is een trainer die zo goed is als het materiaal wat hij tot zijn beschikking krijgt. Een '13 in het dozijn' trainer.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:18
Misschien nog wel iets minder. De meeste 13 in een dozijners hebben zich gewoon op moeten werken tot de eredivisie.. :p
Vind ik leuk
kcim +2043
vrijdag 22 september 2017 om 16:41
Nou Foeb, Laten we Bosz niet gaan idealiseren. Ten opzichte van de selectie en posities van vorig jaar is er bijna niks veranderd behalve het vertrek van Sanchez (m.i. Had Ajax hem moeten houden aan zijn contract) en Klaassen (met van Beek en de Jong goede vervangers in huis).
Ben het met je eens dat Keizer erg onzeker overkomt (dat had Bosz wel) in zijn acties en presentaties naar buiten toe. Ook waar Bosz vorig jaar enorm veel mazzel had, wordt de ene na de andere kans gemist. Een paar van die balen erin tegen Nice en/of Rosenborg Heracles of Ado dan had het mss het vertrouwen van Keizer een boost gegeven.
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 22 september 2017 om 18:13
Ik ben wel de laatste die Bosz idealiseert, want ik had voldoende kritiek op zijn manier van het managen van het team, heeft een grote bijdrage geleverd in de 6/7 talenten die we sinds vorig jaar hebben zien vertrekken.

Maar we moeten toch gewoon eerlijk zijn en toegeven dat de club hier echt een kapitale fout gemaakt heeft door Bosz zo makkelijk te laten gaan, enerzijds vanwege hun eigen ego's, maar ook dankzij het enorme bord wat de directie al jaren voor zijn kop heeft.

Overigens vind ik dat je wel erg makkelijk voorbij gaat aan het gemis van Davy en Davinson, niemand is tot nu toe in staat gebleken die schoenen te vullen, bij lange na niet zelfs. Donny en Frenkie niet op het middenveld en Veltman/Viergever/Wober niet achterin .

Ook missen we Traore, vond ik ook geen geweldenaar, maar nu hebben we 2 jochies die om en om een keer een potje mogen spelen waardoor er totaal geen vastigheid in komt. Maar ja, met alleen maar kleuters in je team moet je wel.
Vind ik leuk
AFC +3749
vrijdag 22 september 2017 om 21:22
Traore mis je helemaal niet.. 2 goed wedstrijden gespeeld.. frenkie speelt op schone ze plek en niet op van Klaassen... En Sanchez gaat je nooit meer vervangen.. one of a kind
Vind ik leuk
AFC +3749
vrijdag 22 september 2017 om 15:51
" janken" zo praat jij over de Ajax trainer... ze hebben t nooit als excuus gebruikt.. Maar de media heeft nooit in hun kritiek meegenomen dat ze moesten presteren na water met nouri gebeurt is... Champlq dan missen in de laatste 10min... Dat soort tikjes worden erger als je bedenkt wat er met nouri is gebeurt... Als je zo wedstrijd juist wint tegen Nice kan je gebruiken als " we doen t voor nouri... Als iemand ze vader/ moeder overlijd kan de rest er voor hem en heb je maar 1 iemand n je selectie die er moeite mee heeft.. Nu is het bijna elke selectiespeler/ trainer/ medewerkers .. De hele sfeer s weg en dat heb je nodig om top te presteren...
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 22 september 2017 om 18:17
Heb je hem ook weer...
Vind ik leuk
AFC +3749
vrijdag 22 september 2017 om 21:20
Heb je jou elke keer weer... azijnzeiker.... ben jij n wijf of wat
Vind ik leuk
Leffe +970
zondag 24 september 2017 om 19:35
Je loopt te janken.,,je bent GVD-prof., of niet dan!.,, en Schalke had gladbach moeten zijn, en Nice had ook geen 5-minuten langer moeten duren.,, en die finale was slecht, ( toen was er nog geen Nouri toch.,,).
Vind ik leuk
AFC +3749
zondag 24 september 2017 om 20:12
Schalke had gladbach moeten ?? Nice had geen 5 min langer moeten duren??? En de finale was idd slecht.. wtf is je punt
Vind ik leuk
AFC +3749
vrijdag 22 september 2017 om 15:53
Hij zegt niet dat t geen excuus is... Want s wel degelijk de reden waarom t seizoen zo stroef ging na de domper tegen Nice.. Maar hij zegt we hebben t nooit als excuus GEBRUIKT.. wel ff lezen wat hij precies zegt
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:22
Beste vent die Keizer, maar ik twijfel of hij wel de juiste trainer is voor Ajax.
Hij straalt weinig uit, je kan nog weinig terug zien van zijn spel en het staat een beetje stil bij Ajax. Het team maakt geen stappen vooruit, maar blijft een beetje hangen. Keizer komt ook erg onzeker over en durft weinig risico's te nemen.
Bosz en De Boer waren trainers die meer opvielen en hun filosofie kon je duidelijk terugzien in het spel van Ajax 1, bij Keizer zie ik daar helemaal niets van terug.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:24
Ik vond 4-2-4 best een risico.
En met 3 verdedigers tegen heracles ook wel. Voor de rest helemaal mee eens
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:41
Nouja risico, gewoon een domme opstelling.
Tegen Groningen speelde ze zo, maar vervolgens zetten totaal geen druk waardoor het ook totaal geen zin had om met 4 aanvallers te gaan spelen en de 2 middenvelders liepen constant verkeerd. In de wedstrijd tegen Rosenborg zette hij Zeefuik erin als 5e verdediger terwijl het eigenlijk pas net lekker ging lopen, na die wissel gingen ze achteruit voetballen en kregen ze er 1 om de oren waardoor ze zelf weer een doelpunt moesten maken om door te gaan, maar dat is best lastig als je 5!! verdedigers op het veld hebt staan en geen wissels meer achter de hand hebt aangezien Zeefuik je laatste was. Ik vind dat voor een trainer van Ajax zeer kwalijk te nemen en gewoon super slecht over nagedacht. Hij was gewoon veel te bang en onzeker, zulke fouten mag een trainer niet maken en zeker niet een trainer van Ajax 1.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 14:43]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:56
Hey, ik ben het helemaal met je eens hoor :p
Analyse van Rosenborg klopt ook.
Het enige wat ik wilde zeggen was dat jij wel risico neemt :p
Verantwoord risico? Nee.
Domme opstelling? Jazeker :p
Maar een risicovolle domme opstelling :p
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:28
Hahah ja ik vind het zo zonde joh, en ik wil Keizer niet met de grond gelijk maken want om op zo'n moment de taak als hoofdtrainer over te nemen is natuurlijk niet makkelijk.
Maar hij doet gewoon te weinig heb ik het idee, hij weet niet goed wat ie nou moet doen met het elftal.
Dijks heeft bijvoorbeeld tot nu toe elke wedstrijd belabberd gevoetbald, maar die kut heeft alsnog elke week een plek in de basis, dat is toch onbegrijpelijk?!
Die gozer is verdomme niet eens goed genoeg voor de bank. Probeer dan met Wöber in het centrum te spelen zodat Viergever op de linksback positie kan gaan staan inplaats van Dijks.
Veltman als aanvoerder is in mijn ogen ook niet de beste optie, geef die band dan aan Huntelaar of Viergever ofzo, die trekken tenminste hun bek open en kunnen de ploeg op sleeptouw nemen.
Die 2 stralen veel meer leiderschap uit dan Veltman.
Zet Ziyech in een vrije vorm op het middenveld achter je spits, daar voetbalt hij het beste.
Frenkie de Jong moet in mijn ogen een vaste plaats krijgen in de basis, wat een geweldige voetballer is dat en wat een genot ook om naar te kijken.
En als laatste hoop ik dat Neres wat vaker in de basis komt te staan, alleen maar goed voor zn zelfvertrouwen en tot nu is hij in zijn gespeelde minuten heel effectief geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:37
Mee eens. Daarom vind ik de vergelijking die mensen maken dat het met Bosz ook zoeken was ook zo gek. Die wist waar hij naartoe wilde.

En dijks, ja idd. Denk dat viergever mag blijven staan omdat dat centraal iets meer zekerheid biedt dan Wöber. En Keizer is onzeker.
Denk ook niet dat iemand verwacht had dat hij Veltman zou kiezen. Ik had Ziyech gedaan. Die is verantwoordelijker dan mensen zeggen. En vij Suarez werkte het ook als laatste stapje.
En hij kan 1000x beter voetballen dan Joel.
Frenkie tegen ADO was het beste besluit van Keizertje tot nu toe denk ik :p
En ja.. waarom hij voor Kluivert blijft kiezen op rechts ipv Neres is mij een raadsel.
Volgens mij was kluivert trouwens vorig jaar het beste op links. Meen ik me te herinneren
Vind ik leuk
_AJAX_ +2134
vrijdag 22 september 2017 om 16:31
Juist, en tegen ADO in de 2e helft stopte het met voetballen...
Vind ik leuk
robson81 +2153
vrijdag 22 september 2017 om 14:55
Vind keizer niet onzeker overkomen integendeel zelfs.
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 22 september 2017 om 14:24
Overigens laat Keizer op meerdere manieren zien dat de gok om hem trainer te maken een foute keuze is geweest.

Of het nu zijn woorden in de media zijn, waarin hij continue onrust en tegenslagen benoemd en zodoende in de groep stopt (na Heracles en Rosenborg had hij het steeds over een mokerslag, dan praat je het team een dip/crisis aan), zijn tactitische keuzes zijn al enkele keren vreemd geweest en hebben tot verlies geleden en ook het feit dat hij kennelijk niet tegen kritiek kan maakt hem niet geschikt voor de trainersfunctie bij Ajax, want dan krijg je al kritiek als je met slechts 2-0 wint ipv 5-0...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:53
Heb je ook oplossingen?
Welke trainer zie je graag?
Moet de hele staf maar opstappen?
Directieleden ook de laan uitsturen?
Is de revolutie mislukt of nog in volle gang?
Vind ik leuk
Foebele +35200
vrijdag 22 september 2017 om 15:22
Na vorig seizoen hadden ze natuurlijk nooit Bosz mogen laten gaan, daar hebben ze hun ego's boven de club geplaatst.

Mede ook, omdat de opties op dit moment niet heel ruim aanwezig zijn, dat hebben ze gewoon niet slim aangepakt. De optie van Overmars had ik ook veel beter gevonden, die wilde Laudrup aanstellen, maar Edwin en Dennis wilde Keizer gelijk in het diepe gooien met alle risico's van dien.

De hele staf hoeft niet op te stappen en ondanks dat ik best stellig ben geweest dat de gehele directie moet wieberen denk ik ook niet dat dat alles oplost.

De club kent teveel groepjes, na al die jaren en na de Cruijff revolutie is er nog steeds totaal geen grip op de beslissingen die genomen worden, want teveel mensen hebben er in spraak in.

Gewoon heel snel van die beurs af en daarna heel kritisch kijken of het huidige technische hart niet te zwak is en versterkt moet worden. Ook heel gauw kappen met die onzin dat iedereen inspraak heeft, terwijl er een aantal totaal geen verantwoordelijkheid dragen, als je nooit aangesproken kan worden op je beslissingen dan is dat een onwenselijke situatie, zelfs als je een grootheid als Bergkamp bent moet dit niet kunnen.

De revolutie is niet mislukt, ze hebben de plannen niet op de juiste manier uitgevoerd en de gaten in hun visie willen ze maar niet ontdekken.

De basis is heel goed, veel talent die potentieel uit kunnen groeien tot toppers en die veel geld opleveren, zelfs als ze niet helemaal slagen. Echter slagen er te weinig en blijft het sportieve succes uit, omdat ze gewoon totaal incapabel zijn als het aankomt op het doen van aankopen, daar gaat het mis!
Vind ik leuk
Wouta80 +289
vrijdag 22 september 2017 om 14:24
Wie maakt zich druk dan? Ajax gaat straks draaien en wordt met 2 vingers in de neus kampioen. Neus als dubbelzinnig.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:26
Like voor de pun. 2 vingers in de neus kampioen vind ik heel hoopvol :p
Vind ik leuk
mcmodd +12080
vrijdag 22 september 2017 om 14:36
Als de club aan het eind van de competitie vierde of vijfde staat, heb je spijt van deze bewering. Vooral die twee vingers zullen je worden aangerekend in deze uitspraak.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 15:29
Voor straf maar z'n vingers afknippen?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 15:30]
Vind ik leuk
mcmodd +12080
vrijdag 22 september 2017 om 15:34
Begin eerst eens dreigend met alleen de nagels, wat jij suggereert is nu ook weer zo definitief ;--/))
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 15:37
Je hebt gelijk. Rustig aan beginnen. Maar soms kan het niet anders ;-))
Vind ik leuk
Ale +1269
vrijdag 22 september 2017 om 14:26
Kritiek is er niet op de spelers maar op jou Keizer. Met je vreemde opstellingen.
Vind ik leuk
Sanuk +447
vrijdag 22 september 2017 om 14:44
Vorige week zei hij nog, ik lees en ik hoor niets.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 15:33
Scherp!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:44
Een eerlijk openhartige uitleg. Dat is een trainer met een eerlijke benadering richting zijn spelers. En wat Appie betreft, hij blijft een Ajaxspeler en zullen hem nooit vergeten. En nu alles winnen en KAMPIOEN worden voor Appie.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 14:50
Geluk bij een ongeluk voor Keizer want zonder dat Nouri verhaal lijkt het me niet ondenkbaar dat ie al thuis had gezeten na het Europees avontuur en ietwat wankele start in de competitie.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:02
Roep dit al een tijdje.. al die Ajax afzeikers waar onder ook een paar Ajacieden hier zijn gewoon ziek en harteloos!
Vind ik leuk
Voebtal +344
vrijdag 22 september 2017 om 15:09
Zeg gewoon de slechte resultaten in het begin komen door het verdriet om Nouri. Lul er niet omheen. Iedereen maar dan ook iedereen snapt dat toch!! Alsof je binnen een paar weken weer lekker 100% gefocust kunt zijn nadat je maatje iets vreselijks is overkomen. Vraag geen medelijden maar kom er gewoon eerlijk voor uit.
Vind ik leuk
Sanuk +447
vrijdag 22 september 2017 om 15:23
En de geweldige 1-1 van vorige week, waaraan lag dat dan?
Vind ik leuk
_AJAX_ +2134
vrijdag 22 september 2017 om 16:37
Lag aan dat Ajax plotseling stopte met voetballen, waarvan ADO dacht, wtf?
Vind ik leuk
Voebtal +344
vrijdag 22 september 2017 om 20:47
Alsof je nooit bij ado of pisvee uit punten kunt laten liggen? Daar zet ik aan het begin van het seizoen een gelijkspel neer. Trouwens bij rust had het gewoon 0_4 kunnen staan.
Vind ik leuk
Basschot +1736
vrijdag 22 september 2017 om 18:50
Flauwekul. Alsof Iedereen bij Ajax een maatje was van Nouri! Het zijn prof voetballers die voor geld voetballen! Net zo makkelijk als ze van club wisselen. Normale werknemers moeten ook gewoon op werk verschijnen als een naaste iets overkomt!
Vind ik leuk
Voebtal +344
vrijdag 22 september 2017 om 20:48
zeker nooit aan een teamsport gedaan?
Vind ik leuk
Basschot +1736
zaterdag 23 september 2017 om 14:58
Ja en life Goes on! Hadden iemand die aan Kanker was overleden in ons team. En toch blijven doorspelen
Vind ik leuk
Voebtal +344
zaterdag 23 september 2017 om 17:46
Amateurs zien elkaar niet zo vaak.
Vind ik leuk
Basschot +1736
zaterdag 23 september 2017 om 18:15
Juist wel. Opgegroeid met elkaar, op dezelfde school gezeten. Weekendjes weg en in het weekend samen op stap!
Vind ik leuk
Voebtal +344
zaterdag 23 september 2017 om 21:58
Toevallig uit Friesland?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:12
Prima verwoord.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:23
'Omdat we er geen excuus van maken'.......
Waarom noem je het dan keer op keer ?
Bij Utrecht soortgelijk meegemaakt met Nesu en DiTomasso. Kreeg veel minder aandacht. Team werd er sterker door omdat ze allemaal de pijn voelde en het samen moesten verwerken.
Bij Nesu kwam er nog bij dat het kwam na een botsing met Schut die met veel schuldgevoel verder moest.
Dus Keizer niet meer zeuren en gedraag je als een professional.
Vind ik leuk
Zilt +19
vrijdag 22 september 2017 om 15:26
Door wat met Nouri is gebeurd

was de spelvreugde weg.
Als ie er al was, was het om de zinnen te verzetten.
Opgezochte ontsnappings spelvreugde uit noodzaak. Geen argeloze heerlijke oprechte vreugde want dat mag en kan niet.
De tegenstanders hebben die wél..
Daardoor verlies je wedstrijden.
Kom je niet in de CL.
Daardoor verlies je Sanchessen.
En Dolbergen.
Keizer en Overmars misschien ook wel.
Plus de rest.
En ben je stakkerig stinkend rijk.
Maar o zo arm en deerniswekkend.
Verloren seizoen.
Europees voetbal halen zal heidense klus worden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:49
Soms wil ik nergens of op iets reageren, want sommige kunnen volgens mij niet tot tien tellen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:00
die braziliaanse club:chapecoense..Die hadden pas een probleem..vliegtuig neergestort..hele selectie op 2 na dood..nooit als excuus gebruikt..En ik zie dat ze weer Copa spelen..
Vind ik leuk
JanTa48 +1556
vrijdag 22 september 2017 om 16:21
Goed, Ajax is niet helemaal in zijn goede doen en misschien heeft dat ook ten dele te maken met Nouri maar tactische fouten w.o. ook de verkeerde wissels dat kan je niet de spelers gaan aanrekenen maar wel de technische staf die daar verantwoordelijk voor zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:22
Als je de tragiek van Nouri niet als excuus wil gebruiken voor het zwalkende optreden tot nu toe van je team dat moet je ook niet gaat zitten zeuren dat de media veel te kritisch is op het optreden van je spelers. Daarnaast vind ik dat het falende aan- verkoopbeleid in de maanden voor de gebeurtenis met Nouri meer zijn effect heeft op waar Ajax nu staat op sportief gebied dan de tragische gebeurtenis van Nouri.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:42
hij moet niet denken dat hij wat nieuws uitgevonden heeft DIE EZEL
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:52
Met 'verdedigers' als Dijks en Veltman in je team heb je geen excuus meer nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:10
s
Vind ik leuk
cheeks +1983
vrijdag 22 september 2017 om 18:48
Allen gebruikt Keizer het nu wel als excuus door het zo te benoemen.
Vind ik leuk
Basschot +1736
vrijdag 22 september 2017 om 18:53
Beetje flauwekul. Nouri was niet eens een basis of bepalende speler. Feit is dat er een onervaren trainer is aangenomen en dat de selectie niet klaar was in July, Ajax wilde CL halen en dan moet je selectie klaar zijn in July! IPV je selectie te versterken is er vrijwel niets gehaald of het zijn vervangers. terwijl verleden jaar al duidelijk is dat dit Ajax meer kwaliteit nodig heeft. Feit is Ajax heeft wanbeleid gepleegt en dat is begonnen door oa aanstellen van onervaren trainer!
Vind ik leuk
erikg +605
vrijdag 22 september 2017 om 23:09
volgens mij is het al genoemd, maar Utrecht kreeg 2 maal te maken met spelers die wegvielen, 2 spelers die bovendien belangrijk waren, de aandacht was nihil. Nouri was nog niet eens basisspeler, dus in dat kader gezien vind ik het overdreven de enorme aandacht voor hem. Door het te blijven benoemen, kunnen spelers het als excuus gebruiken om minder te presteren. Utrecht moest door, Dortmund vorig jaar een aanslag. 1 speler in het ziekenhuis, maar wel de volgende dag verplicht weer voetballen. Dat je intern contact houd met Nouri is goede zaak, maar hoe moeilijk ook, haal hem uit de schijnwerpers.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer spreekt over Nouri en pakt media aan: 'Nooit als excuus gebruikt'